زنان شاغل با دوری کردن از این 9 کار به موفقیت می‌رسند

14 بهمن 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - زنان شاغل با دوری کردن از این 9 کار به موفقیت می‌رسند
زنان شاغل با دوری کردن از این 9 کار به موفقیت می‌رسند
امتیاز مطلب: 93%

تصور کنید قرار است در محیطی جدی و مردانه کار کنید، در چه صورت می‌توانید به موفقیت برسید؟ قطعاً باید روی تصمیمات و نگرش خود کار کنید تا تجربه‌ی موفق انگیزی از کار خود داشته باشید. با یوکن همراه باشید.

هر زن شاغلی با توجه به موقعیت خود، تعریف متفاوت و منحصربه‌فردی از موفقیت دارد. برای مثال یک افسر زن FBI می‌گوید موفقیت و کمال ارتباط مستقیمی به تصمیمات کاری ام دارد، باید برای پیشرفت خود انتخاب‌های درستی داشته باشم نه اینکه روی کمک دیگران حساب کنم. حقیقت این است که زنان موفق 9 کار زیر را انجام نمی‌دهند تا به پیشرفت و کامیابی برسند:

زنان موفق ترس‌های درونی‌شان را نادیده نمی‌گیرند

برای دست یابی به موفقیت نیاز است با تمام ترس‌ها مواجه شویم. هیچ وقت انرژی و وقت خود را برای دور بودن از ترس‌های درونی هدر ندهید، بلکه با تکیه بر قدرت ذهنی، کنترل افکار، احساسات و رفتار خود را به دست بگیرید تا در زندگی شخصی و کاری خود به موفقیت برسید. وقتی تلاش کنید ترس‌هایتان را سرکوب کنید تنها به تشدید آن کمک می‌کنید که نتیجه‌ای جز ترس بیشتر و در نهایت شکست ندارد. پس هر چه بیشتر ترس و اضطراب خود را مهار کنید با احتمال بیشتری با آن مواجه خواهید شد.

زنان موفق از مشکلات فرار نمی‌کنند

من به عنوان افسر زن اف بی آی تجربیات تلخی در زمان رویایی با مشکلات، انتقادات و بی‌عدالتی‌ها داشته‌ام. من در مواجهه با این مشکلات استثنا نبودم اما تفاوت من با دیگران این بود که از احساسات منفی فرار نکردم و حتی نیازی به کمک و همراهی دیگران هم نداشتم.

کسانی که از مواجه با مشکلات دوری می‌کنند، تعارضات را مانع پیشرفت می‌دانند؛ اما این طرز تفکر اشتباه است زیرا تعارضات به صورت‌های مختلفی بروز پیدا می‌کند. باید رفتار هوشیارانه‌ای در مقابل دیگران از خود نشان دهیم تا احساساتمان مورد سوءاستفاده قرار نگیرد. زمانی که به درک درستی از مشکلات و تعارضات دست یابیم و از حقیقت آن فراری نباشیم، رفتارهایمان از روی انتخاب و تصمیم درست خواهد بود، نه از روی ترس و اجبار!

زنان موفق هرگز به انتقادات درونی توجهی ندارند

من به عنوان افسر زن اف بی آی باید در مقابل انتقادات درونی خود بایستم و توجهی به تردید و اضطراب‌های موجود در ذهنم نداشته باشم. من این کار را با تمرکز روی بازخوردهای مثبت و انتقادات سازنده انجام دادم که سبب دست‌یابی من به موفقیت شد.

باید در گفت‌وگوها و انتقادات درونی خود از جملات مثبت و نتیجه‌بخش استفاده کنیم تا روی احساسات، افکار و رفتارهای خود مدیریت و کنترل داشته باشیم و قدرت ذهنی‌مان را تقویت کنیم. پس قدرت ذهن یعنی توانایی مهار افکار درونی به جای تسلط و اشراف ذهن روی ما!

زنان موفق منتظر شرایط ایده آل و مطلوب نمی‌مانند

بدون تلاش و اقدام به شرایط مطلوب و شغل موردنظر خود دست نمی‌یابید. خیلی راحت می‌توان گفت شرایط ایده آل نیست، به من ظلم شده یا نمی‌توانم به خواسته‌ام برسم. این‌ها تنها بهانه‌ای است که ما را از مسیر دست‌یابی به اهداف بازمی‌دارد. باید دست به اقدام بزنیم و از شرایط موجود برای پیشرفت و موفقیت در زندگی بهره ببریم. پس قدرت ذهن به این معناست که در رویارویی با مشکلات مختلف، عملکرد مناسبی از خود نشان دهیم نه این که به استقبال شکست و ناامیدی برویم.

