12 دلیلی که افراد موفق، کارهای بیشتری را نسبت به ما انجام می‌دهند

14 اردیبهشت 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - 12 دلیلی که افراد موفق، کارهای بیشتری را نسبت به ما انجام می‌دهند
12 دلیلی که افراد موفق، کارهای بیشتری را نسبت به ما انجام می‌دهند
امتیاز مطلب: 98%

افراد موفق دارای نعمت خدادادی نیستند، بلکه آن‌ها سخت تلاش کرده و هدفمندانه به موفقیت می‌رسند. این‌گونه افراد با استفاده از برنامه‎ای هدفمند و اصولی خاص موفقیت خود را تضمین می‌کنند، برای آشنایی با این برنامه و اصول در ادامه با یوکن همراه باشید.

اغلب ما حداقل یک نفر را می‌شناسیم که بسیار بهره‌ور بوده و می‌تواند کاری را که ما یک روز کامل برای آن وقت می‌گذاریم را در یک ساعت انجام دهد و به احتمال زیاد آن شخص بسیار موفق هست.

اینکه عادات کاری عالی و موفقیت به هم مربوط هستند به هیچ‌وجه تصادفی نیست. بهبود عادات کاری ممکن است موفقیت کامل شما را تضمین نکند، اما به طور حتمی به شما کمک خواهد کرد.

در اینجا می‌‌خواهیم به 12 دلیلی که بهره وری افراد موفق را افزایش می‌دهد، اشاره کنیم.

فهرست کارها-برنامه ریزی-برنامه روزانه

1. آن‌‌ها فهرستی از کارهایی که باید انجام بدهند را به صورت پایه‌ای تهیه می‌کنند

اکثر افرادی که فهرستی از کارهایی که باید انحام بدهند را تهیه می‌کنند، زمانبندی کارها و اولویت‌ها را در نظر نمی‌‎گیرند. راه‌های زیادی برای ساخت‌ پایه‌ای فهرست شما وجود دارد که فهرست شما را تبدیل به یک بار سنگین تمام نشدنی نکند. یکی از تکنیک‌های موثر در این زمینه تهیه یک کارت شاخص و ساخت فهرستی از 5 کاری است که باید در آن روز انجام دهید. اگر بیشتر از آن 5 کار را انجام دهید عالی است، اما شما باید آن 5 کار را به پایان برسانید.

2. آن‌ها می‌دانند که برای انجام کارها نیازی به یک سیستم کاری جدید ندارند

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که برای بهره‌ور بودن باید یک سیستم جدید برای مدیریت زمان و کار خود ترتیب دهند، اما اغلب افراد موفق از یکی از سیستم‌های کاری موجود  استفاده می‌کنند. (بعضی از افراد از فهرست‌هایی که با آن‌ها برنامه کابردی ساخته شده و برخی بدون استفاده از تکنولوژی تغییرات خود را بر روی آن برنامه‌ها اعمال می‌کنند.)

3. آن‌ها اهداف خود را به کارهای واقعیت‌گرایانِ کوچک‌تری تقسیم می‌کنند

افراد موفق اهداف مهم خود را به اجزای کوچک‌تر که می‌توانند به صورت واقعیت‌گرایانِ آن‌ها را انجام دهند، تقسیم می‌کنند. هر دفعه‌ که شما هدفی را به اجزای کوچک‌تر تقسیم می‌کنید، از دیدگاهی بزرگ‌تر حمایت می‌کنید و هنگامی که هر روز تعدادی از اجزای یک کار را انجام ‌دهید، باعث می‌شود تا احساس موفقیت کنید.

4. آن‌ها حواس‌پرتی‌ها را حذف کرده و بر روی کار خود متمرکز می‌مانند

همه ما توسط‌ حواس‌پرتی‌های مختلفی احاطه شده‌ایم، اما برای انجام دادن و تکمیل یک کار نیاز داریم که تمامی حواس‌پرتی‌ها را حذف کنیم. متمرکز بودن بر روی کار بهره‌وری کار شما را دو برابر می‌کند.

