چرا همیشه افراد معدل پایین آینده بهتر و موفق‌تری دارند؟

21 خرداد 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - چرا همیشه افراد معدل پایین آینده بهتر و موفق‌تری دارند؟
چرا همیشه افراد معدل پایین آینده بهتر و موفق‌تری دارند؟
امتیاز مطلب: 94%

خیلی از والدین و دانش آموزان تصور می‌کنند اگر خوب درس بخوانند و معدل بالایی بگیرند، حتماً صاحب یک شغل خوب و پردرآمد خواهند شد؛ اما حقیقت این است که معدل پایین‌ها همیشه موفق‌ترین آدم‌های دنیا هستند. با یوکن همراه باشید.

شاید برای ورود به بیشتر موقعیت‌های شغلی نیاز به مدرک داشته باشید، اما حقیقت این است که نمره‌های شما هیچ ارتباطی به موفقیت و درآمد بالا ندارد. وقتی از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوید، میزان دانش و توانایی‌تان برای ورود به بازار کار مهم است. پس به دانشگاه می‌روید که موقعیت‌های شغلی بیشتری به دست آورید، نه این‌که لزوماً پولدار شوید. خیلی از افراد هدفی از دانشگاه رفتن ندارند و بعد از چند سال درس خواندن و کلی هزینه بدون هیچ دانش و مهارت، مدرکی از دانشگاه می‌گیرند و توانایی پیدا کردن شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود را هم ندارند.

در ادامه 7 دلیل را بیان می‌کنیم که اثبات می‌کند معدل پایین‌ها موفق‌ترین آدم‌های روی کره زمین هستند:

معدل پایین‌ها به‌خوبی می‌دانند از زندگی چه می‌خواهند

افراد معدل پایین همانند شاگرد زرنگ‌ها ساعات زیادی را در کلاس‌های غیرضروری صرف نمی‌کنند زیرا به‌خوبی می‌دانند برای یک شغل پردرآمد نیاز نیست حتماً غزل‌های حافظ را حفظ کنند. آن‌ها بیشتر تمرکز خود را روی دروس عملی می‌گذراند و به دنبال موضوعاتی هستند که به پیشرفت در شغل آینده‌شان کمک می‌کند. استیو جابز به‌عنوان کارآفرین موفق دنیا، دانشگاه خود را نیمه‌کاره رها کرد و حالا به‌عنوان موفق‌ترین چهره در دنیای فناوری شناخته می‌شود. او روی کار موردعلاقه‌اش وقت و انرژی گذاشت و در سخنرانی معروف خود در دانشگاه استنفورد گفت: "برای دست‌یابی به موفقیت باید به کارتان علاقه‌مند باشید، به تلاشتان ادامه دهید و هیچ‌وقت ناامید نشوید. خودتان به‌خوبی می‌دانید که به دنبال چه چیزی هستید."

موفقیت معدل پایین ها

معدل پایین‌ها به دنبال تجربیات ناب و تازه هستند

معمولاً افراد معدل پایین زودتر به دنبال کار و کسب درآمد می‌روند. به خاطر این که به دنبال کار هستند، بیشتر در کلاس‌ها غیبت دارند و به همین خاطر نمره‌های پایین به دست می‌آورند. شاید در کلاس‌های غیرضروری غیبت کنند اما در عوض به تجربیات نابی دست می‌یابند که تمام شاگرد زرنگ‌ها از آن‌ها بی‌بهره اند، پس معدل پایین‌ها تجربه بیشتری خواهند داشت و شانس آن‌ها برای استخدام بالاتر می‌رود.

معدل پایین‌ها ارتباطات بهتری برقرار می‌کنند

شاگرد زرنگ‌ها در کلاس‌های مختلف شرکت می‌کنند و وقت خود را بیهوده هدر می‌دهند، درحالی‌که معدل پایین‌ها در این زمان کتاب‌های مفید می‌خوانند و هر روز با افراد جدیدی آشنا می‌شوند. شناخت آدم‌های مختلف و توانایی ارتباط برقرار کردن با آن‌ها به شما کمک می‌کند تا شغل بهتری را انتخاب کنید.

