9 بیوگرافی که برای پولدار شدن باید بخوانید

27 شهریور 1399 - 6:15
بیوگرافی - 9 بیوگرافی که برای پولدار شدن باید بخوانید
9 بیوگرافی که برای پولدار شدن باید بخوانید
امتیاز مطلب: 93%

اگر قصد پولدار شدن دارید پس باید همانند افراد پولدار فکر و عمل کنید. به این منظور بیوگرافی 9 نفر از موفق‌ترین افراد را برای شما آماده کرده‌ایم. در ادامه با یوکن همراه باشید.

موفقیت، مهارتی آموختنی است. میلیونر خود ساخته تی. هارو اکر در کتاب «راز‌های ذهن میلیونر» تأکید می‌دارد که هر کسی می‌تواند رشد کند و موفق و ثروتمند شود. یکی از نقطه‌های شروع انجام این کار خواندن بیوگرافی افرادی است که قبلاً این مسیر را طی کرده‌اند.

"افراد موفق به افراد موفق دیگر به عنوان وسیله‌ای برای انگیزه دادن به خود نگاه می‌کنند." اکتر بیان می‌کند "آن‌ها افراد موفق دیگر را به عنوان الگویی برای یادگیری می‌بینند. افراد موفق به خودشان می‌گویند که اگر دیگران توانسته‌اند پس من هم می‌توانم."

برای کمک به شما در سفر به سمت ثروت، 9 بیوگرافی  از پولدارترین تجار، سرمایه‌گذار و کارآفرین در سراسر دنیا را تهیه کرده‌ایم. قول نمی‌دهیم که خواندن این بیوگرافی‌ها ثروتمند شدن شما را تضمین می‌کند اما روش خوبی برای گرفتن انگیزه و الهام است.

تایتان: زندگی جان دی راکفلر از ران چرنو

کتاب 800 صحفه‌ای ران چرنو زندگی شگفت انگیز دی راکفلر سرمایه دار نفت آمریکایی را به شما نشان می‌دهد. راکفلر که در خانواده‌ای روستایی متولد شده بود، به عنوان یک حسابدار کار خود را آغاز کرد و با ایجاد قدرتمندترین انحصار نفت استاندارد آمریکا در سال 1870 به یکی از ثروتمندترین مردان جهان تبدیل شد.

یکی از برترین کتاب‌های انتخاب شده توسط بیلیونر چارلی مانگر«تایتان» جزئیات گرایی، روحیه رقابتی و طبیعت سخاوتمندانه راکفلر را نشان می‌دهد و چگونگی ساختن شرکتی عظیم از یک صنعت در حال ظهور را بیان می‌کند.

گلوله برفی: وارن بافت و کسب و کار زندگی از آلیس شرودر

زندگینامه وارن بافت از آلیس شرودر سومین فرد ثروتمند جهان و بهترین سرمایه‌ گذار، به بیان داستان‌های سرگرم کننده از دوران کودکی بافت مانند اینکه چگونه در سن یازده سالگی سهام انتخاب می‌کرد و تا سن 16 سالگی 53 هزار دلار جمع کرده بود می‌پردازد. این‌ کتاب همچنین سفر او در مسیر موفقیت را با جزییات بیان ‌می‌کند.

گلوله‌ی برفی دسترسی ما به زندگی خصوصی و فروتن بافت را فراهم می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه انسان‌های خوب پیروز می‌شوند.

اولین سرمایه دار: زندگی حماسی کورنلیوس واندربیلت، توسط تی جی استایلز

تی جی استایلز در کتاب «اولین سرمایه‌گذار» جزییات موفقیت میلیونر خودساخته کورنلیوس واندربیلت کسی که بیش از هر فرد دیگر برای ایجاد سرمایه داری مدرن اعتبار کسب کرده است را بیان می‌کند.

سرمایه دار آمریکایی در شرایط ضعیفی در جزیره‌ی استیتن متولد شد. وی بیش از به سلطه درآوردن صنایع کشتی بخار و راه آهن به عنوان کاپیتان کشتی برای تجاری ثروتمند کار می‌کرد. او در سال 1877 با ارزش خالص بیش از 100 میلیون دلار فوت کرد.

اندرو کارنگی از دیوید ناسو

زمانی که در سال 1948 اندرو کارنگی از اسکاتلند به آمریکا مهاجرت کرد هیچ چیزی نداشت. نیم قرن بعد او پس از کمک به ساختن صنعت فولاد آمریکا، چندین نیکل و سکه را به یک ثروت تبدیل کرد و ثروتمندترین مرد در این کشور شد.

