چند عادت ساده روزانه از زبان موفق‌ترین مدیرانِ دنیا

11 شهریور 1398 - 4:00
مدیریت شخصی - چند عادت ساده روزانه از زبان موفق‌ترین مدیرانِ دنیا
چند عادت ساده روزانه از زبان موفق‌ترین مدیرانِ دنیا
امتیاز مطلب: 98%

بعضی عادت‌های ساده‌ی روزانه، تأثیر شگفتی روی مسیر زندگی‌تان دارند. تحقیقات نشان می دهد بیشتر مدیران و کارآفرینان موفق، عادت‌های خاصی دارند که سبب می شود در زندگی خود به پیشرفت برسند. با یوکن همراه باشید.

آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید چه عاملی افراد موفق را از دیگران متمایز می کند؟ در ادامه نقل قول‌هایی از چندین کارآفرین موفق را بیان می کنیم که از عادت‌های روزانه‌ی خود خبر داده‌اند:

کارهایتان را زودتر به انجام برسانید

تاد کریزلمن، مدیرعامل کمپانی تبلیغات هوشمند مدیا رادار: "برای این که بهره‌وری بیشتری داشته باشید، سررسید کارهایتان را زودتر از زمان مشخص شده، برای خود تعریف کنید. البته نیاز نیست در این کار زیاده روی کنید. اگر از قبل مسیر کارتان را مشخص کنید، بهتر می توانید میزان پیشرفتتان را بسنجید. این عادت باعث ایجاد پروسه‌ای می شود که در آن کارها ضروری و روشن است و در هیچ زمینه‌ای ابهامی وجود ندارد."

زمان بیشتری را در فضای آزاد سپری کنید

جاش سواین، مدیرعامل کمپانی برین جولت: "بیرون آمدن از خانه به شما کمک می کند ذهنتان را آزاد کنید و برنامه‌تان را با نگرش بهتری ببینید. من همیشه در فضای آزاد می نشینم و در حالی که زیبایی‌های طبیعت را تحسین می کنم، تمام کارهایی که باید در طول روز انجام دهم را می نویسم. همیشه از چهار مسئله‌ی مهم شروع کنید و بعد تمام کارهایتان را بنویسید، حتی کارهایی که روز قبل نتوانستید انجام دهید. بعد از آن، فکر کنید چه کارهایی قابل ادغام هستند یا بهترین روش برای انجام هر کار چیست."

شرکت برین جولت در حوزه‌ی بازاریابی محتوا فعالیت دارد و همواره مقالات و ویدئوهایی برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی تولید می کند که هر ماه مورد استفاده نیمی از کاربران آمریکایی و 300 میلیون نفر در سراسر دنیا قرار می گیرد.

در زمان ورزش کردن، تجسم‌های خلاق داشته باشید

ست آو، مدیرعامل کمپانی مالی دورادو: "وقتی مشغول ورزش کردن هستید، ذهنتان به کجا سر می زند؟ ورزش یکی از عادت‌های روزانه است که نقش مؤثری در موفقیتم دارد؛ اما من این موفقیت‌ها را از قبل در ذهنم تجسم می کنم. من همیشه سعی می کنم کارایی و بهره‌وری خود را بالا ببرم، در این راستا متوجه شدم وقتی ورزش می کنم، می توانم استفاده‌ی مفیدتری از ذهنم داشته باشم. قبل از آن ذهنم به طور ناخودآگاه به سمت کارهایی می رفت که انجام نداده بودم یا به مسائل بی‌معنا و بی‌مورد مشغول می شد؛ اما اکنون متوجه شدم می توانم از این زمان، برای تجسم اتفاقات مثبت استفاده کنم. اکنون ورزش برایم لذت بخش تر و هیجان‌انگیزتر از قبل شده است."

