چقدر حاضر هستید برای رویای خود سختی بکشید؟

7 اسفند 1398 - 6:10
مدیریت شخصی - چقدر حاضر هستید برای رویای خود سختی بکشید؟
چقدر حاضر هستید برای رویای خود سختی بکشید؟
امتیاز مطلب: 94%

آیا رویای ثروت و معروفیت در سر دارید؟ بیشتر ما این رویاها را داریم، اما اگر می‌خواهید به آن‌ها دست پیدا کنید باید با رنج‌ها و سختی‌هایی که در این راه با آن‌ها مواجه خواهید شد را بشناسید. با یوکن همراه باشید.

هنگامی که مردم درباره رویاهای خود صحبت می‌کنند، تقریبا همیشه بر قسمت روشن رسیدن به اهدافشان تمرکز می‌کنند. به نظر می‌رسد که آن‌ها به طور آگاهانه تلاش لازم برای دستیابی به چیزهای بزرگ را نادیده می‌گیرند؛ در عوض، تصمیم می‌گیرند که ایمان و امید خود را در نتایج مورد انتظار و مثبت قرار دهند.

چگونه رویاها بیش از حد تخیلی شده‌اند

دیدن فقط جنبه‌های مثبت رویاها مانند شهرت، ثروت، توجه، داشتن پیروان و شناخته شدن آسان است. اگرچه لذت بردن از افکار فانتزی درباره اینکه چگونه زندگی در آینده می‌تواند باشد مشکلی ندارد، این افکار همواره چیزی جز تخیل باقی نمی‌ماند تا زمانی که دست به عمل بزنید.

شما ممکن است رویای بودن در یک گروه پاپ، داشتن تک آهنگ و آلبوم‌های موفق، جهانگردی و داشتن طرفداران فراوان را داشته باشید. هنرمندان دیگر را دیده‌اید و مطمئن هستید که به اندازه‌های آن‌ها و یا حتی بیش‌تر از آن‌ها استعداد دارید. گرچه ممکن است این امر حقیقت داشته باشد اما زمان زیاد، تلاش و تداوم نیز وجود دارد که اکثریت قریب به اتفاق نوازندگان و خوانندگان آن‌ها را پشت سر گذاشته و افراد بسیار زیادی این تلاش‌ها و سختی‌ها را نمی‌بینند‌.

این هنرمندان بخش بزرگی از زندگی خود را به تمرین، اجرا و یادگیری نحوه‌ی تبلیغات خود اختصاص داده‌اند. آن‌ها همچنین برای غلبه بر برخی موانع بزرگ موفقیت، مانند فشار خانواده، عدم‌حمایت مالی، آهنگ‌هایی که صدها بار رد شده‌اند و نداشتن هیچ مخاطبی در ابتدا غلبه کرده‌اند.

آسان است که فقط بر جنبه مثبت افراد موفق تمرکز کنیم، نه به درک سفر فوق‌العاده سختی که آن‌ها برای رسیدن به جایگاهشان باید از آن عبور می‌کردند؛ مگر اینکه بیوگرافی آن‌ها را بخوانید (که اغلب جزئیاتی از کوشش‌ها و رنج‌های آن‌ها را شرح می‌دهد).

زمان تاریک کمتر شناخته شده‌ی افراد موفق

ایلان ماسک را در نظر بگیرید.

قبل از اینکه او موفقیت بسیار زیادی را از طریق SolarCity, SpaceX و  Tesla کسب کرد، با چالش‌های فوق‌العاده سختی باید مقابله می‌کرد. این چالش‌ها شامل با شکست مواجه شدن محصولات، ورشکسته شدن و انتقادات و اتهامات شخصی و بی‌رحمانه می‌شدند.

ماسک به دشوار بودن این چالش‌ها اعتراف می‌کند اما با انگیزه‌ی قوی خود توانست آن‌ها را پشت سر بگذارد و بتواند ثمر‌ه‌ی تلاش‌هایش را ببیند‌.

برای داشتن فرصتی واقع‌گرایانه به منظور رسیدن به اهداف، باید سختی‌های این راه را نیز تحمل کرده، نه اینکه فقط بخواهیم لذت رسیدن به مقصد را تجربه کنیم.

