77 ایده عالی فروش، بازاریابی و تبلیغات که شما در بازار رقابتی پیروز می‌کند

17 مرداد 1400 - 11:00
بازاریابی - 77 ایده عالی فروش، بازاریابی و تبلیغات که شما در بازار رقابتی پیروز می‌کند
77 ایده عالی فروش، بازاریابی و تبلیغات که شما در بازار رقابتی پیروز می‌کند
امتیاز مطلب: 96%

اگر کسب و کاری اختصاصی دارید و می‌خواهید مشتری‌های بیشتری نسبت به رقبای خود داشته باشید، باید ایده‌های خلاقانه فروش و تبلیغات را به کار بگیرید تا بتواند شما را در بین رقیبان به موفقیت برساند. در ادامه بهترین ایده‌های فروش را معرفی می‌کنیم. با یوکن همراه باشید.

تبلیغات را می توان مرز میان موفقیت و شکست دانست. اکنون سؤال مطرح می‌شود: «چطور باید محصول و خدمات خود را به مشتری معرفی کنیم؟»

در ادامه مقاله تعداد زیادی از ایده‌های فروش و تبلیغات را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید محصول خود را در دید مشتریان قرار دهید و خرید آسان و به صرفه‌ای را برایشان فراهم کنید:

1. محصولات خود را حراج کنید

می‌توانید در مناسبت‌های مختلف برای مشتریان خود تخفیفانی در نظر بگیرید، البته حراج‌ها نباید خیلی هم زیاد باشد؛ زیرا در این صورت مشتریان همیشه منتظر حراج‌ها خواهند ماند.

2. مسابقه برپا کنید

برای مشتریانی که خرید بیشتری دارند مسابقه یا قرعه‌کشی برگزار کنید. می توانید یکی از محصولات خود را به عنوان جایزه به برندگان بدهید.

3. هدیه‌ای تبلیغاتی بدهید

محصول یا کالایی که نام برند شما روی آن ثبت شده، به عنوان هدیه‌ی تبلیغاتی برای مشتریان خود در نظر بگیرید. با این کار مشتریان به خرید یکی از محصولات و خدمات شما ترغیب خواهند شد.

4. کارت خرید بدهید

اگر تعداد خریدهای مشتریان از سقف مشخصی بالاتر است برای آن‌ها کارت تخفیف در نظر بگیرید و یکی از محصولات خود را به آن‌ها هدیه بدهید.

5. به قشر خاصی تخفیف دهید

محصولات خود را با تخفیف ویژه در اختیار قشر خاصی مانند کارمندان یک سازمان یا اعضای یک انجمن قرار دهید.

6. با کالای دست دوم معاوضه کنید

باید برای مشتریان وفادار خود ارزش قائل شوید. مثلاً به جای یک محصول قدیمی، کالایی جدید را با تخفیف در اختیار مشتری وفادار قرار دهید.

7. قفسه‌بندی و ویترین جذاب داشته باشید

باید محصولات خود را به شیوه خلاقانه در ویترین بچینید. محصولات خود را به شکل هرمی بزرگ یا دیگر شکل‌ها در قسمتی از فروشگاه به نمایش بگذارید.

8. رایگان ارسال کنید

باید برای مشتریان خود ارسال رایگان در نظر بگیرید. مشتریان همیشه به دنبال کلمه "رایگان"هستند. قطعاً ارسال رایگان روشی خواهد بود که سبب ترغیب مشتری می شود.

ارزیابی - بررسی - تجارت - کسب‌وکار - ایده های تبلیغاتی - ایده بازاریابی

9. فروش اقساطی داشته باشید

بهتر است برای مشتریان اقساط در نظر بگیرید تا آسان‌تر بتوانند خرید کنند.

10. تخفیف سفارشی دهید

مشتریان می توانند محصولات شما را تبلیغ کنند تا از تخفیفات سفارشی بهره ببرند. در این روش به مشتریانی که شما را تبلیغ و به مشتریان جدید معرفی می کنند، تخفیف می دهید.

11. محصولات را در قالب پکیج ارائه دهید

پیشنهاد می کنیم محصولات کم فروش را به همراه محصولات پرفروش در یک بسته قرار دهید. با این روش مشتریان را به خرید ترغیب می کنید و محصولات کم طرفدار را هم به فروش می رسانید.

12. تشویق به خرید

توصیه می کنیم محصولات گران قیمت خود را در معرض دید مشتری بگذارید و مشتریان خود را درباره برتری این محصولات و دلیل گران بودن آن‌ها توجیه کنید.