چند عادت ساده روزانه از زبان موفق‌ترین مدیرانِ دنیا

شرکت دورادو، یک شرکت سرمایه گذاری است که ثروت مشتریان را از طریق سرمایه گذاری روی پروژه‌های املاک و مستغلات بالا می برد.

روحتان را دریابید

جی اسکات اشتاینر، مدیرعامل مرکز پزشکی دیترویت، بیمارستان دیترویت و هارپر هازل: "من هر روز با مشتریان خود در ارتباط هستم. به عنوان مدیر بیمارستان، با بیماران، همکاران و پزشکان روابط نزدیکی دارم و اطلاع از بهبودی آن‌ها و شنیدن صحبت‌هایشان درباره مراقبت و همدلی، روح مرا تغذیه می کند. گوش دادن به حرف بیماران به من کمک می کند تا بیمارستانم را برحسب نیازهای آن‌ها بهبود دهم. وقتی با بیماران حرف می‌زنم، بهتر می توانم الهام بخش همکاران و دیگر پزشکان باشم. این عادت روزانه باعث موفقیت من شده است."

به دیگران کمک کنید

لئونا هیرائوکا، مدیرعامل کایرو، موسسه‌ای که در زمینه نگهداری و بهبود کیفیت زندگی سالمندان فعالیت دارد و در خدمات مردم ژاپنی-آمریکایی لس آنجلس، اورنج و ونتورا است: "همیشه با کسانی که زمانی به شما یا کسب و کارتان کمک کرده‌اند در ارتباط باشید و در عوض آنچه گرفته‌اید، خدمت بهتر به افراد دیگری ارائه دهید که نیازمند کمک هستند. من چند سال قبل با آدام گرنت، پروفسور دانشکده‌ی وارتون آشنا شدم. او کتابی با نام "دادن و گرفتن: چرا کمک به دیگران باعث موفقیت هر چه بیشتر ما می شود" دارد که کتاب بسیار ارزشمندی است. باید بیشتر از آنچه دریافت می کنید، به دیگران خدمت کنید و قدردان آن‌ها باشید."

منتظر اتفاقات جدید باشید

مایکل هان، مدیرعامل شرکت هان گروپ ال ال سی: "من هر روز منتظر هستم تا ببینم چه اتفاق تازه‌ای در زندگی‌ام رخ می دهد. تفاوت ندارد پروژه‌ی جدید، طرح یا روابط با مشتریان باشد، بلکه مسئله‌ی مهم خلق ارزش‌های جدید و کمک به دیگران است و این که ببینم این مراحل، چطور روی چرخه‌ی کسب و کار فعلی و بلندمدت ما اثر می‌گذارند. در این مسیر، اطلاع از داده‌ها و آمادگی برای اقدامات فوری، فاکتوری بسیار مهم است. این عادت سبب موفقیت من در زندگی حرفه‌ای و شغلی‌ام شده است و توانسته‌ام از این طریق ارزش بیشتری در نظر مشتریانم داشته باشم. علاوه بر آن، روابط پایدار و حرفه‌ی زیادی ایجاد کرده‌ام که هر یک نکات بسیار خوبی به من آموخته‌اند."

کمپان هان گروپ ال ال سی در حوزه مشاوره‌ی بهداشت و سلامت فعالیت داشته و در کالیفرنیا واقع شده است. این شرکت در زمینه مشاوره به سیستم‌های بهداشتی، بیمارستان‌ها، برنامه‌های بهداشتی، امور مالی، برنامه ریزی استراتژیک، بازاریابی و روابط عمومی این صنعت فعالیت دارد.

با احساسی خوب، روزتان را شروع کنید

دیوید جانسون، مدیرعامل کمپانی فرایمنز برو، سازنده‌ی قهوه و سودا: "من می دانم اگر روزم را با یک عادت مفید آغاز کنم، این حس خوب را در تمام طول روز خواهم داشت؛ اما اگر صبح با ناامیدی و استرس از رختخواب بلند شوید، تمام روزتان به همین صورت سپری می شود. از همان ابتدای صبح تمرکز کنید و اجازه ندهید هیچ چیز حواستان را به جای دیگری ببرد. پس با این عادت، ظهر، بعدازظهر و عصر بهتری را تجربه خواهید کرد."

