با این روش‌ها اعتماد به نفستان را بالا ببرید تا موفق شوید!

12 اردیبهشت 1399 - 6:10
اعتماد به نفس - با این روش‌ها اعتماد به نفستان را بالا ببرید تا موفق شوید!
با این روش‌ها اعتماد به نفستان را بالا ببرید تا موفق شوید!
امتیاز مطلب: 97%

اعتماد به نفس نقش مهمی در موفقیت هر فردی دارد. وقتی مشکلات روی سرمان می بارند، اعتماد به نفس نجاتمان خواهد داد. خیلی از افراد موفق با تکیه بر اعتماد به نفس خود به موفقیت رسیده‌اند. پس موفقیت و اعتماد به نفس رابطه‌ی مستقیم دارد. در ادامه با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم اعتماد به نفس چگونه باعث موفقیتمان می‌شود.

شاید به تازگی در یک شرکت استخدام شده‌اید، اما در همین زمان کم با تکیه بر اعتماد به نفس خود می توانید به شهرت و اعتبار زیادی برسید. خیلی از کارآفرینان موفق توانسته‌اند با اعتماد به نفسشان ایده‌های ناب خود را که دیگران آن را غیرممکن می دانستند، عملی کنند.

برای داشتن اعتماد به نفس نیاز نیست خیلی فوق‌العاده باشید، تنها باید از خودتان راضی باشید. اعتماد به نفس همان ندای درونی است که می گوید: "تو می توانی، همه چیز درست می شود."

در ادامه‌ی مقاله 8 روشی که می تواند اعتماد به نفستان را بالا ببرد و شما را به موفقیت برساند، معرفی می کنیم.

خودباوری داشته باشید

افرادی که اعتماد به نفس بالا دارند مطمئن‌اند که می توانند کارهای سخت را انجام دهند. آن‌ها به این باور رسیده‌اند که برای انجام کارها نیازی به مدرک دانشگاهی نیست، بلکه تلاش می کنند و باور دارند که موفق می شوند.

شرایط نامطلوب را مدیریت می کنند

افراد با اعتماد به نفس در هنگام بروز مشکلات تلاش می کنند شرایط را مدیریت کنند. آن‌ها به جای گله و شکایت از مشکلاتی که برایشان به وجود آمده، سعی می کنند مشکلات را پشت سر بگذارید و برای مقابله با چالش‌های بعدی آماده شوند.

هر فردی با چالش‌ها و اتفاقات پیش بینی نشده مواجه می شود. باید بتوانید جلوی این اتفاقات را بگیرید و اجازه ندهید مشکلات و چالش‌ها، دیگر کارهایتان را تحت تأثیر قرار دهند.

تسلیم نشوید

باید برای رسیدن به هر چیزی سخت تلاش کرد. اگر می خواهید به اعتماد به نفس بالایی برسید، باید با اطمینان به مسیر خود ادامه دهید و در پی شکست نباشید.

شاید دیگران ایده‌های شما را غیرممکن و احمقانه بدانند، اما وقتی خودتان را باور داشته باشید، می توانید از پس هر مشکلی برآیید. همانند ایلان ماسک که با وجود مشکلات فراوان توانست تسلا را بسازد.

افراد با اعتماد به نفس تلاش می کنند نگرش مثبتی به زندگی داشته باشند تا گرفتار مشکلات نشوند. آن‌ها می دانند حتی اگر استراتژی فعلی‌شان به نتیجه نرسد، می تواند تجربه‌ی ارزشمندی برای موفقیت در پروژه‌های بعدی باشد.

دنباله رو الگوها نباشید

افرادی که اعتماد به نفس بالا دارند، به جای دنباله روی از قواعد، آن‌ها را در هم می شکنند، زیرا می دانند در آخر با نتیجه‌ی مثبت رو به رو خواهند شد. آن‌ها ایمان دارند وقتی اطرافیان دستاوردهایشان را ببینند، کارشان را درک می کنند.

در مقابل کسانی هستند که به خاطر نداشتن اعتماد به نفس و خود باوری، الگوهای ثابت را دنبال می کنند. آن‌ها فکر می کنند شکستن الگوها اشتباه است و همیشه از ساخت الگوهای جدید دوری می کنند. گاهی افراد با اعتماد به نفس را مغرور می دانند و به دنبال هر فرصتی هستند تا نفرت خود را به آن‌ها نشان دهند. صحبت ما این نیست که الگوها را بشکنید تا خود را فرد موفقی نشان دهید. بلکه منظور این است، باید الگوها را بشکنید تا چیز فوق‌العاده‌ای به دست بیاید.