زنان موفق گذشته‌ی خود را هرگز اشتباه نمی‌دانند

من در اوایل فعالیت به عنوان افسر زن، مرتکب اشتباهات زیادی شدم. گاهی از اشتباهات خود خجل و شرمسار می‌شدم، اما با خودم عهد بستم که از تمام اشتباهات درس بگیرم. شاید اشتباهات گذشته خیلی ناخوشایند و تلخ باشد اما باید آن‌ها را فرصتی برای یادگیری تجربیات جدید بدانیم؛ چیزهایی که قبلاً هیچ اطلاعی از آن‌ها نداشته‌ایم. وقتی در کنار همکارانی قرار گیریم که همانند ما مرتکب خطا و اشتباه می‌شوند، فرصت کافی برای یاد گرفتن چیزهای جدید خواهیم داشت.

زنان موفق هیچ‌وقت فرصت‌های ناب زندگی را از دست نمی‌دهند

من به شخصه تجربه کرده‌ام از طریق انجام کارهایی می‌توان به موفقیت رسید که دیگران تمایلی به انجام آن ندارند. باید به دنبال کارهایی بود که دیگران در انجام آن تعلل می‌کنند، شاید این کارها خیلی ساده به نظر برسند اما نباید برای انجام آن‌ها شک به دلتان راه دهید. کارهایتان را به بهترین وجه ممکن انجام دهید که تنها راه برای دست‌یابی به موفقیت است. مسیر درست را انتخاب کنید و به راه خود ادامه دهید تا با طی کردن مسیر بتوانید از فرصت‌ها بهره ببرید و آن‌ها را با موفقیت به نتیجه برسانید.

زنان موفق هرگز آرامش و اعتمادبه‌نفس خود را از دست نمی‌دهند

من به این جمله اعتقاد کامل دارم: زیاد دعا کنید و متوکل باشید و همواره دست از تلاش برندارید. من به این مسئله واقف بودم که توانایی کامل در مدیریت زندگی خود دارم. خیلی از افراد می‌گویند شانس و اقبال باعث می‌شود آن‌ها طعم شکست یا موفقیت را بچشند؛ اما افراد موفق خودشان را عامل موفقیت و شکست می‌دانند و اعتقاد دارند بخت و اقبال تحت کنترل آن‌هاست. البته ممکن است شانس هم کمی نقش داشته باشد اما مدیران بزرگ هیچ وقت ذهن خود را درگیر اتفاقات پیش‌بینی‌نشده و احتمالی نمی‌کنند.

دنبال فرصت بودن و تسلط بر شانس و اقبال سبب می‌شود تا بهبودی در زندگی ما به وجود آید؛ شاید یک شکست شیرین و خوش یمن حاصل شود تا حسرت و سرزنش به خاطر استفاده نکردن از فرصت‌ها!

زنان موفق هیچ‌گاه دست از تحقیق و تفحص برنمی‌دارند

من برای بازجویی از یک متهم ابتدا اطلاعات کاملی به دست می‌آورم و خود را با آگاهی از جزئیات موردنیاز آماده می‌کنم. این مورد در هر کسب‌وکاری نیاز است، به طوری که باید قبل از مذاکره با مشتری یا سرمایه‌گذار از محور گفت‌وگو اطلاع داشت و به پیش آگاهی خوبی دست یافت. وقتی از موضوع گفت‌وگو مطلع نباشید همانند این است که بدون همراه داشتن مین‌یاب روی زمین پر از مینی راه بروید. پس باید خود را از قبل برای انجام هر کاری آماده کنید و همواره در مذاکرات متعادل، آرام و مسلط و آماده باشید.

زنان موفق هرگز از تلاش باز نمی‌ایستند

من در شغل خود مسئولیت سنگینی بر عهده داشتم و همواره در حال تحقیق و بررسی‌های مشکل بودم، اما هیچ‌وقت در طول 24 سال خدمتم دست از تلاش نکشیدم.

در زندگی وقتی دست از تلاش برمی‌داریم و کلمه‌ی "نمی‌توانم" را به کار می‌بریم، تسلط و کنترل روی رفتارهایمان را از دست می‌دهیم، در این جاست که توانمندی‌هایمان محدود می‌شود و نمی‌توانیم از آن درست بهره ببریم. در این زمان است که به ترس از شکست روی خوش‌نشان می‌دهیم و می‌گوییم توان کافی برای شناخت محدودیت‌های خود را نداریم.

 

منبع : Forbes

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-02 16:05:28
دسته بندی ها