چند عادت ساده روزانه از زبان موفق‌ترین مدیرانِ دنیا

مدیتیشن کنید

ریک استیل، مؤسس و مدیر بازاریابی سلکت شاپ و نویسنده‌ی کتاب "30 روز تا تأسیس: خاطرات کارآفرینی که کسب و کاری یک میلیارد دلاری ساخت ": مدیتیشن به من کمک می‌کند با ذهنیت بازتری زندگی کنم و دقیقا بدانم در طول روز چه می خواهم. تنها باید 5 دقیقه چشمانتان را ببندید و آرام تنفس کنید. وقتی برای شنیدن صدای کائنات وقت بگذارید، قطعاً این صدا کمکتان خواهد کرد."

مهربانی را تمرین کنید

رایان اسمیت، مدیرعامل کمپانی فوتسی، پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی برای تطبیق خریدهای مشتریان: "بیشتر هنجارهای رفتاری در کسب و کارها، به دلیل وجود افراد خودخواهی است که تنها به دنبال خواسته‌های خودشان هستند. در مقابل افرادی که به روابط و خانواده خود متعهدترند، رویکرد بهتری دارند. پس تمرین کنید هم با خودتان و هم با دیگران مهربان‌تر باشید. این کار بهترین سرمایه گذاری روی سلامتی، شغل و جامعه‌ای است که در آن زندگی می کنید. پیشنهاد می کنیم بدون چشمداشت به دیگران محبت کنید و قدردان آن‌ها باشید. مطمئن باشید این قدردانی به سمت خودتان برمی گردد."

ذهنتان را از افکار منفی رها کنید

جنیس تیلور، مدیرعامل کمپانی مازو، رسانه‌ی اجتماعی مبتنی بر امنیت، ارزش‌ها و خانواده: "من هر روز ساعت 6 صبح از خواب بیدار می‌شوم. یک فنجان قهوه می خورم و به دنبال خبرنگاری می روم. حتماً این جمله‌ی معروف را شنیده‌اید: "ورودی زباله، خروجی زباله " بدین معنا که اگر داده‌ی بد و نامعتبری به سیستم دهیم، خروجی نامعتبری به دست خواهیم آورد. در طول روز افکار، ایده‌ها و انرژی‌های مختلفی را وارد ذهنمان می کنیم که ما را به سمت‌های مختلفی می برند. در طول چند روز، این افکار روی هم انباشته می شوند و در نهایت به جایی می رسیم که روح و احساسمان متلاشی می شود.

چند عادت ساده روزانه از زبان موفق‌ترین مدیرانِ دنیا

من عادت دارم هر روز صبح ذهنم را آزاد کنم. تمام افکار منفی و آزاردهنده را بیرون می ریزم و تلاش می کنم در لحظه زندگی کنم. وقتی می توانم افکاری که با هدف اصلی زندگی‌ام تطابق دارند را انتخاب کنم که ذهن آرامی داشته باشم. وقتی می نویسم، مدیتیشن یا ورزش می کنم، روی روزهای بهتر و دست یابی به رؤیاهایم تمرکز دارم."

بگویید: "متشکرم"

دریک فونگ، مدیرعامل کمپانی دراپ: "کارمندان شما تمایل دارند بدانند شما برای تمام سخت کوشی ها و ریسک پذیری ها در طول کار، قدردان آن‌ها هستید. یک تشکر ساده تأثیر فوق‌العاده‌ای روی احساس و انگیزه‌ی اطرافیانتان خواهد داشت. پس این جمله را در طول روز به کار ببرید و به عادت روزانه‌ی خود تبدیل کنید."