دنبال حرف مردم نباشید

اهمیت دادن به نظر مردم یکی از مواردی است که اعتماد به نفستان را از بین می برد. اگر بخواهید به حرف مردم اهمیت دهید و درباره یک تصمیم بیش از حد فکر کنید، کم‌کم اعتماد به نفستان به شک و تردید تبدیل می شود.

افراد با اعتماد به نفس ارزش زیادی برای خود قائل‌اند. آن‌ها هیچ نیازی به تائید و نظر دیگران ندارند، زیرا تائید خودشان از هر چیزی باارزش‌تر است.

از اشتباه دیگران بگذرید

افراد با اعتماد به نفس سنجیده و حساب شده عمل می کنند. آن‌ها تلاش می کنند نسبت به برخی مسائل بی‌تفاوت باشند و همیشه عکس‌العمل منفی ندارند. این عمل در تمرینات مدیتیشن به کار می‌رود. اگر بخواهید از انرژی خود برای مقابله با تمام اتفاقات زندگی استفاده کنید، خیلی زود از پا در می آیید. شاید به همین خاطر، بیشتر افراد خسته و بی حوصله هستند. گاهی به خاطر خودمان هم که شده، باید از اشتباهات دیگران بگذریم و به کسانی که اعصاب ما را به هم می ریزند، لبخند بزنیم. افراد با اعتماد به نفس وقت و انرژی خود را صرف مسائل کوچک و بی اهمیت نمی کنند.

از مکالمات سخت و چالش برانگیز فرار نکنید

افراد با اعتماد به نفس از مکالمات سخت واهمه‌ای ندارند. گاهی نیاز است حرف‌هایی به دیگران بزنیم که ممکن است به خاطر آن از ما متنفر شوند. در این مواقع بهترین کاری که می توانید انجام دهید، این است که نگاهی به گذشته داشته باشید و موقعیت‌هایی را به یاد آورید که شجاعت در گفتن حرف‌های لازم، نتیجه‌ی خوبی برایتان به ارمغان آورده است. یادآوری موفقیت‌های قبلی از جمله راه‌هایی است که به شما کمک می کند در شرایط سخت، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

افراد با اعتماد به نفس می‌دانند تا وقتی مکالمات دشوارشان به انجام نرسد، نمی توانند به دیگر کارهای خود رسیدگی کنند. دوری از مکالمات چالش برانگیز، احساس بدی به شما می دهد و ذهنتان را درگیر می کند، اما اگر این کار به انجام برسد، می توانید با خیال راحت به دیگر کارهایتان رسیدگی کنید.

مسلماً هیچ کسی نمی خواهد دیگران او را کنار بزنند، اما داشتن اعتماد به نفس این شجاعت را به شما می دهد تا این مسئله را برای مدت کوتاهی در نظر نگیرید و کاری که لازم است را به انجام برسانید. گاهی لازم است حرفی به دیگران بزنید که شاید دوست نداشته باشند بشنوند.

چیزی که نباید فراموش کنیم این است که زدن برخی حرف‌ها خیلی هم سخت نیست و نتیجه‌ای متفاوت از انتظارمان دارد. خیلی از دستاوردهای بزرگ، از همین مکالمات دشوار به دست می آید. شاید استرس حرف‌های چالش برانگیز، آرامش را از شما بگیرد. پس شهامت داشته باشید و حرف‌هایی که لازم است را به زبان آورید.

تمام ترس‌های درونی‌تان را به اعتماد به نفس تبدیل کنید

اگر می خواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، کارهایی که برایتان سخت است را انجام دهید. انجام این کارها سبب می شود اعتماد به نفستان بیش از قبل تقویت شود.

وقتی زندگی سختی دارید و اتفاقات روزمره تحت فشارتان می گذارد، دنباله روی اهداف، کار مشکلی خواهد بود. در این میان، باید ترستان را به عنوان سلاح به کار ببرید و آن را به اعتماد به نفس تبدیل کنید. مطمئن باشید با این کار مورد تحسین دیگران قرار خواهید گرفت.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-04-29 12:23:06
دسته بندی ها