افراد موفق با داشتن چه خصوصیاتی، از بقیه متمایز هستند؟

2 خرداد 1400 - 11:00
انگیزشی - افراد موفق با داشتن چه خصوصیاتی، از بقیه متمایز هستند؟
افراد موفق با داشتن چه خصوصیاتی، از بقیه متمایز هستند؟
امتیاز مطلب: 90%

افراد موفق آن طوری که بیشتر مردم تصور می کنند نیستند. آن‌ها طریقه صحبت کردن، طرز تفکر، چالش‌ها و مشکلات متفاوتی دارند. ما هم می توانیم به موفقیت برسیم، اگر از شیوه زندگی آن‌ها الگو بگیریم؛ زیرا موفقیت همانند دیگر مهارت‌ها اکتسابی است و برای دست یابی به اهدافمان کافی است از تفکر و کارهای افراد موفق تقلید کنیم. در ادامه با یوکن همراه باشید تا خصوصیات شخصیتی و رفتاری افراد موفق را بررسی کنیم.

اکنون قصد داریم خصوصیات افراد موفق را متذکر شویم، بعد از خواندن این مطلب، به این فکر کنید که کدام یک از خصوصیات در شما وجود دارد و بهتر است روی کدام یک از آن‌ها کار کنید؟

باور دارند «من می‌توانم»

افراد موفق با داشتن این طرز تفکر، هر کاری را هر چقدر هم که سخت باشد، به انجام می رسانند. آن‌ها مدام از جملاتی چون "از پس انجامش بر می آیم"، " این مشکل را حل می کنم"، "حتماً انجامش می دهم" استفاده می کنند و باور دارند برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد. افراد موفق همیشه به دنبال راه حل برای مشکلاتشان هستند و به همه چیز نگرش مثبت دارند.

توانستن-باور داشتن-توانا بودن-امید-باور

باور دارند «می‌توانم راه‌حلی پیدا کنم»

حتی وقتی کار سختی در پیش دارید، باز هم باید به خود اطمینان کنید و بگویید "حتماً راه حلی پیدا می کنم" نه این که بگویید "نمی دانم چطور این کار را انجام دهم". هیچ کسی همه فن حریف نیست و ممکن است از پس کاری بر نیایید، اما باید به خود قول دهید راه حلی پیدا کنید یا به سراغ کسی بروید تا کمکتان کند.

روی فرصت‌ها متمرکز می‌شوند

افراد موفق، حتی از مشکلات و شرایط سخت هم "فرصت" می سازند. افراد عادی در مواجهه با مشکلات تنها سختی‌ها را می بینند، اما موفق‌ها به این باور رسیده‌اند که از هر شرایطی می توان استفاده کرد و حل مشکلات آن‌ها را به محصولات، خدمات و موفقیت‌های جدید می رساند. آن‌ها می دانند موفقیت با غلبه بر مشکلات و چالش‌ها به دست می آید. پس هیچ کسی بدون رو به رو شدن با سختی‌ها و مشکلات به موفقیت نمی رسد.

از چالش‌ها استقبال می‌کنند

خیلی‌ها از چالش‌ها و مشکلات دوری می کنند، اما افراد موفق از آن استقبال می کنند. چالش‌ها تجربیات ارزشمندی هستند که توانمندی‌های فرد را تقویت می کنند. برای موفق شدن و دست یابی به اهدافتان، باید به این باور برسید که هر چالشی برایتان یک موتور محرکه است.

به دنبال راه‌حل برای مشکلاتشان هستند

افراد موفق با هر مشکلی رو به رو شوند، بالاخره راه حلی برای آن پیدا می کنند و برایش جایزه می‌گیرند. هر چقدر مسئله بزرگتر باشد و افراد بیشتری با آن درگیر شوند، با حل آن، به موفقیت‌های بیشتری دست خواهید یافت. پس باید بتوانید با بهبود شرایط، خود را از بقیه متمایز کنید، نه این که شرایط را برای خود سخت‌تر کنید.

تا رسیدن به موفقیت ثابت قدم هستند

برای این که بتوانید اهداف خود را محقق و تمام رویاهایتان را به واقعیت مبدل کنید، باید در مقابل تمام شکستها و اتفاقات غیرمنتظره بایستید و در راهتان ثابت قدم بمانید. این همان خصوصیتی است که خیلی‌ها را به موفقیت رسانده است.

