چه زمانی نیاز است در نگرش و طرز تفکرمان تغییر بوجود آوریم؟

25 بهمن 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - چه زمانی نیاز است در نگرش و طرز تفکرمان تغییر بوجود آوریم؟
چه زمانی نیاز است در نگرش و طرز تفکرمان تغییر بوجود آوریم؟
امتیاز مطلب: 97%

مشکلات و چالش‌ها در زندگی هر انسانی وجود دارد، مهم این است که قوی باشیم و بتوانیم با آن‌ها روبه‌رو شویم. اگر در زندگی خود باورهای منفی داشته باشید طعم خوشبختی و شادی را نخواهید چشید. در ادامه رفتارهایی را معرفی می‌کنیم که نشان می‌دهد باید در طرز فکرتان تغییر به وجود آورید. با یوکن همراه باشید.

برای مواجهه با سختی‌های زندگی نه خاطرات گذشته کمکی به ما می‌کند نه قضاوت‌های دیگران، بلکه طرز فکر و باورهای ماست که نجاتمان می‌دهد. در واقع باورها و احساسات درونی ماست که نگرش مان به زندگی را تعیین می کند؛ اما چگونه متوجه شویم طرز تفکر و نگرش مان اشتباه است؟

همه‌چیز را منفی می‌بینید

باید روی نکات مثبت متمرکز شوید و به هر چیزی مثبت و با دید خوب بنگرید. نباید اجازه دهید فکرهای منفی زندگی‌تان را تباه کند. البته خوب نیست نسبت به زندگی خود بی اهمیت باشید، اما فکر منفی نگرش تان را تباه می‌کند و سبب می‌شود از خوشی‌ها و لذت‌های زندگی دور باشید.

انسان‌های منفی‌باف، در زندگی خود تنها طعم اضطراب، نا امیدی و ترس را می‌چشند. فکرهای منفی زندگی هیچ‌کسی را خوش نکرده و مطمئن باشید کمکی هم به شما نخواهد کرد. پس اگر به تمام مسائل و آدم‌های اطرافتان با دید منفی نگاه می‌کنید، لازم است در نگرش خود تغییر ایجاد کنید.

در مقابل حقایق مقاومت می‌کنید

برخی افراد از همه‌چیز و همه کس شکایت دارند و مدام در حال غر زدن هستند. شکایت کردن نشان می‌دهد از حقیقت دور هستید و این نتیجه‌ای جز منفی‌بافی و اضطراب ندارد. کسی که دائم شکایت می‌کند مدام در این فکر است که فریب دیگران را خورده است.

وقتی از چیزی ناراحت هستید و زندگی بر وفق مرادتان نیست، اقدام مثبتی انجام دهید تا انرژی بگیرید و حالتان خوب شود. پس در این شرایط یا باید به آن فکر نکنید و فراموش کنید یا این ‌که کار مثبتی انجام دهید تا موقعیتتان تغییر کند.

باید این عادت را در خود به وجود آورید که اگر چیزی را نمی‌توانید عوض کنید در نگرش خود تغییر به وجود آورید. وقتی هر کاری انجام داده‌اید و بازهم موفق نشده‌اید، قبول کنید شاید شادی در این است و نباید آرامش را از خود بگیرید. درهرحال این اتفاق رخ ‌داده و این شمایید که چطور با این مسئله برخورد کنید.

مدام تقصیر خود را به گردن دیگران می‌اندازید

خیلی از افراد با بی‌خیالی کردن احساس آزادی و شادی می‌کنند؛ اما وقتی قلب تان سرشار از خشم و حسادت و نا امیدی است چطور می‌توانید آزاد باشید. باید به خود بقبولانید که رفتار هیچ‌کسی را نمی‌توان عوض کرد و با این کار تنها به خودتان سخت می‌گیرید و قلب خود را می‌فشارید.

پس برای آرامش خودتان هم که شده تقصیرها را به گردن کسی نیندازید و حتی در ذهن تان هم هیچ‌کسی را مقصر ندانید. وقتی قوی هستید که روی احساسات و عصبانیت خود کنترل داشته باشید. اگر خیلی زود عصبی می‌شوید لازم است نگرش تان را تغییر دهید تا بیشتر از قبل احساس شادی و خوشحالی کنید.

