37 راز بزرگ افراد موفق؛ چطور در هر شرایطی بهترین واکنش را داشته باشیم؟

17 اسفند 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - 37 راز بزرگ افراد موفق؛ چطور در هر شرایطی بهترین واکنش را داشته باشیم؟
37 راز بزرگ افراد موفق؛ چطور در هر شرایطی بهترین واکنش را داشته باشیم؟
امتیاز مطلب: 96%

راه اندازی یک کسب و کار جدید کار سختی نیست، اما نیاز است تخصص لازم را داشته باشید. همراه با تخصص، باید در رفتار و طرز تفکر خود تغییراتی به وجود آورید تا به موفقیت تان کمک کند. در ادامه چندین نکته‌ی مهم را بیان می کنیم که رمز و راز انسان‌های موفق است. با یوکن همراه باشید تا به تمام چیزهایی که برای موفقیت در کسب و کارتان نیاز دارید، دست پیدا کنید.

چگونه احساسات خود را کنترل کنید

چطور خوش بین‌تر باشید

  • هر روز انتظار اتفاق خوبی را داشته باشید.
  • با اطرافیانتان همان گونه رفتار کنید که انتظار دارید با شما رفتار کنند.
  • اگر مطمئن هستید توان تغییر چیزی را ندارید، وقت خود را برای آن هدر ندهید.
  • روی کارهایتان تمرکز کنید، نه نتیجه‌ای که می خواهید.
  • خیرخواه دیگران باشید.
  • از افراد منفی باف و صحبت‌های ناامید کننده دوری کنید.
  • غذایی خوشمزه برای خود بپزید.
  • تلویزیون را خاموش کنید.
  • قدردان داشته‌هایتان باشید.
  • یادتان باشد هنوز بهترین اتفاق ممکن رخ نداده است.

چطور استرس کمتری داشته باشید

  • با تغییر نگرش خود، نگران نتیجه‌ی کارهایتان نباشید.
  • روی کاری که انجام می دهید تمرکز کنید.
  • اگر کارتان سنگین است، برای سبک کردن آن اقدام کنید.
  • ساعات کاری خود را به 40 ساعت در هر هفته کاهش دهید.
  • از ارتباط با کسانی که نمی توانند میزان استرس خود را کنترل کنند، دوری کنید.
  • در جایی بدون مزاحمت دیگران کار کنید.
  • به اخباری که فکر شما را مشغول می کنند، گوش نکنید.
  • پروژه‌هایی که از پس شان بر نمی آیید را کنار بگذارید.
  • در فضای مجازی با کسی بحث و جدل نکنید.
  • به جای این که کارهایتان را به طور هم‌زمان انجام دهید، آن‌ها را پشت سر هم و متوالی به انجام رسانید.

چطور با ترس‌هایتان غلبه کنید

  • با ترس‌های خود رو به رو شوید.
  • مقابله با ترس‌هایتان را در ذهن خود تجسم کنید تا کمتر از آن واهمه داشته باشید.
  • یادتان باشد ترس همان هیجان است که تغییر شکل داده است.
  • ترس‌هایتان را به انرژی برای انجام بهتر کارها تبدیل کنید.

چطور با پذیرفته نشدن، رو به رو شوید

  • باور کنید پذیرفته نشدن به دلیل تفاوت عقیده و نگرش است.
  • پذیرفته نشدن وقتی به شما آسیب می‌رساند که خودتان بخواهید.
  • با شکست به هدفتان نزدیک‌تر می شوید.
  • همیشه فرصت‌ها را مدنظر داشته باشید تا بتوانید بی‌وقفه به مسیر خود ادامه دهید.

چطور با شکست برخورد کنیم

  • اهدافی را در نظر بگیرید که برای دست یابی به آن‌ها انگیزه لازم را داشته باشید.
  • هدف‌های خود را بنویسید و آن‌ها را مقابل چشمتان قرار دهید.
  • برای رسیدن به اهدافتان مصمم باشید. به جای این که بگویید "تلاش می کنم انجامش دهم" بگویید "حتماً ... باید انجامش دهم."
  • اهداف خود را به هدف‌های کوچک و قابل دسترس تقسیم کنید.
  • به مسیر هدفتان توجه کنید. آیا در مسیر دست یابی به اهدافتان جلو می روید یا از آن‌ها فاصله دارید؟
  • پذیرای شکست باشید، شکست سبب می شود مسیر بهتری را انتخاب کنید.
  • یادتان باشد شکست واقعی وقتی است که هیچ کاری انجام ندهید.

