میلیاردهای معروف چطور توانستند به ثروت‌ کلان برسند؟

21 آبان 1397 - 4:00
مسیر موفقیت - میلیاردهای معروف چطور توانستند به ثروت‌ کلان برسند؟
میلیاردهای معروف چطور توانستند به ثروت‌ کلان برسند؟
امتیاز مطلب: 93%

اگر در زندگی با مشکلات مالی رو به رو شده باشید، حتماً تاکنون آرزو کرده‌اید کاش ثروتمند بودم. خیلی از افراد بی پول بودن خود را به گردن والدینشان می اندازند و دوست دارند پولدار باشند. آیا می دانید میلیاردرهای معروف چون بیل گیتس و وارن بافت، چگونه به این ثروت کلان دست یافته‌اند؟ با یوکن همراه باشید.

اگر به فهرست ثروتمندترین افراد دنیا در سال 2016 در مجله‌ی فوربز نگاهی بیندازید، بیل گیتس را با درآمد 75 بیلیون دلار در صدر می بینید، پس از آن آمانیکو ارتگا با 67 بیلیون دلار، وارن بافت با 61 بیلیون دلار و ... در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

ارسطو در این باره می گوید: "ما به آنچه مرتب انجام می دهیم تبدیل می شویم، پس برتر بودن یک عادت است."

تاکنون از خود پرسیده‌اید راز ثروتمند شدن بیل گیتس و دیگر افراد ثروتمند دنیا چیست؟ آن‌ها چه خصوصیاتی را به عادت تبدیل کرده و چطور به موفقیت رسیده‌اند؟

در ادامه‌ی مقاله راز ثروتمند شدن میلیاردرهای بزرگ دنیا را بیان می کنیم:

اهداف مشخصی دارند

افراد ثروتمند اهدافی دارند که باعث شده به ثروت کلانی دست یابند. هیچ کسی به طور اتفاقی پولدار نمی شود، بلکه باید برای ثروتمند شدن هدف گذاری کنید، یعنی خیلی صریح و واضح به خود بگویید: "من می‌خواهم ثروتمند شوم".

با تکیه بر این هدف ، انگیزه تان بیشتر شده و در راستای دست یابی به آن تلاش خواهید کرد؛ اما وقتی هدفی نباشد مقصدی هم در کار نیست. پس با تعیین چشم انداز و هدف، به تصویری از آینده دست می یابید که بسیار لذت بخش است؛ بدین ترتیب تلاش می کنید در مسیر دست یابی به آن قرار گیرید و با تدبیر گام بردارید.

روی یک کار مشخص تمرکز می کنند

حتماً می دانید لیزر می تواند سخت‌ترین اجسام را هم برش دهد. به نظر شما دلیل آن چیست؟ لیزر، ویژگی عجیبی دارد. اشعه‌ی لیزر تمام قدرت خود را روی نقطه‌ی مشخصی از یک شی متمرکز می کند و تا جایی این کار را ادامه می دهد تا نقطه‌ی موردنظر ذوب شود. افراد ثروتمند همانند لیزر هستند. آن‌ها اهداف بزرگی را در نظر می گیرند و تمام تلاش و تمرکز خود را روی دست یابی به اهدافشان می گذارند. آن‌ها تا جایی جلو می روند تا به تمام اهدافشان برسند. این در حالی است که افراد معمولی تمرکز ندارند و به هر چه پیش آید راضی هستند. پس اگر می خواهید همانند ثروتمندان زندگی کنید؛ هدف، تمرکز و تلاش داشته باشید.

ارزش وقت را می دانند

برایان تریسی می گوید: "افراد ثروتمند، دستاوردهای خود را در هر ساعت محاسبه می کنند، نه در پایان ماه یا پایان سال."

ثروتمندان ارزش زمان را می دانند. آن‌ها به خوبی درک می کنند چه موقع و با چه کاری وقت خود را تلف کرده‌اند. تمام کارهایشان را با برنامه ریزی و زمان بندی دقیق انجام می دهند و ارزش یک دقیقه از وقت خود را هم می دانند. آن‌ها هیچ وقت پای برنامه‌های تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی نمی نشینند. اگر می خواهید ثروتمند شوید، به جای این که مدام در صفحات اجتماعی بچرخید، برنامه ریزی کنید و ارزش وقتتان را بدانید.