ریسک پذیر هستند

خیلی‌ها به دنبال جلب توجه و شناخته شدن نیستند، آن‌ها سعی می کنند از داشته‌های خود محافظت کنند؛ اما افراد موفق به نتیجه فکر نمی کنند و ریسک را می پذیرند. آن‌ها حاضرند بارها به عقب برگردند و دوباره شروع کنند تا در نهایت به اهدافشان برسند.

گاهی غیرمنطقی هستند

غیرمنطقی بودن به معنای بی‌ثبات بودن نیست. وقتی می دانید انجام برخی کارها شما را به نتیجه نمی رساند، حتی اگر این کارها از روی منطق باشد، باز هم حاضر به انجامشان نشوید. شاید اگر کسی کاری غیرمنطقی که دیگران آن را غیرممکن می دانند، انجام نمی داد، اکنون خبری از تلفن، هواپیما، ماشین و اینترنت نبود.

خطر -ریسک

کمی خطر می‌کنند

اگر خیلی احتیاط کنید و مواظب همه چیز باشید، نمی توانید کارهای بزرگ انجام دهید. گاهی برای دست یابی به اهداف بزرگ باید دست از احتیاط بردارید و از خطر نترسید.

آماده به کار هستند

افراد موفق بسیار فعال هستند. شاید باورش برایتان سخت باشد، اما آن‌ها دائماً مشغول کاری هستند، حتی وقتی در تعطیلات‌اند. افراد معمولی در هر حالی درباره نقشه‌ها و برنامه‌هایشان حرف می زنند، اما هیچ وقت برای دست یابی به هدف، کاری انجام نمی‌دهند، یا شاید به قدری که نیاز است، انجام نمی دهند. افراد موفق باور دارند شاید خیلی زود نتیجه‌ی کارهایشان را نبینند اما اگر فعالیت مستمر داشته باشند دیر یا زود با دستاوردی رو به رو می شوند.

به همه چیز «بله» می‌گویند

وقتی تردید دارید کاری را انجام دهید یا نه، باز هم بگویید بله. اگر نگرش منفی داشته باشید و به همه چیز نه بگویید، هیچ نتیجه‌ای نصیبتان نخواهد شد. پس تلاش کنید به همه چیز "بله" بگویید تا به قدری موفق شوید که لازم باشد برای مدیریت زمان و انرژی‌تان "نه" گفتن را به برنامه خود اضافه کنید. تا آن زمان، "بله" گفتن را به عادت خود تبدیل کنید؛ عادتی که می تواند شما را به موفقیت برساند.

متعهد و مسئولیت‌پذیر هستند

تعهد یکی از بهترین خصوصیات افراد موفق است که برای دست یابی به اهداف، موردنیاز است. خیلی از افراد و استارتاپ ها نمی توانند در مقابل وظایف، فعالیت‌ها و مسئولیت‌های خود متعهد بمانند؛ اما برای دست یابی به موفقیت نیاز است متعهد و مسئولیت پذیر باشید.

تا رسیدن به هدفشان ادامه می‌دهند

تا زمانی که کاری به موفقیت منجر نشده، تمام نشده است. وقتی کار به پایان رسیده که با مشتری یا سرمایه گذار قرارداد می بندید. وقتی 50 بار با مشتری تماس بگیرید اما معامله‌ای انجام نشود، قطعاً دیگر به ارتباطتان پایان می دهید. در این مواقع فرد منطقی، کار را رها می کند؛ اما برای رسیدن به موفقیت باید غیرمنطقی باشید و کار را تا رسیدن به نتیجه ادامه دهید.

زمان-حال-بهره وری-تایم-مدیریت-تمرکز

روی زمان حال تمرکز می‌کنند

افراد موفق روی زمان حال تمرکز دارند و برای آینده خود برنامه ریزی می کنند. آن‌ها هیچ وقت کاری را به تعویق نمی اندازند، زیرا آن را مانعی برای موفقیت می دانند. وقتی کار امروز را به فردا موکول کنید، اعتماد به نفس و انگیزه لازم برای طی کردن مسیر را نخواهید داشت و از اقدام فوری و لحظه‌ای دست می کشید.

