برای این 9 دلیل، باید نگرش و طرز تفکرتان را تغییر دهید

2 اردیبهشت 1399 - 6:00
سبک زندگی - برای این 9 دلیل، باید نگرش و طرز تفکرتان را تغییر دهید
برای این 9 دلیل، باید نگرش و طرز تفکرتان را تغییر دهید
امتیاز مطلب: 90%

هر فردی در زندگی با سختی‌ها و چالش‌هایی مواجه می شود که برای مقابله با آن‌ها باید قوی باشد. در این زمان قضاوت‌های دیگران و مرور خاطرات گذشته هیچ کمکی به ما نمی کند، بلکه طرز تفکر و باورهای ماست که به کمک مان می آید. برای داشتن احساس شادی و خوشبختی باید نگرش مثبت داشته باشید. در ادامه به شما می گوییم طرز فکرتان درست یا غلط است و باید به فکر تغییر نگرش باشید یا نه؟ با یوکن همراه باشید.

نگرش هر فرد نسبت به زندگی از احساسات درونی او نشاءت می گیرد. وقتی باورهای منفی داشته باشید، هیچ خوشبختی و شادی نصیبتان نمی شود. در ادامه مقاله 9 رفتاری که نشان می دهد طرز فکرتان اشتباه است و هر چه زودتر باید به فکر تغییر نگرشتان باشید، اشاره می کنیم.

1. به همه چیز با دید منفی نگاه می‌کنید

باید همواره به دنبال شادی‌های زندگی باشید و از دل هر سختی، شادی بیرون بکشید. با این کار یاد می گیرید تنها روی جنبه‌های مثبت تمرکز کنید. نباید اجازه دهید افکار منفی زندگی‌تان را تباه کند. البته خیلی هم بی‌خیال نباشید؛ اما بدانید طرز فکر منفی مانع لذت بردن از زندگی می شود.

مطمئن باشید نگرش منفی هیچ کمکی به زندگی‌تان نمی کند. انسان‌های منفی باف، همواره با اضطراب و ترس مواجه هستند. پس باید قبول کنید منفی بافی و بدبینی حال هیچ کسی را خوب نکرده و قطعاً به ما هم کمکی نخواهد کرد.

دید منفی

واقعیت زندگی مثبت است. اگر به همه چیز با دید منفی نگاه می کنید، دست از این کار بردارید و به دنبال تغییر نگرشتان باشید تا زندگی برایتان شیرین‌تر شود.

2. با تمام قدرت در مقابل حقیقت می‌ایستید

برخی افراد همیشه در حال غر زدن هستند و از همه چیز و همه کس گله و شکایت دارند. آن‌ها از وضعیت زندگی خود، رفتار و حرف‌های دیگران، گذشته و هر چیزی که به ذهنشان برسد، گله‌مندند. شکایت و غر زدن تنها شما را منفی باف و مضطرب می کند.

شکایت به معنای نپذیرفتن واقعیت است. فردی که مدام شکایت می کند خود را فریب خورده می داند. وقتی از چیزی ناراحت هستید، به دنبال یک منبع انرژی زا بروید و حرکت مثبتی انجام دهید تا حالتان بهتر شود. پس اگر چیزی اذیتتان می کند، یا آن را بپذیرید، یا آن را فراموش کنید یا شرایط را با اقدامی مثبت تغییر دهید.

همیشه به یاد داشته باشید اگر قادر به تغییر چیزی نیستید، به دنبال تغییر نگرشتان نسبت به آن بروید. شاید هر کاری می توانستید انجام داده‌اید اما باز هم نشده، پس قبول کنید شادی را باید از درون همان جست و نیاز نیست زندگی خود را با اضطراب و نگرانی خراب کنید. باید هر اتفاقی را بپذیرید، این به شما بستگی دارد که چطور با هر مسئله کنار بیایید.

