نکاتی که باید برای سودآوری کسب‌وکار خود در نظر بگیرید

16 خرداد 1396 - 7:00
رفتار سازمانی - نکاتی که باید برای سودآوری کسب‌وکار خود در نظر بگیرید
نکاتی که باید برای سودآوری کسب‌وکار خود در نظر بگیرید
امتیاز مطلب: 92%

در هر کسب و کاری، سودآوری اصلی‌ترین هدف است؛ اما باید کسب‌وکار خود را در مسیر درست قرار دهید تا سودآوری‌ آن تضمین شود. در ادامه با یوکن همراه باشید تا نکاتی را مطرح کنیم که با به کارگیری آن‌ها کسب‌وکارتان به بقای خود ادامه خواهد داد.

معمولاً هر کسب‌وکاری با چالش‌های متفاوتی روبه‌رو می‌شود، به‌طوری‌که تنها 4 درصد کسب‌وکارها بعد از ده سال به کار خود ادامه می‌دهند و مابقی با شکست مواجه می‌شوند زیرا نمی‌توانند جوابگوی هزینه‌ها باشند. اگر به رهنمودهای زیر توجه کنید خواهید توانست کسب‌وکار خود را در مسیر درست قرار دهید و مطمئن شوید کسب‌وکار شما هم به سودآوری خواهد رسید.

باید از تفاوت‌های خود سود ببرید

در فضای رقابتی کسب‌وکارها باید در جستجوی تفاوت‌های خود با دیگران باشید و تمام تفاوت‌ها را به مزیت تبدیل کنید. وقتی بتوانید خود را از رقبایتان متمایز کنید مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد که این مشتریان می‌توانند مصرف‌کننده دائمی محصولات شما شوند. باید ببینید از چه طریقی خواهید توانست مزیت رقابتی ایجاد کنید، مثلا مشتریان شما تمایل دارند از طریق پیام متنی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید یا با شبکه‌های اجتماعی؟

به ارزش کسب‌وکارتان بیفزایید

باید هر کاری که برای کسب‌وکار خود انجام می‌دهید به ارزش آن اضافه کند. به مشتریان خود بفهمانید که چطور محصولات و خدمات شما باعث می‌شود زندگی برای آن‌ها آسان‌تر شود. وقتی مشتریان می‌بینند کسب‌وکار شما رو به پیشرفت است، دید بهتری به شما خواهند داشت. باید به دنبال امکاناتی باشید که رقیبان نمی‌توانند برای مشتریان فراهم کنند. از این مزایا استفاده کنید و با تقویت آن‌ها تلاش کنید از رقیبان خود یک گام جلوتر روید.

روی تیم کاری‌تان سرمایه‌گذاری کنید

برای دستیابی به موفقیت باید به تیم خود اهمیت دهید و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. در همان ابتدای شروع کار خود باید زمان زیادی صرف کنید تا گروهی از افراد متخصص و قابل‌اعتماد را استخدام کنید. سپس روی تقویت توان آن‌ها وقت بگذارید، سرمایه‌گذاری کنید، آموزش دهید و دانشتان را با آن‌ها اشتراک‌گذاری کنید. زمانی که می‌خواهند در دسترسشان باشید تا سؤالات خود را بپرسند. برای رسیدن به موفقیت در هر کسب‌وکاری، به یک تیم کاری توانمند نیاز است، چرا که کارمندان دائماً در شرکت حضور دارند و با تمام مسائل روبه‌رو هستند.

در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشید

با فعالیت مداوم در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید کسب‌وکار خود را تبلیغ کنید تا کاربران بیشتری از کسب‌وکار شما مطلع شوند. در فضای مجازی می‌توانید کسب‌وکار خود را در معرض نمایش قرار دهید و برای افزایش سودآوری خود از راهنمایی کارشناسان و متخصصان فعال در این حوزه بهره‌مند شوید.

از تغییر فرار نکنید

وقتی استراتژی کسب و کار شما غلط است، از تغییر نترسید، بهتر است یک گام به عقب بردارید و استراتژی خود را مورد ارزیابی دوباره قرار دهید. اگر مسیر خود را عوض کنید بهتر از این است که در مسیر نادرست گام بردارید و کسب‌وکار خود را به شکست برسانید. باید نقاط ضعف کسب‌وکارتان را پیدا کنید و با بهبود آن‌ها خود را رشد دهید.

 

منبع : inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

دسته بندی ها