رفتارهای نامناسبی که سبب شکست کسب و کار و استارتاپ شما می‌شود

14 خرداد 1399 - 6:00
رفتار سازمانی - رفتارهای نامناسبی که سبب شکست کسب و کار و استارتاپ شما می‌شود
رفتارهای نامناسبی که سبب شکست کسب و کار و استارتاپ شما می‌شود
امتیاز مطلب: 92%

رفتارهای سمی و نامناسب روی عملکرد شما تأثیر خواهد داشت، شاید در ابتدا احساس خوبی از انجام آن‌ها داشته باشید اما چون نمی توانند کنترل شوند در نهایت به فرد آسیب می‌رساند. با یوکن همراه باشید.

با تقلید کردن رفتار و عادت‌های شخصی دیگران نمی توانید به موفقیت برسید و به شهرت و درآمد بالایی دست یابید. رفتارهایی چون چند کاره بودن، شب کار بودن و عادت هایی از این قبیل هیچ ارتباطی به موفقیت یا شکست شما ندارد. شاید تاکنون بارها شنیده باشید که سخت کوشی و تصمیمات هوشمندانه سبب دست یابی به موفقیت می شود؛ اما هیچ وقت گفته نشده رفتارهای نامناسب روی عملکرد شما نتیجه‌ی منفی خواهد داشت. اکنون قصد داریم 9 رفتار سمی در محل کار را بیان کنیم تا با جلوگیری از آن‌ها مسیر موفقیت خود را هموار کنید.

جلب توجه کردن از موفقیت دورتان می کند

حتماً دیده‌اید خیلی از کارآفرینان و مدیرعامل‌ها بسیار مغرور بوده و احساس خودشیفتگی دارند، آن‌ها همواره می خواهند با رفتارهای سمی خود جلب توجه کنند؛ اما آیا می دانید جلب توجه کردن موقعیت آن‌ها را به خطر می‌اندازد. گاهی این افراد بیش از این که به فکر منافع شرکت باشند می‌خواهند خودشان را نشان دهند؛ اما ممکن است همین موضوع ساده سبب اخراج شدن آن‌ها و ورشکستگی شان شود.

تقلید کردن از رفتارهای دیگران

نباید تصور کنید وقتی راه تکراری دیگران را طی کنید، به همان اندازه به درآمد و شهرت دست می یابید. لازم است وقتی تمام افراد یک مسیر را طی می کنند شما از مسیر دیگری به هدف خود نزدیک شوید. این تفکر انتقادی به شما امکان می دهد تا دقیقا برعکس اطرافیان خود فکر کنید. باید به خود یادآوری کنید که هیچ فردی با تقلید از رفتار و طرز فکر دیگران به موفقیت نمی رسد.

دورویی محدود کننده است

خیلی از افراد می گویند در رزومه کاری باید ادعا کنند تخصص بالایی در انجام برخی کارها دارند اما با این که این حرف درست نیست، اما می توان در طی زمان این مهارت‌ها را به دست آورد. بیشتر مدیران توقع مهارت های زیادی را در استخدام کارمندان خود دارند، اما درست نیست که از این استراتژی دروغین برای کار خود استفاده کنید. باید توانمندی‌های خود را شناسایی کنید و خود واقعی‌تان را بپذیرید تا بتوانید مسیر موفقیت را به خوبی بپیمایید.

اعتماد به نفس با مغرور بودن متفاوت است

برای دست یابی به موفقیت باید اعتماد به نفس داشته باشید اما اگر این قابلیت به درستی استفاده نشود نتیجه ی معکوسی خواهد داشت. خیلی خوب است که خودتان را باور داشته باشید اما نباید تصور کنید هیچ وقت مرتکب اشتباه نخواهید شد. هر چقدر هم با تجربه و با استعداد باشید باز هم چیزهایی هست که از آن بی اطلاعید. پس موفقیت می تواند دشمن بزرگی برای خودش باشد.

وفادار نبودن به شرکت

جیمز کومی رئیس اف بی آی به دلیل عدم وفاداری به کشورش توسط رئیس جمهور آمریکا اخراج شد. باید در محل کار خود نسبت به قوانین موجود وفادار باشید و آن‌ها را رعایت کنید.

بی توجهی به صحبت‌های دیگران

رفتار پرخاشگری منفعلانه رفتاری است که فرد در صحبت‌هایش وانمود می کند به حرف هایتان گوش می دهد اما دقیقا برعکس آن است. یک شرکت یا سازمان در خطر است وقتی کارمندی داشته باشد که در ظاهر مطابق با قوانین و نقشه‌ی شرکت رفتار می کند اما توجهی ندارد و به طور ناگهانی پشت دیگران را خالی می کند.

به دنبال برنده شدن نباشید

در مزایده یا مصاحبه‌های کاری یک برنده و تعداد زیادی بازنده وجود دارد؛ اما نباید میان کارمندان یک شرکت نیز برنده و بازنده ای باشد. هر کارمندی باید برای دست یابی به اهداف تعیین شده شرکت تلاش کند. در غیر این صورت تمام فعالیت‌های شرکت بی نتیجه می ماند که رابطه‌ی مستقیمی با ضعف مدیریتی آن سازمان دارد.

ضعف در مسائل مالی

بیشتر کارآفرینان عملکرد خوبی در زمینه کاری خود دارند، اما معمولاً در مدیریت مالی ضعیف هستند. در بیشتر مواقع این مسئله سبب ورشکستگی کسب‌وکار و استارتاپ آن‌ها می شود. البته این موضوع در درآمد شخصی نیز مورد بحث قرار می‌گیرد، وقتی نتوانید حساب دخل و خرج خود را داشته باشید قطعاً در مدیریت شرکت خود نیز دچار مشکل خواهید شد.

قانون شکنی کردن خطرناک است

میان قانون شکنی و نادیده گرفتن برخی قوانین تفاوت وجود دارد. گاهی نیاز است برای انجام برخی کارها به ضوابط تعیین شده توجهی نکنید. مثلاً وقتی فکر می‌کنید مدیرتان در برخی امور قوانین محکمی دارد عیبی ندارد اگر برای انجام بعضی کارها روش‌های خلاقانه خود را به کار گیرید. البته نباید این کار سبب شود تا به خودتان یا سازمان آسیبی وارد شود.

در این مقاله رفتارهای سمی که به کسب‌وکار شما آسیب می رساند را معرفی کردیم، اما رفتارهای نامناسب دیگری هم هستند. شاید این رفتارهای سمی در ابتدا رفتارهای مثبتی بوده اند اما خودمان در انجام آن‌ها زیاده‌روی کرده و آن‌ها را تبدیل به رفتارهای نادرست می‌کنیم. وقتی به موفقیت می رسید که بدانید چه رفتارهایی را چه موقع باید متوقف کنید و این مسئله نیازمند تعادل داشتن است.

 

منبع : Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-01 13:11:04
  • نظرات
تصویر آواتار abbas
   abbas

very good

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

جیمز کومی اخراج شد چون نمی خواست لطف کنه و بیخیال قضیه رابطه روسیه با کمپین ترامپ بشه! اتفاقن خیلیم وفادار بود به کشورش. به رئیس جمهور وفادار نبود

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها