چندین ویژگی شخصیتی که در زندگی باعث خوشحالی‌تان می شود

8 آذر 1399 - 11:55
انگیزشی - چندین ویژگی شخصیتی که در زندگی باعث خوشحالی‌تان می شود
چندین ویژگی شخصیتی که در زندگی باعث خوشحالی‌تان می شود
امتیاز مطلب: 93%

هر کسی به دنبال یک زندگی شاد و سعادتمند است، اما با وجود استرس‌ها و دل مشغولی‌های روزانه، بیشتر اوقات نه تنها خوشحال نیستیم، بلکه روحیه‌ای ضعیف و پرخاشگر داریم. در این میان ممکن است با افرادی مواجه شوید که همیشه شاد و پر انرژی‌اند. شاید از خودتان بپرسید آن‌ها این همه انرژی مثبت را چطور به دست می آورند. حقیقت این است آن‌ها خصوصیات خاصی دارند که همیشه روی بهبود آن‌ها کار می کنند. با یوکن همراه باشید.

اگر خود را فرد مأیوس و غمگینی می‌دانید، یا برعکس خیلی مثبت اندیش و شاد هستید، به 20 خصوصیت رفتاری زیر توجه کنید. اگر تمام این ویژگی‌های رفتاری در شما وجود دارد، مطمئن خواهید شد به قدر کافی شاد و پرانرژی هستید.

پایبندی به اصول اخلاقی

داشتن اصول اخلاقی قوی و ارزش‌های اساسی و پیشبرد زندگی بر مبنای آن‌ها، درستی شما را نشان می دهد. اگر این خصوصیت را داشته باشید، همیشه درست‌ترین کار را انجام می دهید، حتی وقتی کسی ناظر اعمالتان نیست.

صداقت داشتن

صداقت چیزی بیش از بیان حقیقت است. صداقت به معنای آن است که در تمام زندگی، روابط و افکارتان قابل اعتماد و راست‌گو باشید. صداقت نیازمند روراست بودن با خود و داشتن اصالت است.

صداقت - خوشحالی در زندگی

وفاداری

وفاداری به معنای تعهد و دل سپردن به کسانی است که با آن‌ها رابطه‌ی نزدیک و عاطفی دارید. شاید نیاز باشد درباره‌ی مدیر، شرکت‌هایی که با آن‌ها همکاری می کنید، جامعه و کشورتان نیز احساس وفاداری داشته باشید.

احترام گذاشتن

باید با خودتان و دیگران رفتاری توأم با مهربانی، تواضع، احترام و وقار داشته باشید؛ یعنی به خاطر ارزشی که برای تمام انسان‌ها قائل هستید، به آن‌ها احترام بگذارید و نقایص ذاتی تمام انسان‌ها را بپذیرید.

مسئولیت پذیری

این ویژگی به معنای آن است که تعهدات شخصی، شغلی و اجتماعی‌تان را بپذیرید، حتی وقتی سخت یا ناخوشایند است. پس تعهداتتان را به طور کامل انجام می دهید و مسئولیت رفتارها و انتخاب‌هایتان را به گردن می‌گیرید.

تواضع و فروتنی

با داشتن این خصیصه، در عین حال که اعتماد به نفس بالایی دارید، مغرور و خودبین نیستید و در تعامل با دیگران خود را برتر نمی دانید. پس با این نگرشی که دارید، همیشه در حال پیشرفت و یادگیری خواهید بود. در زندگی به جای این که همیشه طلبکار باشید و بگویید لیاقتتان بیشتر است، برای تمام نعمت‌هایتان قدردان و سپاسگزارید.

تواضع - فروتنی - خوشحالی در زندگی

شفقت

برای سختی و بدبختی‌های دیگران، احساس دلسوزی می کنید و می خواهید برای کمتر شدن درد و رنج آن‌ها کاری انجام دهید.

