این 11 تکنیک را پیش بگیرید تا در محل کار قابل اعتماد و احترام باشید

8 بهمن 1399 - 11:00
رفتار سازمانی - این 11 تکنیک را پیش بگیرید تا در محل کار قابل اعتماد و احترام باشید
این 11 تکنیک را پیش بگیرید تا در محل کار قابل اعتماد و احترام باشید
امتیاز مطلب: 92%

هر فردی در شغل خود، به دنبال احترام و ثبات است. اغلب مردم تمایل دارند در محیط کارشان مورد احترام قرار گیرند، اما گاهی برای به دست آوردن این احترام دچار اشتباه می‌شویم. در ادامه 11 راهی که به شما کمک می کند در محل کارتان احترام دریافت کنید را معرفی می کنیم. با یوکن همراه باشید.

1. اعتماد به نفس داشته باشید

به مدیر و همکاران خود نشان دهید برای کارتان ارزش قائلید و تلاش می کنید شرکت را به اهدافش برسانید. نباید اجازه دهید شغلتان شما را زمین بزند و همواره شخصیت خود را حفظ کنید. باید مدیرتان از رفتار شما متوجه شود با اشتیاق و تمایل کار می کنید. پس نگذارید ترس از دست دادن شغل، جلوی پیشرفتتان را بگیرد.

همیشه برنامه‌ی جایگزینی داشته باشید تا بتوانید به اندازه‌ی کافی بلندپروازی کنید. این که انتخاب‌هایی جلوی رویتان باشد به شما اعتماد به نفس کافی را می دهد. پس بدانید تا کجا می‌توانید جلو بروید و با توجه به آن، اهدافی برای خود در نظر بگیرید.

2. سعی کنید هر کاری که به شما محول می‌شود را سر موقع انجام دهید

تمام وظایف و مسئولیت‌هایی که روی دوشتان گذاشته می شود را به موقع انجام دهید. با این روش به همه نشان می دهید مسئولیت پذیر هستید و به قول‌هایتان وفا می کنید. علاوه بر آن، این کار به دیگران نشان می دهد می توانند روی شما حساب باز کنند و قابل اعتماد هستید.

اگر زمانی که برای انجام کاری در نظر گرفته شده، غیرمنطقی و ناکافی است، به دنبال راهی باشید تا با رعایت ادب و احترام، کمبود وقت به اطلاع فرد مذکور برسد.

3. متواضع و فروتن باشید

عیب‌هایتان را بپذیرید، اما خیلی روی آن متمرکز نشوید. باید متواضع باشید، اما این خصوصیت نیازمند اعتماد به نفس است. قطعاً اطرافیان به کسی که متزلزل باشد، احترام نمی‌گذارند و این شخص هیچ وقت مورد اعتماد نخواهد بود. پس در هر شرایطی انسانیت خود را به نمایش بگذارید و تا حد ممکن اعتماد به نفس خود را حفظ کنید.

4. با صبر و بردباری با اطرافیان رفتار کنید

هر کارمندی از درجه یادگیری متفاوتی برخوردار است و براساس آن وظایف و مسئولیت‌های خود را برعهده می گیرند. پس آن‌ها را با هر گامی که در راستای وظایف شغلی‌شان بر می‌دارند، تشویق کنید. بردباری و رفتار صبورانه به همکاران نشان می دهد که توانایی آن‌ها را باور دارید. حتماً می‌دانید مردم به کسانی که رفتار و منش خوبی دارند بیشتر احترام می گذارند و به‌راحتی می توانند مشکلات خود را با آن‌ها در میان بگذارند.

5. حتی اگر با همکارانتان مشکل دارید، به آن‌ها احترام بگذارید

قطعاً همیشه با نظر همکارانتان موافق نخواهید بود، پس باید در هر شرایطی در محل کار خود، رفتاری محترمانه و حرفه‌ای از خود نشان دهید. شاید کارمندی که امروز زیر دست شماست، فردا رئیستان شود یا حتی همکارتان به شرکت دیگری برود و به عنوان مشتری در مقابل شما قرار گیرد. پس بدانید، در فضای حرفه‌ای هر چیزی به سرعت تغییر می کند و باید همواره احترام همکاران خود را نگه دارید.

