مشاوره شغلی 27 فرد بسیار موفق برای جوانان - قسمت چهارم

7 بهمن 1398 - 6:00
کار آفرینی - مشاوره شغلی 27 فرد بسیار موفق برای جوانان - قسمت چهارم
مشاوره شغلی 27 فرد بسیار موفق برای جوانان - قسمت چهارم
امتیاز مطلب: 95%

اگر سخنان کلیشه‌ای مانند "به دنبال چیزی که اشتیاق داری برو"، "تلاش و کوشش بیشتری از خود نشان بده" و یا " با خودت صادق باش" برای شما کارایی ندارد، در این‌صورت ما چند مورد از مشاوره‌های جدید برای چگونگی شروع شغل مورد علاقه‌تان را برای شما آماده کرده‌ایم. با یوکن همراه باشید.

الکس ون توبل "بلند شوید، لباس بپوشید و خودی نشان دهید."

معنی این حرف از الکس ون توبل مؤسس و مدیرعامل لرن‌وست و نویسنده پرفروش کتاب " از نظر مالی بی‌باک و نترس" از نیویورک تایمز این است که با هیجان برای آن چیزی که در انتظار شما است از خواب بیدار شده ، برای آن لباس پوشیده و همیشه آماده‌باشید تا برای اتفاقات روبرویتان، خودی نشان دهید.

او در مقاله‌ای در بیزنس اینسایدر می‌نویسد

" به عنوان یک فرد تازه استخدام شده، شما خود را در شرایط جدید بسیاری می‌یابید و این به شما بستگی دارد که در این شرایط ، چه رفتاری از خود نشان داده به آن‌ها جهت دهید.

به یاد داشته باشید که مدیر شما زمان محدودی دارد، پس بدانید که چه زمانی از او سؤالات خود را بپرسید. اگر از هدف خود در یک مأموریت مطمئن نیستید، آنجایی که بدون دانستن هدف نمی‌توان کاری از پیش برد، درخواست از رئیستان از برای روشن‌سازی هدف از آن کار ضروری است،

از طرف دیگر از بمباران مدیر خود با مسائل کوچک که می‌توانید به راحتی جواب آن‌ها را با جست و جو در گوگل به دست آورید، خودداری کنید."

جان چن " یک سوپراستار بودن می‌تواند به شغلتان صدمه‌ وارد کند"

" اکثر کارکنان فکر می‌کنند که بهترین راه برای با ارزش نشان دادن خود به رئیسشان و گرفتن ترفیع این است که نسبت به هر کاری که می‌کنند بیش‌ازحد ادعای اعتبار و مالکیت کنند."

مدیرعامل شرکت بلک‌بری در لینکدین در یک پست نوشت

" در حالی که شناخته شدن برای کاری که انجام می‌دهید مهم است و به ارزش شما می‌افزاید، گرفتن شکوه و عظمت برای کارهایی که انجام می‌دهید همکاران شما را می‌رنجاند."

و همین‌طور او اخطار می‌دهد که ممکن است رئیستان را نیز برنجاند.

و اضافه کرد که " اگر بیش از حد تلاش کنید تا خود را یک سوپراستار نشان دهید به من نشان می‌دهد که شما فقط به آنچه برای خودتان بهتر است اهمیت داده و اینکه شرکت و وضعیت آن به طور کلی برای شما اهمیتی ندارد."

سالی ستا "هرگز به تنهایی غذا نخورید"

رئیس رد لابستر سالی ستا به بیزنس اینسایدر گفت مهم است که وقت غذا خوردن از پشت میز خود بلند شوید و با دیگران غذا بخورید زیرا نهار یا شام بهترین فرصت برای برقراری ارتباط با دیگران است.

منفعت برنامه‌ریزی برای غذا خوردن با دیگران 2بخش دارد اولاً می‌توانید به اطلاعاتی دسترسی پیدا کنید که به شما کمک کند تا " به شغل خود به شکل متفاوتی بیندیشید." و همچنین در بین همکارانتان به چشم می‌آیید.