منصف بودن

با داشتن بصیرت و شفقت، همیشه تصمیماتی می‌گیرید و کارهایی انجام می دهید تا تمام افراد درگیر در آن مسئله را به بهترین نتیجه‌ی ممکن برسانند.

بخشش و بزرگواری

به طور ارادی و آگاهانه تصمیم می گیرید خشم وعصبانیت خود را به فردی که آزارتان داده، نشان ندهید. بخشش می‌تواند همان عذرخواهی، آشتی و ادامه‌ی رابطه تعریف شود. این مسئله به فرد خاطی و شخص بخشنده مربوط است.

اصالت

اصالت به معنای آن است که بدون تظاهر و دورویی، خود واقعی‌تان را به نمایش بگذارید. پس در موقع لزوم، خودآگاهی‌تان را نشان می‌دهید و نقص‌هایتان را پنهان نمی کنید.

شجاع بودن

بدون ترس از خطر، درد و رنج، از شجاعتی برخوردارید که می توانید به برنامه یا تصمیمتان ادامه دهید و مطمئن باشید بهترین مسیر را در پیش گرفته‌اید.

سخاوت

قادرید زمان، انرژی، احساسات و دارایی‌تان را در اختیار دیگران بگذارید، بدون این که انتظار داشته باشید در ازای آن‌ها چیزی به شما بدهند. شما دارایی خود را آزادانه و با خوشحالی به دیگران می‌دهید.

استقامت

استقامت به معنای ایستادگی برای ادامه دادن مسیر و داشتن باور یا هدفی خاص است. حتی اگر دست یابی به این هدف یا نتیجه‌ی بهتر، برای فرد سخت یا ناراحت کننده باشد.

استقامت - خوشحالی در زندگی

رعایت ادب و نزاکت

با داشتن این خصوصیت، از رفتارهای خوب، کارهای مؤدبانه و اصول آداب معاشرت مطلع هستید و می‌خواهید آن‌ها را درباره تمام افرادی که با آن‌ها ارتباط دارید، به کار ببندید. تمایل دارید برای بهبود روابط و اعتماد به نفستان، مهارت‌های ارتباطی و رفتاری خود را بهتر کنید.

مهربانی

مهربانی به معنای خیرخواه بودن در برخورد با دیگران معنا می یابد. مهربانی از گرایش مثبت و تمایل به تعاملات گرم نشاءت می گیرد.

بامحبت بودن

بامحبت بودن در برخورد با کسانی که دوستشان دارید، یعنی این که با رفتار و حرف‌های خود نشان دهید چقدر به آن‌ها اهمیت می دهید. افراد بامحبت بسیار صادق‌اند و نقص‌ها و کاستی‌های خود را می پذیرند.

خوش بینی

خوش بینی به معنای احساس امیدواری و اطمینان به آینده است. خوش بینی همان نگرش مثبتی است که براساس آن تمام شرایط و رویدادهای زندگی را به صورتی مثبت و امیدبخش بیان می کنید.

قابل اعتماد بودن

اگر برای انجام کاری وعده می‌دهید، حتماً آن را به انجام می رسانید. با داشتن این خصوصیت، همیشه تعهدات و تصمیمات خود را تا مرحله‌ی آخر دنبال خواهید کرد.

وظیفه شناس بودن

می خواهید کارهایتان را با بیشترین توانایی‌تان انجام دهید. پس براساس آنچه درست است، وظایفتان را انجام می دهید و در کارهایتان بسیار دقیق، محتاط، منظم و جزئی نگر هستید.

خودکنترلی

می توانید با تکیه بر قدرت اراده و عادت‌های خوب، به احساسات و تمایلات خود غلبه کنید تا بهترین مسیر را دنبال کنید و به تعهدات و اصول خود پایبند بمانید. پس برای دست یابی به اهدافتان، احساس خودکنترلی بسیار بالایی دارید.