شجاعت دارند

افراد موفق ممکن است مغرور به نظر برسند، اما کاملاً آرام و ریلکس هستند. آن‌ها به خودشان اعتماد دارند و می دانند هر کاری را به نتیجه می رسانند. شاید تصور کنید آن‌ها به طور ذاتی، متفاوت از دیگران هستند، اما لازم است بدانید آن‌ها برخی خصوصیات را در خود پرورش داده‌اند که سبب دست یابی آن‌ها به موفقیت می شود. وقتی کارهایی انجام دهید که انجامش برایتان سخت و طاقت فرساست، دیگران بیشتر جذب شما می شوند.

از تغییر استقبال می‌کنند

ممکن نیست در طلب موفقیت باشید اما نخواهید چیزی تغییر کند. افراد موفق همواره به دنبال تغییر هستند و از تمام تغییرات به نفع خود بهره می برند. استقبال از تغییر یکی از خصوصیات بارز افراد موفق است. آن‌ها به این باور رسیده‌اند که باید برای رسیدن به اهدافشان، با تغییرات مواجه شوند.

رویکرد درستی دارند

افراد موفق می توانند تشخیص دهند چه کاری به نتیجه می رسد و چه کاری بی فایده است، اما مردم عادی تنها سخت کار کردن را عامل موفقیت می دانند. افراد موفق بسیار سخت کوش هستند، اما به دنبال انجام کارهای سخت نمی روند، بلکه به این فکر می کنند چگونه هوشمندانه کار کنند و برای رسیدن به موفقیت رویکرد درستی داشته باشند.

گاهی سنت‌شکنی می‌کنند

افراد موفق به دنبال این هستند که روش‌ها و سنت‌های جدیدی به وجود آورند و هیچ وقت دنباله رو روش‌های قدیمی نیستند. نیاز نیست همیشه با بقیه موافق باشید. به این فکر کنید که چطور می توانید از تفکرات قدیمی که مانع پیشرفت دیگران است، به نفع خود و برای دست یابی به موفقیت استفاده کنید.

هدف-تمرکز-برنامه اینده

هدفی برای خود تعیین می‌کنند

افراد موفق همیشه به فکر اهداف شان هستند و خیلی روی مشکلات تمرکز نمی کنند. آن‌ها می توانند با تعهد و تمرکز روی اهداف، هر ناممکنی را ممکن سازند. افراد موفق هم روی زمان حال متمرکزند، هم به اهداف خود فکر می کنند، نه فقط کاری که در همان لحظه انجام می دهند.

شغلشان را یک مأموریت مهم می‌دانند

باید به کاری که انجام می دهید به دید "مأموریت" نگاه کنید. طرز تفکرتان این باشد که هر فعالیت شما می تواند دنیا را برای همیشه تغییر دهد. به تلفن، ایمیل، ارائه، قرار ملاقات و کارهایی که در محل کار خود انجام می دهید به دید وظیفه‌ی شغلی نگاه نکنید، بلکه آن را مأموریتی بدانید که شما را به موفقیت می رساند.

انگیزه‌شان را تقویت می‌کنند

برای رسیدن به موفقیت باید انگیزه بالا داشته باشید و به سوی هدفتان حرکت کنید. انگیزه یعنی چیزی که برای ادامه مسیر به شما انرژی می دهد. نباید تنها چند ساعت یا چند روز یا چند هفته برای انجام یک کار رغبت داشته باشید، بلکه باید به قدری با انگیزه باشید که تا دست یابی به هدف، تمام مسیر را با انرژی بپیمایید. افراد موفق همیشه به دنبال دلایلی هستند تا به آن‌ها برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر انگیزه دهد.

به نتیجه علاقه‌مند هستند

افراد موفق توجهی به میزان تلاش، زمان یا کاری که انجام می دهند، ندارند بلکه برای آن‌ها مهم نتیجه است. باید به این باور برسید که تنها نتایج اهمیت دارند. باید برای دست یابی به موفقیت کمی به خود سخت بگیرید و تا وقتی که به نتیجه نرسیدید دست از تلاش برندارید.

اهداف بزرگ دارند

شاید خیلی بهتر باشد برای خود اهداف واقع بینانه در نظر بگیریم، اما می توان رویاهای بزرگ و دست نیافتنی هم در سر داشت. گاهی بلندپرواز باشید، قدم‌های بلند بردارید و ببینید باز هم می‌توان بلندپروازتر بود.