سالی ستا بیان کرد که " در ارتباط بودن با دیگران و غذا خوردن با آن‌ها به معنای سلام و احوال‌پرسی و حرف زدن راجع به ورزش نیست بلکه در مورد شناسایی هدف از این وعده غذایی در ذهنتان است و با این کار شما با دستانی پر، سؤالاتی را که می‌خواهید پرسیده و هر چیزی را که می‌خواهید با دیگران به اشتراک می‌گذارید."

دیپاک چوپرا " دانش عدم قاطعیت را بپذیرید"

در یک پست لینکدین دیپاک چوپرا، نویسنده محبوب و بینیان گذار بنیاد چوپرا گفت که او آرزو داشت تا دانش عدم قاطعیت را در دوران جوانی می‌پذیرفت.

او این‌گونه نوشت " در ابتدای حرفه پزشکی‌ام، من از این‌که دقیقاً راه من به کجا ختم خواهد شد اطمینان خاطر داشتم، با این حال آنچه من از آن آگاه نبودم قطعی نبودن زندگی و بلایی که عدم قاطعیت می‌تواند سر یک شخص بیاورد، بود."

و اضافه کرد که " اگر من همانند حال می‌دانستم که در عدم قاطعیت خردی نهفته است بسیار عالی بود زیرا عدم قاطعیت دری به سوی ناشناخته‌ها باز می‌کند و با ناشناخته‌ها است که زندگی انسان می‌تواند به‌طور مداوم تازه و نو شود."

برایان چسکی " به حرف والدین خود گوش نکنید"

برایان چسکی، مدیرعامل و یکی از مؤسسان شرکت اِیربی‌اِن‌بی در مصاحبه‌ای با آدام برایانت از نیویورک تایمز گفت که تازه فارغ‌التحصیلان نباید به حرف‌های والدین خود گوش کنند.

او به برایانت گفت

" آن‌ها مهم‌ترین رابطه شما در زندگی هستند، اما شما هرگز نباید از آن‌ها توصیه‌های شغلی بگیرید و من از والدین به عنوان رابطی به تمام فشارهایی که از طرف دیگران به شما وارد می‌شود استفاده می‌کنم. من همچنین می‌گویم هر شغلی که دارید فرض کنید که این شغل یک شکست بزرگ خواهد بود. به این ترتیب شما بر اساس موفقیت، پول، یا داشتن یک شغل عالی تصمیم‌گیری نمی‌کنید بلکه شما فقط بر اساس کاری که دوست دارید انجام دهید تصمیم‌گیری می‌کنید."

دیان فون فورستنرگ " واقعیت‌ گرایانه فکر کنید"

در مصاحبه‌ای با آدام برایانت از نیویورک تایمز، طراح مد دیان فون فورستنبرگ گفت که او آموخته است که کلید موفقیت اعتماد به خود است.

او به برایانت گفت که " به منظور اعتماد به خودتان شما باید یک رابطه متقابل با خودتان داشته باشید و به منظور داشتن یک رابطه متقابل با خودتان باید به خودتان سخت گرفته و واقعیت‌گرایانِه فکر کنید."

ریک گوینگز " با همه مهربان باشید"

ریک گوینگز مدیرعامل شرکت محصولات خانگی برند توپِروِیر، توشه‌های خرد خود را با جوانان در بیزنس اینسایدر به اشتراک گذاشت. یکی از این توشه‌های او مهربان بودن با دیگران وقتی که در یک مصاحبه کاری شرکت می‌کنید، است.

او این‌گونه بیان کرد که " من دوست دارم در مورد این که نامزدها چگونه با راننده، منشی و دستیارم در تعامل بوده‎‌اند از آن‌ها بپرسم، چگونگی تعامل شما با دیگران ارزش بسیار زیادی دارد." 

مشاهده قسمت قبل

منبع:  Businessinsider

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-26 14:04:27
دسته بندی ها