13. محصول مکمل را بفروشید

وقتی مشتری یکی از محصولات شما را خریداری کرد، از این فرصت استفاده کنید و دیگر محصولاتی که در کنار این محصول قابل استفاده هستند را به او پیشنهاد دهید.

14. بن خرید بدهید

از طریق تابلوی اعلانات در جاهای شلوغ، بروشور یا بسته‌های پستی، بن‌های خرید را تبلیغ کنید.

15. امکان ارتقای محصولات را اطلاع دهید

اگر این امکان وجود دارد تا امکانات و قابلیت‌های بیشتری به محصول خریداری شده توسط مشتری اضافه شود، حتماً این موضوع را به اطلاع او برسانید.

16. ارائه بهتر خدمات پس از فروش

بدانید محصول شما تا چه زمانی بدون مشکل به حیات خود ادامه می دهد و از چه زمانی شروع به فرسودگی می کند. باید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید تا خدمات پس از فروش برای آن‌ها آسان‌تر شود.

17. گارانتی ارائه دهید

ارائه ضمانت نامه محصول و خدمات شما سبب جلب اعتماد مشتری شده و شما را قابل اعتماد نشان می‌دهد.

18. قوانین بازگشت محصول را سخت نکنید

نباید درباره قوانین بازگشت کالا سخت گیری کنید. فردی که به صورت لحظه‌ای اقدام به خرید می کند، بیشتر به دنبال کالاهایی خواهد بود که بتواند در صورت عدم تمایل آن را پس دهد.

19. نسخه‌ی آزمایشی ارائه دهید

نسخه‌ی آزمایشی رایگان از خدمت یا محصول خود ارائه بدهید. بدین ترتیب مشتریان می توانند با محصولات و خدمات شما آشنا شوند.

20. بن خرید را به همراه کارت تبلیغاتی ارائه دهید

آف - تخفیف - آفر - تجارت - کسب‌وکار - ایده های تبلیغاتی - ایده بازاریابی

پیشنهاد می کنیم پشت کارت‌های تبلیغاتی بن خرید را چاپ کنید، بدین ترتیب افرادی که کارت تبلیغاتی شما را در دست دارند، برای خرید تشویق می شوند.

بهترین ایده‌ها برای بازاریابی مستقیم

در بازاریابی و تبلیغات مستقیم، هدف این است مخاطب به روشی خلاقانه و جدید برای خرید تشویق شود. تبلیغات را می توان در قالب صدا، ویدئو، تکست یا دیگر رسانه‌های دیجیتالی انجام داد.

1. تبلیغات متحرک داشته باشید

از خودروهای شرکت به منظور تبلیغ استفاده کنید، پس پوستر و علائم تجاری شرکت را روی موتور و دیگر وسایل حمل و نقل بزنید تا کسب و کار خود را در هر جایی تبلیغ کنید.

2. از پوستر و بنرها استفاده کنید

بهتر است از تبلیغات کاغذی چون پوستر و بنر استفاده کنید تا تبلیغات و پیشنهادات خود را به راحتی در دسترس مشتریان قرار دهید. هر زمان امکان داشت از تبلیغات کاغذی استفاده کنید و آن‌ها در مکان‌های عمومی بچسبانید، البته می توانید از صاحبان دیگر مشاغل نیز بخواهید تبلیغات شما را در جایی که مشتریان آن‌ها جمع می شوند قرار دهند.

3. کارت تبلیغاتی چاپ کنید

همیشه کارت تبلیغاتی خود را همراه داشته باشید و آن را در اختیار دوستان، همکاران و کسانی که با شما در ارتباط هستند قرار دهید. البته می توانید کارت اضافی هم به مشتریان خود بدهید و برای افرادی که از طریق این کارت‌ها با محصولات و خدمات شما آشنا می شوند تخفیف ویژه‌ای در نظر بگیرید.

4. کالاهای تبلیغاتی هدیه دهید

کالاهای تبلیغاتی تأثیر به سزایی در افزایش فروش محصولاتتان دارند. می توانید تبلیغات خود را روی نوشیدنی‌ها، لوازم تحریر، جا کلیدی و ... چاپ کنید و به دیگران هدیه دهید.

5. بروشور تهیه کنید

بهتر است محصولات خود را در قالب بروشور به مشتریان معرفی کنید.

6. کارت پستال بدهید

در مناسبت‌های خاص کارت پستال‌هایی تهیه کرده و در اختیار مشتریان خود بگذارید.

