6 کاری که فقط یک درصد از مردم انجام می‌دهند – قسمت اول

3 بهمن 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - 6 کاری که فقط یک درصد از مردم انجام می‌دهند – قسمت اول
6 کاری که فقط یک درصد از مردم انجام می‌دهند – قسمت اول
امتیاز مطلب: 94%

پولدارها پولدارتر می‌شوند، فقیرها فقیرتر؛ ناراحت‌ کننده است می‌دانم اما همیشه نباید به این شکل باشد. شما هم می‌توانید پولدار شوید به 1 درصد بپیوندید و موفقیت را با این روش‌ها کسب کنید. کارهایی را که در ادامه معرفی خواهیم کرد انجام دهید تا نگرانی‌هایتان در مورد درآمد از بین بروند. با یوکن همراه باشید.

1. به خوابیدن حتی به میزان کم علاقه نداشته باشید

خوابیدن را دوست نداشته باشید، وگرنه فقیر خواهید شد. _سولومون

من از خوابیدن تنفر دارم. اگر خواب وجود نداشت می‌توانستم هفت ساعت بیش‌تر در روز کتاب بخوانم و در این صورت می‌توانستم یک تریلیونر شوم.

دانش قدرت است. قدرت، قدرتمند است. تنها افراد قدرتمند پولدار هستند. تنها افراد ضعیف هستند که منتظر وقت خواب هستند و زمانی که به پایان می‌رسد ناراحت می‌شوند. حالا که به آن فکر می‌کنم می‌بینم همه‌ی آن واقعیت نیست، من نیز منتظر رسیدن وقت خواب هستم زیرا می‌خواهم‌ سریع به پایان برسد تا بتوانم از خواب بیدار شوم و سر کار بروم.

آیا مانند یک نوزاد می‌خوابید؟ قبل از پاسخ به این سوال به عواقب آن فکر کنید؛ اگر‌ پاسخ بله است شما به احتمال زیاد در طول روز به اندازه کافی فکر نمی‌کنید و یا برای خوابیدن قرص مصرف می‌کنید. باهوش‌ترین افرادی که می‌شناسم دارای مشکل بی‌خوابی هستند‌؛ بنابراین اگر بتوانید از خواب خود کم کنید، یکی از کارهایی را که آن 1 درصد انجام‌ می‌دهند را انجام داده‌اید.

  این توصیه به این معنی نیست که از خواب صرف نظر کنید. خوب بخوابید اما آن را دوست نداشته باشید. دوست نداشتن خواب یک روش دیگر برای گفتن این است که در زندگی هدف، شور و اشتیاق دارید.

2. بهترین باشید

یک چیز خنده‌دار درمورد زندگی این است که اگر جز بهترین‌ها چیز دیگه‌ای را قبول نکنید، اغلب بهترین‌ها نصیبتان خواهد شد. _دبلیو.سامرست موآم

آن یک درصد از مردم دوست‌دارند که بهترین محصولات و خدمات را خریداری کنند. پس آن‌ها هدف خود را تولید بهترین‌ محصولات و بهترین بودن از هر لحاظ قرار می‌دهند.

اگر شما شخصا بهترین نباشید تولید بهترین محصولات و ارائه بهترین خدمات برایتان سخت خواهد‌ بود. پس اگر بهترین نیستید زیاد بر کارتان تمرکز نکنید، بلکه بر خودتان تمرکز کنید. مهارت‌ها، ذهن و حتی بدنتان را نیز قوی کنید.

3. بهره‌وری بیشتر، سرگرمی کمتر

یک دستاورد عالی خط باریکی بین کار و سرگرمی است. _آرنولد جی.توین‌بی

زمان خاصی برای کار و زمان خاصی برای سرگرمی وجود دارد؛ اما سؤال این است که برای چه زندگی می‌کنید؟ بیشتر اوقات منتظر چه چیزی هستید؟ آیا شما برای کار کردن در کنار داشتن سرگرمی به عنوان یک زمان دلپذیر اما کوتاه زندگی می‌کنید؟ یا برای سرگرمی و مهمانی و لذت بردن در کنار داشتن کار به عنوان یک مسئله ناخوشایند ولی ضروری برای تأمین زمان سرگرمی خود زندگی می‌کنید؟

متاسفانه، ما بر روی زمین هستیم تا کار کنیم و کار بسیار بیش‌تر از سرگرمی اهمیت دارد. اما می‌دانید خوبی این ماجرا چیست؟ زمانی که شما این حقیقت را در خود نهادینه کردید و کاری را که از آن لذت می‌برید پیدا کردید، زمانِ کار شما تبدیل به زمان سرگرمی می‌شود. این یک حس خوبی برای شما به همراه خواهد داشت. من به شخصه کاملا پر انرژی هستم و از تمام لحظات کارم لذت می‌برم.

آن 1درصد هرروز هفته را به سرگرمی مشغول هستند. آخر هفته، اول هفته و حتی تعطیلات برای آن‌ها وجود ندارد، همه روزها برایشان یکسان است. زندگی آن 1درصد این‌گونه است که وقتی شما به کار خود نگاه می‌کنید آن زندگی را که باید، زندگی کنید، می‌بینید و در آن صورت است که کار را ترجیح می‌دهید.

4.‌ بگذارید آن 99درصد کار شما را برایتان‌ انجام دهند

ترجیح می‌دهم‌ 1 درصد از تلاش 100 نفر را داشته‌ باشم تا 100 درصد از تلاش خودم را. _جی پال گتی (ثروتمندترین شخص در سال 1957)

99‌درصد کار می‌کنند، 1درصد آن 99 درصد را استخدام‌‌ می‌کنند. برای مثال اگر داری سرویس چمن‌زنی برای حیاط خود هستید نباید وقت خود را صرف زدن چمن‌های خود کنید، بگذارید دیگران آن کار را انجام دهند. چرا زمان خود را با انجام این کارها هدر دهید وقتی دیگران برای انجام آن‌ صف بسته‌اند. شما باید زمان خود را به بازاریابی بگذرانید و مشتری جذب کنید. پس از مدتی کار بازاریابی را نیز می‌توانید به شخص دیگری محول کنید و به این‌ ترتیب می‌توانید کسب و کار دیگری را راه‌اندازی کنید. این کار را انجام دهید تا زمانی که از 100‌ مکان مختلف چک دریافت کنید بدون اینکه حتی بدانید این مکان‌ها کجا هستند و یا چه کاری انجام می‌دهند.

آیا برای شخص دیگری کار می‌کنید؟ اشکالی ندارد. تمرینات خود را به منظور انجام روش‌های 1 درصد با گرفتن کارمندان دیگر برای انجام کار خود آغاز کنید. شوخی نمی‌کنم. در روز استاندارد نفت، جان دی راکفلر یک قانون داشت که شامل این می‌شد که اولویت هر کارمند پیدا کردن کارمندی دیگر بود تا کارشان را برایشان انجام‌ دهد. این نشان می‌‌دهد که آن 1 درصد بسیار باهوش هستند.

برای مشاهده قسمت دوم ، اینجا کلیک کنید

منبع: success

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-25 13:49:50
دسته بندی ها