دیگر کارهایتان را به تعویق نیاندازید

29 خرداد 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - دیگر کارهایتان را به تعویق نیاندازید
دیگر کارهایتان را به تعویق نیاندازید
امتیاز مطلب: 91%

مطمئن هستم تا به حال انجام کارهای زیادی را به تعویق انداخته‌اید. با تعیین موعدی مقرر و مهلتی مشخص برای خود به خواسته‌‌هایتان خواهید رسید. با یوکن همراه باشید.

زندگی را بدون هیچ موعد مقرری برای انجام کارها تصور کنید.

چقدر آرامشبخش خواهد بود؟ بدون هیچ پرداخت قسطی، بدون هیچ شب پر از استرس برای به پایان رساندن پروژهی مدرسه و یا کار و بدون هیچ به تعویق انداختنی؛ بدون داشتن موعد مقرر، هیچ فرقی نمیکند که کاری را انجام ندهید. همیشه در آینده برای انجام آن وقت خواهد بود.

این خیلی عالی است که لحظات پر تنشی را حس نکنیم؛ هر گاه موعد مقرر از بین می‌رود، احساس میکنم وزن عظیمی از شانه‌هایم بلند شده است. در دبیرستان، معلمهایم گاهی مهلت ما را افزایش میدادند و همگی بسیار خوشحال میشدیم.

اما برای یک لحظه تصور کنید، زندگی چگونه میشد اگر هر فرد معمولی برای تمام عمر هیچ موعد مقرری نداشت.

یک فرد به طور متوسط ​​79 سال زندگی می‌کند. اولین 1-2 سال زندگی هر فرد به عنوان یک کودک صرف می‌شود، بنابراین سال‌های آگاهانه یک فرد به طور متوسط ​​ 77 سال است.

در نتیجه، یک فرد دارای متوسط ​​77 سال،  28،105 روز و  674،520 ساعت است.

فرض می‌کنیم که حدود نیمی از آن زمان صرف خوابیدن، خوردن غذا و بهداشت عمومی می‌شود. 337،260 ساعت باقی میماند که در آن شما واقعا می‌توانید برای تحقق هدفی کار کنید.

بیایید فرض کنیم که شما در سی سالگی قرار دارید در این صورت، حدود 122 640 ساعت از این ساعت کار از دست رفته است.

اگر این فرد معمولی مفروض هرگز فشار موعد مقرر را تجربه نکرده باشد، احتمالا این 122،640 ساعت را با کارهای بیهوده هدر داده است.

شاید این سناریو خیلی هم فرضی نباشد من یک دوست نزدیک دانشکده‌ای دارم که عاشق آشپزی کردن است. او استعداد آن را نیز دارد و از زمانی که فقط یک بچه بود می‌خواست رستوران خود را داشته باشد.

من برای اولین بار در مورد رویای او، که باز کردن رستوران خود بود، زمانی که ما هر دو در اوایل بیست سالگی بودیم شنیدیم. در ابتدا شگفت‌زده شدم زیرا او بسیار اهل کار بود. او به دنیای مالی وارد شده بود و مشاغل نیمه وقت برای حمایت از خود داشت. اما هر گاه که ما با هم در حال معاشرت بودیم، او دائما در مورد رویای واقعی خود صحبت میکرد: انواع ظروف، جزئیات طراحی رستوران و لباس کارکنان. او چشم‌انداز روشنی از آنچه که می‌خواست، داشت.

چند سال پس از کالج دوباره او را ملاقات کردم. به او گفتم که به تازگی وب‌سایت خود را ساختم و بر روی بهبود محتوای سایت کار می‌کردم و سپس از او پرسیدم کسب و کار رستوران چگونه پیش میرود.

جواب او من را شگفت‌زده کرد. او به من گفت که هنوز رویای آن را در سر دارد، اما با کار واقعا مشغول بوده است. او مشتریان سختگیری داشته که زمان برای انجام کاری که واقعا می‌خواسته است را به او ندادند.

پس از آن ما از هم جدا شدیم و چند سال دیگر او را ندیدم. ماه گذشته، دوباره در راه به او برخوردم و دوباره از او پرسیدم که چگونه است. او گفت که کاری حتی سخت‌تر از شغل قبلی گرفته و باز هم، رویای رستوران خود را به تعویق انداخته است.

 به او گفتم: "من واقعا می‌خواهم به زودی غذای رستورانت را امتحان کنم." من می‌دانم که او دارای استعداد برای باز کردن یک رستوران واقعا استثنایی است.

اما مسئله این است که دوست من اجازه داد رویایش فقط یک رویا باقی بماند. او هرگز فشاری برای تبدیل کردن آن به واقعیت بر روی خود نگذاشت. علیرغم نادیده گرفتن آن‌ها، مهلت مقرر قدرت روشن کردن اولویت‌های شما را دارند. آن‌ها شما را مجبور می‌سازند تا به آنچه که می‌خواهید، واضح نگاه کنید و چگونگی انجام  آن را به شما نشان میدهند.

من همیشه مهلت‌های شخصی را تعیین میکنم، زیرا از این طریق اطمینان حاصل می‌کنم که آنچه می‌خواهم اتفاق می‌افتد. با تعیین مهلت برای خودتان، می‌دانید که برای رسیدن به اهداف خود در یک لحظه خاص چه کاری را باید و نباید انجام دهید.

مهلت تعیین شده را می‌توان به انواع مختلف پروژه‌ها اعمال کرد. اگر می‌خواهید یک ماشین جدید خریداری کنید، فقط به پسانداز بیشتر فکر نکنید، با اهداف مشخص، یک موعد مقرر را برای خود تعیین کنید - "من پنج ماهه 10،000 دلار را ذخیره خواهم کرد." سپس، برای انجام آنچه در این 5 ماه باید انجام شود، فهرستی از کارها را تهیه کنید:

  • 20درصد از حقوق و دستمزد در هر ماه را برای ماشین جدید پسانداز میکنم
  • ناهار خود را به جای بیرون خوردن، از خانه می‌آورم.
  • ارزان‌ترین بنزین را پیدا میکنم و از آن استفاده خواهم کرد.
  • برای انجام معاملات فقط با پول نقد پرداخت میکنم، زیرا که احساس می‌کنم بر خلاف کشیدن کارت اعتباری همه معاملات واقعا ملموس هستند.

در عین حال، کارهایی نیز وجود دارند که در حین این ماهها باید از انجام آن‌ها خودداری کنید، بنابراین یک لیست "حواسپرتیها" برای کارهایی که پسانداز ماشین را از بین میبرند تهیه کنید:

  • بازی ویدیویی جدیدی خریداری نمیکنم
  • لباس جدیدی نمی‌گیرم.
  • از بیرون رفتن با دوستان و صرف مقدار زیادی پول برای غذا و نوشیدنی اجتناب میکنم.

مهلت زمانی را برای هر چیزی که برایتان مهم است تنظیم کنید، سپس لیستی از آنچه که در یک دورهی زمانی باید و نباید انجام دهید را داشته باشید و هر دفعه به هر چیزی که می‌خواهید، خواهید رسید.

چیزی که همیشه می‌خواهید انجام بدهید چیست؟ مهلت زمانی برای آن تنظیم کنید و آن را به دست آورید.

 

منبع: Lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-15 14:14:40
دسته بندی ها