7. خبرنامه داشته باشید

از طریق خبرنامه به طور منظم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و تمام اتفاقات و رویدادهای مرتبط با کسب و کار را در اختیار آن‌ها بگذارید.

8. ارسال تبلیغات به مشتری

گاهی بهتر است تبلیغات را به طور مستقیم برای مشتری ارسال کنید. برای این منظور کاتالوگ و بروشورهای تبلیغاتی را برای مشتریان خود پست کنید.

9. ارسال ایمیل تبلیغاتی

ایمیل گروهی بنویسید و تبلیغات خود را در یک زمان به تعداد زیادی از مشتریان ارسال کنید.

10. تقویم تبلیغاتی داشته باشید

تمام اطلاعات مربوط به محصولات خود را در تقویم‌های تبلیغاتی بگنجانید و آن را در اختیار مشتریان احتمالی قرار دهید.

11. تبلیغات بصری کارگشاست

نباید تأثیر تبلیغات بصری را دست کم بگیرید. مثلا در مقابل فروشگاه خود بالن و عروسک‌های بادی بگذارید و کسب و کار خود را تبلیغ کنید.

فروش - فروش موفق - تجارت - کسب‌وکار - ایده های تبلیغاتی - ایده بازاریابی

12. گچ‌نوشته‌های تبلیغاتی

در جاهای پر رفت و آمد که در معرض دید افراد زیادی هستند، با گچ پیام تبلیغاتی بنویسید. شاید در مقابل سینما یا کافی‌شاپ، جملات گچ‌نویس را روی تخته‌های کوچک دیده باشید.

13. از آژانس‌های تبلیغاتی کمک بگیرید

می توانید برای تبلیغ محصولات خود از نیروی متخصص آژانس‌های تبلیغاتی یا سازمان‌های بازاریابی کمک بگیرید. البته باید از مهارت و صلاحیت این مؤسسات اطمینان یابید.

14. بازی‌های واقعیت جایگزین

این نوع بازی‌ها در دنیای واقعی یا به صورت آنلاین قابل انجام است. این بازی‌ها می توانند با محصولات و خدمات شما مرتبط باشند. شاید شرکت کنندگان با دعوت از دوستان و آشنایان خود به این بازی‌ها، افراد بیشتری را با محصولات و برند شما آشنا کنند.

15. ایمیل اتوماتیک بفرستید

ایمیل اتوماتیک هم کارساز است. وقتی مشتری در فروشگاه اینترنتی شما، خرید خود را نهایی نمی کند او را از طریق ایمیل اتوماتیک مطلع کنید.

16. آگهی بازرگانی داشته باشید

می توانید کسب و کار خود را در قالب آگهی بازرگانی تبلیغ کنید. تلویزیون و رادیو بهترین محل برای پخش تبلیغات شماست. می توانید تبلیغات خود را قبل از پخش برنامه‌های محبوب و پرطرفدار نشان دهید.

17. در روزنامه و مجله تبلیغ کنید

محصولات و خدمات خود را در روزنامه‌ها و مجلات تبلیغ کنید. با این روش می‌توانید مشتریان بیشتری را هدف قرار دهید.

18. وب‌سایتی اختصاصی راه‌اندازی کنید

برای داشتن یک وب سایت اینترنتی حتماً نباید کسب و کار مدرنی داشته باشید. پس با سنتی‌ترین کسب و کارها هم یک وب سایت اینترنتی راه اندازی کرده و نام مناسبی برای آن انتخاب کنید.

19. تبلیغات اینترنتی انجام دهید

تبلیغات اینترنتی تأثیر زیادی روی جذب مشتری دارد. پس بنر تبلیغاتی خود را در وب سایت‌های پربازدید قرار دهید. در این بنرها می توانید سؤال ساده‌ای بپرسید و به افرادی که پاسخ درست را ارسال می کنند تخفیف یا جایزه دهید.

20. تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی

محصولات و خدمات خود را در قالب ویدئویی جذاب و دیدنی در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید. با این کار شاهد جذب مشتریان زیادی خواهید بود.

21. از تجربه‌ی خوب مشتریان، ویدئو بسازید

از مشتریانی که از محصولات و خدمات شما رضایت دارند بخواهید از تجربیات خود ویدئو تهیه کنند، سپس این ویدئوها را در صفحات اجتماعی کسب و کار خود قرار دهید.

22. پیام صوتی تهیه کنید

موسیقی یا پیام صوتی ویژه‌ای برای برند خود بسازید و در تبلیغات خود از آن بهره ببرید.

23. روی محصولات خود کد QR بزنید

مشتریان از طریق اسکن کد QR می توانند به صفحه‌ی خرید محصول وارد شوند.