چگونه کسب و کار خود را مدیریت کنید

چطور به شغل مورد علاقه‌تان برسید

  • اطلاعات دقیقی درباره شغل مورد علاقه‌تان به دست آورید.
  • الگوهایی برای خود پیدا کنید و به دنبال آن‌ها باشید.
  • با شجاعت از منطقه‌ی امن خود بیرون بیایید.
  • بدانید چطور باید ایده‌ها و توانمندی‌های خود را ارائه دهید.
  • برنامه ریزی داشته باشید و با تمام قدرت به آن عمل کنید.
  • همان طور که خودتان را بیشتر می شناسید، هدفتان را در جهت این شناخت دنبال کنید.

چطور امنیت شغلی داشته باشید

  • تا زمانی که شش ماه از حقوق خود را پس انداز نکرده‌اید، کمتر ولخرجی کنید.
  • توانمندی‌هایتان را بالا ببرید تا احتمال اخراج شدنتان کمتر شود.
  • به دنبال فرصت‌های جدید باشید و آن‌ها را در برنامه‌ی خود در نظر بگیرید.

چطور بازده کاری خود را بالا ببریم

  • اگر کسب و کارتان در راستای فروش اینترنتی یا پشتیبانی محصول نیست، به تلفن‌های غریبه پاسخ ندهید.
  • به جای تلفن زدن از ایمیل استفاده کنید تا کمتر وقتتان هدر رود.
  • از مکالمه غیرضروری با رئیس یا همکارانتان خودداری کنید.
  • زنگ هشدار و پیام گوشی موبایلتان را قطع کنید تا کسی مزاحم کارتان نشود.
  • زمان انجام هر کاری را بدانید تا در پایان متوجه شوید از وقتتان درست استفاده کرده‌اید یا نه؟
  • یادتان باشد 20 درصد کارهای شما، 80 درصد نتیجه را می‌سازد.
  • تنها همان 20 درصد نتیجه بخش را انجام دهید.
  • کارهایی را در اولویت قرار دهید که تلاش کمتر می خواهد اما سبب دست یابی به نتیجه‌ی بیشتر می شود.

چطور استفاده درستی از لینکداین (Linkedln) داشته باشید

  • برند شخصی شما مشخص می کند که دیگران چطور شما را می بینند.
  • روی صفحه‌ی خود عکسی مناسب بگذارید و عکس‌های شخصی و غیر حرفه‌ای را حذف کنید.
  • رزومه‌ای متناسب با اهداف شغلی‌تان داشته باشید.
  • توصیه نامه‌ای واقعی و مستند داشته باشید.
  • نظرات غیر مرتبط با شغلتان را در فضای مجازی انتشار ندهید.

چطور مصاحبه‌ی کاری خوبی داشته باشید

  • حتماً تعریف دقیقی از شغل خود داشته باشید.
  • اگر ممکن است از یکی از کارمندان فعلی آن شرکت بخواهید شما را معرفی کند.
  • رزومه‌ای متناسب با موقعیت شغلی موردنظر بنویسید.
  • مهارت‌ها و توانمندی‌های خود را در راستای همان شغل معرفی کنید.
  • خیلی روی شغل قبلی‌تان زوم نکنید و به جای آن توضیح دهید چطور به شرکت قبلی کمک کردید تا به اهدافشان دست یابند.
  • به توانمندی‌هایی اشاره کنید که با بندهای شرح وظایف شغلی آن شرکت هماهنگ است.

چطور در مصاحبه کاری موفق شوید

  • تا جایی که می توانید در مورد شرکت استخدام کننده اطلاعات به دست آورید.
  • سوا لاتی بپرسید که نشان می‌دهد تحقیقات کاملی کرده‌اید.
  • پاسخ سؤالات رایج و متداول را تمرین کنید.
  • اگر قبلاً با این شرکت همکاری داشته‌اید، با همان پوشش همیشگی حاضر شوید.
  • اجازه دهید ابتدا به شما پیشنهاد کار شود بعد تصمیم بگیرید این شغل را می خواهید یا نه.