کسب این خصوصیات شخصیتی ارزشمند، سخت است، اما به کارگیری آن‌ها برای بهبود کیفیت زندگی‌تان، مزایای فوق‌العاده‌ای برایتان به ارمغان می آورد.

یک فرد با خصوصیات شخصیتی خوب ...

  • اعتماد و احترام دیگران را جلب می کند.
  • به شما اجازه می دهد روی دیگران تأثیر بگذارید.
  • نظر شما را در مورد شکست تغییر می دهد.
  • در شرایط سخت از شما حمایت می کند.
  • عزت نفس و اعتماد به نفستان را بهبود می دهد.
  • زمینه‌ی رابطه‌ی شاد و سالم را ایجاد می کند.
  • به شما کمک می کند به اهدافتان پایبند باشید.
  • احتمال موفقیت شما را در کارها بالا می برد.

چطور می توانیم ویژگی‌های شخصیتیِ خوب را در خود ایجاد کنیم؟

خودکنترلی - خوشحالی در زندگی

اگر می‌خواهید ویژگی‌های شخصیتی خوب را در خود ایجاد کنید، گام‌های زیر را دنبال کنید:

ارزش‌های اساسی را برای خود تعریف کنید

با مشخص کردن ارزش‌های خود برای زندگی شغلی و شخصی‌تان، می توانید بفهمید چه چیزی برای شما مهم‌تر است. این همان چیزی است که پایه‌ی اصلی انتخاب‌ها، اعمال و رفتارهای شما محسوب می شود.

به دنبال عادت‌های خوب باشید

چند مورد از ویژگی‌های شخصیتی را انتخاب کنید و آن را برای چند هفته تمرین کنید. باید رفتارهای نشان دهنده‌ی این خصوصیت را بنویسید و آن را در زندگی و تعاملات خود به کار ببندید. ترفندی مانند بستن کِش به مچ دست را انتخاب کنید و این تمرین را به خود یادآوری کنید.

با افرادی با ویژگی‌های شخصیتی مشابه معاشرت کنید

با افرادی در ارتباط باشید که دارای خصوصیات شخصیتی موردنظر شما هستند. آن‌ها به شما انگیزه می دهند و تشویقتان می کنند تا این خصوصیات را در خود ایجاد کنید. بهتر است از افرادی که دارای شخصیت ضعیف هستند و تصمیمات بدی می‌گیرند، دوری کنید.

ریسک پذیر باشید

برای رسیدن به اهداف خود، گام‌های کوچک بردارید که کمی ریسک دارند. وقتی با شکست مواجه می‌شوید و خود را در مسیر موفقیت به چالش می‌کشید، از نظر احساسی قوی‌تر و در مقابل اصولتان متعهدتر خواهید بود.

از منطقه‌ی امن خود بیرون بیایید

برای خودتان اهداف بزرگ تعیین کنید. باید انتظار بهترین‌ها را از خود داشته باشید و برای آن تلاش کنید، حتی وقتی در مسیرتان با موانع و شکست‌هایی مواجه می شوید. چالش‌ها سبب تقویت اعتماد به نفس شما می شود و شخصیتتان را تقویت می کند.

برای اصلاح خود، متعهد باشید

با تلاش می‌توانید شخصیت خود را بسازید، البته باید آن را هم در مسائل جزئی و هم در لحظات تعیین کننده‌ی زندگی‌تان تمرین کنید. گاهی ممکن است در خصوصیات شخصیتی موردنظرتان پیشرفت کنید، اما گاهی هم ممکن است درجا بزنید. با تعهد به پیشرفت شخصی و شناخت خودتان، شخصیت شما رشد می کند، حتی از طریق شکست‌ها.

فکر می کنید ارزشمندترین خصوصیت شخصی‌تان کدام است؟ از این ویژگی چطور در زندگی روزمره و شخصی خود بهره می برید؟

 

منبع: liveboldandbloom

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-11-28 23:51:31
دسته بندی ها