راهکارهای افزایش اعتبار فردی کدامند؟

23 بهمن 1398 - 6:10
مدیریت شخصی - راهکارهای افزایش اعتبار فردی کدامند؟
راهکارهای افزایش اعتبار فردی کدامند؟
امتیاز مطلب: 95%

مسیر های متعددی برای رسیدن به موفقیت وجود دارد؛ اگر نیت تقویت خصوصیت های شخصیتی تان را دارید، پیشنهاد ما این است که بیشتر روی خصوصیاتی تمرکز داشته باشید که باعث «معتبر» تر شدن شما می شوند.

در حقیقت داشتن اعتبار، سطح بالاتری از موفقیت است که باعث می شود دیگران شما را به دید یک انسان مورد اعتماد و تصمیم گیرنده نگاه کنند. اگر شما از اعتبار فردی برخوردار باشید، به افرادی که با شما در ارتباط هستند، این اجازه را می دهد که روی شما حساب باز کنند، به شما اعتماد داشته باشند، با شما داد و ستد داشته باشند و خودشان را با شما سازگار سازند.

اعتبار داشتن به این معناست که شما توانایی پرورش دادن قابلیت های خاصی را دارید که از نقش، سازمان و صنعتی که در آن مشغول انجام فعالیت هستید، جدا هستند. اگر دوست دارید که اعتبار شخصیتی تان را افزایش دهید و به یک انسان معتبر تبدیل شوید، پیشنهاد می کنیم حتما از این 10 روش در زندگی تان استفاده کنید. در ادامه با یوکن همراه باشید:

قابل اعتماد باشید

برای این که بتوانید اعتبار به دست آورید، باید اعتماد سازی کنید. اگر دیگران بتوانند به شما اعتماد کنند، با شما کار می کنند. به خاطر بسپارید که مورد اعتماد بودن، خیلی مهم تر از این است که شما یک حساب بانکی با مبلغ بالایی پول داشته باشید.

ماهر باشید

در زمینه کاری که فعالیت می کنید، خبره شوید؛ تا حدی که بتوانید شرایط موجود را بررسی کنید و راهکارهای متفاوتی ارائه کنید. به توانایی های خودتان اعتماد داشته باشید تا دیگران هم این جرات را پیدا کنند که روی شما حساب باز کنند.

با ثبات باشید

نوع فکر شما و حرف هایی که می زنید و رفتار هایی که از خودتان نشان می دهید، باید ثبات داشته باشند. کار هایی که انجام می دهید، در واقع مانند مخابره کردن یک پیام است و افکاری که دارید، باید تماما همسو باشند و در راستای کاری که انجام می دهید، قرار بگیرند. اعتبار، زمانی به دست می آید که همه چیز از درون به بیرون با ثبات باشد.

موثق باشید

برای دستیابی به اعتبار، باید خود واقعی تان را به نمایش بگذارید. زمانی که دوست دارید اعتماد کسی را جلب کنید، باید با یک رویکرد واقعی و به دور از تقلب با او روبرو شوید. عنصر اصلی تجارت یا رهبری شما، باید بر اساس یک بنیان محکم و پایدار بنا شده باشد تا بتوانید در مقابل تغییراتی که ممکن است به صورت اتفاقی رخ دهد، مقاومت کنید.

بی ریا باشید

اعتبار داشتن به معنی صداقت است. نیازی نیست همه ی افکار خود را به زبان بیاورید اما حرف هایی که می زنید باید پشتوانه کافی داشته باشند و بدون این که نیت خاصی داشته باشید، مطرح شوند. صداقت داشتن نیازمند این است که تعهد کافی و اراده راسخ در راه انجام کارتان داشته باشید.

فروتن باشید

شاید احترام گذاشتن به احساسات دیگران، برای شما مهم نباشد اما اطمینان داشته باشید برای آن ها خیلی ارزشمند است. با دیگران با احترام رفتار کنید؛ نه برای این که از آن ها توقعی دارید، بلکه به این دلیل که حق آن هاست. عناوین شغلی داده می شوند، سمت های مختلف به دست می آیند، اما فقط احترام است که باعث اعتبار بخشیدن به شما می شود.

مسئولیت پذیر باشید

برای داشتن اعتبار، باید مسئولیت تصمیم هایی که می گیرید و کارهایی که انجام می دهید را بپذیرید. اگر اشتباهی مرتکب شده باشید، اشتباه خود را قبول کنید و آن را اصلاح کنید. همینطور زمانی که از چیزی اطمینان ندارید، حتما عدم اطمینان خودتان را به زبان آورید.

وفادار باشید

وقتی شما در جهت منافع دیگران قدم می گذارید، اعتبار شما افزایش می یابد. وفادار بودن به معنی مراقبت کردن از دیگران است و یک تعهد مشترک برای دستیابی به موفقیت است.

صادق باشید

قسمتی از فرآیند کسب اعتبار، این است که شما سابقه بی طرف بودن داشته باشید و حقیقت را بیان کرده باشید. شفافیت باعث می شود تا کسب و کار شما رونق یابد و در حقیقت هسته اصلی اعتبار شماست.

به اصول پایبند باشید

خود تان را با دیگران مقایسه نکنید. هر روز نسبت به روز گذشته پیشرفت کنید و در این راه، به افرادی که اطراف شما هستند، کمک کنید.

 

منبع: INC

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-09 10:36:27
دسته بندی ها