3 راهکاری که با جلوگیری از انجام هم‌زمان کارها، بهره‌وری را بالا می‌برد

29 مرداد 1399 - 6:00
مدیریت زمان - 3 راهکاری که با جلوگیری از انجام هم‌زمان کارها، بهره‌وری را بالا می‌برد
3 راهکاری که با جلوگیری از انجام هم‌زمان کارها، بهره‌وری را بالا می‌برد
امتیاز مطلب: 95%

حتما می‌دانید انجام کارها به‌طور هم‌زمان و بدون برنامه سبب می‌شود سرعتتان کاهش یابد و تمرکزتان به هم بریزد، پس این کار تنها بهره‌وری‌تان را پایین می‌آورد و در زمان صرفه‌جویی نمی‌شود. با یوکن همراه باشید.

وقتی کارهایتان را هم‌زمان انجام دهید و از کاری به سراغ کار دیگر بروید، تنها تمرکزتان به هم می‌خورد و هیچ کاری پیش نمی‌رود. برخی افراد تصور می‌کنند انجام هم‌زمان کارها سبب می‌شود در زمان کمتر به کارهای بیشتری رسیدگی کنند. مثلا زمانی را تصور کنید که در حال نوشتن آدرس ایمیل فردی هستیم، ناخودآگاه ذهنمان به سمت ایمیل دیگری می‌رود و نمی‌توانیم روی یک موضوع تمرکز کنیم. در ادامه راهکارهایی را ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کند کارهایتان را به‌صورت هم‌زمان انجام ندهید و تمرکز و بهره‌وری خود را بیشتر کنید.

1. لیستی از کارهای خود داشته باشید و اولویت‌بندی کنید

توصیه می‌شود هر روز صبح و قبل از انجام هر کاری، لیستی از تمام کارهایی که می‌خواهید در طول روز انجام دهید تهیه کنید. بعضی افراد کارهایی که می‌خواهند انجام دهند را یادداشت کرده و هر بار یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنند و بدون این که کار در دستشان به اتمام برسد به سراغ کار دیگری می‌روند. این استراتژی باعث می‌شود هیچ کاری به‌طور کامل انجام نشود و انجام دادن هم‌زمان کارها تنها وقتتان را تلف کند. باید لیستی از کارهای خود داشته باشید و کارها را به ترتیب شماره‌گذاری به انجام برسانید. وقتی به سراغ کار جدید بروید که کار در دست خود را به انجام رسانده باشید. شاید این روش حوصله‌تان را سر ببرد و بخواهید از روی تنوع‌طلبی تمام کارها را در دست داشته باشید، اما تأثیر فوق‌العاده‌ای روی افزایش بهره‌وری و کارایی شما دارد.

2. از تکنیک مدیریت زمان استفاده کنید

تکنیک مدیریت زمان به شما کمک می‌کند تا عادت انجام هم‌زمان کارها را رها کنید. روش پومودورو به شما می‌گوید برای انجام کارهای خود از یک تایمر استفاده کنید. برای مثال توصیه می‌شود 25 دقیقه روی انجام کاری تمرکز کنید، البته می‌توانید بنا بر تشخیص این زمان را کم یا زیاد کرد. اگر در این 25 دقیقه کار دیگری به ذهنتان آمد سریع آن را روی کاغذ بنویسید تا بعدا رسیدگی شود. در این زمان تمام تمرکزتان روی انجام کار است، بعد از آن 5 دقیقه به خودتان استراحت دهید تا ذهنتان آرام گیرد. دوباره بعد از استراحت، 25 دقیقه روی ادامه کار یا کار بعدی تمرکز کنید. این کار را دائما انجام دهید و بعد از 4 کار 25 دقیقه‌ای یک استراحت طولانی‌تر به خود دهید. این مراحل را دوباره تکرار کنید تا جایی که هیچ کاری برای انجام نداشته باشید.

زمان بندی - اداره کردن امور - کارایی - بهره وری - برنامه روزانه

با این تکنیک تمرکز بیشتری داشته و حس مفید بودن در وجودتان به وجود می‌آید. وقتی بدانید برای انجام یک کار 25 دقیقه زمان دارید تمرکز و حواس بیشتری را به کار می‌گیرید تا کارتان به بهترین نحو ممکن انجام شود.

3. استفاده درست از فضای مجازی را یاد بگیرید

گاهی به سایت‌هایی سر می‌زنیم که هیچ ربطی به کار ما ندارند و تنها وقتمان را تلف می‌کنند. شاید در هنگام ارسال یک ایمیل کاری وسوسه شوید به پروفایل فیس بوک‌تان سر بزنید یا محصولات جدید یک فروشگاه اینترنتی را چک کنید. انجام همزمان این کارها تنها وقتتان را تلف می‌کند.

زمان بندی - اداره کردن امور - کارایی - بهره وری - برنامه روزانه

توصیه می‌کنیم با استفاده از امکانات مرورگر، سایت‌هایی که کمکی به پیشرفت کارتان نمی‌کنند را در ساعات کاری خود بلاک کنید. شاید انجام این کارها خیلی پیش پا افتاده به نظر برسد اما تأثیر بسیار چشم‌گیری در افزایش بهره وری و حفظ وقت شما دارد.

منبع : inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-10-19 21:39:43
دسته بندی ها