عادت‌هایی که میلیونرها در زندگی روزمره خود دنبال می کنند

4 بهمن 1398 - 6:00
عادت‌های موفقیت - عادت‌هایی که میلیونرها در زندگی روزمره خود دنبال می کنند
عادت‌هایی که میلیونرها در زندگی روزمره خود دنبال می کنند
امتیاز مطلب: 95%

وقتی در بدترین شرایط مالی زندگی می کردم همیشه به دنبال عادت‌هایی بودم تا بتوانم زندگی‌ام را تغییر دهم. در آن زمان 21 ساله بودم و باید سطح زندگی‌ام را ارتقاء می دادم؛ البته در آن برهه با پدر و مادرم زندگی می کردم، شغلی با درآمد 8 دلار در ساعت داشتم و در یک دوره‌ی آموزشی کسب و کار نیز ثبت نام کرده بودم. باید از این وضعیت خلاص می شدم، اما کاری از دستم بر نمی آمد. تصمیم داشتم تغییری به وجود آورم و موفق شوم، اما نمی دانستم از کجا شروع کنم. البته باور داشتم اگر عادت‌هایم را تغییر دهم، عادت‌هایم زندگی مرا تغییر خواهند داد. به همین خاطر به جای وقت گذرانی با کارهای متفرقه چون ورزش و تلویزیون، تصمیم گرفتم عادت‌های جدیدی چون مطالعه کتاب و ارائه سخنرانی را در خود ایجاد کنم. با یوکن همراه باشید.

تغییر عادت‌ها نتیجه مثبتی برایم در بر داشت. در زندگی شغلی خود موفق شدم و در زندگی شخصی نیز اعتماد به نفس بیشتری به دست آوردم. درک این مسئله که شایستگی در کار، سبب ایجاد اطمینان می‌شود، نقطه‌ای بود که زندگی‌ام را تغییر داد. بدین ترتیب توانستم به موفقیتی که اکنون در آن هستم برسم.

البته این موفقیتها با گذشت و فداکاری زیاد به دست آمده است. من توانستم عادت‌هایی در خود به وجود آورم تا من را در مسیر دست یابی به اهدافم استوار نگه دارد.

در ادامه‌ی مقاله، 10 عادت را معرفی می کنیم که شما را میلیونر می کند:

ساده و صریح حرف بزنید

افراد میلیونر به‌سادگی می توانند منظور حرف‌هایشان را منتقل کنند. آن‌ها کلماتشان را با دقت انتخاب می‌کنند و جملات پرباری بر زبان می‌آورند. من هر روز لغت نامه را مرور می کنم، اما هیچ وقت از تمام لغت‌هایی که بلد هستم استفاده نمی کنم، زیرا سنگین صحبت کردن سبب از دست رفتن فرصت‌ها می شود. همیشه کوتاه و ساده سخن بگویید و از پرگویی پرهیز کنید.

برای این که بتوانید ساده و راحت حرف بزنید، به کلاس‌های آموزشی بروید تا مهارت آن را به دست آورید. افراد میلیونر تلاش می‌کنند هر آنچه به صورت شفاهی یا نوشتاری می گویند، بهتر و ساده‌تر بیان شود.

از قدیمی‌ها دست بکشید

باید از چیزهای قدیمی و کهنه دست بکشید تا با چیز جدیدی مواجه شوید. اگر خانه یا ماشین جدیدی می خواهید، با خانه و ماشین قدیمی‌تان خداحافظی کنید. اگر به دنبال نگرش مثبتی در زندگی‌تان هستید، از طرز تفکر منفی رها شوید. برای رهایی از عادت‌های منفی، باید آن‌ها را با عادت‌های مثبت جایگزین کنید.

وقتی این عادت فوق‌العاده را دریافتم که مشغول خوردن چند برگر ارزان قیمت مک دونالد بودم. وقتی از آنجا بیرون آمدم، به دنبال بهترین استیک فروشی بودم. سعی کردم تجربه‌ی جدید و لذت بخشی از غذا خوردن برای خود به وجود آورم. تصمیم گرفتم به جای چند بار در هفته خوردن برگرهای ارزان قیمت، ماهی یک یا دو بار استیک خوشمزه و گران قیمتی را تجربه کنم.

ارسطو: "ما همان چیزی هستیم که به آن مشغولیم. برتر بودن یک عادت است."

