چطور می‌توان از شکست در کارآفرینی اجتناب کرد؟

16 فروردین 1400 - 11:00
کار آفرینی - چطور می‌توان از شکست در کارآفرینی اجتناب کرد؟
چطور می‌توان از شکست در کارآفرینی اجتناب کرد؟
امتیاز مطلب: 94%

کارآفرینی، شغلی سخت و پر مسئولیت است که هیجان‌های زیادی هم به همراه دارد؛ اما افراد ریسک پذیر باید به دنبال راه اندازی کسب و کار جدید بروند، زیرا در بیشتر مواقع کارآفرینی به شکست می انجامد. شکست کارآفرینان در راه اندازی و توسعه‌ی یک کسب و کار، اجتناب ناپذیر است؛ اما با رعایت برخی نکات می توان احتمال شکست را کاهش داد. با یوکن همراه باشید.

افرادی که به دنبال راه اندازی یک استارتاپ جدید می روند، اهداف و رویاهای زیادی دارند. آن‌ها می خواهند محصولات اختصاصی تولید کنند و میلیون‌ها مشتری به دست آورند؛ اما تمام کارآفرینان در این مسیر موفق نمی شوند. برای دست یابی به اهداف و رویاها مسیر سختی در پیش است و باید از خطرها گذر کرد:

کمال گرا نباشید

بعضی از کارآفرینان به دنبال بالاترین حد کمال هستند و این رفتار سبب می شود از مسیر رشد و پیشرفت باز بمانند. بهتر است هر چه زودتر کارتان را شروع کنید و به ارائه سرویس‌ها و خدماتتان بپردازید، قطعاً در طول مسیر فرصتی برای بازاریابی و بهبود ایده‌هایتان فراهم خواهد شد.

نظر دیگران را جویا شوید

برای این که ببینید ایده شما چقدر برای مشتریانتان جذاب است، باید تحقیقات گسترده‌ای انجام دهید و بازخورد مخاطبان را بسنجید. اگر ایده‌ای از نظر شما خوب است، نباید انتظار داشته باشید برای دیگران هم جذاب باشد. پس از منطقه‌ی امن خود خارج شوید و در بین مردم و مشتریان خود به نظرسنجی بپردازید.

کارآفرینی - نظرسنجی از دیگران

پذیرای شکست باشید

شکست شغلی نباید سبب نا امیدی‌تان شود، شکست خوردن در کار به معنای از دست رفتن زندگی و تباه شدن شخصیتتان نیست. به دنبال تجربه‌های جدید باشید، از جای خود بلند شوید، مشورت کنید و راهکارهای جدید را امتحان کنید. شاید خیلی از ایده‌ها به نتیجه‌ی مطلوب برسند و سبب پیشرفتتان شوند، پس خود را نبازید و امیدوار باشید.

ریسک پذیر باشید

نباید انتظار داشته باشید ارائه یک محصول یا خدمت سبب جذب مخاطبان شود، چرا که مشتریان هر روز با تبلیغات و محصولات متنوعی رو به رو می شوند. پس به جای این که از بازار رقابتی باز بمانید، به دنبال تأمین نیاز واقعی مشتریانتان باشید. ریسک پذیر و خلاق باشید و محصولی را ارائه دهید که نیاز واقعی مخاطبان را برآورده می کند.

متعادل باشید

شاید بخواهید تمام کسانی که با شما موافق نیستند را از سر راه خود بردارید، پس فقط افرادی می مانند که تمام کارهایتان را تائید می کنند و این مانع پیشرفت و موفقیتتان می شود. گاهی نیاز است به منتقدان گوش دهید، زیرا ما را به تلاش بیشتر وادار می کنند.

قوانین سخت وضع نکنید

فردی می تواند به عنوان کارآفرین موفق معرفی شود که در هر شرایطی بهترین تصمیم را می گیرد و هدف مناسبی برای خود در نظر دارد. گاهی در مسیر دست یابی به هدف اتفاقات پیش بینی نشده‌ای رخ می دهد که نیاز است کمی انعطاف پذیری از خود نشان دهید.

سریع واکنش نشان ندهید

هر فردی با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه می شود. باید به هر مشکلی واکنش سخت نشان ندهید. در این شرایط، صبور باشید، دید مثبتی به اتفاقات پیش روی‌تان داشته باشید و عقب نکشید.

شکست در کارآفرینی - عدم واکنش سریع

مقایسه نکنید

اگر مدام بخواهید خود را با همکاران و رقبایتان مقایسه کنید، از مسیر موفقیت دور خواهید ماند. باید به این باور برسید امکانات هر فردی و هر شغلی متفاوت است. بعضی‌ها خیلی زود پیشرفت می کنند و عده‌ای‌ هم آهسته به رشد می رسند. پس دست از مقایسه کردن بردارید و بیشتر روی کار خود متمرکز شوید.

گاهی شوخ طبعی لازم است

اگر کمی شوخی و هیجان را به کارتان اضافه کنید، از خستگی و افسردگی دور خواهید شد، ذهنتان باز می شود و خلاقیت و نوآوری در کارهایتان نمود می کند.

تنهایی جلو نروید

بهتر است در مسیر کارآفرینی با افراد قابل اعتماد و متخصص در رابطه باشید تا بتوانید در مواقع لزوم از کمک آن‌ها استفاده کنید. بودن در کنار افرادی که می توانند صادقانه به شما کمک کنند بسیار مفید است و سبب می شود وظایف سخت را بهتر به انجام رسانید.

ساعات کاری مشخصی داشته باشید

کارآفرینان مسئولیت‌های زیادی دارند و باید بیشتر ساعات خود را به کار کردن اختصاص دهند؛ اما لازم است به زندگی شخصی خود هم رسیدگی کنند. پس سلامت جسم و روح خود را با تغذیه و خواب مناسب، استراحت و کمی تفریح تضمین کنید. بدین صورت می توانید شادتر و پر انرژی تر زندگی کنید و مسیر موفقیت برایتان هموارتر خواهد شد.

 

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-06 02:02:26
دسته بندی ها