به دنبال واقعیت‌اند

افراد موفق با واقعیت زندگی دیگران کاری ندارند. آن‌ها تمام تمرکزشان را جمع کارهای خود می کنند و می خواهند واقعیت‌های زندگی‌شان را بسازند؛ آنچه که با واقعیت‌های معمول زندگی دیگران متفاوت است. آن‌ها علاقه‌ای به ممکن یا غیرممکن‌های دیگران ندارند، بلکه تنها به دست یابی اهدافی که خود آن را واقعی می دانند می اندیشند.

ابتدا مسئولیتی را به عهده گرفته و بعد آن را بررسی می‌کنند

خیلی از مردم عادی فکر می کنند ابتدا باید تمام جوانب کار را در نظر بگیرند و بعد مسئولیتی را بپذیرند. آن‌ها گاهی به این نتیجه می رسند که زمان کافی برای قبول مسئولیت جدید ندارند. شاید این رویکرد خیلی مناسب نباشد اما خلاقیت و توانایی حل مسئله تنها وقتی که فرد مسئولیتی را می پذیرد به وجود می‌آید.

روی معیارهای اخلاقی تمرکز می‌کنند

اخلاق گرایی تنها به معنای آن نیست که مطابق با معیارهای جامعه رفتار کنید. رعایت اصول اخلاقی فرد را متقاعد می کند تا کاری که به دیگران قول داده است، انجام دهد و به قدری جلو برود تا به نتیجه ی دلخواه برسد.

در کارهای گروهی شرکت می‌کنند

افراد موفق به خوبی می دانند رشد و سلامت تمام اعضای گروه، در کارهای گروهی نیاز است. باید رشد و پیشرفت تمام افراد تیم تان را بخواهید، زیرا موفقیت آن‌ها روی کار شما هم تأثیر می گذارد. به همین خاطر می خواهید هر کاری انجام دهید تا موفقیت تمام اعضای تیم تضمین شود.

همیشه به دنبال یادگیری‌اند

لازم است بدانید موفق‌ترین مدیرعاملان دنیا هر ساله 60 کتاب مختلف می خوانند و در کنفرانس‌های زیادی شرکت می کنند. افراد موفق تمام چیزی که برای آن‌ها مفید است را می خوانند.

گاهی به خود سخت می‌گیرند

افراد موفق گاهی کارهایی انجام می دهند که انجامشان راحت نیست. شاید دلتان بخواهد همیشه با عادات و کارهای روزانه و آشنای خود سر و کار داشته باشید اما هیچ یک از آن‌ها شما را به موفقیت نمی رسانند. افراد موفق تمایل دارند خود را در شرایط جدید قرار دهند، آن‌ها می خواهند خیلی راحت نباشند. پس شما هم برای رسیدن به موفقیت سعی کنید خیلی به خود راحت نگیرید، زیرا این مسئله نشان می دهد در مسیر دست یابی به موفقیت قرار گرفته‌اید.

روابط

روابطشان را تقویت می‌کنند

افراد موفق همواره سعی می کند روابط خود را گسترش دهند. بهتر است با کسانی در رابطه باشید که روابط بهتری دارند، از شما موفق‌ترند و تحصیلاتشان بالاتر است. افرادی که با آن‌ها ارتباط دارید تأثیر زیادی روی شما و اهدافتان دارند. حتماً می خواهید پیشرفت کنید و به موفقیت‌های بیشتر برسید، پس باید با کسانی که بلندپروازتر از شما هستند ارتباط برقرار کنید؛ کسانی که رویاهای بزرگ‌تر دارند و موفق‌ترند.

با نظم و ترتیب‌اند

برای رسیدن به موفقیت باید ببینید کدام عادت‌ها برای شما بهتر است و خودتان به طور منظم آن عادات را انجام دهید.

تمام موارد ذکر شده، خصوصیات افراد موفق هستند. هیچ یک از آن‌ها ذاتی نیست و می توانید در خود به وجود آورید. تمام خصوصیات را به کار ببندید تا خیلی زود به بخشی از وجودتان تبدیل شود.

 

منبع: hubspot

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-05-24 01:11:48
دسته بندی ها