افراد دورکار باید برای کسب درآمد بیشتر، 5 کار را سریع‌تر انجام دهند

8 اسفند 1396 - 8:00
دورکاری - افراد دورکار باید برای کسب درآمد بیشتر، 5 کار را سریع‌تر انجام دهند
افراد دورکار باید برای کسب درآمد بیشتر، 5 کار را سریع‌تر انجام دهند
امتیاز مطلب: 95%

دورکاری همانند مشاغل دیگر نیاز به مدیریت زمان دارد و حتی به عنوان اصلی‌ترین چالش این افراد معرفی می‌شود. شاید تصور کنید در آزادکاری به دلیل این که رئیسی بالای سرتان نیست و ساعت کاری مشخصی ندارید، نیاز به مدیریت زمان نیست؛ این در حالی است که باید خیلی از کارها را به صورت اتوماتیک انجام دهید تا درآمد بیشتری داشته باشید. با یوکن همراه باشید.

خیلی از کارها را می‌توان به صورت اتوماتیک انجام داد تا در زمان صرفه‌جویی شود. شاید کارفرما به ازای هر ساعت کار کردن مبلغ بالایی به فرد آزادکار پرداخت کند، اما وقتی زمان‌های هدر رفته را در نظر بگیرید، متوجه می‌شوید که دستمزدتان خیلی هم خوب نیست. در ادامه قصد داریم به معرفی 5 کاری بپردازیم که افراد آزادکار باید به صورت اتوماتیک انجام دهند تا در وقتشان صرفه‌جویی شود.

باید در هر لحظه به دنبال پروژه و مشتریان جدید باشید

وقتی کسب‌وکار و درآمد فرد آزادکار رشد می‌کند که به طور مدام به دنبال مشتری جدید باشید. شاید این کار زمان زیادی از شما بگیرد و مجبور شوید ساعات زیادی در اینترنت به دنبال پروژه باشید، اما وقتی این کار را به طور اتوماتیک انجام دهید در وقتتان صرفه‌جویی می شود. پیشنهاد می‌کنیم از سیستم Google Alerts استفاده کنید تا با مشاهده کلمات کلیدی موردنظرتان چون "استخدام" یا "پروژه دورکاری" و ... به شما پیامی ارسال کند و بدون وقت گذاشتن و به سادگی از آگهی‌های آزادکاری مطلع شوید. این سیستم به‌صورت روزانه، هفتگی یا ماهیانه قابل تنظیم است تا در بازه زمانی مشخص اخبار مرتبط با کارهای دورکاری در قالب نوتیفیکیشن به دستتان برسد.

انجام کارهای اتوماتیک در دورکاری

ارتباط سریع و راحتی با کارفرمای خود برقرار کنید

معمولاً افراد دورکار از طریق ایمیل با کارفرمای خود در ارتباط‌اند، اما ممکن است این کار کمی کند و قدیمی باشد. امروزه افراد دورکار می‌توانند با ابزارهایی چون Trello و Asana با مشتریان ارتباط برقرار کنند و خیلی راحت کارها و اسناد مرتبط را با هم به اشتراک گذارند. پس این امکان وجود دارد تا از طریق این برنامه‌ها با کارفرماها در ارتباط باشید و از هم سؤال و پرسش کنید. بدین ترتیب کارفرما نیز روند کاری شما را زیر نظر گرفته و نیازی نیست مداوم برای کارفرماها ایمیل بنویسید و منتظر ارسال پاسخ باشید.

به صورت زمان‌بندی‌شده با مشتریان خود تماس بگیرید

شاید نیاز باشد از طریق تماس تلفنی به مشتریان خود مشاوره دهید یا درباره پروژه‌هایی که از راه دور در دست دارید با کارفرمای خود حرف بزنید، در این صورت باید تماس‌های خود را به صورت سریع و اتوماتیک زمان‌بندی کنید. در این زمینه اپلیکیشن هایی چون ScheduleOnce و CoconutCalendar در خدمت افراد آزادکار خواهد بود. برای این منظور باید ساعت‌های فراغت خود را در برنامه‌ی ScheduleOnce مشخص کنید تا لینک آن برای کارفرما ارسال شود. در این راستا مشتری هم ساعت‌های مدنظر خود را برای شما می‌فرستد. در نهایت ساعت‌های مشترک به صورت اتوماتیک به‌عنوان قرار ملاقات شما با کارفرما تعیین می‌شود و نیاز ندارید برای هماهنگ شدن با مشتری و مشخص کردن قرار ملاقات وقت زیادی صرف کنید و ساعات زیادی درگیر ارسال و دریافت ایمیل باشید.

انجام کارهای اتوماتیک در دورکاری

سود ماهیانه خود را اتوماتیک محاسبه کنید

یک فرد آزادکار حسابداری ندارد تا بنشیند و حساب‌های او را چک کند؛ اما خودتان به سادگی و بدون اتلاف وقت می‌توانید برای کارهای خود فاکتور چاپ کنید و از پرداخت آن توسط کارفرما مطمئن شوید. امروزه ابزارهایی چون QuickBooks به افراد دورکار کمک می‌کند تا خودشان فاکتور بنویسید و پرداخت را از طریق Toggl پیگیری کنند، با استفاده از این ابزار کارهایتان به طور اتوماتیک انجام شده و وقتتان نیز هدر نخواهد رفت. وقتی زمان زیادی برای دورکاری بگذارید و مشتری‌های زیادی داشته باشید، نیازمند یک برنامه دقیق برای حساب‌هایتان خواهید بود. توصیه می‌کنیم از همان ابتدای کار به مدیریت حساب‌ها اهمیت دهید تا برایتان عادت شود، پس برای تمام پروژه‌های خود گزارش کاملی داشته باشید و در پایان هر ماه سود خود را محاسبه کنید.

شبکه‌های اجتماعی را به صورت اتوماتیک مدیریت کنید

قطعاً شبکه‌های اجتماعی بهترین مکان برای پیدا کردن کار از راه دور است، پس نیاز است آزادکارها در این شبکه‌ها حضوری فعال داشته باشند. معمولاً توصیه می‌شود نمونه کارهای خود را در لینکدین، فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی قرار دهید تا مشتریان موردنظر خود را جذب کرده و در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی شود. هم اکنون برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی به برنامه‌هایی دسترسی دارید که مدیریت شبکه‌های اجتماعی را اتوماتیک انجام می‌دهد. مثلاً Hootsuite یا Buffer به شما امکان می‌دهد توییت هایی در زمان تعیین شده برای فالوئرها منتشر شوند. علاوه بر آن، از طریق برنامه هایی چون IFTTT یا Zapier می‌توانید پست‌هایتان را اشتراک‌گذاری کنید. مثلاً پستی در اینستاگرام منتشر کرده‌اید، از طریق این برنامه‌ها می‌توانید همان پست را به طور اتوماتیک در توییتر یا لینکدین هم به اشتراک گذارید. این کار سبب می شود تا وقت زیادی در شبکه‌های اجتماعی صرف نکنید.

دورکاری نیازمند کارهایی چون ارتباط مستمر با کارفرما، دنبال پروژه جدید بودن و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است، اما اگر بخواهید وقت خود را بهینه صرف کنید و به درآمد بیشتری از این راه برسید باید این نکات را در نظر بگیرید تا کارهای زمان‌بر به صورت اتوماتیک برایتان انجام شود.

منبع : forbes

نویسنده مطلب
sepehr - سپهر خیری
فارغ التحصیل رشته صنایع و علاقه مند به مارکتینگ

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-10 17:10:32
دسته بندی ها