برنامه ریزی روزانه داشته باشید

من برای هر روزم برنامه ریزی می کنم و این عادت را تا پایان عمر حفظ خواهم کرد. به هر کاری مشغول باشید، به برنامه ریزی روزانه نیاز دارید. عادت به داشتن برنامه ریزی روزانه، انگیزه و نیروی حرکت شما را بالا می برد.

با برنامه‌ی روزانه اهداف خود را مشخص می کنید و برای کارهایتان اولویت بندی در نظر می گیرید. اولویت بندی به معنای انجام مهم‌ترین کارها در اولین اولویت ممکن است. وقتی برنامه‌تان را در راستای انجام کارهای سودآور پیش ببرید به دارایی خود می‌افزایید و در مسیر میلیونر شدن قرار خواهید گرفت.

به عهد خود پایبند باشید

باید به قرارهایی که با خودتان گذاشته‌اید وفادار بمانید. گاهی پیش می آید اطرافیان می خواهند ارزش‌های شخصی را فدای اهداف حرفه‌ای کنید، نباید در برابر این خواسته تسلیم شوید. بسیار مهم است در زندگی شخصی و حرفه‌ای، به خودتان وفادار بمانید. خیلی‌ها سعی می کنند به شما بگویند نمی توانید کارتان را با لذت انجام دهید. معمولاً این حرف از سوی کسانی مطرح می شود که مطابق با ارزش‌های خودشان زندگی نکرده‌اند. وقتی کاری را انجام می دهید که عاشقش هستید، کار برایتان به لذت تبدیل می شود. اگر با صداقت عمل کنید، اعتبارتان زیاد خواهد شد، پس می توانید سبب پیشرفت خود و دیگران شوید. هیچ وقت نباید اعتبار خود را با نادیده گرفتن ارزش‌ها و ایده‌هایی که برایتان اهمیت دارند، به خطر بیندازید.

تصمیم گیری‌های درست داشته باشید

هر چقدر بیشتر تصمیم بگیرید موفق‌تر خواهید شد. برخی افراد هر روز صدها تصمیم می گیرند اما عده‌ای از اتخاذ تصمیمات درست ناتوان‌اند. کسی که بیشترین تصمیم را بگیرد موفق است، حتی اگر آن تصمیمات نتیجه‌ی خوبی نداشته باشد. فرض کنید می خواهید در یک خیابان یک طرفه ورود ممنوع بروید، حتماً در این وضعیت چیز جدیدی یاد می گیرید، این که باید سرعت خود را با ماشین‌هایی که از رو به رو می‌آیند مطابقت دهید.

عده‌ی زیادی می ترسند و از اتخاذ تصمیمات دشوار دوری می کنند. نتیجه‌ی این ترس سبب می شود فرد هیچ تصمیمی نگیرد و تمام فرصت‌های ممکن را از دست بدهد. توصیه می کنیم همیشه تصمیم بگیرید حتی وقتی نمی دانید این تصمیم به کجا منتهی می شود.

بیشتر سؤال بپرسید

عده‌ای تصور می کنند پاسخ تمام مسائل را می دانند، به همین خاطر از حقیقت دور هستند. همیشه باید سؤال بپرسید تا مسیر پیش رو برایتان هموار شود. خیلی‌ها از هیچ کس سؤال نمی پرسند و همیشه با در نظر گرفتن جواب در ذهن خود، مسیرشان را حدس می زنند.

برای میلیونر شدن باید به دنبال پاسخ برای سؤال‌هایتان باشید و به جای پاسخی که به خودتان داده‌اید از دیگران سؤال بپرسید. وقتی می‌خواهید حقیقت را بدانید در جستجوی آن باشید و به حدس و گمان اکتفا نکنید. خیلی از افراد از سؤال کردن اجتناب می کنند زیرا نمی خواهند با حقیقت مواجه شوند، واقعیتی که موقعیت آن‌ها را به خطر می اندازد. سؤال کردن همیشه ما را به فکر وا می‌دارد؛ شاید این دلیلی برای اجتناب از پرسیدن باشد.

ولتر: "هر کسی را با سؤالاتی که می پرسد نه جواب‌هایی که می دهد قضاوت کن."