سپس او تصمیم گرفت تا تقریباً تمام پول خود را ببخشد و در این تلاش به میزان زیادی موفق بود. تاریخ‌ شناس دیوید ناسو مسیر زندگی اندرو کارنگی تاجر موفق را برای ما به ارمغان می‌آورد و روش به دست آوردن ثروتش و دلیل بخشیدن آن را بیان می‌کند.

سرمایه‌ دار مردم: هنری فورد و قرن آمریکا از استیو واتس

استیو واتس داستان مهیج هنری فورد را به قلم می‌کشد: پسر کشاورز از میشیگان که تبدیل به یکی از ثروتمندترین مردان آمریکا شد.

«سرمایه دار مردم» اعلام می‌دارد که نیازی نیست شما اولین نفر در انجام کاری باشید تا موفق شوید. هنری فورد اتومبیل را اختراع نکرد و اولین شخص نبود که خط تولید آن را راه‌اندازی کرد اما او کسی بود که این دو کار را بهتر از دیگران انجام داد. گزارش دقیق واتس از یکی از مشهورترین افراد آمریکایی، تفکر نوآورانه و خلاق برای شما الهام بخش خواهد بود.

«تبدیل شدن به استیو جابز: تکامل یک تازه به دوران رسیده‌ی بی‌دقت به یک رهبر چشم انداز» از برنت شیندلر و ریک تتزیلیچ

بر اساس اظهارات مدیران اپل، از جمله مدیر عامل شرکت تیم کوک، این پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز یکی از دقیق ترین کتاب‌های مربوط به زندگینامه استیو جابز است که تا به حال نوشته شده است.

«تبدیل شدن به استیو جابز» پر از قطعات جالب در مورد بنیان‌گذار مرحوم و مدیر عامل شرکت اپل بوده و جنبه‌ای از زندگی او را به خوانندگان خود نشان می‌دهد که در رسانه‌ها کمتر به آن پرداخته شده است.

شما با خواندن این کتاب، با داستان اولین شغل وی بعد از انصراف از کالج در یک‌ باغ سیب و همچنین با داستان‌های بسیار دیگر که او را به موفقیت و ثروتش رساندند‌ آشنا خواهید شد.

راه‌های مری کی: اصول بی پایانی از بزرگ‌ترین کارآفرین زن توسط مری کی اش

یکی از بزرگ‌ترین و الهام‌بخش‌ترین کارآفرینان آمریکایی، میلیاردر مری کی، در سال 1963، شرکت رویایی خود را به نام Mary Kay Inc یک نیروی فروش مستقل جهانی که لوازم آرایشی را به فروش می‌رساند، راه اندازی کرد.

کارآفرین اهل تگزاس فلسفه کسب و کار غیر متعارف خود و چگونگی حرکت و موفقیت در یک دنیای کسب و کار تحت سلطه مردانه را در زندگینامه خود «راه مری کی» با ما به اشتراک می‌گذارد.

اپرا: بیوگرافی از کیتی کلی

پیش از اینکه اپرا وینفری ملکه‌ی تلویزیون روزانه و یک میلیاردر شود، در فقر بزرگ شد و دوران کودکی بدی را تجربه کرد. امروزه، فوربس ارزش وینفری را 3 میلیارد دلار تخمین می‌زند. او همچنین تنها زن سیاه پوست حاضر در فهرست 400 ثروتمندترین افراد آمریکا است. کیتی کلی داستان الهام بخش مدافع رسانه و بشردوستانه را که از لباس‌های کیسه‌ی سیب زمینی به لباس‌های مارک پرادا و جیمی چو رسید در زندگینامه اپرا، می‌نویسد.

بیل گیتس: بیوگرافی، توسط مایکل بی بگرفت

اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، با خواندن زندگینامه بیل گیتس ثروتمندترین مرد جهان، اشتباه نخواهید کرد. در بیوگرافی بیل گیتس در مورد اسطوره‌ی بی‌نظیر و بی‌پروا که از کالج انصراف داد و در سن بیست سالگی مایکروسافت را بنیان‌گذاری کرد و کسی که امروزه زندگی خود را به اعمال بشر دوستانه اختصاص داده و تا کنون بیش از 30 میلیارد دلار اهدا کرده است را  فرا خواهید گرفت.

 

منبع: Businessinsider

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-05 15:56:21
دسته بندی ها