اگر اهداف خود را بر موفقیت تنظیم کرده‌اید، برای ناامیدی، کلافگی و موانع موجود در این راه آماده باشید. اجتناب از این مسائل  غیر ممکن است و هر چه رویای شما بزرگ‌تر باشد، انتظار سختی‌های بیشتر‌ی را داشته باشید.

پس چه رویایی را هدف خود قرار دهیم؟ جواب این سوال را در بخش آخر این مقاله خواهم داد؛ بخش عمل.

یک رویا داشته باشید نه چندین رویا

قبل از دادن بعضی نکته‌های مربوط به انتخاب هدف ایده آل می‌خواهم که شما این حقیقت را درک کنید ...زندگی ما در این دنیا محدود است و در حالی که فرار از زمان غیرممکن است، می‌توانید یاد بگیرید که در هماهنگی با آن کار کنید. شما می‌توانید این کار را با انتخاب یک رویا انجام دهید که کاملا متناسب با سن، شخصیت و استعداد شماست.

توجه داشته باشید که من گفتم رویا، نه رویاها؛ دلیل این امر این است که اگر شما به جای چرخیدن بین اهداف نامناسب یک رویا انتخاب کنید و برای رسیدن به آن هدف ایده آل تلاش کنید، شانس موفقیت شما افزایش پیدا خواهد کرد.

اکنون برای انتخاب رویای خود، مطمئن باشید برای رسیدن به آن حاضر هستید در 5 موردی که ذکر خواهد شد سختی بکشید:

  • درصد کارها برای رسیدن به این هدف، سخت خواهند بود. من حاضر هستم برای آن سختی بکشم و فداکاری کنم.
  • درصد زمان و انرژی‌ام را صرف آن خواهم کرد.
  • برای رسیدن به رویایم، به چیزهایی مانند کالاهای لوکس و اوقات فراغت نیاز نخواهم داشت.
  • رویای من همیشه باعث هیجان من خواهد شد و من با خوشحالی از پس هر گونه سختی و موانع برمی‌آیم.
  • من توانایی رسیدن به رویایم را دارم.

لطفا برای یک لحظه متوقف شوید و هر کدام از موردها را دوباره بخوانید. سپس به خود برای پردازش آن‌ها زمان بدهید. همان‌طور که این موارد را پردازش می‌کنید ممکن است سورپرایز شوید..."اما داشتن اوقات فراغت برای من اهمیت دارد" و یا "زندگی اکنون من مشکلی ندارد" یا " فکر نمی‌کنم بتوانم آن‌قدر برایش تلاش کنم."

این افکار کاملا عادی هستند، اما آن‌ها نشان می‌دهند که رویای شما باید واقع بینانه و قابل دستیابی باشد.

با این حال، اگر شما این افکار را داشته باشید ... "من آماده هستم که جهان را تصاحب کنم"، "من مایلم زمان، پول و انرژی خود را قربانی کنم"، "من کاملا به موفق شدن تعهد دارم"، پس شما آماده هستید. یک رویای بزرگ را انتخاب کنید و آن را به واقعیت تبدیل کنید.

نمی‌خواهم به شما بگویم که دقیقا چه رویایی را انتخاب کنید زیرا که ممکن است تصمیم شما را محدود کند در عوض، توصیه می‌کنم چند روز وقت خود را صرف تجزیه و تحلیل آنچه که خوب  انجام می‌دهید، آنچه که از انجام آن لذت می‌برید و چه مزیت‌هایی را می‌توان به دیگران ارائه دهید، کنید. هنگامی که شما دو یا سه ایده دارید، با تعیین میزان تلاش و منابع مورد نیاز برای رسیدن به این هدف، آن‌ها را محدود کنید. در نهایت، هدف خود را انتخاب کنید و متعهد به آن شوید.

 رویای خود را به صورت عاقلانه انتخاب کنید، به آن متعهد شوید و برای رسیدن به آن تلاش کنید. شما از انجام این کار پشیمان نخواهید شد.

 

منبع: Lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-25 16:09:04
دسته بندی ها