6. شایعه پراکنی نکنید

شاید گاهی به دنبال شایعات بروید و آن‌ها را برای دیگران تعریف کنید؛ اما با این کار خود را غیرقابل اعتماد جلوه می‌دهید و دیگران شما را برای حفظ اطلاعات محرمانه، لایق نخواهند دانست. شایعه پراکنی این تصور را به وجود می آورد که از بدبختی دیگران خوشحال می شوید و این مسئله احترام را از شما دور می کند.

7. دیگران را از اخبار مطلع کنید

هر تغییری که در شرکت به وجود می آید را با کارمندان خود در میان بگذارید. کارمندانتان را تشویق کنید تا سؤال بپرسند و بدانند در شرکت چه خبر است. بهترین توصیه این است که خبرنامه‌ی داخلی داشته باشید و کارکنانتان را از تمام جزئیات مطلع کنید.

8. کارمندانتان را تشویق کنید

تشویق کردن به آن‌ها کمک می کند تا توانایی‌های خود را باور کنند و با انگیزهی بیشتری کار کنند و همواره به دنبال یادگیری مهارت‌های جدید باشند. اگر می خواهید از کارمندان انتقاد کنید، انتقاد را با تعریف کردن از کاری که در انجامش تواناست همراه کنید. نباید هیچ وقت کسی را در مقابل دیگران مورد سرزنش قرار دهید. اگر منظورتان جمعی از کارمندان است، مشکل را به طور کامل شرح دهید و بگویید چه اقداماتی باید انجام گیرد تا از تکرار آن در آینده جلوگیری شود.

9. دانش خود را با همکارانتان به اشتراک بگذارید

با این کار به همکارانتان نشان می دهید که توانایی‌هایشان را باور دارید و به قدری قابل اعتماد هستند که دانش خود را با آن‌ها در میان می‌گذارید. اشتراک گذاری دانش و اطلاعات، کمک می کند تا در محل کارتان اخلاق تیمی به وجود آید و دیگران را در موفقیت‌های خود شریک کنید. با این روش هر کارمندی، همکار خود را همراه می کند که تأثیر به سزایی در موفقیت شرکت دارد.

10. همیشه مرتب و منظم باشید

محیط کاری منظم و فعال، نشان می دهد افراد هدفمند و سخت کوشی در آن مشغول به کار هستند، اما در مقابل محل کار آشفته و به هم ریخته، گویای آن است هیچ تلاشی برای دست یابی به اهدافتان ندارید. نحوه‌ی لباس پوشیدن نیز مهم است و نشان دهنده‌ی اهمیتی است که برای حرفه‌تان قائل هستید. پس وقتی سرکار می‌روید، طوری لباس بپوشید که انگار می‌خواهید درخواست افزایش حقوق و مزایا دهید.

11. همیشه رفتار حرفه‌ای داشته باشید

اگر می خواهید در محل کار به احترام برسید، حتی در دورهمی های غیررسمی هم حرکت ناشایستی انجام ندهید. در مراسم غیررسمی و خارج از چارچوب شرکت، حرف‌ها و رفتارهای نامناسب از خود نشان ندهید که وجهه‌ی حرفه‌ای‌تان را زیر سؤال می برد.

درست است، زندگی شخصی هر کسی مستقل از شغل اوست، اما نباید هیچ وقت اعتبار خود را خدشه دار کنید. اگر در یکی از این مراسم، همکارتان رفتار غیرمعقولی انجام داد، در محل کار شرمنده و خجلش نکنید و در برخورد با او محتاط باشید.

 

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-28 01:25:28
دسته بندی ها