5. آن‌ها بر روی بهره‌ور بودن تمرکز می‌کنند

افراد موفق تنها کارهای خود را به پایان نمی‌رسانند، بلکه کارهای درست را به پایان می‌رسانند. سخت‌ترین کار برای بهره‌ور بودن خود کار کردن نیست، بلکه لحظه‌ای است که شما می‌خواهید کنترل را در دست بگیرید. هرگز خود را درگیر احتمالات و به پایان رسیدن‌ها نکنید و به چیزی که اهمیت دارد توجه کنید، زیرا تنها کاری که به آن اولویت داده‌اید انجام می‌شود.

زمان-اینده

6. آن‌ها به آینده نگاه می‌کنند

اغلب افراد موفق درباره گذشته سخن نمی‌گویند، بلکه تنها درباره حرکت به جلو و خیال‌بافی درباره آینده صحبت می‌کنند. با قدم‌هایی مداوم به جلو حرکت کرده و عملکرد خود را بهبود ببخشید.

7. آن‌ها ارزش پافشاری را می‌دانند

افراد موفق می‌دانند که اگر بخواهند کاری را به پایان برسانند باید پافشاری کنند و تا زمانی که کارشان را به اتمام نرسانده‌اند دست از کار نخواهند کشید. پافشاری به اندازه‌ای که برای مقابله با دیگران مهم است برای مقابله با وسوسه‌های درونی شما نیز ضرورت دارد.

8. آن‌ها می‌دانند که بدون عملکرد صریح هیچ پیشرفت حاصل نخواهد آمد

افراد موفق می‌دانند که بدون عملکرد نتیجه‌ای نیز در کار نخواهد بود. آن‌ها در عوض بررسی بی‌پایان گزینه‌های مختلف بر روی عملکرد خود متمرکز هستند.

9. آن‌ها بر روی بهبود خود سرمایه‌گذاری می‌کنند

 افراد بهره‌ور زمان و انرژی خود را صرف توسعه دادن به مهارت‌ها، توانایی‌ها و علاقه‌مندی‌های خود می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که این سرمایه‌گذاری بهترین سرمایه‌گذاری آن‌ها است.

10. آن‌ها به اشتباهات خود اقرار کرده و از شکست‌های خود درس می‌گیرند

اشتباهاتی که مخفی بوده و یا نادیده گرفته شده‌اند دوباره تکرار خواهند شد اما قبول کردن و اقرار به یک اشتباه، اولین قدم در درس گرفتن از اشتباهات است.

11. آن‌ها می‌دانند که خودشان مسئول موفقیت خود هستند

زمانی که به خودتان پاسخگو بوده و مسئولیت‌پذیر باشید، قوانین خودتان را خواهید داشت که با داشتن آن قوانین کارهای موردنیاز را انجام می‌دهید تا کاری که بر عهده دارید را به پایان برسانید. مسئولیت اعمال خود را بپذیرید، نسبت به نتیجه یک کار پاسخگو باشید و مالکیت آن را در دست بگیرید زیرا شما تنها کسی هستید که ارزش موفقیتتان را می‌دانید.

کمک -یاری-همکاری

12. آن‌ها به هرکسی که می‌توانند کمک می‌کنند

افراد موفق می‌دانند که موفقیت دراز مدت وابسته به مقدار خدمتی است که شما به مردم می‌کنید. ما با کمک به دیگران در اصل به خودمان کمک می‌کنیم. سودمندترین دارایی هر فرد، ذهنی پر از علم نیست، بلکه قلبی پر از فهم و شعور، گوشی برای شنیدن و دستی برای کمک کردن است. هنگامی که به دیگران برای رسیدن به رویاهایشان کمک می‌کنید باعث می‌شود تا به رویای خودتان نیز برسید.

 

منبع: INC

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-02-22 12:50:30
دسته بندی ها