30 نکته‌ی طلایی که برای موفقیت در زندگی لازم است!

4 فروردین 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - 30 نکته‌ی طلایی که برای موفقیت در زندگی لازم است!
30 نکته‌ی طلایی که برای موفقیت در زندگی لازم است!
امتیاز مطلب: 98%

هر فردی در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود می تواند به موفقیت برسد، پس موفقیت چیزی نیست که تنها انسان‌های خاص به آن دست یابند. گاهی با رعایت برخی نکات طلایی می توان به موفقیت‌های چشمگیر رسید. در ادامه با یوکن همراه باشید تا 30 قانون طلایی برای موفقیت در زندگی و کسب و کار را معرفی کنیم.

توانایی‌ها و مهارت‌های خود را باور کنید

باورها می‌توانند شما را به موفقیت یا شکست برسانند. شما همان چیزی می شوید که باور دارید. پس به موفقیت و کامیابی در زندگی و کسب و کار خود باور داشته باشید.

کمال گرایی را کنار بگذارید

نباید خیلی کمال گرا باشید؛ زیرا انسان‌ها ذاتاً خطاکار هستند. وقتی هدفتان کمال باشد، با هر اشتباهی می خواهید دست از تلاش بردارید و بیشتر وقت خود را صرف افسوس خوردن برای کارهایی که باید به صورت متفاوتی انجام می دادید، خواهید کرد. به جای کمال گرایی ، برای چیزهایی که به دست آورده‌اید هیجان زده باشید و نسبت به آنچه قرار است در آینده به دست آورید شور و اشتیاق داشته باشید.

برنامه ریزی باثبات دارند

افراد موفق برای دست یابی به اهداف خود ، برنامه ریزی با ثبات دارند. برنامه ریزی درست و با ثبات به شما کمک می کند تا کارهای مهم‌تر را در اولویت قرار دهید و آن‌ها را زودتر به انجام رسانید.

امید خود را از دست ندهید

اگر تلاش‌های شما برای رسیدن به اهدافتان نتیجه بخش نبوده، دست از تلاش برندارید و از راه دیگری امتحان کنید.

کارهای روزمره‌تان را بنویسید و انجام دهید

آقای Kenneth Chenault ،مدیرعامل شرکت American Express ، برای هر روز خود برنامه دارد و این اتفاق، با نوشتن سه کاری که فردا باید انجام شود رخ داده است. افراد موفق روی اهداف خود تسلط دارند و یک برنامه روزانه به آن‌ها کمک می کند تا به خواسته‌هایشان برسند.

اولین گام را با اعتماد به نفس بردارید

اگر می خواهید به هدف خود برسید، اولین قدم این است که بدون ترس و با اعتماد به نفس گام بردارید. وقتی اولین قدم را بردارید، از ترس و اضطرابتان کاسته می شود. کسانی که با اعتماد به نفس اقدام می کنند، به این باور رسیده‌اند که نتایجی فوق‌العاده در انتظار آن‌هاست. آن‌ها عقیده دارند ترس از شروع ، همیشه وجود دارد و طفره رفتن تنها به رنج و سختی‌شان می افزاید.

نفرت و کینه توزی را کنار بگذارید

باید نفرت از دیگران را با عشق پاسخ دهید. عشقی که ابراز می کنید خودتان را به سرنوشتی خوش می رساند.

ارتباط درستی با اطرافیان خود برقرار کنید

افراد موفق همیشه به دنبال افرادی هستند که ارتباط خردمندانه‌ای با آن‌ها برقرار کنند. پس همیشه ارتباطات درست را شناسایی کنید و به دنبال پیشرفت گروهتان باشید. گفته می شود رفتار هر فرد میانگین 5 دوست نزدیکش است، شما با چه کسانی در ارتباط هستید؟

عمل‌گرا باشید

افراد موفق همیشه دست به اقدام می زنند. تا وقتی دست به کار نشوید هیچ مشکل و مسئله‌ای حل نخواهد شد. اگر تلاش نکنید و عمل‌گرا نباشید در مشکلات غرق خواهید شد. پس اولین قدم را بردارید و راهی به سوی اهدافتان پیدا کنید.

همواره انرژی مثبت را دریافت کنید

حتماً برای شما هم پیش آمده حرفی بزنید که دیگری به شما بگوید انرژی منفی نده!! بله درست است؛ طریقه صحبت کردن می‌تواند انگیزه و اعتماد به نفس ما را تقویت کند یا به طور کامل از بین ببرد. پس با خودتان و در ارتباط با دیگران، از جملات مثبت استفاده کنید. "امروز روز بسیار خوبی است" یا "من حتماً موفق خواهم شد". شاید این جملات در همان لحظه تأثیری نداشته باشند اما به‌زودی تأثیر آن را خواهید دید.

