رفتارهای متفاوتی که افراد موفق نسبت به انسان‌های عادی دارند

21 مهر 1399 - 9:14
مدیریت شخصی - رفتارهای متفاوتی که افراد موفق نسبت به انسان‌های عادی دارند
رفتارهای متفاوتی که افراد موفق نسبت به انسان‌های عادی دارند
امتیاز مطلب: 97%

شاید تصور کنید افراد موفق، ذاتاً موفق هستند یا موفق به دنیا می‌آیند. در حالی که تفکر اشتباهی دارید، زیرا کسب برخی خصوصیات و ویژگی‌ها سبب رشد و موفقیت آن‌ها در زندگی شده است. در ادامه با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم افراد موفق چه کارهایی را متفاوت از دیگران انجام می‌دهند.

راه موفقیت هموار است، هر چند ممکن است آن را پیچیده و غیرقابل دسترس ببینید. تنها کافی است قوانین موفقیت را فرا گیرید و در زندگی خود به کار ببرید.

موفقیت و احساس شادی و خوشبختی رابطه نزدیکی با هم دارند، اما به ندرت موفقیت سبب شادی پایدار خواهد شد. شاید دستیابی به اهداف و رویاها، در همان لحظه بسیار شیرین و لذت بخش باشد، اما این لذت برای برخی‌ها زود گذر است و بعد از چند روز عادی می‌شود.

شاید موفقیت‌های زیادی به دست آورید، اما همواره به دنبال پیروزی‌های بیشتر هستید، زیرا بعد از مدت کمی تازگی خود را از دست می‌دهند. وقتی به هدفی که در سر دارید می‌رسید، ناگهان با اهداف جدید و غیرمنتظره‌ای مواجه خواهید شد. البته گاهی احساس خوشبختی و رضایت از کسب بعضی موفقیت‌ها تا مدتی طولانی باقی می‌ماند.

افراد موفق هر فرهنگ، زبان، اقلیم، سن و نژادی که داشته باشند، خصوصیات مشترکی دارند. به تازگی تحقیقاتی در دانشگاه هاروارد انجام شده که نشان می‌دهد افراد موفق برخی کارها را به طریق متفاوتی از دیگر افراد به انجام می‌رسانند.

پژوهشگران دانشگاه هاروارد به این نتیجه رسیده‌اند تمام افرادی موفق و خوشبخت، کارهای خود را پیرامون 4 اصل مهم انجام می‌دهند.

آن‌ها به دنبال کارهایی می‌روند که:

  • احساس رضایت و شادی به همراه داشته باشد.
  • نتیجه‌ای ملموس داشته باشد.
  • روی اطرافیانشان تأثیر مثبت بگذارد.
  • دانش و ارزش آن‌ها را به نسل آینده منتقل کند.

پس برای این که شما هم به موفقیت و شادی پایدار برسید، باید به سراغ انجام کارهایی بروید که این 4 اصل را در برگیرد. وقتی یکی از آن‌ها را نادیده بگیرید، این حس به سراغتان می‌آید که باید بیشتر کار کنید یا به دنبال کار متفاوتی بروید.

در ادامه به شما می‌گوییم افراد موفق و خوشبخت چه تفاوتی با دیگران دارند:

آن‌ها سرشار از حس شور و هیجان هستند

افراد موفق شور و اشتیاق زیادی برای انجام کارهای خود دارند، همین شور و هیجان سبب می‌شود تا تحمل سختی‌های مسیر را داشته باشند. آن‌ها خود را وقف اهداف و رویاهای خود می‌کنند.

"جین گودال"، پژوهشگر رفتارشناسی جانوران، در سن 26 سالگی خانه و وابستگی‌هایش را رها کرد و برای تحقیق درباره شامپانزه‌ها به تانزانیا رفت. او زندگی‌اش را وقف کاری کرد که از آن لذت می‌برد و با این کارش به دیگران نشان داد رویاهایشان را دنبال کنند و هیچ وقت علاقه‌مندی‌های خود را از یاد نبرند.

دنباله رو دیگران نیستند و گاهی برخلاف جریان آب می‌روند

افراد موفق و خوشبخت از شکست و ریسک کردن واهمه‌ای ندارند و با اشتیاق فراوان، اهداف، آرمان‌ها و علاقه‌مندی‌های خود را دنبال می‌کنند.