در کار خود ماهر شوید

یک پیانیست حرفه‌ای در یک مهمانی برای 50 زن ثروتمند نواخت. بعد از نواختن پیانو، فردی از بین جمعیت برخاست و به پیانیست گفت: " حاضرم همه چیزم را بدهم تا همانند تو بنوازم." پیانیست در حالی که فنجان قهوه در دست داشت گفت: "اوه، بعید است چنین کاری انجام دهی." در این لحظه همه در بهت و حیرت فرو رفتند و سکوت سنگینی بر جمع حاکم شد. پیانیست گفت: "هر چه داری را می دهی تا مانند من بنوازی، همه چیز جز زمان، قطعاً حاضر نیستی روزها و ساعت‌ها وقت صرف تمرین کردن کنی." پس از آن لبخند گرمی زد و گفت: "قصد من انتقاد کردن نبود، تنها می خواستم بگویم وقتی می گویید حاضرید هر کاری کنید تا همانند من بنوازید، واقعاً نمی دانید از چه چیز حرف می زنید و منظورتان چیست."

به ظاهر خود اهمیت دهید

میلیونرها به وضعیت ظاهری خود رسیدگی می کنند. ترک عادت‌های بد چون مصرف سیگار و الکل، سبب می شود با اعتماد به نفس بیشتری ارتباط برقرار کنید. توصیه می کنیم در هفته چهار یا پنج بار ورزش کنید تا از نظر ظاهری جذاب‌تر شوید. پس با ایجاد تغییرات کوچک می توانید به زیبایی و جذابیت بیشتری برسید. می توانید با اصلاح صورت و آرایش کردن، وضعیت ظاهری‌تان را بهبود دهید. پس از آن، به سرعت متوجه می شوید فرصت‌های بیشتری به سویتان جذب شده است. یادتان باشد شبیه یک میلیونر به نظر رسیدن بهترین راه برای میلیونر شدن است.

تلاش زیادی کنید

با تلاش زیاد می توانید به موفقیت برسید. خیلی از افراد کمترین کار ممکن را انجام می دهند اما انتظار بیشترین نتیجه را دارند. افراد میلیونر برای رسیدن به اهدافشان به دنبال راه‌های بهتری هستند. آن‌ها سعی می کنند از حداکثر استعدادهایشان استفاده کنند و تلاش زیادی برای ارتقای توانایی‌های خود دارند. وقتی روی به کارگیری استعدادهای خود تمرکز کنید به طور شگفت انگیزی به ثروتتان می افزایید.

مارگارت دنوار: "خیلی‌ها وقتی شاخه‌ی درخت به قدری بالاست که دستشان به آن نمی‌رسد، طوری وانمود می کنند که انگار انگور دوست ندارند."

قانون 500 را دنبال کنید

در ابتدای راه اندازی کسب و کارم با مشکلات زیادی مواجه شدم. پس از آن "قانون 500" را دنبال کردم که زندگی‌ام را تغییر داد. این قانون به من آموخت برای میلیونر شدن باید هر ماه از طریق تلفن و ایمیل، با 500 نفر تماس برقرار کنم. مطمئن بودم ممکن است جواب نه بگیرم، اما باز هم می خواستم این کار را انجام دهم. متوجه شدم برای تهیه لیست تماس راه‌های زیادی وجود دارد. ابتدا باید لیست افرادی که به استعدادهای شما نیاز دارند را پیدا کنید. وقتی توانستید توجه مشتریان را با یک ایمیل یا تماس تلفنی جلب کنید، باید به دنبال ارائه هر چه بهتر باشید و محصول و خدمات خود را به مشتری پیشنهاد دهید.

مطمئناً پیشنهادات شما مورد توجه همه نخواهد بود، پس آماده باشید تا شاید پس زده شوید. اگر در 5 درصد مواردی که با دیگران تماس گرفتید مکالمه‌ی موفقی برقرار شد، آدم خوش شانسی هستید.

عادت‌های خوب را دنبال کنید. وقتی عادت خوبی به دست آوردید به سمت دیگر عادت‌های خوب پیش خواهید رفت. هر فرد در هر سال 6 تا 10 عادت جدید پیدا می کند و همین تعداد عادت را از دست می دهد. پس به عادت‌های روزمره و این که چه تأثیری روی شما می گذارند فکر کنید. باور کنید خودتان به عادت‌هایتان شکل می دهید؛ پس از آن عادت‌ها زندگی شما را می سازند.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-04 14:26:54
دسته بندی ها