چطور با موانع موفقیت مواجه شویم؟

22 بهمن 1399 - 11:00
کار آفرینی - چطور با موانع موفقیت مواجه شویم؟
چطور با موانع موفقیت مواجه شویم؟
امتیاز مطلب: 92%

هر فردی در جستجوی موفقیت است و هیچ کسی با برنامه ریزی به سوی شکست نمی‌رود، بلکه وجود برخی موانع سبب می‌شود تا از دست یابی به موفقیت جا بمانیم. با یوکن همراه باشید.

خیلی از افراد برنامه ریزی و اهداف مشخصی دارند و برای رسیدن به هدف های خود تلاش می‌کنند. آن‌ها چندین سال در راستای هدفشان حرکت می‌کنند اما بعد از چند سال به آن پیشرفتی که انتظار دارند نرسیده‌اند و خود را مشغول یک کار تکراری می‌بینند. شاید دلیل این شکت بدین خاطر است که آن‌ها اجازه می‌دهند برخی موانع سر راه موفقیتشان ظاهر شود.

دنیل مایلستاین، مدیرعامل مجموعه شرکت‌های گلد استار، 5 مانع برای دست یابی به موفقیت را معرفی می‌کند. او می‌گوید: تاکنون 4 شرکت را با موفقیت راه اندازی کرده‌ام. در این مسیر با موانع مهمی رو به رو شده‌ام که با شما در میان می‌گذارم.

زمان -بهره وری

 زمان

وقتی نتوانید به درستی از زمان استفاده کنید، از دست یابی به موفقیت دور خواهید ماند. هر فردی تنها 24 ساعت در هر روز فرصت دارد. اگر با کمبود زمان مواجه می‌شوید بدین خاطر است که برنامه ریزی دقیقی نداشته‌اید. پس اولویت‌ها و کارهای روزانه‌تان را یادداشت کنید و سخت‌ترین و مهم‌ترین کار را در ابتدای برنامه بگنجانید.

با این برنامه کارهای روزانه‌تان سبک‌تر و آسان‌تر انجام می‌شود. همواره لیست اولویت‌ها را تغییر دهید و کاری که سبب اتلاف زمان می‌شود را پیدا کنید و آن را از برنامه روزانه خود کنار بگذارید. توصیه می‌کنیم شبکه‌های اجتماعی و وب گردی را از برنامه خود حذف کنید، زیرا هیچ فایده‌ای برایتان ندارد و تنها وقتتان را تلف می‌کند. گشت زدن در فضای مجازی را به وقتی موکول کنید که کارهای سبک‌تری برای انجام دارید تا مانع دست یابی به اهدافتان نشود. باید همیشه آماده‌ی کار کردن باشید و با برنامه جلو بروید.

در محل کار باوری رایج وجود دارد: "ناهار برای بازنده‌هاست." این باور درست است؟ در سال‌های ابتدایی راه اندازی کسب و کارم، برای ناهار با همکارانم نرفتم و به جای آن به تلفن‌های کاری پاسخ دادم؛ این تلفن‌ها تأثیر زیادی در جذب مشتری داشت. در همان زمان توانستم سه مشتری جدید پیدا کنم که مرا به چند مشتری دیگر معرفی کردند. پس با ناهار نخوردن توانستم سود خوبی را به دست آورم.

تمرکز

تمام تمرکز خود را جمع اهداف و دستاوردهایتان کنید. شاید دلیل اصلی که برخی افراد به موفقیت نمی‌رسند این است که دقیقا نمی‌دانند به دنبال چه چیزی هستند. شاید در ابتدای راه اهداف و برنامه‌های مشخصی داشته باشید اما بعد از مدتی همه چیز مبهم می‌شود. برای این که در مسیر همواری حرکت کنید، اهداف مشخصی داشته باشید و آن را جایی بنویسید. سپس اهداف خود را به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت تقسیم کنید. باید لیست هدف‌های خود را مرتب بررسی کنید، زیرا ممکن است برنامه‌هایتان در طول زمان تغییر کند. با بررسی مداوم این لیست، اطمینان حاصل می‌کنید که در مسیر درستی قرار گرفته‌اید.

تلاش

کاملاً مشخص است که برای رسیدن به موفقیت باید از هیچ تلاشی فروگذار نکنید. خیلی از ورزشکاران و قهرمانان بعد از پیروزی، برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر تلاش می‌کنند و گاهی به جایی می‌رسند که انتظار نمی‌رفت. این مسئله برای افرادی که در حوزه‌ی کسب و کار فعالیت دارند نیز صادق است.

کسانی که تلاش زیادی می کنند و هیچ وقت مأیوس نمی‌شوند، از چیزهای زیادی می‌گذرند و تلاش خود را به یک زمان خاص محدود نمی‌کنند.

اگر می‌خواهید به اهداف خود برسید، توقع و انتظارات خود را پایین نیاورید بلکه به ‌سختی تلاش و رقابت کنید.

نگرش منفی

از فکرهای منفی و افراد سمی دوری کنید. افراد منفی باف همچون سرطان، انرژی و انگیزه شما را می‌گیرند و دست یابی به موفقیت را برایتان سخت می‌کنند. با داشتن فکرهای منفی کندتر حرکت می‌کنید و شاید با نا امیدی دست از تلاش بردارید. اگر اهداف بزرگی دارید، سخت‌تر کار کنید. از شکست‌هایتان عبرت بگیرید. وقتی روی مشکلات و سختی‌ها متمرکز شوید، مشکلات بیشتری مقابلتان ظاهر می‌شود؛ پس تمرکز خود را روی راه حل‌ها بگذارید تا به فرصت‌های بیشتری دست یابید.

ترس -استرس-ناراحتی-ناامیدی-خشم-نگرانی

ترس

ترس مانع بزرگی برای رسیدن به موفقیت است. البته می‌توان از آن به عنوان یک ابزار انگیزشی نیز استفاده کرد. از شکست می‌ترسید؟ پس دنبال راهکارهای جدید باشید و خودتان را به انجام کارهایی که می‌ترسید وادار کنید.

تمام چیزهایی که می‌تواند نقاط قوت شما را تقویت و نقاط ضعفتان را اصلاح کند، پیدا کنید. روی کارهایی تمرکز کنید که می‌توانید آن‌ها را به درستی انجام دهید. نباید خیلی روی ترس‌هایتان متمرکز شوید و به آن‌ها توجه کنید؛ زیرا این کار سبب از بین رفتن اعتماد به نفس و ناامیدی شما می‌شود.

گاهی مشکلات در مسیر دست یابی به موفقیت قرار می‌گیرند و فکر می‌کنیم چالش‌های ما بزرگ‌تر از دیگران است؛ اما این مشکلات نباید مانع تلاش شما برای رسیدن به اهدافمان شود.

از این داستان عبرت بگیرید: وقتی از اوکراین به آمریکا آمدم، تنها 16 ساله بودم، زبان انگلیسی بلد نبودم و فقط 17 سنت در جیب داشتم. اصلی‌ترین هدفم این بود که دبیرستان را به پایان برسانم تصمیم داشتم به بهانه‌ها اهمیت ندهم و از دست یابی به اهدافم دست نکشم. اکنون موفقیتم را مدیون همان تلاش‌ها می‌دانم. پس شما هم می‌توانید به رویاهای خود بها دهید و آن‌ها را عملی کنید. از موانعی که جلوی راهتان قرار دارد چشم بپوشید و به مسیر خود ادامه دهید.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-02-11 05:54:22
دسته بندی ها