میلیونر های خود ساخته چه عادت هایی دارند؟

17 بهمن 1398 - 6:10
مدیریت شخصی - میلیونر های خود ساخته چه عادت هایی دارند؟
میلیونر های خود ساخته چه عادت هایی دارند؟
امتیاز مطلب: 99%

عادت میلیونر های خود ساخته

توماس کرلی یکی از پر فروش ترین کتاب ها در زمینه ی موفقیت را نوشته است. او پنج سال از زندگی اش را صرف مطالعه در مورد عادت های روزانه 177 میلیونر کرد و به این نکته پی برد که هر کدام از آن ها از جای متفاوتی کارشان را شروع کرده اند:

در تحقیقاتی که داشتم، به این موضوع پی بردم که عادت های روزانه ی فرد تعیین می کند که میزان موفقیت او در آینده چقدر خواهد بود. علت بیشتر اتفاقاتی که در زندگی شخصی افراد رخ می دهد، مثل داشتن رابطه های خوب یا بد، فقر یا ثروت، سلامتی یا بیماری و غیره، عادت های روزانه هستند.

قسمت خوب ماجرا اینجاست که عادات بد را می توان تغییر داد و با تغییر دادن آن ها، مسیر زندگی را عوض کرد. این مقاله ی یوکن 14 عادت افراد ثروتمند را به ترتیب زیر بیان می کند:

مطالعه کردن مداوم

افراد ثروتمند دست کم نیم ساعت از زمان روزانه خود را به مطالعه ی مفید اختصاص می دهند. آن ها برای تفریح کردن کتاب نمی خوانند بلکه هدف شان از خواندن کتاب، یاد گرفتن و افزایش دانش شان است.

«کرلی» سه مدل ژانر محبوبی که این قشر برای خواندن کتاب انتخاب می کنند را زندگی نامه افراد موفق، خودآموزی یا خودسازی و تاریخ معرفی کرده است.

ورزش

در حدود 76  درصد از ثروتمندان به صورت روزانه دست کم 30 دقیقه ورزش هوازی انجام می دهند.

از دسته ورزش های هوازی می توان به کاردیو، دویدن به صورت تند و آرام، پیاده روی و دوچرخه سواری اشاره کرد.

کاردیو هم برای بدن مفید است و هم تاثیر اعجاب انگیزی روی مغز دارد. چون هم باعث رشد نرون ها می شود و هم تولید گلوکز را افزایش می دهد که سوخت مغز به حساب می آید. هر چقدر سوخت بیشتری به مغز شما برسد، بیشتر رشد می کند و باعث می شود شما باهوش تر شوید.

معاشرت داشتن با افراد موفق

افرادی که شما با آن ها معاشرت می کنید، رد واقع تضمین کننده موفقیت شما هستند. ثروتمندان دائما دنبال افراد مثبت اندیش، هدفمند و با انگیزه هستند.

اگر این گونه افراد را پیدا کردید حتما از آن ها در موقعیت های مهمی مثل رخداد ها و همایش های اجتماعی دعوت به عمل آورید.

نقد های تخریب کننده و افراد منفی نگر باعث می شودند تا شما از مسیر رسیدن به موفقیت دور شوید.

هدفمند بودن

ثروتمندان هدف ها و رویا های خودشان را با انگیزه زیادی دنبال می کنند، نه رویا های والدین شان را. چیز هایی که در این راه به دست می آورند باعث می شود  آن ها شادتر از قبل باشند و در زندگی موفق تر شوند. علاقه داشتن باعث می شود تا شما انگیزه ی رویارویی با مشکلات و سختی ها را پیدا کنید.

سحرخیزی

در حدود نیمی از شرکت کننده های تحقیقات «کرلی» سه ساعت زودتر از ساعت کاری شان از خواب برمی خیزند. با این کار، آن ها فرصت لازم برای رسیدگی به اتفاقات پیش بینی نشده در طول روز مثل داشتن قرار ملاقات، رساندن فرزند شان به مراکز درمانی و... را خواهند داشت.