3. همیشه تقصیر را به گردن دیگران می‌اندازید

وقتی می توانید به احساس آزادی برسید که بی خیال باشید. اگر قلبتان سرشار از خشم، ناراحتی و حسادت باشد هیچ وقت نمی توانید به آزادی برسید. شما نمی توانید دیگران را عوض کنید، با این کار تنها خودتان را اذیت کرده و دروازه قلبتان را به سوی کینه توزی باز می کنید. از همین حالا نگرشتان را تغییر دهید و در ذهنتان هم کسی را مقصر نکنید. فردی قدرتمند است که در هنگام عصبانیت خود را کنترل می کند نه کسی که خیلی زود عصبانی می شود. با تغییر نگرش زندگی بهتری خواهید داشت و می توانید شادی را بیشتر از قبل احساس کنید.

مقصر دانستن دیگران

4. همیشه نگران و مضطرب هستید

نگرانی هیچ کمکی به بهبود زندگی‌تان نمی کند، تنها شادی را از بین می برد. با نگرانی به قوه‌ی تخیلتان کمک می کنید تا چیزهایی که دوست ندارید را بسازید. اگر تغییر نامطلوبی در زندگی‌تان رخ داد نیاز نیست بنشینید و خود را در شرایط بدی که ممکن است در آینده رخ دهد تجسم کنید.

باید بدانید مشکل چیزی نیست که می بینید، بلکه همه چیز به نگرش شما وابسته است. طرز تفکر شما همانند آجری است که می توانید از آن برای ساخت پله استفاده کنید تا گام به گام به موفقیت برسید یا با آن سدی بسازید و جلوی تمام شادی و امیدتان را بگیرید. پس با تغییر نگرش خود قادر خواهید بود تمام مسائلی که با آن رو به رو هستید را به گونه‌ی دیگری تعریف کنید.

نباید تصور کنید مشکلات به یک باره حل می شوند و در یک وضعیت عالی قرار می گیرید. روی زندگی خود متمرکز شوید و عاقلانه عمل کنید. ذهن شما به قدر کره زمین و حتی بیشتر جا دارد و می توانید هر چیزی را در آن تصور کنید. وقتی چیزی را مرتب در ذهنتان مرور کنید، زندگی‌تان در همان مسیر قرار خواهد گرفت.

5. انتظارات بی‌جا و نگران کننده دارید

در نگرش خود تغییر به وجود آورید و شکرگزار داشته‌هایتان باشید. پس مثبت اندیش و قدردان باشید، چرا که سپاسگزاری زندگی‌تان را متحول می کند. شادی و موفقیت هر فرد متناسب با نحوه‌ی نگرش و طرز تفکر اوست.

انتظارات بی‌جا

باید قبول کنید همیشه همه چیز مطابق با میل شما جلو نمی‌رود. بهترین‌ها را برای خود آرزو کنید اما توقعتان را پایین نگه دارید. واقعیت زندگی را بپذیرید. انتظارات بالا نباید باعث شود اتفاقات خوب اطرافتان را نبینید. از شکست‌هایتان درس بگیرید و از آن‌ها به عنوان تجربه‌ای جدید بهره‌مند شوید.

6. به دنبال زندگی بی‌دردسر هستید

غم و غصه ناخوشایند است اما باعث قوی شدن ذهن و بدنتان می شود. وقتی تنها اتفاقات خوب به سراغتان بیاید هیچ وقت قوی، شجاع و موفق نخواهید شد. هر کسی به تجربه‌ی یک زندگی واقعی نیاز دارد و لازم است هر احساسی را تجربه کنید.

 زندگی همانند بازی شطرنج است و برای برنده شدن باید حرکت کنید، حتی وقتی حرکت بعدی خیلی سخت است و آمادگی لازم را ندارید. با دانش و بصیرت می توانید قدم درستی بردارید، هر چند ممکن است با شکست مواجه شوید و تجربیات تلخی به دست آورید.