چطور مدیریت بهتری روی کارمندان خود داشته باشید

باور مدیران موفق درباره کسب و کارشان

  • کسب و کار همانند یک اکوسیستم است، پس به خوبی با دیگران همکاری کنید.
  • شرکت از جمع شدن گروهی از افراد تشکیل می شود، پس باید با هر فردی به عنوان عضوی از گروه رفتار شود.
  • مدیریت به معنای خدمت رسانی است، پس به دیگران در دست یابی به موفقیت کمک کنید.
  • کارمندان شما، همکارانتان هستید، پس باید رفتار مناسبی با آن‌ها داشته باشید.
  • در کارمندانتان انگیزه به وجود آورید زیرا ترس آن‌ها را فلج می کند.
  • از تغییر استقبال کنید، زیرا شما را به پیشرفت می رساند.
  • تکنولوژی سبب می شود آسان‌تر وظایفتان را انجام دهید.
  • کار را با لذت انجام دهید و از روی اجبار به سراغش نروید.

چطور کارمندان قابل اعتماد و مفید داشته باشید

  • افراد را مدیریت کنید، نه اعداد و ارقام را.
  • روش کار خود را متناسب با ویژگی‌های هر فرد تنظیم کنید.
  • به چیزهایی که مربوط به کار است، اهمیت دهید.
  • برای هر شخص تنها یک اولویت قرار دهید.
  • آرام و خونسرد باشید.
  • در مقابل کارمندانی که عملکرد خوبی ندارند، مسئول باشید.
  • افکار و ایده‌های خود را با اطرافیانتان در میان بگذارید.
  • به جای که پاسخ سؤالات دیگران را بدهید با طرح پرسش‌های مناسب، توانایی حل مسئله را در آن‌ها تقویت کنید.
  • تا جایی که ممکن است، رفتار یکسانی با همه داشته باشید.
  • بیشتر از آنچه خودتان تلاش می کنید، از دیگران انتظار نداشته باشید.
  • برای تمام تصمیمات خود، دلیل قانع کننده‌ای داشته باشید.
  • مبهم حرف نزنید و تصمیمات قاطع بگیرید.

چطور فردی توانمند را استخدام کنیم

  • دقیقا بدانید به چه افرادی با چه مهارت‌هایی نیاز دارید.
  • همیشه به دنبال بهترین کارمندان باشید.
  • به شخصیت فرد داوطلب بیشتر از تجربه و مهارت‌هایش توجه کنید.
  • انعطاف پذیری و استقامت نشان دهنده توانایی‌های فرد است.
  • به دنبال کسانی باشید که به شما انگیزه می دهند.
  • نگرش طرف مقابل بسیار اهمیت دارد.
  • با تکیه بر منابع نامعتبر و اشتباه، تصمیم گیری نکنید.

چطور جلسه‌ای مفید و اثربخش برگزار کنید

  • فهرستی از تمام مباحث ضروری تهیه کنید.
  • اطلاعات لازم را به دست آورید.
  • در طول جلسه به دنبال بحث‌های غیر مربوط و بیهوده نباشید.
  • صورت جلسه بنویسید و تصمیمات خود را در آن بنویسید.

چطور نقدهای مفید و سازنده را مطرح کنید

  • در هنگام بروز رفتارهای ناسالم، هشدار دهید.
  • ابتدا نکات مثبت را بگویید و بعد به سراغ مواردی بروید که باید تغییر کنند.
  • دلیل هر رفتاری را جویا شوید.
  • برای تغییر هر رفتاری، برنامه داشته باشید و بر سر آن برنامه به توافق برسید.
  • تغییر رفتار را با دقت بررسی کنید.

چطور نظر فرد معترض را تغییر دهید

  • جلسه‌ای برای گفتگو با آن‌ها ترتیب دهید.
  • برنامه‌ی جلسه‌ی گفتگو را همانند جلسه‌ی "حل مسئله" تنظیم کنید.
  • با دقت و احترام به صحبت‌های فرد شاکی گوش دهید.
  • به راه حل پیشنهادی آن‌ها فکر کنید.
  • نظر شما مهم است.
  • اگر نیاز بود، پیشنهاد و توصیه خود را ارائه دهید.
  • با شنیدن کلمات "باشد، اما..." مکالمه را پایان دهید.

