5 فهرستی که می‌تواند ذهن مضطرب شما را آرام کند

14 خرداد 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - 5 فهرستی که می‌تواند ذهن مضطرب شما را آرام کند
5 فهرستی که می‌تواند ذهن مضطرب شما را آرام کند
امتیاز مطلب: 94%

تنظیم یادآور در تقویم گوشی‌تان می‌تواند به شما در تنظیم برنامه روزانه‌تان کمک کند، اما آخرین باری که شما با استفاده از خودکار و کاغذ فهرستی تهیه کرده‌اید کی بوده‌ است؟ هرکسی که پس از سال 1370 به دنیا آمده، احتمالا به این حرف می‌خندد و این صفحه را می‌بندد، اما آن دسته از کسانی که آن روزهای خوب را به یاد می‌آورند زمان آن است که فهرستی بنویسید. برای آشنایی با فهرست‌های مختلف با یوکن همراه باشید.

آیا می‌دانستید که نوشتن فهرست‌ها واقعا می‌تواند به کاهش اضطراب شما کمک کند؟ در این مقاله می‌خواهیم به پنج ایده برای شروع تهیه یک فهرست اشاره کنیم.

1. فهرست انجام کارهای روزانه

خالی کردن ذهن یکی آسان‌ترین راه‌های کاهش اضطراب ذهنی است و با نوشتن آن می‌توانید در وقت خود نیز صرفه جویی کنید زیرا بدون داشتن فهرستی از کارهای روزانه ممکن است سردرگم شوید و وقت خود را صرف یادآوری امور خود کنید.

اما لانگتون، مربی سلامتی، می‌گوید تهیه یک فهرست از کارهای روزانه می‌تواند عملکرد مغز شما را بهبود ببخشد.

"هنگامی که ما مضطرب هستیم، مغز متفکر ما به درستی کار نمی‌کند. نوشتن یک فهرست به این معنا است که ما افکار خود را از ذهنمان خارج می‌کنیم.

فهرست کارهای روزانه ما را قادر می‌سازد تا اموری را که می‌خواهیم انجام دهیم را ببینیم و با استفاده از آن می‌توانیم آن‌ها را بهتر طراحی و اجرا کنیم.

فهرست کارهای روزانه همچنین اضافه کاری مغز ما را در یادآوری کارهایی که می‌خواهیم انجام دهیم، متوقف می‌سازد."

2. فهرست قدردانی

متمرکز شدن بر روی جنبه‌های بد زندگی بسیار آسان است، بنابراین چند دقیقه وقت بگذارید و خوبی‌های آن‌ها شناسایی کنید. زندگی ما می‌تواند دارای جنبه‌هایی باشد که می‌توانیم نسبت به وجود آن‌ها قدردان باشیم. در زندگی خود این جنبه‌های مثبت را شناسایی کنید.

کلویی برودریدج، کارشناس اضطراب سایت Calmer-you.com می‌گوید "شواهد فراوانی وجود دارند که نشان می‌دهند، نوشتن فهرست قدردانی، مغز ما را به سمت مثبت اندیشی سوق می‌دهد.

"اضطراب اغلب با فکر کردن به بدترین حالت ممکن شناخته می‌شود و به وسیله تمرکز بر روی جنبه‌های خوب زندگی، ما به طور طبیعی‌تر به زندگی خوش‌بینانه‌تر نگاه کرده و به همین دلیل کمتر مضطرب می‌شویم.

3. فهرست دستاوردهای امروز

امروز مشکلی را حل کرده‌اید؟ آن را یادداشت کنید

هنگامی که این فهرست را می‌نویسید، تمامی دستاوردهای امروز خود را بدون توجه به کوچک و بزرگ بودن آن دستاوردها، یادداشت کنید.

زباله‌ها را بیرون بردید؟ عالی است.

سر خود را شستید؟ محشر است.

این دستاوردهای کوچک هستند که در کنار هم جمع شده و حس موفقیت را برای شما به ارمغان می‌آورند.

4. فهرست نگرانی‌ها

به جای اینکه بگذارید نگرانی‌ها بر شما غلبه کنند، سعی کنید آن‌ها را روی کاغذ بنویسید.

کلویی، نویسنده راه‌حل اضطراب می‌گوید "من همیشه به مشتریان خود پیشنهاد می‌کنم که فهرست روزانه و یا فهرستی از نگرانی‌های خود تهیه کنند.

نوشتن فهرست یک راه برای تخلیه افکار و دغدغه‌های ذهنی است تا ذهنی سبک‌تر داشته باشیم.

عمل تبدیل احساسات و افکار به کلمات و نوشتن آن‌ها یک تاثیر آرامش‌بخش بر روی مغز ما دارد."

5. فهرست امیدها و آرزوها

درگیر روزمرگی و کارهای روزانه شدن بسیار آسان است و باعث می‌شوند که ما اهداف خود را فراموش کنیم.

آیا شما واقعا نیاز به خرید دوباره لباس دارید یا ترجیح می‌دهید پول خود را برای تعطیلاتی که همیشه انتظارش را داشتید ذخیره کنید؟

فهرستی از آنچه که می‌خواهید در طولانی مدت به آن دست بیابید را تهیه کنید.

اِما که متخصص در مدیریت ذهنیت و استرس است می‌گوید "تهیه فهرست اهداف به ما کمک می‌کند تا بر روی چیزهای مثبتی که می‌خواهیم به آن‌ها دست‌یابیم تمرکز کرده و این کار ترشح هورمون دوپامین (هورمونی که باعث احساس خوشحالی و رضایت می‌شود.) بدنمان را افزایش می‌دهد که این هورمون به ما کمک می‌کند تا برای رسیدن به اهداف خود حس مثبت‌تری داشته و با انگیزه تر باشیم.

 

منبع: Metro

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-01 11:25:30
دسته بندی ها