وقتی ساعت 5 از خواب بر می خیزید، زمان لازم برای انجام دادن 3 کار مهم روزانه را پیدا خواهید کرد و با انجام دادن آن ها حس می کنید توانسته اید زندگی تان را کنترل کنید و این موضوع باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

منابع درآمد زایی مختلف

میلیونر های خود ساخته به یک منبع درآمد قانع نیستند. تحقیقات من نشان می دهد که عدد جادویی منابع درآمد زایی در پژوهش صورت گرفته، سه باشد. 65% افرادی که مورد مطالعه واقع شدند، بیشتر از سه منبع درآمد زایی داشتند.

از جمله منابع درآمد زا می توان سرمایه گذاری کردن در املاک، بازار بورس و سهام داری را نام برد.

مثبت اندیشیدن

مهم ترین عامل موفقیت ثروتمندان در این تحقیق، مثبت اندیشیدن آن ها می باشد. اگر برای مدت چند دقیقه به درستی از فکرتان استفاده کنید، متوجه می شوید که بار زیادی از افکار منفی در ذهن شما وجود دارد. ولی با تمرین کردن می توانید آن ها را عوض کنید و خود را به یک فرد مثبت نگر تبدیل کنید.

همرنگ جماعت نشدن

ثروتمندان جامعه را می سازند نه این که همرنگ جماعت شوند. البته ساده ترین راه این است که با مردم تفاوت نداشته باشید و هر کاری که آن ها انجام دادند را شما هم انجام دهید. اما اگر واقعا دوست دارید که فرد ثروتمندی باشید باید راه خودتان را مشخص کرده و در این مسیر پایدار باشید.

آداب و معاشرت

برای این که فرد ثروتمندی شوید باید آداب و معاشرت را در حد عالی بلد باشید.

برای مثال در زمان تولد یا عروسی کسی در حد توانتان یک یادداشت، گل یا کادو برایش بفرستید. از اشخاصی که برای شما زحمت کشیده اند تشکر کنید.

کمک کردن

هر قدر به دیگران در رسیدن به آرزو هایی که دارند، کمک کنید به همان اندازه شما موفق تر می شوید. هیچ شخصی بدون داشتن یک تیم که از افراد موفق تشکیل شده، به اهدافش دست پیدا نمی کند.

فکر کردن

افراد ثروتمند در طول روز به مدت 15 تا 30 دقیقه را به فکر کردن در مورد خودشان اختصاص می دهند و به طوفان فکری می پردازند. آن ها به موضوعاتی مثل کار، مسائل مالی، خانواده و دوستان شان، سلامتی، مشکلاتی که در زندگی شان وجود دارد و روابط کاری فکر می کنند.

نظر گرفتن از دیگران

اگر شما از نقد شدن بترسید، باعث می شود نتوانید نظرات دیگران دریافت کنید و از آن ها استفاده کنید. اما این کار می تواند باعث شود شما مشکلات ساختاری که تا کنون به آن فکر نکرده بودید را پیدا کنید.

درخواست کردن

اگر شما از رد شدن بترسید باعث می شود آن چیزی که می خواهید را بدست نیاورید. افراد موفق موقعی که نیازمند کمک باشند، ترسیدن را کنار می گذارند و درخواست کمک می کنند.

ریسک پذیر بودن

یکی دیگر از نتایج تحقیقات «کرلی» این است که ثروتمندان افراد شجاعی نیستند، بلکه موقعی ریسک می کنند که تمام جنبه های کارشان را بررسی کرده باشند.

در واقع مساله مهم این است که آن ها بارها با شکست مواجه شده اند، از شکست شان درس گرفته و دوباره کارشان را شروع کرده اند.

 

منبع: Businessinsider

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-05 11:35:06
دسته بندی ها