همیشه مضطرب و نگران هستید

با نگرانی تنها شادی و خوشبختی را از خود دور می‌کنید. نگران بودن سبب می‌شود تمام تخیل خود را به کار گیرید تا چیزهایی که دوست ندارید خلق شود. وقتی زندگی‌تان سروسامان ندارد نباید بنشینید و با غصه خوردن زندگی را برای خود سخت کنید.

لازم است بدانید حقیقت چیزی نیست که می‌بینید، بلکه این نگرش و دید شماست. همیشه طرز فکر شما می‌تواند در دو حالت باشد، یا طرز تفکرتان همانند آجر است که می‌توانید با آن برای دست‌یابی به موفقیت پله بسازید یا سدی درست کنید که تمام خوشبختی و شادی را از شما می‌گیرد. پس وقتی نگرش تان را تغییر دهید خواهید توانست دید تازه‌ای به مسائل داشته باشید.

این باور را به وجود آورید که مشکلات یک شبه حل نمی‌شود. روی تمام مسائل خوب تمرکز کنید و اقدام منطقی و عاقلانه‌ای داشته باشید. ذهن هر فرد گنجایش بالایی دارد و هر چیزی را می‌توان در آن متصور شد. پس وقتی مرتب در ذهنتان فکرهای خوب داشته باشید، زندگی‌تان نیز به سمت خوشبختی و سعادت پیش می‌رود.

انتظارات بی‌جا نداشته باشید

از خود و توانمندی‌هایتان انتظار زیاد نداشته باشید، بلکه نگرش تان را تغییر داده و برای هر آنچه دارید شکرگزاری کنید. نسبت به زندگی خود و اطرافتان مثبت اندیش و سپاسگزار باشید؛ چراکه سپاسگزاری تمام زندگی تان را عوض می‌کند.

موفقیت و کامیابی هر فردی با طرز تفکر و نگرش او رابطه‌ی مستقیم دارد. همیشه همه‌چیز آن‌طوری که انتظار دارید جلو نمی‌رود. شما آرزوی بهترین‌ها را داشته باشید اما توقعات و انتظارات خود را در پایین‌ترین سطح نگه دارید. نباید با حقیقت بجنگید. انتظارات بالا سبب می‌شود اتفاقات خوب اطرافتان را نبینید. وقتی در طول مسیر شکست بخورید، احساس و تجربیات جدیدی به دست خواهید آورد که ارزش زیادی دارد.

می‌خواهید هیچ غم و غصه و مشکلی در زندگی نداشته باشید

غم باعث تقویت و قوی شدن ذهن و بدن می‌شود، هرچند احساس ناخوشایندی برای همه است. وقتی همیشه اتفاقات خوب برایتان رخ دهد و همه‌چیز بر وفق مرادتان باشد، هیچ‌وقت قوی و موفق نخواهید شد. باید تجربه‌ای از زندگی واقعی داشته باشید، هیچ‌چیز واقعی نیست مگر اینکه برای اولین بار آن را تجربه کنید.

باید برای موفق شدن در مسیر زندگی گام بردارید حتی وقتی‌که حرکت بعدی خیلی سخت است و آماده نباشید. باید حرکت کنید تا گام برداشتن درست را یاد بگیرید، گاهی هم نیاز است برای کسب تجربیات ارزشمند شکست بخورید.

از دستاوردهای زندگی خود رضایت ندارید

میان کسانی که همه‌چیز دارند و به آن راضی نیستند با کسانی که چیزی ندارند اما به کمترین دلخوشی هم راضی می‌شوند تفاوت وجود دارد. انسان‌ها وقتی در زندگی خود کمبودهای بیشتری داشته باشند کمتر احساس نارضایتی دارند، اما وقتی چیزهای زیادی داریم هرروز خواسته‌هایمان بیشتر می‌شود. باید همیشه شکرگزار و قانع باشیم. اگر شما هم از داشته‌هایتان رضایت ندارید، وقت آن است تا نگرش تان را تغییر دهید و احساس رضایت را بیشتر از قبل تجربه کنید.