24. تبلیغات محیطی

در مکان‌های مختلف بیلبوردهای تبلیغاتی نصب کنید و در دید افراد بیشتری بگذارید.

25. بازاریابی نامحسوس

افرادی را به عنوان بازاریاب استخدام کنید تا در بین مردم درباره محصولات شما حرف بزنند و مشتریان بیشتری را به خرید ترغیب کنند.

26. ارسال تبلیغات به صورت پیام صوتی

تبلیغات و تخفیف‌های استثنایی خود را در قالب پیام صوتی به گوش مشتریان برسانید. برای این که روش مذکور تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد، خواندن متن را به یک فرد صداپیشه واگذار کنید.

27. آدمک‌های تبلیغاتی داشته باشید

حتماً در جلوی برخی فروشگاه‌ها با آدمک‌های تبلیغاتی مواجه شده‌اید. آدمک‌هایی که پوشش جذابی دارند و در جاهای پر رفت و آمد به تبلیغ محصولات شما می پردازند.

28. از دیدگاه‌های مثبت مشتریان استفاده کنید

از افرادی که محصولات شما را امتحان کرده‌اند و از آن رضایت دارند بخواهید درباره آن محصول صحبت کنند، از این صحبت‌ها در تبلیغات خود استفاده کنید.

ارتباط با مشتریان - تجارت - مارکت - دیجیتال مارکتینگ - ایده بازایابی

29. در شبکه‌های اجتماعی در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی تاثیرگذاری فوق‌العاده‌ای دارند. بهتر است در شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام، تلگرام و... با مشتریان خود در ارتباط باشید.

30. استیکرهای تبلیغاتی

روی درب ورودی خانه‌ها یا روی خودروها و ... استیکرهای تبلیغاتی بچسبانید که بسیار تأثیرگذارند.

31. تیشرت تبلیغاتی

لوگوی کسب و کار خود را روی تیشرت چاپ کنید، بدین ترتیب کارمندان شما با این تیشرت ها به هرجایی که بروند، تبلیغی برای شرکت شما خواهند بود.

32. از مشتریان خود قدردانی کنید

برای هر خریدی که مشتری انجام می دهد از طریق ایمیل یا تماس تلفنی، از او تشکر کنید.

بهترین ایده‌ها برای تبلیغات

تبلیغات باید به روش درستی انجام شود تا تأثیرگذاری خوبی داشته باشد. اگر تبلیغات درست اجرا شود دید مثبتی نسبت به محصولات شما در نظر مشتری ایجاد خواهد کرد.

1. با مطبوعات مصاحبه کنید

درباره محصولات و خدمات خود با مطبوعات مصاحبه داشته باشید.

2. خدمات رایگان بدهید

بهتر است یکی از خدمات یا محصولات خود را به صورت رایگان در اختیار مدیران سازمان‌ها بگذارید.

3. تورهای دانش‌آموزی برگزار کنید

تورهای دانش آموزی ترتیب دهید تا از محصولات و کسب و کار شما بازدید شود، حتی بهتر است یکی از محصولاتتان را به آن‌ها هدیه بدهید. قطعاً بچه‌ها درباره کسب و کار شما با والدینشان صحبت می کنند و محصول شما توسط آن‌ها تبلیغ خواهد شد.

4. تبلیغ در رسانه‌های عمومی

درباره محصول و خدمات خود در رسانه‌ها صحبت کنید. بعد از آن محتوای صحبت‌های خود را در وب سایت، وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی بگذارید.

5. دمویی از محصولاتتان داشته باشید

باید محصولات خود را در معرض نمایش قرار دهید. توصیه می کنیم در رویدادها و نمایشگاه‌های مختلف شرکت کنید و محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید.

6. در امور خیریه شرکت کنید

بهتر است بخشی از درآمد کسب و کارتان را به امور خیریه اختصاص دهید. پس در انجمن‌های خیریه عضو شوید و محصولات و خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار این مؤسسات بگذارید.

7. شرکت در مناسبت‌های مهم

در رویدادها و مناسبت‌های مهم حاضر شوید تا با افراد بیشتری وارد رابطه شوید و محصولات خود را تبلیغ کنید.

8. از برخی رویدادها پشتیبانی مالی کنید

شاید گاهی نیاز باشد پشتیبانی مالی برخی برنامه‌ها را به عهده بگیرید و از این فرصت برای تبلیغ محصولات و خدمات خود بهره ببرید.