شرکت دراپ به عنوان یک پلتفرم پاداش دهی متمرکز فعالیت می کند که به کاربران امکان می دهد وقتی از برندهای موردعلاقه‌ی خود خرید می کنند، امتیاز کسب کنند.

وقت شناسی را به عادت خود تبدیل کنید

مایکل پریش، مدیر استراتژی کمپانی کوپن فالو: "هر چند به قدری درگیر مشغله‌های روزانه هستیم که کمتر کسی وقت شناس است، اما من با اشتیاق فراوان وقت شناسی دقیق را تمرین می کنم. در 10 سال اخیر، به ندرت پیش آمده دیرتر سر قرار خود برسم. تفاوتی ندارد با دوستان، مشتریان یا همکارانم قرار ملاقات داشته باشم، در هر صورت مطمئن باشید همیشه خودم را سر وقت می رسانم. "

به خودتان استراحت دهید

آورام میلر، معاون بخش توسعه کسب و کار کمپانی اینتل، مؤسس کمپانی اینتل کپیتال و معاون هیئت مدیره‌ی کمپانی سامتریکس: "من باور دارم خواب کافی، سبب افزایش بهره‌وری و خلاقیت شده و به شما کمک می کند لذت بیشتری از فعالیت‌های خود ببرید. این همان چیزی است که در طول فعالیت در شرکت سامرتیکس یاد گرفته‌ام. لازم است بدانید این شرکت در حوزه درمان اختلالاتی چون آپنه انسدادی و خروپف، به منظور بهبود کیفیت خواب فعالیت دارد.

از مدت‌ها قبل تصور می کردم خواب باعث هدر رفت زمان می شود؛ اما اکنون معتقدم خواب، ورزش و تغذیه‌ی سالم، برای سلامتی مهم هستند. من همیشه سعی می کنم برنامه‌ی منظمی برای انجام کارهایم داشته باشم، در ساعت مشخصی غذا بخورم، سر ساعت مشخصی به رختخواب بروم. شاید این کار به نظر خسته کننده برسد، اما تأثیر فوق‌العاده‌ای در زندگی‌ام داشته است."

دست از سرزنش بردارید و به دنبال تشویق کردن باشید

مت کلارک، مدیرعامل کمپانی کورسنتریک که با راه حل‌های اتوماسیون مبتنی بر ابر، از دارایی‌های مالی سازمانی مراقبت می کند، در این باره می گوید: "عکس‌العملی که یک مدیر در مقابل شکست‌ها و موفقیت‌ها از خود نشان می دهد، باعث اعتماد یا عدم اعتماد تیمش خواهد شد. در زمان شکست و شرایط سخت، من تلاش می کنم به جای این که کسی را متهم کنم، مراقب کارمندانم باشم و اعتماد آن‌ها را جلب کنم. در زمان موفقیت نیز از کسانی که نقش بیشتری در این پیروزی داشته‌اند، تشکر و قدردانی می کنم. پس به عنوان یک رهبر سرزنش را کنار بگذارید و به تشویق روی آورید تا اعتبار بیشتری کسب کنید. اگر تنها یک بار اعتماد میان رهبر و اعضای تیم از بین برود، دیگر هدایت کردن کارمندان کار بسیار دشواری خواهد شد."

چند عادت ساده روزانه از زبان موفق‌ترین مدیرانِ دنیا

زمانی را به تفکر درباره اهدافتان اختصاص دهید

جیسون گرنبرگ، معاون بخش بازاریابی سیلترو، سازمان مدیریت تجربه متقابل در شرکت‌های خرده فروشی و رسانه‌ای، می گوید: "شاید برخی کارهای روزمره چون خواندن ایمیل‌ها و پاسخ دادن به آن‌ها، دنبال کردن پروژه‌ها و نیازهای بی‌ارزش وقت زیادی از ما بگیرد؛ اما من همیشه زمانی را به فکر کردن درباره هدف نهایی‌ام اختصاص می‌دهم. زمانی که خلاق‌تر هستم و ذهنیت بازتری دارم، صرف پیدا کردن راه حلی برای چالش‌های بزرگ‌تر می کنم."

