نکاتی که کمک می‌کند برای رسیدن به موفقیت، طرز فکرمان را عوض کنیم

13 اسفند 1398 - 6:10
مدیریت شخصی - نکاتی که کمک می‌کند برای رسیدن به موفقیت، طرز فکرمان را عوض کنیم
نکاتی که کمک می‌کند برای رسیدن به موفقیت، طرز فکرمان را عوض کنیم
امتیاز مطلب: 92%

من همیشه به دنبال ارتقای طرز تفکرم بوده‌ام و حتی همیشه برنامه‌ای برای دست یابی به این هدف داشته‌ام. هر فردی می تواند از طریق مثبت اندیشی، ذهن خود را رشد و ارتقا دهد. اجرای این برنامه به من کمک می کند تا کارهای روزانه خود را با وجود تمام چالش‌ها، به بهترین نحو ممکن به انجام برسانم. با یوکن همراه باشید.

افراد با باورهای سمی، مشکلات و چالش‌های روزانه، می توانند تمام رویاهای شما را نابود کنند. پس هیچ امیدی برای رسیدن به خواسته‌هایتان نخواهید داشت و تمام آینده‌تان از دست می رود. در این شرایط، تحمل هیچ کسی را ندارید. حتی در هنگام مواجه با اتفاقات بد زندگی نیز توان تصمیم گیری درست را نخواهید داشت.

پس نیاز است ذهنتان را ارتقا دهید و طرز فکرتان را عوض کنید. تمام موفقیتها، ثروت‌ها و شادیهای زندگی از ذهن شما نشات می گیرد.

زمانی را تصور کنید که حوصله بلند شدن از رختخوابتان را ندارید و به انجام کارهای روزانه‌تان بی میل هستید؛ این شرایط به دلیل ذهن و روح خسته‌ی شماست. پس با این نگرش هیچ موفقیتی نصیبتان نخواهد شد؛ زیرا خود را غرق در مشکلات و گرفتاری‌ها می بینید. اگر می خواهید زندگی‌تان تغییر کند باید تنها 20 تا 30 دقیقه از وقت تان را به تغییر طرز فکر و ذهن خود اختصاص دهید.

در ادامه به شما می گوییم چطور طرز تفکر خود را تغییر دهید تا با چالش‌های روزانه رو به رو شوید. اگر تمام نکات را به کار گیرید، می توانید بهترین برنامه روزانه را برای خود تدوین کنید و در جهت موفقیت و شادی گام بردارید.

استراحت -ارامش-خواب

صبح زود از رختخواب برخیزید

دو ساعت زودتر از زمانی که باید از خانه خارج شوید، بیدار شوید. مثلاً اگر باید ساعت 8 صبح در محل کارتان باشید، ساعت 6 صبح رختخواب را ترک کنید. بسیار مهم است که دو ساعت قبل از رفتن به هر جایی بیدار شوید. خیلی از افراد تجربه‌ی خوبی از صبح ندارند زیرا با دیر بلند شدن برای رفتن به مقصد با شلوغی و عجله رو به رو می شوند. مسئله‌ی دیگر این است، وقتی دیرتر از خواب بیدار شوید فرصت کافی برای رسیدگی به خودتان نخواهید داشت. پس صبح زود از خواب بیدار شوید تا کمی هم برای خودتان وقت بگذارید.

در سکوت فکر کنید

با پیشرفت تکنولوژی و نگرانی‌های روزانه، کمتر زمانی پیدا می شود تا با خودمان خلوت کنیم. صبح زود بهترین زمان برای فکر کردن و توجه به احساسات درونی است. تنها کافی است 10 تا 15 دقیقه در جایی خلوت بنشینید و درباره تمام چیزهایی که در زندگی‌تان وجود دارد فکر کنید. پس در گوشه‌ای دنج و آرام بنشینید و به کارهایی که می‌خواهید در آینده انجام دهید یا چیزهای خوبی که در زندگی‌تان وجود دارد، فکر کنید. من هر روز قبل از رفتن به سرکار، زمانی در نظر می گیرم و درباره کارهای آن روز، جلسات کاری و برخورد با مشتریان فکر می کنم. نگرش من برای انجام کارهای روزمره بسیار تأثیرگذار است و باعث موفقیتم می شود.

قدردان داشته‌هایتان باشید

شکرگزاری و قدردانی بهترین کاری است که شما را به موفقیت می رساند. لیستی از تمام داشته‌هایتان بنویسید و خدا را برای داشتن این زندگی شکرگزاری کنید. وقتی با مشکل رو به رو شده‌ایم و ذهنمان متلاطم است، فکر کردن به نعمت‌ها و موهبت‌های الهی سبب آرامش مان می شود. توصیه می کنیم هر روز صبح 3 تا 5 مورد از چیزهایی که باید بابت شان شکرگزاری کنید را بنویسید، با این کار روز شادتر و بهتری خواهید داشت. با شکرگزاری و تفکر مثبت با تمام ناراحتی‌ها و دل نگرانی‌ها مواجه شده و روحیه‌ی بهتری خواهیم داشت.

کتابی امید بخش و مثبت بخوانید

کتاب خواندن همانند ورزش در مغز عمل می کند. پس کتابی نشاط بخش بخوانید که در شما انگیزه بوجود آورد. با مطالعه سوخت موردنیاز برای داشتن تفکر مثبت در طول روز را به دست می آورید. این که در اول صبح چه چیزی بخوانیم یا ببینیم، تأثیر شگفت انگیزی روی عملکرد روزمان دارد.

کتاب‌های صوتی معجزه می کنند

در هنگام رانندگی برای رسیدن به محل کار، به یک کتاب صوتی مناسب گوش دهید. این کار به شما انگیزه می دهد. ما هر روز زمان زیادی را در ترافیک و مسیر صرف می کنیم، پس چه خوب است که از این وقت هدر رفته برای رشد و پیشرفت خود بهره ببریم.

گفت و گو -صحبت-دوستان

مکالماتی داشته باشید که ذهنتان را باز می‌کند

در مورد ارتباطات روزمره خود بیشتر فکر کنید. آیا مکالمات روزانه سبب فعال شدن ذهنتان می شود؟ این مکالمات با انرژی و بیانی مثبت همراه هستند؟

در اطراف ما انسان‌های منفی باف و سمی وجود دارند، باید سعی کنید بهترین مکالمات را در زندگی خود داشته باشید. زندگی، نگرش، طرز فکر و خلق و خوی تحت تأثیر مکالماتی است که در طی روز داریم. پس صحبت‌های روزانه باید سبب رشد و ارتقایتان شود، نه اینکه شما را به شکست برساند.

همین حالا با استفاده از نکات ذکر شده، برنامه‌ای منظم برای ارتقای طرز فکر و رشد ذهنتان ترتیب دهید تا متوجه تغییری قابل توجه در زندگی و شغل خود شوید.

 

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-31 16:23:55
دسته بندی ها