چطور کارمندی را اخراج کنید

  • بدون پنهان کاری مشکل را توضیح دهید.
  • همدردی خود را بروز دهید.
  • تا جایی که ممکن است، دلایلتان را بیان کنید.
  • خیلی صریح صحبت کنید و گفتگو را پایان دهید.

چطور همکاران خود را مدیریت کنید

معرفی همکاران آزار دهنده

  • فرد مردد نمی تواند به خوبی تصمیم بگیرد، برایش محدوده زمانی تعیین کنید.
  • فرد قدرت طلب باید همیشه پیروز شود، او را رهبر گروه قرار دهید.
  • کسانی که با اغراق سعی در بروز احساسات خود دارند در طلب توجه هستند، آن‌ها را نادیده بگیرید.
  • افراد بی توجه و قانون شکن همیشه قوانین را زیر پا می‌گذارند، از آن‌ها دوری کنید.
  • افراد حراف، خسته کننده هستند، با آن‌ها صحبت نکنید.
  • افراد دو رو کارشکنی می‌کنند، حواستان به آن‌ها باشد.
  • فرصت طلب‌ها حرف‌های نامربوط می زنند، به آن‌ها اهمیت ندهید اما ادب را حفظ کنید.
  • افراد بی‌حوصله و مأیوس، انرژی شما را می گیرند، در برخورد با آن‌ها خوش بین باشید.
  • افراد باهوش تنها حرف می زنند و اهل عمل نیستند تا وقتی به حرف‌های خود عمل نکردند و کار را کامل تحویل ندادند، دست از سرشان بر ندارید.

چطور مورد احترام همکاران خود قرار گیرید

  • متواضعانه رفتار کنید.
  • به اطرافیانتان علاقه نشان دهید.
  • به همه توجه کنید.
  • با توجه به اهداف و علاقه‌مندی‌های خود لباس بپوشید.
  • قبل از حرف زدن، تمرکز کنید تا افکارتان منظم شود.
  • مطمئن و قدرتمند حرف بزنید، با لکنت حرف زدن درست نیست.

چطور سیاست کاری درست داشته باشید

  • خواسته‌ها و نیازهای دیگران را شناسایی کنید.
  • با افراد مورد اطمینان برای دست یابی به اهداف مشترک متحد شوید.
  • کمک‌های دیگران را از یاد نبرید و کمک‌های خود را هم در نظر داشته باشید.
  • برای رسیدن به اهدافتان از دیگران کمک بگیرید.

چطور یک مربی استخدام کنید

  • مربیان تمایل به آموزش چیزهایی دارند که یاد گرفته‌اند.
  • در جستجوی افرادی باشید که تجربیات و مهارت‌های موردنیاز شما را داشته باشند.
  • نظر آن‌ها را بخواهید و روابط خود را گسترش دهید.
  • رفتار مهربانانه‌ای داشته باشید.

چطور جلسات خوبی برگزار کنیم

  • جلسه را در راستای پیشبرد دستور جلسه برگزار کنید.
  • از ملاقات‌هایی که در جهت دستور جلسه نیستند، دوری کنید.
  • بررسی کنید هر جلسه مفید بوده است یا نه.
  • اگر برای شرکت در جلسه‌ای آماده نیستید، در آن حاضر نشوید.
  • یادداشت بردارید تا وقتی می خواهید شروع به صحبت کردن کنید، روان‌تر حرف بزنید.
  • با اعتماد به نفس حرف بزنید تا به خوبی برنامه‌ی خود را پیش ببرید.
  • گزارش خود از جلسه را انتشار دهید.

چطور در محل کار با فرد مزاحم رو به رو شوید

  • هیچ وقت برای آرام کردن فرد مزاحم تلاش کنید، به دنبال معذرت خواهی هم نباشید.
  • همیشه رفتار محترمانه و قاطعی داشته باشید.
  • اگر همچنان رفتار غیرحرفه‌ای ادامه داشت، آن محل را ترک کنید.
  • همه جا نباید احساسات خود را بروز دهید.
  • در فرصتی مناسب موضوع را بررسی کنید.
  • در مورد ارزش این همکاری فکر کنید.

