چند عادت روزمره که زندگی شاد و موفقی را برایمان به ارمغان می‌آورد

25 مرداد 1399 - 6:10
انگیزشی - چند عادت روزمره که زندگی شاد و موفقی را برایمان به ارمغان می‌آورد
چند عادت روزمره که زندگی شاد و موفقی را برایمان به ارمغان می‌آورد
امتیاز مطلب: 91%

وقتی در زندگی خود طعم شادی و خوشبختی را می‌چشید که قادر باشید شرایط را به نفع خود تغییر دهید. برای این منظور باید شاکر داشته‌هایتان باشید نه این که مدام از نداشته های خود گله و شکایت کنید. با یوکن همراه باشید.

در سایت Quora می‌توان سؤالات مختلفی پرسید تا کسانی که پاسخ را می‌دانند آن را با دیگران به اشتراک گذارند. در واقع این سایت محلی برای یادگیری و اشتراک گذاری اطلاعات است و به شما امکان می دهد نکات آموزنده را از همدیگر یاد بگیرید. به تازگی سؤالی در این سایت با عنوان "چه نکته‌ای است که فکر می‌کنید همه باید در زندگی از آن‌ها اطلاع داشته باشند؟" مطرح شده است. در این راستا میرا زاسلاو (Mira Zaslove)، مؤسس استارتاپ و یکی از مدیران موفق به این سؤال جواب داده است. از نظر این کارآفرین موفق 5 عادت روزانه است که شما را به یک زندگی شاد می‌رساند.

با افراد موفق و خوش فکر رفت و آمد کنید

افرادی که در طول روز با آن‌ها معاشرت دارید تأثیر فوق‌العاده‌ای روی کیفیت زندگی شما می‌گذارند. پس وقت خود را با افرادی سپری کنید که حس خوبی به شما داده و سبب می‌شوند در کارهایتان به پیشرفت برسید. وقتی طعم خوشبختی و شادی را می‌چشید که با افرادی رفت و آمد کنید که به فکر پیشرفت و موفقیت شما هستند.

افرادی که ویژگی حسادت در آن‌ها وجود دارد، به شما اعتماد ندارند و از پیشرفتتان در زندگی جلوگیری می‌کنند، پس لازم است آن‌ها را از زندگی خود کنار بگذارید. با کسی وارد زندگی مشترک شوید که به شما کمک می‌کند توانایی‌های خود را به کار گیرید. در جایی مشغول به کار شوید که مدیر بهترین استعدادهای شما را می بیند و در تلاش است تا آن‌ها را هر چه بیشتر شکوفا کند. با کسانی دوستی کنید که به شما کمک می کند چیزهای جدیدی را امتحان کنید.

روی خصوصیات خوب دیگران تمرکز کنید

وقتی دور و برتان افراد موفق و خوب هستند، باید بتوانید تنها بهترین ویژگی‌های آن‌ها را ببینید. هیچ وقت پشت سر کسی غیبت و بدگویی نکنید، زیرا حتماً این حرف ها به گوش او می‌رسد و احساس بدی از این رفتار خود خواهید داشت. باید درباره ویژگی‌های خوب هر فردی حرف بزنید. به دیگران احترام بگذارید تا احساس خوب هم به شما و هم به دیگران القا شود. این که چه برخوردی در محل کار داشته باشید شخصیت شما را نشان می‌دهد. وقتی بتوانید به دیگران اعتماد کنید آن‌ها هم به شما اعتماد خواهند کرد.

برای داشته‌هایتان شکرگزاری کنید

به جای این که برای چیزهایی که ندارید گله و شکایت کنید، شکرگزار داشته‌هایتان باشید. هر شب قبل از خواب به دستاوردهای خوب زندگی‌تان فکر کنید و اگر کسی کمکی به شما رسانده قدردان او باشید. اگر بتوانید حداقل روزی یک بار از کلمه‌ی "متشکرم" استفاده کنید از تأثیر فوق‌العاده‌ی آن روی زندگی و احساساتتان آگاه خواهید شد. اگر در زندگی به موفقیتی رسیدید حتماً آن را جشن بگیرید. تمام تلاش تان را برای رسیدن به خواسته‌های خود به کار گیرید و بعد از آن کمی استراحت کنید. باید در هر شرایطی با خود مهربان باشید، حتی وقتی که با شکست مواجه می‌شوید.

به دنبال سرگرمی موردعلاقه‌تان بروید

باید سرگرمی موردعلاقه خود را پیدا کنید و مشغول آن شوید. سایت Quora تفریحاتی چون آشپزی، عکاسی، باغبانی، اسب سواری، پیاده روی، اسب سواری، حل جدول را از کارهایی می‌داند که با تمرین کردن آن‌ها رشد خواهید کرد. باید سرگرمی ای را برای خود انتخاب کنید که از انجام آن لذت می‌برید و هیچ وقت از انجام دادن آن احساس خستگی نمی‌کنید. حتی بهتر است با کسانی همراه شوید که علاقه‌مندی‌های مشابهی با شما دارند. پس با دوستان یا شریک زندگی‌تان به سراغ کارهایی بروید که دوست دارید.

به سلامت جسمی، روحی و مالی خود اهمیت دهید

وقتی آرام خواهید بود که ذهن و بدن سالم داشته باشید. نباید در هیچ شرایطی سلامتی خود را به خطر اندازید. تغذیه سالم داشته باشید و به اندازه بخوابید. بهتر است کمی بیرون از خانه باشید، ورزش و پیاده روی کنید و هوای تازه را به ریه های خود بفرستید. باید پس انداز کردن را در برنامه خود قرار دهید و قرض بالا نیاورید. اگر واقعاً لازم است پولی خرج شود، خرج کنید. تا جای ممکن در هزینه‌ها و دخل و خرج خود صرفه جویی کنید. هیچ وقت به سراغ بازی‌های شرطی نروید و پولی قرض نکنید که از پس پرداخت آن بر نمی‌آیید.

 

منبع : INC

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-10 15:31:14
دسته بندی ها