9. مناسبت‌های درون سازمانی را جشن بگیرید

به مناسبت‌های مختلف چون روز راه اندازی کسب و کارتان جشن بگیرید و مشتریان وفادار خود را به این جشن دعوت کنید.

10. همایش برگزار کنید

برپایی سمینارها و همایش‌ها، ایده‌ی خوبی برای آشنایی مشتریان بالقوه با کسب و کار شماست.

11. کتاب یا مقاله‌ای چاپ کنید

چاپ کتاب یا مقاله در زمینه‌های مرتبط با کسب و کارتان به اعتبار شما می افزاید.

12. کتاب الکترونیکی انتشار دهید

در وب سایت خود برای اطلاع رسانی به مشتریان، کتاب‌های الکترونیکی قرار دهید. این کتاب‌ها برای افرادی که به تازگی وارد وب سایت شما شده‌اند جذاب هستند. بهتر است آدرس ایمیل مشتریان خود را داشته باشید و از آن برای ارسال کتاب‌های الکترونیکی و تبلیغات استفاده کنید.

13. آگهی‌های مطبوعاتی داشته باشید

محصولات جدید، درخواست همکاری و تبلیغات خود را از طریق آگهی‌های مطبوعاتی به اطلاع مشتریان و علاقه‌مندان برسانید. فرمت آگهی باید متناسب با محتوای آن باشد و در آگهی از تصاویر محصول جدید یا نظرات همکاران خود استفاده کنید.

14. نمایشگاه تجاری برپا کنید

نمایشگاه تجاری و رویدادهای مشابه فرصت خوبی برای شناسایی مشتریان بالقوه است. روی کارت ویزیت بازدیدکنندگان، اطلاعاتی درباره این افراد به منظور تماس‌های بعدی یادداشت کنید.

نمایشگاه - فروشگاه - تخفیف - تجارت - کسب‌وکار - ایده های تبلیغاتی - ایده بازاریابی

15. وبلاگ داشته باشید

در وبلاگ خود اطلاعات مربوط به کسب و کار و محصولات خود را قرار دهید.

16. تبلیغ با امضای الکترونیکی

نام وب‌سایت یا کسب و کار خود را به امضای الکترونیکی‌تان اضافه کنید، بدین ترتیب با ارسال هر ایمیل، برند خود را تبلیغ خواهید کرد.

17. درج محتوا در مجلات آنلاین

در سایت‌ها و وبلاگ‌های مرتبط با محصولتان نظراتی ارسال کنید. با ارسال نظر در وبلاگ‌هایی که در راستای کسب و کارتان هستند، محصول شما در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

18. درج پادکست‌های صوتی و تصویری

در سایت خود فایل‌های صوتی و تصویری مرتبط قرار دهید. تبلیغات صوتی و تصویری سبب افزایش حضور شما در فضای مجازی خواهد شد.

19. ارسال دیدگاه در انجمن‌های اینترنتی

مطالب مرتبط با کسب و کار خود را در فضای مجازی انتشار دهید. با ارسال دیدگاه درباره مطالب موجود می توانید مشتریان بیشتری را به سمت محصولات خود جذب کنید.

20. میزبان رویدادهای اینترنتی باشید

در سمینارها و کنفرانس‌های اینترنتی می توانید محصولات خود را معرفی و تبلیغ کنید و در بازار رقابتی از دیگران جلوتر بروید.

21. جلسات کاری برگزار کنید

جلسات و دورهمی هایی با اعضای سازمان خود داشته باشید؛ می توانید بستگان و اعضای خانواده کارمندانتان را هم به این جلسات دعوت کنید.

22. کارت پستال ارسال کنید

برای مشتریان خود در مناسبت‌های خاص کارت پستال ارسال کنید یا از طریق ایمیل به آن‌ها پیام تبریک بفرستید.

23. بازاریابی متقابل داشته باشید

با کسب و کارهای کوچک همکاری کنید و یک بازار مشترک را هدف قرار دهید تا در هزینه‌ی تبلیغاتتان صرفه جویی شود. مثلاً برای بسته بندی محصولات خود می توانید با یک شرکت بسته بندی همکاری کنید.

24. سخنرانی کنید

در ساعات درس حرفه و فن در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان به طور داوطلبانه حاضر شوید و کسب و کارتان را معرفی کنید.

25. محصولات سازگار با محیط زیست تولید کنید

سعی کنید محصولات و خدماتی ارائه دهید که سازگار با محیط زیست باشد، بدین ترتیب می‌توانید اعتماد مشتریان را جلب کنید.

منبع: printwand

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-08-08 02:37:52
دسته بندی ها