درس‌های مهم موفقیت از زبان استیو جابز و ایلان ماسک

22 شهریور 1399 - 6:00
کار آفرینی - درس‌های مهم موفقیت از زبان استیو جابز و ایلان ماسک
درس‌های مهم موفقیت از زبان استیو جابز و ایلان ماسک
امتیاز مطلب: 93%

برای این که در زندگی حرفه‌ای و شخصی خود به موفقیت برسید، باید طریقه درست زندگی کردن را یاد بگیرید. پا گذاشتن در مسیر زندگی افراد موفق به ما کمک می‌کند تا زودتر به پیشرفت و تکامل برسیم. با یوکن همراه باشید.

در دوران کودکی و نوجوانی، به رفتارهای والدین و معلمان خود توجه داریم تا طریق زندگی را از آن‌ها بیاموزیم؛ اما گاهی نصایح آن‌ها کارساز نیست و باید مسیر خود را عوض کرده و در راهی دیگر گام برداریم. البته دنبال کردن افراد موفق کمک بهتری به ما می‌کند، این همان چیزی است که اساتیدی چون تونی رابینز پیشنهاد می‌دهند. او شیوه نادرست خانوادگی خود را رها کرد و دنباله رو افراد موفق و برجسته شد.

استیو جابز و ایلان ماسک به‌عنوان دو فرد موفق و سرشناس به حساب می‌آیند. آن‌ها طرز فکرهای فوق‌العاده‌ای دارند و عقایدشان به ما الگوی رفتاری می‌دهد تا زندگی خود را در مسیر موفقیت و رشد قرار دهیم.

معمولاً خانواده‌ها و والدین به ما می‌گویند چه کارهایی را نباید انجام دهیم؛ اما در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم چه کارهایی را انجام دهید تا زندگی موفق و با نشاطی داشته باشید.

تنها یکی از رفتارهای زیر را برگزینید و آن را در زندگی خود در پیش گیرید تا به تسلط کافی برسید. اگر احساس تردید و دو دلی به سراغتان آمد، گام بعدی را بردارید، با این روش توانایی‌هایتان را در وجود خود پیدا می‌کنید که شما را هیجان زده خواهد کرد.

در ادامه 5 درس مهمی که استیو جابز و ایلان ماسک به ما می‌دهند را بیان می‌کنیم:

همه چیز را تا حد کمال یاد بگیرید

کنجکاوی و یادگیری، شما را به خلاقیت می‌رساند. آیا می‌دانید استیو جابز از هنر خوش نویسی و طراحی خود برای زیبایی محصولات اپل استفاده کرد؟

ایلان ماسک تخیلات علمی قدرتمندی داشت و این مسئله سبب شد تا دنیا را از زوایای دیگری ببیند؛ این تخیل تا جایی به او کمک کرد که به ایده‌ی هدایت موشک بازگشت پذیر به سمت مریخ رسید.

در زندگی خود قاطع باشید

روی رویاهای خود پافشاری کنید و اجازه ندهید کسی افکار شما را به هم بریزد. شاید نیاز داشته باشید افراد ریسک پذیری در اطرافتان باشند؛ پس رویاهای بزرگ و بلند پروازی‌هایتان مورد انتقاد قرار نمی‌گیرد و احساس راحتی بیشتری خواهید داشت. شاید در شروع کار همانند استیو جابز و ایلان ماسک چیزی نداشته باشید اما نباید خود را از دنبال کردن رویاها محروم کنید.

ریسک‌پذیر باشید

اگر می‌خواهید در زندگی خود به موفقیت برسید، از شغل و تحصیلی که فایده‌ای برایتان ندارد، بیرون بیایید. هر کاری که برای دست یابی به رویاهایتان نیاز است، انجام دهید؛ حتی اگر خانواده یا دوستانتان با شما مخالفت کنند.

استیو جابز دانشگاه را رها کرد، اما توانست مسیر زندگی‌اش را پیدا کند. برای ریسک کردن، باید خود را باور داشته باشید. به خود بقبولانید توانایی انجام هر کاری را دارید. فضایی به وجود آورید تا تمام کارمندان پایبند به کاری باشند که شما نیاز دارید.

پذیرای شکست باشید

هر فردی در زندگی خود با شکست و چالش‌ها مواجه می‌شود. اگر شکست خوردید، حتماً مرتکب اشتباهی شده‌اید که نیاز به برگشت دارد؛ اما اگر یک اشتباه را چندین بار انجام دهید، حتماً به خصوصیت شما تبدیل شده است. پس این نشان می‌دهد که باید در رفتار خود تجدید نظر کنید. وقتی شکست می‌خورید از خود سؤال کنید من فرد نا امیدی هستم یا می‌خواهم تأثیرگذار باشم؟ وقتی با اشتباهات خود مواجه شوید، تغییراتی که نیاز است را ایجاد خواهید کرد و با سرعت بیشتری در مسیر موفقیت گام بر می‌دارید.

ایلان ماسک در آفریقای جنوبی چشم به جهان گشود و از همان دوران کودک مورد انتقادات و تمسخرهای زیادی قرار گرفت؛ اما او به داشته‌های خود اتکا نکرد. استیو جابز باید برای مسیری که انتخاب کرده بود، فکر می‌کرد تا بتواند واکنش درستی در مقابل انتقادها از خود نشان دهد. هر دوی آن‌ها شکست را پذیرفتند تا از آن درس بگیرند.

به هیچ چیز کمی قانع نشوید

برای رسیدن به موفقیت باید اراده قوی داشته باشید. خود را از درون قوی کنید تا هیچ کسی نتواند مانع پیشرفت شما شوند؛ کسانی که از تغییر می‌ترسند و می‌خواهند لغزش شما را ببینند. با افراد منحصر به فرد رابطه برقرار کنید. در بحث‌های اجتماعی شرکت کنید و با افراد تأثیرگذار وارد صحبت شوید. در زمان تعطیلات به یک سفر پرهیجان بروید، به جای این که در کنار ساحل لم دهید.

استیو جابز و ایلان ماسک در مسیری گام برداشته‌اند که کمتر کسی جرئت پیمودن آن را دارد. پس مسیر منحصر به فردی را انتخاب و شروع به حرکت کنید.

منبع : inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-05 17:16:21
دسته بندی ها