روش درست مدیریت ارتباطات

قانون‌های مهم در ارتباط کاری

  • علت اصلی برقراری ارتباط را جویا شوید.
  • روش ارتباطی را برگزینید که برای طرف مقابل هم قابل قبول باشد.
  • حرف‌هایتان صریح و ساده باشد تا ذهن اطرافیانتان کمتر درگیر شود.
  • اصطلاحات تخصصی را از مکالمات خود کنار بگذارید.
  • تنها در مکالمه با کارشناسان از کلمات حرفه‌ای و تخصصی استفاده کنید.

چطور مکالمه‌ای سازنده داشته باشید

  • دلیل اصلی گفتگوی خود را بدانید.
  • توجهی به فکرهای منفی نداشته باشید و به گفتگوهای درونی اهمیت ندهید.
  • با دقت به حرف‌های طرف مقابل گوش کنید.
  • به حرف‌هایی که رد و بدل می‌شود، خوب فکر کنید.

چطور برای نشان دادن اعتراض خود، نامه‌ی ایمیل بنویسید

  • در تصمیم خود جدی باشید.
  • تصمیم نهایی را به عنوان نتیجه در ابتدای ایمیل بنویسید.
  • با بیان دلایل ساده و روشن، علت تصمیم خود را اعلام کنید.
  • برای توجیه استدلال‌های خود، مستندات لازم را ارائه دهید.
  • تصمیم خود را تکرار کنید تا نشان دهید باید به آن عمل شود.
  • بعد از نوشتن نامه، عنوان ایمیل یا نامه را بنویسید و یکی از دلایل خوب تصمیم خود را در آن جای دهید.

چطور سخنرانی خود را به بهترین نحو ممکن آماده کنیم

  • به گونه‌ای برنامه ریزی کنید تا صحبت‌هایتان تاثیر خوبی روی طرف مقابل بگذارد.
  • بخشی که به احساسات طرف مقابل مربوط است را علامت بزنید.
  • داستانی برای مخاطب خود بگویید تا به تاثیری که می خواهید، برسید.
  • همه چیز را ساده بگیرید.
  • اسلایدهایتان خوانا، مختصر و ساده باشد.
  • مطالب سخنرانی را به گونه ای مرتب کنید که در بیان آن هیچ ابهامی نباشد.

چطور سخنرانی خود را به بهترین نحو ممکن ارائه دهیم

  • در هنگام ارائه، بایستید.
  • قبل از ارائه، وسایل و تجهیزات موردنیاز را آماده کنید.
  • یک نفر را برای معرفی خود همراه داشته باشید.
  • بازه ی زمانی مشخصی را در نظر بگیرید و به آن عمل کنید.
  • اگر شوخ طبع نیستید در ابتدای ارائه تان شوخی نکنید.
  • ارائه‌ای مطابق با حال و هوای جلسه داشته باشید.
  • رو در روی مخاطب صحبت کنید.
  • هیچ مطلبی را از قلم نیندازید.
  • با مخاطبان خود ارتباط چشمی خوبی برقرار کنید.

چطور با دیگران تعامل کنید

  • در مورد دیگران و کارهایی که انجام می دهند پرس و جو کنید.
  • اگر لازم است درباره خودتان و ارزش کارتان توضیح دهید.
  • اگر طرف مقابل تمایلی به ادامه بحث ندارد، موضوع را عوض کنید.
  • تفاوت‌های خود را نسبت به دیگر رقبا توضیح دهید.
  • مکالمه را طوری جلو ببرید که به نیازهای مشترکتان پاسخ دهد.

چطور برای دست یابی به هدف خود، مذاکره کنید

  • گزینه‌های موجود برای رسیدن به توافق را اعلام کنید.
  • مسائل مهم و اولویت دار را مشخص کنید.
  • برای انتخاب اولویت‌های خود دلیل داشته باشید.
  • راه دومی داشته باشید تا تحت فشار نمانید.
  • بگذارید طرف مقابل مذاکره را شروع کند.
  • به جای مخالفت با نظر دیگران، وارد همکاری شوید.
  • به توافقی برسید که ارزش‌های هر دو طرف را نشان دهد.
  • وقتی بخش زیادی از توافقات انجام شد، به مذاکره پایان دهید.