7. هیچ وقت از داشته‌هایتان رضایت ندارید

برخی افراد داشته‌های زیادی دارند اما باز هم ناراضی هستند، در مقابل کسانی هستند که چیز زیادی ندارند اما به همان دل‌خوشی‌های کوچک هم راضی‌اند. انسان‌ها وقتی کاستی‌های زیادی در زندگی داشته باشند کمتر احساس نارضایتی می کنند نسبت به وقتی که چیزهای زیادی دارند، زیرا خواسته‌ها و توقعات در طی زمان بیشتر می شود. با تغییر نگرش خود می توانیم به احساس رضایت بیشتری دست یابیم.

نارضایتی از داشته ها

گاهی خود را برای چیزهایی که نداریم عذاب می دهیم، اما حتی یک لحظه هم به این فکر نمی کنیم که از زندگی واقعاً چه می خواهیم. در این مواقع باید از خودتان بپرسید: "اگر به آن چیز دست پیدا کنم، زندگی بهتری خواهم داشت؟ آیا فقط من از داشته‌هایم ناراضی هستم؟"

شادی با سپاسگزاری به دست می آید. می توانیم از هر لحظه زندگی‌مان لذت ببریم یا زندگی خود را با حسرت و نارضایتی خراب کنیم. پس انتخاب با خود ماست که شاد و خوشبخت باشیم یا ناامید و شکست خورده!

8. زمان زیادی است چیز جدیدی یاد نگرفته‌اید

وقتی چیز جدیدی یاد بگیرید، زندگی خود را از رکود و ناامیدی نجات خواهید داد. این همان کاری است که همیشه به نتیجه می رسد؛ پس می توانید خیلی آرام به دنبال پیشرفت خود بروید.

شاید گاهی در خاطرات گذشته غرق شوید، رفتار اطرافیان برایتان غیرقابل تحمل شود و برای بدی‌هایی که به شما شده احساسات بدی پیدا کنید. در این شرایط فقط یک چیز حالتان را خوب می کند. باید درس بگیرید و بدانید چه چیزی وضعیتتان را بدتر می کند و چه چیزی به زندگی‌تان هیجان می دهد. این همان کاری است که ذهنتان هیچ وقت از انجام دادنش خسته نمی شود، نمی ترسد و هیچ وقت تأسف نمی‌خورد.

پس یادگرفتن بسیار مهم است، همین حالا به چیزهایی که برای یادگیری وجود دارد توجه کنید و اولین گام را بردارید.

9. در گذشته غرق شده‌اید

فکر کردن به گذشته و نوستالژی راهی است که به شما کمک می کند از تجربیات زندگی درس بگیرید و برای چیزهایی که به دست آورده یا از دست داده‌اید سپاسگزار باشید؛ اما اگر غرق شدن در گذشته شما را به سمتی ببرد که فکر کنید هم اکنون زندگی خوبی ندارید، نوستالژی به یک حالت ذهنی بد تبدیل می شود که تنها ترس و نارضایتی در پی خواهد داشت.

نباید بگذارید گذشته، زندگی الآن تان را نابود کند. گذشته نه مانعتان می شود، نه مجبورتان می کند و نه شکستتان می دهد، تنها به شما قدرت می دهد تا به شخصیتی که اکنون هستید تبدیل شوید.

داشتن یک نگرش خوب به شما کمک می کند تا از زمان، انرژی و تلاش خود به بهترین نحو ممکن بهره ببرید و تغییرات مثبتی به وجود آورید. البته تغییر نگرش به معنای آن نیست که باید هر کاری را امتحان کنید یا در هر کاری موفق شوید، بلکه باید از تمام امکانات خود استفاده کنید و از زندگی‌تان نهایت لذت را ببرید.

باورها، احساسات و عواطف شما هستند که نگرشتان را می سازند. با طرز تفکر خود می‌توانید به سمت خوشبختی حرکت کنید یا در مسیر شکست و ناامیدی گام بردارید. مطمئن باشید وقتی نگرشتان تغییر کند، همه چیز تغییر می کند و بهتر می شود.

 

منبع: marcandangel

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-04-21 13:24:05
دسته بندی ها