شک و دودلی را کنار بگذارید

شک در زندگی همانند یک خیانت کار عمل می کند. شک از محدودیت‌ها و کمبودها استفاده می کند تا روی زندگی‌تان تأثیر بگذارد.

به سلامتی‌تان اهمیت دهید

باراک اوباما، رئیس جمهور قبلی آمریکا در شش روز هفته ، 45 دقیقه ورزش و فعالیت بدنی دارد. برای موفق شدن نیازمند ذهن و بدن سلامت هستید. ورزش و فعالیت بدنی نه تنها جسم شما را سالم نگه می دارد بلکه ذهن و فکرتان را هم پویا خواهد کرد.

از ریسک کردن نترسید

شاید در آینده برای فرصت‌هایی که داشتید و از آن استفاده نکردید بیشتر از شکست‌هایتان تأسف بخورید. پس از ریسک کردن نترسید. برخی افراد می گویند: "بدترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد چیست؟ آیا تو را می کشد؟" باید بدانید مرگ بدترین اتفاقی نیست که برایتان رخ می دهد؛ بلکه بدترین اتفاق این است که بگذارید از درون بمیرید، در حالی که هنوز زنده هستید.

به دنبال تقلب و ریاکاری نباشید

افراد متقلب و حیله کار هیچ وقت به آرامش ذهن و روان نمی‌رسند. افراد صادق به همان اندازه که دیگران از آن‌ها رضایت دارند ،از خود راضی هستند و به آرامش دست یافته‌اند.

مدیتیشن را از یاد نبرید

مدیتیشن و تفکر عمیق به شما کمک می کند تا به خوبی روی اهداف خود تمرکز کنید. همواره درباره فواید مدیتیشن و عمیق فکر کردن صحبت شده است. از جمله فواید آن می توان به ارتباط بهتر با اطرافیان، آرامش و خلاقیت اشاره کرد.

به ارزش‌های درونی‌تان اهمیت دهید

نباید وقت و انرژی‌تان را با مقایسه  خود با دیگران هدر بدهید. وقتی برای انجام کاری احساس خوبی دارید، نگذارید نظرات دیگران، این احساس خوش را از شما بگیرد. البته نمی توان پیرامون آنچه دیگران در مورد شما فکر می کنند واکنشی نداشت، اما نباید خود را با بقیه مقایسه کنید . با این رویکرد، هر آنچه دیگران فکر کنند برایتان بی‌اهمیت است و چیزی از ارزش درونی‌تان نمی کاهد. صرف نظر از این که دیگران درباره شما چه فکری می کنند، حقیقت این است که شما به آن خوبی یا بدی که آن‌ها می گویند نیستید.

تفکر رو به آینده‌ای داشته باشید

مشکلات ما از زمانی شروع می شود که در حسرت کارهای گذشته می مانیم یا برای اتفاقاتی که هنوز رخ نداده‌اند مضطرب می شویم. سیر کردن در گذشته یا آینده کار بسیار آسانی است، اما وقتی این اتفاق رخ داد، بدین معناست که تمرکزتان را روی زمان حال از دست داده‌اید.

با افراد موفق ارتباط برقرار کنید

باید اطراف خود پر از آدم‌هایی کنید که الهام بخش تان هستند و در شما "میل به بهتر بودن" ایجاد می کنند.  اما با افراد منفی باف اطرافمان ، چه باید کنیم؟ افرادی که به شما احساس بی‌ارزشی و اضطراب می‌دهند، در حال اتلاف وقتتان هستند و در تلاش‌اند شما شبیه خودشان شوید. نباید زندگی خود را با چنین افرادی هدر دهید، پس خیلی زود آن‌ها را از زندگی خود کنار بگذارید.

خواست خودتان مهم است

تنها اراده و خواست شما برای رسیدن به اهدافتان مهم است، تنها کافی است چیزی را بخواهید.

به دستاوردهای کوچک اهمیت دهید تا به نتایج بزرگ برسید

هنری فورد، مدیر شرکت خودروسازی فورد می‌گوید : " در زندگی هیچ سختی وجود ندارد وقتی به بخش‌های کوچک تقسیم شود. "

افراد موفق مسیر زندگی خود را به شکل دومینو طی می‌کنند؛ پیشرفت‌های کوچکی که در نهایت آن‌ها را به دستاوردهای بزرگ و ارزشمند می‌رساند.