معدل پایین‌ها از زندگی خود لذت می‌برند

معدل پایین‌ها مهمانی‌های زیادی می‌روند و گاهی با خواب‌آلودگی سر کلاس حاضر می‌شوند، اما از زندگی خود لذت می‌برند. آن‌ها وقتی به بازار کار وارد می‌شوند همین روند را در پیش می‌گیرند، پس به این نتیجه می‌رسیم این افراد بسیار موفق‌تر از دیگران هستند. آن‌ها دوست دارند در کارهای گروهی شرکت کنند و از بودن در کنار دیگران لذت ببرند. شاید این خصوصیات دقیق همانی باشد که هر رئیسی به دنبال آن است زیرا هیچ کس به استخدام انسان‌های منفی‌باف، مضطرب و بداخلاق تمایل ندارد؛ هر چقدر هم که آن‌ها باهوش و معدل بالا باشند.

معدل پایین‌ها همیشه ساده‌ترین راهکارها را پیدا می‌کنند

موفقیت معدل پایین ها

بیل گیتس به‌عنوان موفق‌ترین فرد دنیا شناخته می‌شود که هیچ‌وقت در دانشگاه نمره‌های بالایی نگرفت اما توانست مایکروسافت را رشد دهد و به موفقیت چشمگیری دست یابد. او هدفش این بود که فکرهای خلاقانه داشته باشد و هیچ‌وقت به فکر معدل و نمره‌های بالا نبود. او دراین‌باره می‌گوید:"من برای کارهای سخت از افراد تنبل کمک می‌گیرم زیرا آن‌ها همیشه راه‌حل ساده‌ای برای انجام کارهای مشکل دارند."

معدل پایین‌ها برای دست‌یابی به آرزوهایشان تلاش می‌کنند

وقتی 18 ساله هستید و وارد دانشگاه می‌شوید، لزوماً راه خود را پیدا نکرده‌اید و شاید در این سن دقیقا ندانید به دنبال چه چیزهایی هستید. پس مجبور نیستید تا همیشه انتخاب پدر و مادرتان را دنبال کنید. الیزابت هولمز به‌عنوان زن میلیاردر دنیا، در رشته پزشکی دانشگاه استنفورد قبول شد اما از معتبرترین دانشگاه دنیا انصراف داد تا به دنبال رویاهای خود برود. نمونه‌ی دیگر ریچارد برانسون است که در 15 سالگی ترک تحصیل کرد اما حالا مدیر شرکت بزرگ ویرجین است، پس معدل پایین‌ها می‌توانند جزو موفق‌ترین‌ها باشند.

معدل پایین‌ها با شکست مبارزه می‌کنند

برای دست‌یابی به موفقیت تنها به پشتکار، هوش و علاقه نیاز نیست بلکه باید بتوانید با شکست روبه‌رو شوید زیرا در کسب و کار هم چالش‌های زیادی وجود دارد. معدل پایین‌ها مبارزه را بخشی از زندگی می‌دانند و به همین خاطر بیشتر موفق می‌شوند. مبارزه آن‌ها از همان دوران تحصیل برای پاس کردن دروس تجدیدی شروع می‌شود و در آخر بهتر می‌توانند با مشکلات راه‌اندازی کسب‌وکار مواجه شوند. پس موفقیت هیچ ارتباطی به معدل ندارد و باید بتوانید مهارت‌های لازم را کسب کنید و تنها حفظ کردن اطلاعات شما را به درآمد بالا نمی‌رساند. این در حالی است که آمارها نشان می‌دهد تنها 27 درصد افراد فارغ‌التحصیل در رشته دانشگاهی خود مشغول کار هستند.

درنهایت اگر می‌خواهید به درآمد بالایی برسد این نکات را در نظر بگیرید و بیش از کسب معدل بالا به دنبال یادگیری مهارت‌های جدید باشید.

 

منبع : lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-09 16:15:24
دسته بندی ها