خیلی از افراد مدام در عذاب‌اند که چرا فلان چیز را ندارند، درحالی‌که یک لحظه هم به این فکر نمی‌کنند که به دنبال چه چیزی هستند. باید از خودتان بپرسید: "اگر این اتفاق می‌افتاد آیا زندگی بهتری داشتم؟ شاید من به هر آنچه دارم قانع نیستم؟"

ما می‌توانیم قانع و سپاسگزار باشیم و از هر لحظه زندگی‌مان استفاده کنیم یا این‌که با نارضایتی و حسرت خوردن زندگی را به خود و اطرافیانمان سخت کنیم.

همین حالا توصیه می‌کنیم نگرش خود را تغییر دهید و به یک فرد قانع و شاد تبدیل شوید.

خیلی وقت است تجربه جدیدی نداشته‌اید

با یادگیری مهارت‌های جدید می‌توانید خودتان را از افسردگی و ناامیدی نجات دهید. با این کار خیلی آرام پیشرفت می‌کنید و هیچ‌وقت هم شکست نخواهید خورد.

شاید ناخوشی‌های زیادی در زندگی خود داشته باشید، مجبور باشید مدام به خاطرات گذشته و تجربیات تلخ آن فکر کنید، گاهی حوصله‌ی اطرافیانتان را ندارید و احساس شکست می‌کنید. در این زمان تنها درس گرفتن است که حالتان را خوب می‌کند.

باید بدانید چرا زندگی‌تان گاهی ساز ناخوشی می‌زند، چه چیز شرایط زندگی‌تان را خراب می‌کند و چه چیزی به آن شور و هیجان می‌دهد. این همان چیزی است که ذهنتان از انجام آن خسته نمی‌شود و بدون تأسف و ترس به دنبالش می‌رود.

پیشنهاد می‌کنیم برای درمان بیماری‌های روحی خود به دنبال یادگیری بروید. از همین حالا به چیزهایی که برای یادگیری وجود دارد نگاه کنید و دست به کار شوید.

در گذشته و خاطرات آن غرق شده‌اید

گاهی مرور خاطرات گذشته به ما درس می‌دهد تا برای هر چیزی که از دست داده‌ایم یا به دست آورده‌ایم شکرگزار باشیم؛ اما اگر نوستالژی سبب شود که احساس کنید اکنون زندگی خوبی ندارید، در دام یک حالت بد ذهنی می‌افتید که تنها ترس و نارضایتی به همراه دارد.

نباید اجازه دهید نوستالژی، زندگی فعلی‌تان را خراب کند. گذشته مانع شما نمی‌شود و شکستتان نمی‌دهد، تنها شما را قوی می‌کند تا به کسی که امروز هستید تبدیل شوید.

نگرش مثبت به شما امکان می‌دهد تا از وقت و انرژی خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و در زندگی تغییرات مثبتی به وجود آورید. تغییر نگرش به معنای آن نیست که باید در هر کاری موفق شوید، بلکه باید از تمام منابع استفاده کنید و از زندگی‌تان لذت ببرید.

باورها و طرز تفکر و احساسات شماست که نگرش تان را می‌سازد. با طرز تفکر خود می‌توانید در مسیر خوشبختی قرار گیرید یا زندگی را برای خود زهر کنید. پس وقتی نگرش خود را تغییر می‌دهید، همه‌چیز در جهت بهتر شدن پیش می‌رود.

وقتی نگرش تان را تغییر می‌دهید، شاهد تغییرات مثبتی چون ایمان، اراده بالاتر، تمرکز و تعهد روی اهداف، بهره‌مندی از فرصت‌های زندگی و احساس رضایت و شادی از اتفاقات روزمره خواهید بود.

پس بهتر نیست برای تغییر نگرش خود از همین امروز اقدام کنید؟

 

منبع : marcandangel

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-09 10:37:35
دسته بندی ها