صبور باشید و به قدر کافی وقت بگذارید

برای دست یابی به موفقیت در زندگی و کسب و کار خود، نیازمند صرف زمان و تلاش کافی هستید. ملکم گلدول، نویسنده‌ی مشهور کانادایی می گوید تسلط روی هر چیزی نیازمند 10 هزار ساعت تمرکز بدون خستگی است.  هنری فورد در ابتدا دو تجارت اتومبیل راه اندازی کرد که هر دو با شکست مواجه شدند و در نهایت در سن 45 سالگی موفق شد کارخانه‌ی فورد را تأسیس کند. آرتور هری برنستین که تمام زندگی‌اش را صرف نوشتن کرد، در 96 سالگی به نویسنده‌ای پرفروش تبدیل شد. وقتی موفق می شوید، متوجه خواهید شد مسیری که پیموده‌اید، بهترین بخش از این موفقیت بوده است.

کمتر عصبانی شوید

وقتی نتوانیم عصبانیت خود را کنترل کنیم چطور می توانیم از دیگران برای عدم کنترل خودشان انتقاد کنیم. آرامش ذهن سبب موفقیت در زندگی و کسب و کار می شود. وقتی طرف مقابلتان عصبانی است، شما آرام باشید و اجازه دهید آبی آرام بخش روی این آتش ریخته شود.

سحرخیزی را در برنامه‌ی خود قرار دهید

ضرب‌المثلی می گوید : "سحرخیز باش تا کامروا شوی." از جمله افراد سحرخیز و موفق می توان به تیم کوک، مدیرعامل اپل و Jeffrey Immelt ، مدیرعامل جنرال الکتریک اشاره کرد. پیشرفت در کارهایتان در ابتدای صبح انجام می شود، پیش از این که شلوغی محل کار و جلسات متعدد باعث خستگی‌تان شود.

همان چیزی می شوید که فکر می کنید

هفت کلمه را در ذهن خود جای دهید و مطمئن باشید واقعیت دارد. "شما همان چیزی خواهید بود که فکر می کنید."

کمی سر خود را خلوت کنید

اگر به اطرافیان خود نگاه کنید، از جلسه‌ای به جلسه‌ی دیگر می روند و مدام در حال ایمیل زدن هستند، اما آن‌ها در زندگی و کسب و کار خود به موفقیت رسیده‌اند؟ باید باور کنید موفقیت به دلیل فعالیت زیاد نیست، بلکه از تمرکز به دست می‌آید؛ یعنی مطمئن شوید از زمان خود به صورت کارآمد استفاده کرده‌اید. شما ساعت مشابه ای همانند دیگران دارید، پس باید از آن هوشمندانه استفاده کنید. باید مطمئن شوید تلاش‌هایتان در جهت انجام کارهایی هستند که در نهایت به نتیجه منتهی می شوند.

روی زندگی‌تان کنترل داشته باشید

در زندگی شرایط زیادی وجود دارد که باعث کاهش کنترل نتایج می شود. می توانید کنترل کنید تا چه اندازه روی چیزهایی که خارج از کنترلتان هستند واکنش نشان دهید. واکنش شما می تواند یک اشتباه را به تجربه‌ی یادگیری تبدیل کند. نباید توقع داشته باشید در هر مبارزه‌ای پیروز شوید اما با نگرش درست و مثبت می توانید همیشه برنده باشید.

قبول کنید همه از شما حمایت نمی کنند

باید بپذیرید خیلی‌ها از شما حمایت نمی کنند. شاید برخی افراد با منفی بافی ، پرخاشگری، عصبانیت یا حسادت ، دور شما را بگیرند؛ اما هیچ یک از آن‌ها اهمیت ندارد، به گفته‌ی دکتر سوس ، نویسنده‌ی آمریکایی: "افراد مهم توجهی به منفی بافی ها ندارند، در مقابل افرادی که به منفی بافی ها اهمیت می دهند مهم نیستند."

در زندگی نمی‌توانید رضایت و حمایت همه را به دست آورید ، پس وقت و انرژی خود را هدر ندهید. توجه نداشتن به نظر کسانی که مهم نیستند، وقت و انرژی شما را برای افراد و چیزهایی که برایتان اهمیت دارند، ذخیره می کند.

به مسائل بی‌اهمیت توجه نکنید

برای موفقیت در زندگی نباید به مسائل کم ارزش و بی‌اهمیت توجه کنید، بلکه باید بتوانید به درون خود بنگرید و سطوح بالاتری از آگاهی را دریابید.

به دنبال تغییر باشید

اگر بخواهید در مسیر موفقیت باقی بمانید باید در زندگی‌تان تغییر ایجاد کنید. تلاش کنید نسبت به تغییرات خوش بین باشید.

ارزش‌های خود را تغییر دهید

ارزش‌هایتان را عوض کنید تا زندگی‌تان متحول شود. وجود انسان‌ها معطوف به ارزش‌ها نیست و چیزی فراتر است.

موفقیت در زندگی شخصی و حرفه‌ای اتفاقی به دست نمی‌آید، وقتی باور کردید موفق می شوید با رفتار و منش افراد موفق به آن دست خواهید یافت.

 

منبع: lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-18 17:19:05
دسته بندی ها