از خود بپرسید "اگر دوباره شروع کنم؟"

کیچ گرسو، مؤسس و مدیرعامل کمپانی نرم افزاری بیوتیفول. آی: "گاهی تمایل زیادی به طرح اولیه پروژه‌ها داریم. به همین خاطر در هر مرحله از کار، این سؤال را از خودم می‌پرسم. این سؤال باعث می شود تمام فرضیات را دوباره بررسی کنم. اگر بتوانم راه حل بهتری پیدا کنم، باید به عقب بروم و از نو شروع کنم؛ اما اگر راه حلی به ذهنم نرسد، با قدرت و اعتماد به نفس بیشتری به کارم ادامه می دهم."

لیستی از کارهایتان داشته باشید

سارا گویل، مدیرعامل کامترکس، شرکت تولیدی صنعتی و الکترونیکی: "همانند خیلی از مدیران و کارآفرینان پرمشغله، من هم وقتی بهتر عمل می کنم که روی اهدافم تمرکز بیشتری داشته باشم. من باور دارم اگر راه حلی برای مشکلات کسب و کارتان پیدا نکنید، به هیچ پیشرفتی نخواهید رسید. پس در ابتدای هر ماه، فهرستی از پنج مسئله‌ی مهمی که برای رسیدن به اهداف ضروری هستند، می‌نویسم. هر روز صبح روی یکی از این مسائل متمرکز می شوم. در این زمان به موسیقی کلاسیک گوش می دهم زیرا موسیقی باعث می شود ذهنم متمرکز و خلاق‌تر باشد. البته به برنامه و اهداف آن روز هم فکر می کنم. بدین ترتیب کارایی بیشتری خواهم داشت و این فهرست به من کمک می کند که بدانم چه اولویت‌هایی دارم."

پیگیر موضوعات موردعلاقه‌تان باشید

نیک لئونیدو، مؤسس نیکلون، تولیدکننده‌ی کیف‌های دست دوز: "هر روز صبح یک فنجان قهوه می خورم و صفحات اجتماعی موردعلاقه‌ام را چک می کنم. من دوست دارم با مُد همگام باشم، به همین خاطر همیشه دنبال موضوعاتی هستم که در این باره الهام بخشم خواهند بود. "

در پی سادگی باشید

کریس میر، مدیرعامل کمپانی ماگیلا لونز: "من قبل از طلوع خورشید سه مایل پیاده روی می کنم. این کار بهترین عادت روزانه‌ی من است، همین کار بود که سبب شد کسب و کارم را راه اندازی کنم. در طول پیاده روی، قادر به درک سادگی چالش‌های اطرافم هستم. وقتی خورشید طلوع می کند، برگ درختان تکان می خورد و من شبنم روی چمن‌ها را نظاره می کنم. درک و شنیدن این سادگی، سبب راه اندازی پلتفرم ما شد و در نهایت به من کمک می کند تا تجربه‌ی بهتری برای مشتریانم فراهم کنم."

مثبت اندیش باشید

جو ساردانو، مدیرعامل سنسوس هلثکیر، سازمانی که درمان مقرون به صرفه‌ای برای سرطان پوست غیر ملانوم و کلوئیدها ارائه می‌دهد. مدیرعامل این شرکت پزشکی می گوید:" وقتی مدیر شرکتی هستید که براساس نتایج عمل می کند، باید نسبت به راهکارهایی که برای حل مسائل ارائه می دهید، خوش بین باشید. هیچ وقت فعالیت‌هایتان را با موفقیت اشتباه نگیرید. تنها نتایج هستند که به شما نشان می دهد چقدر کارهایتان را خوب پیش برده‌اید. من باور دارم نگرش مثبت سبب می شود راهکارهایی پیدا کنید که در نهایت به نتایج مثبت ختم می شوند."

