10 مهارت اساسی برای موفقیت در کسب و کار

16 بهمن 1399 - 11:00
کار آفرینی - 10 مهارت اساسی برای موفقیت در کسب و کار
10 مهارت اساسی برای موفقیت در کسب و کار
امتیاز مطلب: 98%

اگر می خواهید در شغل کارآفرینی قدم بگذارید و استارتاپ جدیدی راه اندازی کنید، حتما این سؤال برایتان پیش آمده که چه مهارت‌هایی باعث شده کارآفرینان موفق از دیگران متمایز باشند؟ با یوکن همراه باشید.

به تازگی سؤالی در وب سایت کورا منتشر شده که به مهارت‌های کارآفرینی اشاره دارد.

سؤال: اصلی‌ترین مهارت‌هایی که باید به عنوان یک کارآفرین داشته باشید چیست؟ ماریو پشوف، مدیرعامل کمپانی DevriX و SME Digital Consultant، به این سؤال در کورا پاسخ می‌دهد:

1. کنجکاو بودن

کارآفرینان موفق باید بتوانند فرصت‌های تازه را کشف کنند، مشکلات جدید را بشناسند، فرآیند کسب و کار را بهبود بخشند و ایده‌ای نو داشته باشند. دست یابی به این هدف به شور و اشتیاق کارآفرینان برای مطالعه در زمینه‌های مختلف و رغبت آن‌ها به آزمودن کسب و کارهای سخت بستگی دارد.

زمان-مدیریت-بهره وری

2. مدیریت زمان

در شغل کارآفرینی برنامه ریزی منسجم و دقیق، تعیین مراحل اصلی کار، اجرا و استمرار در کارها بسیار مهم هستند؛ اما هیچ یک از آن‌ها بدون مدیریت صحیح پروژه و تخصیص زمان، اجرایی نخواهد شد.

3. داشتن تفکر استراتژیک

کارآفرینان بزرگ به خوبی می دانند چطور یک مشکل را موشکافی کنند و به دلیل اصلی آن پی ببرند. آن‌ها می توانند از این طریق زمینه رشد و پیشرفت خود را از دل مشکلات بیرون آورند، به راه حل‌های خلاقانه برسند و بهترین و نزدیک‌ترین مسیر برای دست یابی به آن را پیدا کنند. کارآفرینان موفق می توانند در مدت محدود و با بودجه‌ی کم، طرحی نهایی برای تولید یک محصول خوب و رضایت بخش داشته باشند.

4. کارایی بالا

کارآفرینان بزرگ از قانون 20-80 بهره می برند و می دانند برای حل یک مشکل نیاز به کارایی بالا خواهند داشت. قانون 20-80 یا اصل پارتو می گوید 80 درصد اتفاقات تنها ناشی از 20 درصد علل هستند. این قانون در کسب و کار هم به کار می رود، مثلاً 80 درصد خریدها فقط توسط 20 درصد از مشتریان انجام می شود.

در کارآفرینی باید از قوانینی استفاده شود که در زمان کمتر به نتایج بهتری می رسد. جابه‌جایی میان کارهای مختلف و تکراری روزانه، برای بالا بردن کارایی بسیار مفید است.

5. انعطاف‌پذیری

رسیدگی به درخواست‌ها، عدم تمرکز، کند شدن و فرسودگی ناشی از کار، از جمله مواردی است که به انعطاف پذیری شما در مقابل مشکلات بستگی دارد.

کار-شغل-بهره وری-همکاران

6. روابط عمومی بالا

برقراری ارتباط مؤثر برای تعامل با همکاران، شرکا و مشتریان در پیشرفت یک کسب و کار بسیار حائز اهمیت است. روابط عمومی بالا می تواند از بروز بسیاری از مشکلات میان شما و مشتریانتان بکاهد.

7. شبکه‌سازی

شبکه‌سازی باعث ایجاد فرصت‌های زیادی در کسب و کار می شود که از آن جمله می توان به تسهیل معاملات، یافتن کارفرما و کارمند اشاره کرد. اینترنت باعث گسترش ارتباطات شده و کمک می کند پیام‌ها را به آسانی در کمترین زمان انتقال دهید.

8. مدیریت مالی

نحوه مدیریت مالی می تواند سبب موفقیت یا شکست یک کسب و کار شود. هر کارآفرین موفقی به مدیریت درست منابع، محاسبه نرخ بازگشت سرمایه و ارزیابی صحیح سرمایه گذاری نیاز دارد.

9. برندسازی

کارآفرینان بزرگ توجه زیادی به برند سازی دارند و می دانند ساخت یک برند مناسب و در خور توجه مشتریان، از اهمیت زیادی برخوردار است.

10. کانال فروش مناسب

بهتر انجام شدن کارها و خلق فرصت‌های جدید برای کسب و کار به کانال‌های فروش خوب وابسته است که تبدیل پذیری بیشتری دارند و سرمایه توسط آن‌ها با سرعت بالایی رشد پیدا می کند. داشتن کانال‌های فروش باعث خلق فرصت‌های جدید در کسب و کارتان خواهد شد.

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-12 11:31:19
دسته بندی ها