4 نکته برای ایجاد روابط کاری موفق با همکاران

18 شهریور 1399 - 6:00
رفتار سازمانی - 4 نکته برای ایجاد روابط کاری موفق با همکاران
4 نکته برای ایجاد روابط کاری موفق با همکاران
امتیاز مطلب: 91%

گاهی در محل کار گفتگوهایی میان همکاران به وجود می‌آید که در نهایت به چالش‌های حل‌نشدنی تبدیل می‌شود. اگر از جمله افرادی هستید که خیلی رابطه‌ی عمیقی با همکارانتان ندارید و در روابط کاری موفق نیستید، باید هنر گفتگو را بیاموزید و بدانید چگونه بر این مشکل غالب شوید. با یوکن همراه باشید.

معمولا در ادارات و سازمان‌ها همکاران به بهانه‌های مختلف با هم بحث‌وجدل می‌کنند و در گفتگوهایشان دچار مشکل هستند. در ادامه نکاتی را بیان می‌کنیم که هنر گفتگو با همکاران را به شما می‌آموزد.

1. احترام متقابل را در نظر بگیرید

باید با ذهنی مثبت و باز وارد گفتگو شوید و در رابطه با همکارانتان، احترام را برای خود و طرف مقابل بخواهید. شاید گفتگوی دشواری میان شما ایجاد شود، در این صورت باید به نظرات طرف مقابل گوش دهید و انتظار توجه متقابل را نیز داشته باشید. به چیزی که گوشتان می‌شنود تمرکز کنید نه آنچه خودتان می‌گویید. گاهی برای جلوگیری از بحث‌وجدل، مدام حرف‌هایی را که می‌خواهیم بزنیم در ذهنمان مرور می‌کنیم. باید در گفتگو با همکارانتان شنونده‌ی خوب، جواب‌دهنده خوب و ناظر خوبی نیز باشید.

رابطه کاری موفق - رابطه بین همکاران - همکاری - رفتار سازمانی

2. صادقانه حرف بزنید

با همکاران خود رابطه صادقانه و محترمانه داشته باشید تا یک رابطه‌ی متقابل میان شما ایجاد شود. شاید گفتگویی میان شما به وجود آید که از نظر فرهنگی و شخصیتی با طرف مقابل اختلاف زیادی داشته باشید، در این مواقع از او بخواهید بگوید چه درکی از حرف‌های شما داشته و در زمان تکرار صحبت‌ها، تلاش کنید گفتگوی‌تان را به سمتی ببرید که نتیجه‌ی آن مشخص شود.

رابطه کاری موفق - رابطه بین همکاران - همکاری - رفتار سازمانی

3. به سادگی از مسائل با اهمیت نگذرید

شاید در گفتگوها از برخی مسائل مهم عبور کنید و به خود بگویید بعدا این موضوع را مطرح خواهم کرد، در این صورت باید دیدگاه خود را تغییر دهید و همان موقع تمام مسائل را بازگو کنید. باید هر چیزی که نیاز است را به زبان آورید تا به یک راه حل مناسب برسید. البته این کار کمی ریسک دارد، اما باید به طرف مقابل هم اجازه دهید در مورد مسائل مطرح شده فکر کند تا به یک نتیجه‌ی مناسب دست یابید. سعی کنید در گفتگوها محترمانه، صادقانه و خلاقانه رفتار کنید و جلو بروید.

رابطه کاری موفق - رابطه بین همکاران - همکاری - رفتار سازمانی

4. منتظر نتایج مثبت باشید

در گفتگوهای خود مدام در ذهنتان بگویید: «نتیجه این گفتگو تأثیر فوق‌العاده‌ای در بهبود روابط خواهد داشت.» روی نتایج گفتگوهایتان که سبب ایجاد روابط متقابل می‌شود تمرکز کنید. وقتی روی خروجی مثبت متمرکز شوید، در گفتگو با همکارانتان که با آن‌ها مشکل دارید و مدام از شما انتقاد می‌کنند موفق خواهید شد زیرا ذهن شما به دنبال دست یابی به این هدف است.

 

منبع : HBR

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-11-16 15:13:58
دسته بندی ها