چند عادت ساده روزانه از زبان موفق‌ترین مدیرانِ دنیا

مدام به دنبال یادگیری باشید

کارل رودریگز، مدیرعامل شرکت مدیریتی دستگاه‌های موبایل بر مبنای اینترنت اشیاء SOTI: "در هر شغلی که باشید، مهم این است نسبت به کارهایی که انجام می دهید اشتیاق داشته باشید. وقتی از سرکار به خانه می‌آیید، سرگرمی هیجان انگیز و خلاقانه‌ای داشته باشید تا خستگی روزتان را برطرف کند. من همیشه سعی می‌کنم با خواندن مقالاتی که باعث برانگیخته شدن کنجکاوی‌ام می شود، ذهنم را تازه نگه دارم. هم اکنون مشغول مطالعه‌ی محاسبات کوانتومی هستم، زیرا این فناوری فرصت‌های زیادی فراهم می کند و قطعاً در آینده زیرساخت‌های تلفن همراه و امنیت سایبری را متحول خواهد کرد."

میان کار و زندگی خود تعادل ایجاد کنید

جاک ریگان، مدیرعامل کمپانی بیوتکنولوژی لکساژن که در حوزه‌ی فناوری تشخیص پاتوژن سریع، حساس و خودکار فعالیت دارد، درباره تعادل کار و زندگی می‌گوید: "من به اولویت بندی کارهایم بسیار اهمیت می دهم. هیچ وقت نمی خواهم انجام کارهای روزانه سبب شود از اهداف خود جا بمانم. البته وقتی در یک استارتاپ مشغول هستید سرعت کارها بسیار بالاست و استرس زیادی به شما تحمیل می شود، اما باید برای جلوگیری از فرسودگی و خستگی میان کار و زندگی خود تعادل ایجاد کنید. من این تعادل را با ورزش کردن به دست آورده‌ام، وقتی مجموعه‌ای از افکار به ذهنم می رسد. "

از افراد منفی باف دوری کنید تا روی مسیر پیشرفتتان تأثیر نگذارند

دیو ایروین، مدیرعامل سیستم‌های پزشکی Ra: "من به صحبت‌های اطرافیانم گوش می دهم و در صورت لزوم کارها را اصلاح می کنم؛ اما باور دارم انرژی منفی برخی افراد، ما را از مسیر پیشرفت دور می کند. من روی اهداف واقعی تمرکز دارم و هر راهی را برای دست یابی به این اهداف امتحان می کنم. با پایداری و صبر می‌توانید پیچیده‌ترین مشکلات را هم حل کنید."

چند عادت ساده روزانه از زبان موفق‌ترین مدیرانِ دنیا

درباره کسب و کار خود و آینده‌ی آن تحقیق کنید

پی جی فورسفولد، مدیر محصول کمپانی فوتسی: "من معمولاً یک ساعت بعد از شام را به مطالعه درباره صنعت کاری خود، صنایع مرتبط با آن و رویدادهای جاری اختصاص می دهم. مقالاتی که نیاز است دوباره به آن‌ها رجوع کنم را علامت گذاری می کنم. گاهی خلاصه‌ای از مطالب را با دوستانم در میان می‌گذارم. این کار در حداقل فایده ممکن به من کمک می کند تا نکات مهم را به خاطر بسپارم و ببینم این پیشرفت‌ها چطور مرا در دست یابی به اهدافم یاری می کند. الوین تافلر درباره پوشه‌های بایگانی مغز انسان گفت: وقتی اطلاعات جدیدی را می شنویم، آن‌ها را به صورت فایل بایگانی می کنیم و فهرستشان را نگه می داریم. شاید باورش سخت باشد اما مسائل کاملاً بی‌اهمیت وبی ربط، تأثیر زیادی روی روند کاری ما خواهند داشت."

 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-09-04 13:21:43
دسته بندی ها