افراد بارزی هستند که با شور و شوق فراوان به دنبال ارزش‌های خود رفته‌اند. "بیل گیتس" دانشگاه را رها کرد و تمام وقت و انرژی خود را روی مایکروسافت گذاشت؛ "ریچارد برانسون" در سن 16 سالگی ترک تحصیل کرد؛ " استیون کینگ" تمام اوقات فراغتش را به نوشتن رمان اختصاص داد. تصور کنید اگر این افراد به دنبال آرزوهای خود نمی‌رفتند، دنیای امروز چه کمبودهایی داشت؟

اگر کاری را شروع کنند، حتماً تمام می‌کنند

وقتی ایده‌های ناب و جدید ارزش دارند که آن‌ها را به اجرا برسانید. افراد موفق عاشق کار کردن در شرایط سخت و مشکل هستند. آن‌ها به‌راحتی از چالش‌های نو عبور می‌کنند، نتیجه کار را در ذهن خود متجسم می‌شوند و تا دست یابی به هدف از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

انعطاف پذیری بالایی دارند

افراد موفق در زندگی خود بسیار منعطف هستند، وقتی مرتکب اشتباهی شوند خیلی خوب از آن درس می‌گیرند. شاید گاهی آن‌ها خطاکار و احمق به نظر برسند. پس شما هم از آن‌ها درس بگیرید و ذهن خود را برای کسب تجربیات جدید و اشتباه کردن آماده کنید.

به تازگی تحقیقی در دانشگاه "ویلیام اند مری" روی 500 داوطلب انجام شده که نشان می‌دهد افراد موفق دارای دو خصوصیت مشترک هستند:

  • هیچ وقت شکست و ناکامی را تصور نمی‌کنند.
  • به نظر و قضاوت دیگران درباره خودشان بی‌اهمیت هستند.

پس این افراد هیچ گاه وقت و انرژی خود را برای فکر کردن درباره نظر دیگران و تصور شکست صرف نمی‌کنند. آن‌ها شکست را برای دست یابی به موفقیت ضروری می‌دانند و به این باور رسیده‌اند اگر چه شکست دلنشین نیست، اما مقدمه‌ی موفقیت است.

به سلامتی خود اهمیت می‌دهند

سلامتی، موفقیت و خوشبختی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. افراد موفق، سلامتی را برای دست یابی به موفقیت لازم می‌دانند. بر این اساس همواره در تلاش‌اند عادت‌های سلامتی را در خود به وجود آورند. یکی از این عادات، خواب کافی و مناسب است که سبب مقابله با استرس، افزایش تمرکز و بهبود خلق و خو می‌شود. آن‌ها می‌دانند تغذیه‌ی سالم و ورزش نیز سبب بالا رفتن تمرکز و اعتماد به نفسشان می‌شود.

خیلی روی مشکلات و سختی‌های زندگی زوم نمی‌کنند

وقتی خیلی روی مشکلات متمرکز شوید، استرس و هیجانات منفی به سراغتان می‌آید که نتیجه‌ای جز دور شدن از اهداف ندارد؛ اما اگر به دنبال راه حل مناسب باشید، بهره‌وری‌تان نیز بیشتر خواهد شد.

از موفقیت اطرافیان خود خوشحال می‌شوند

افراد موفق ارزش خود را می‌دانند و به این درک رسیده‌اند موفقیت دیگران سبب می‌شود دیدشان بازتر شود و فرصت‌های بیشتری پیش روی خود ببینند. پس برای موفقیت دیگران ارزش قائل‌اند و هیچ وقت خود را با کسی مقایسه نمی‌کنند.

فراتر مرزها را می‌بینند

افراد موفق خارج از چهارچوب فکر دیگران فکر می‌کنند. آن‌ها بسیار خلاق هستند و هیچ وقت از عدم پذیرش رفتارشان توسط دیگران ناراحت نمی‌شوند.

وقتی دیگران در منطقه‌ی امن و راحت خود قرار گرفته‌اند، افراد موفق از این محدوده خارج شده و خود را به چالش می‌کشند تا به ایده‌های جدید برسند.

ذهن بازی دارند

افراد موفق با داشتن ذهن باز، از ایده‌های جدید و بکر استقبال می‌کنند. آن‌ها می‌دانند هر دیدگاهی ممکن است سبب رشد و پیشرفتشان شود. آن‌ها می‌توانند نظر خود را در مواجهه با اتفاقات جدید تغییر دهند و مشکلات را از زاویه‌ی دیگری ببینند. توصیه می‌شود از هر صحبتی یک نکته‌ی مفید استخراج کنید تا از این طریق ذهن خود را باز نگه دارید.

هیچ کسی نمی‌تواند شادی را از آن‌ها بگیرد

وقتی بتوانید خود را با دیگران مقایسه نکنید، همیشه خوشحال خواهید بود. افراد موفق وقتی درباره کاری که انجام می‌دهند احساس خوبی دارند، اجازه نمی‌دهند هیچ کسی شادی‌شان را تحت تأثیر قرار دهد. البته غیرممکن است نسبت به نظر دیگران هیچ واکنشی نداشته باشیم؛ اما باید بدانیم نظر اطرافیان خیلی هم دقیق نیست. پس همیشه با دید شک و تردید به نظرات دیگران نگاه کنید.

 

منبع: linkedin

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-10-12 22:59:49
دسته بندی ها