کمتر از درآمدشان خرج می کنند

همیشه باید سعی کنید کمتر از درآمدتان خرج کنید و هیچ وقت دخلتان بیشتر از خرجتان نباشد. کسانی که خرج‌های بیخود روی دست خود می گذارند و عملکرد خوبی در خرج کردن ندارند، هیچ وقت پولدار نمی شوند زیرا با زیاد شدن موقتی درآمدشان، شروع به خرج کردن می کنند. اگر می خواهید به ثروت برسید، همیشه 10 درصد از درآمد خود را پس انداز کنید. البته این یکی از شرط‌های لازم برای پولدار شدن است. وارن بافت در این باره می گوید: "مقداری که بعد از خرج کردن برایت باقی مانده را پس انداز نکن؛ بلکه آنچه بعد از ذخیره کردن باقی مانده را خرج کن."

پس میلیاردرهای دنیا روی دخل و خرج خود تمرکز دارند و همیشه حساب درآمد و مخارجشان را می کنند.

سخت کار می کنند

ثروتمندان اصلاً تنبل نیستند. آن‌ها سخت تلاش می کنند. شاید بگویید برخی‌ها ذاتاً ثروتمند هستند؛ باید بدانید بچه پولدارها هم باید بتوانند ثروت خود را نگه دارند، زیرا "ثروتمند ماندن" سخت‌تر از "ثروتمند شدن" است. پس اگر ثروت اجدادی زیادی به شما رسیده، باز هم باید برای نگهداری آن تلاش کنید. افرادی که همیشه در تلاش هستند در جریان شرایط قرار می گیرند و در نتیجه فرصت‌های بیشتری برای پیشرفت و فعالیت دارند. ثروتمندان واهمه‌ای از سختی و کار زیاد ندارند و معمولاً به سراغ کارهایی می روند که افراد معمولی از انجام آن‌ها ناتوان‌اند.

در هر شرایطی به دنبال یادگیری و پیشرفت هستند

هر چه بیشتر بدانید، به درآمد بیشتری خواهید رسید. تلاش و کار زیاد برای ثروتمند شدن لازم است، اما شرط کافی نیست. باید از قبل به ارزشی که در مقابل کسب درآمد پرداخت می کنید، فکر کنید که تنها راه دست یابی به آن، رشد و یادگیری مستمر است. همیشه به دنبال یادگیری مهارت‌های جدید و کسب تجارب تازه باشید.

با افراد مرفه معاشرت می کنند

ثروتمندان دوستانی مرفه همانند خودشان دارند. حتماً می دانید کسی که با او ارتباط داریم، تأثیر مستقیمی روی زندگی ما دارد. همان طور که از قدیم گفته‌اند: "دوستانت را نشان بده تا بفهمم چه کسی هستی". شاید جزء افراد ثروتمند به حساب نیایید، اما ارتباط و معاشرت با ثروتمندان روی سبک زندگی شما تأثیر می گذارد. رفت و آمد با ثروتمندان، فرصت‌های جدیدی را در اختیارتان قرار می دهد.

پشتکار زیادی دارند

افراد ثروتمند در مقابل مشکلات و سختی‌ها تسلیم نمی شوند. ثروت با سال‌ها تلاش به دست می آید و با   ها و کامیابی‌های زیادی همراه است. شاید در مسیر رسیدن به هدف، بارها سرمایه‌ی خود را از دست بدهید؛ اما با عبرت گرفتن از اشتباهات و کسب تجربه، به استقلال مالی خواهید رسید.

با برنامه و حساب شده ریسک می کنند

ثروتمندان علاقه‌ی زیادی به ریسک کردن دارند. وقتی می خواهند کاری انجام دهند، بدون ترس به سراغ آن می‌روند و هر چه در مسیر پیش آید را می پذیرند. گاهی با اتفاقات غیرمنتظره رو به رو می شوند و گاهی فرصت‌های هیجان انگیز، سرعت حرکتشان را بیشتر می کند. باید همانند ثروتمندان شجاع باشید و جرات گام برداشتن را داشته باشید. اگر می خواهید هیچ خطری شما را تهدید نکند، در خانه بمانید و دست روی دست بگذارید. همانند ثروتمندان شروع کنید و از هیچ چیز نترسید، تنها کافی است آمادگی مقابله با هر مشکلی را داشته باشید. برای این که شاید مشکلی در مقابلتان ظاهر شود، کنار نکشید و همیشه آماده مقابله باشید.

دست و دل‌باز هستند

افراد ثروتمند بسیار دست و دل‌باز و بخشنده‌اند. میلیاردهای معروف چون بیل گیتس، راکفلر، اندرو کارنگی و دیگر ثروتمندان، بسیار انسان دوست هستند و قدم‌های بزرگی در امور خیریه برداشته‌اند.

قطعاً 10 راز بزرگ ثروتمند شدن به شما کمک کرده و انگیزه‌ی کسب ثروت را در شما به وجود آورده است. برای ثروتمند شدن باید عادت‌های روزمره خود را تغییر دهید و اهداف دقیقی داشته باشید.

 

منبع: lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-11-10 14:34:58
دسته بندی ها