چطور با رئیس خود رفتار کنید

دوازده گروه از مدیران

  • مدیران آینده نگر بسیار تأثیرگذارند اما می توانند رفتار نامناسبی از خود بروز دهند.
  • مدیران جاه طلب به دنبال پیشرفت هستند، پس خیلی از آن‌ها توقع وفاداری نداشته باشید.
  • مدیران مقرراتی از تغییر گریزانند، پس برای هر چیزی مدرک و مستند ارائه دهید.
  • مدیران علاقه‌مند به تکنولوژی به دنبال استفاده از بهترین فناوری‌ها هستند، پس توانمندی خود را تقویت کنید.
  • مدیران قدیمی در جستجوی احترام هستند، پس آن‌ها را به عنوان مشاور در نظر بگیرید.
  • مدیران از خود راضی قابل اعتماد نیستند، پس هیچ پیشنهادی به آن‌ها ندهید.
  • مدیران اجتماعی به توافق گروهی علاقه دارند اما شاید ناگهان تغییر کنند.
  • مدیران دیکتاتور خیلی زود تصمیم می‌گیرند اما باعث گرفتاری می شوند.
  • علاقه‌مندان به فروش در هر حال مشغول کار خود هستند، پس اجازه دهید کارشان را انجام دهند.
  • مدیران بی رحم به دنبال اخراج کردن هستند، پس خیلی زود شغل خود را عوض کنید.
  • مدیران سردرگم نیازمند کمک شما هستند و شاید برای هر چیزی به شما وابسته باشند.
  • مدیران قهرمان و دلسوز نایاب هستند، پس تا می توانید از وجود آن‌ها بهره ببرید.

چطور هر مدیری را راضی و خوشحال نگه دارید

  • هر کاری که قول می دهید را انجام دهید.
  • مدیرتان را در جریان تمام کارها بگذارید.
  • به کیفیت کارتان اهمیت دهید.
  • وقتی تصمیمی گرفته شد، به آن پایبند باشید.
  • مشکلات را بدون غر زدن حل کنید.
  • واضح و روشن حرف بزنید.
  • به دنبال موفقیت مدیرتان باشید.

چطور بازخورد خوبی از مدیر خود داشته باشید

  • برای انجام کارها به بهترین وجه ممکن، نیازهایتان را به زبان بیاورید.
  • مدیر را از پیشرفت کارها مطلع کنید.
  • دلایل قانع کننده‌ای به وجود آورید تا شما را در شغلتان موفق کند.
  • مطمئن شوید همه می دانند چقدر در پیشبرد کارها مؤثر هستید.

چطور گزارش کار خوبی داشته باشید

  • دقیقا بدانید کدام وظیفه را باید با موفقیت به انجام برسانید و توضیحات لازم را بیان کنید.
  • موفقیت‌های بیشتری به دست آورید تا از پیشرفت‌های قبلی جلو بزنید.
  • پیش نویسی برای گزارش عملکرد خود بنویسید و اطلاعات لازم را برای آن به دست آورید.
  • اگر مدیرتان به وعده‌های خود عمل نکرد به دنبال دریافت پاداش دیگری باشید.

چطور با درخواست‌های غیرمنطقی برخورد کنید

  • کمی در مقابل مسائل غیرمنطقی انعطاف پذیر باشید.
  • اگر کاری را قبول می کنید، مذاکره کنید تا در ازای آن پاداشی بگیرید.
  • مهارت "نه گفتن" را در خود به وجود آورید.
  • یادتان باشد اگر درخواستی را قبول می کنید، باید آن را انجام دهید.

چطور درخواست افزایش حقوق دهید

  • برای این که خواسته و توقع شما پذیرفته شود به دنبال بحث‌های بیهوده نباشید.
  • درخواست اضافه حقوق را بر اساس کاری که انجام می دهید تعیین کنید.
  • اجازه دهید رئیس بدانید پیدا کردن کارمند جایگزین برای شما چه هزینه‌ای دارد.
  • تفاوت بین ارزش کار و حقوق دریافتی‌تان را نشان دهید.
  • در مقابل مخالفت‌ها پاسخ گو باشید تا خیلی زود به درخواست شما رسیدگی شود.
  • تا وقتی به توافق خوبی نرسیدید، به تلاش خود ادامه دهید.

 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-04 14:27:36
دسته بندی ها