توصیه‌هایی ساده برای دست یابی به موفقیت

15 خرداد 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - توصیه‌هایی ساده برای دست یابی به موفقیت
توصیه‌هایی ساده برای دست یابی به موفقیت
امتیاز مطلب: 99%

برای دست یابی به موفقیت باید برخی اصول و قواعد را رعایت کرد. اگر قصد دارید در کسب و کار خود به موفقیت برسید، همیشه سطح دانش و اطلاعات خود را بالاتر از رقیبان نگه دارید. در ادامه با یوکن همراه باشید تا 15 راهکار ساده برای دست یابی به موفقیت را معرفی کنیم.
شاید فکر کنید شما با دیگر افراد موفقی که همیشه به دنبال موفقیت‌های تازه هستند مسیر متفاوتی دارید. در حالی که ممکن است آن‌ها توانایی‌هایی داشته باشند که شما از آن بی‌بهره‌اید، اما یادتان باشد موفقیت به دست آوردنی است و افراد موفق همیشه عادت‌های مؤثر خود را به کار می‌گیرند و همین مسئله باعث پیروزی‌شان می شود.

همانند یک انسان موفق لباس بپوشید

اگر همانند یک فرد موفق لباس بپوشید، اطرافیان هم با شما همانند یک فرد موفق برخورد می کنند. پس همیشه به شیوه‌ی لباس پوشیدن خود توجه کنید. پیش از بیرون رفتن از خانه به سمت محل کار، زمانی را صرف لباس پوشیدن خود کنید و اطمینان یابید لباس مناسبی پوشیده‌اید یا نه. شاید عده‌ای بگویند لباس تعیین کننده شخصیت آدمی نیست، اما این باور کاملاً اشتباه است. موفقیت کسب و کار شما تا حد زیای به طرز لباس پوشیدنتان مربوط است.

همانند برنده‌ها فکر کنید

طرز فکر و رفتار شما نقش مؤثری در دست یابی به موفقیت دارد. هیچ وقت نباید نگرش انسان‌های شکست خورده را داشته باشید. لازم است موفقیت‌ها و دستاوردهایی که برای آن‌ها تلاش می کنید را در ذهنتان تجسم کنید. همیشه نیمه‌ی پر لیوان را ببینید. مطمئن باشید همه دنباله رو افراد موفق هستند نه انسان‌های منفی باف.

به دنبال انجام کار گروهی باشید

در بیشتر اوقات موفقیت در گرو انجام کارهای گروهی است. مطمئناً یک گلزن فوتبال به تنهایی نمی تواند به موفقیت برسد. موفقیت با پشتکار و همکاری اعضای مختلف یک گروه به دست می آید. اگر عضو یک گروه هستید تا جای ممکن مسئولیت‌ها و کارهای خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید و در مقابل از دیگران هم انتظار مشابه ای داشته باشید. در این صورت است که موفقیتتان حتمی خواهد شد.

منتظر کسی یا چیزی نمانید

کسی که شکار کردن بلد است، به خوبی می داند می توانید برای شکار در جایی پنهان شوید اما چیزی هم شکار نکنید؛ اما قانون شکار این نیست. باید از مخفیگاه بیرون بیایید و خود به دنبال شکار بروید. این مسئله در دنیای کار و تجارت هم صادق است. هیچ گاه منتظر تکلیف کردن نمانید. خودتان جویای کار باشید. در خود انگیزه به وجود آورید و به دنبال پروژه‌های جدید باشید و هیچ ترسی هم به دلتان راه ندهید.

احساسات خود را صادقانه ابراز کنید

وقتی با دقت قدم برمی دارید، تنها چیزی که ممکن است مانع دست یابی تان به موفقیت شود، مهارت‌های ارتباطی است. خود را در یک جلسه‌ی کار مجسم کنید. مدیرتان از شما نظر می‌خواهد. شما دقیقا می‌دانید چه باید بگویید تا مشکل برطرف شود، اما توان بیان کردنش را ندارید. نمی‌توانید کلامی که باید را به زبان آورید، همین جاست که همه از شما دور می شوند. پس یادگیری مهارت‌های ارتباطی یکی از اصول لازم برای موفقیت است.

همیشه نتیجه را در ذهنتان مرور کنید

همیشه برای انجام هر کاری دلیلی وجود دارد. کارهایمان را برای رسیدن به نتیجه‌ای مشخص انجام می دهیم. در محیط کار هم باید به همین صورت باشد. هر چند وظیفه‌ای خوشایندتان نباشد، اما با در نظر گرفتن هدفتان به دقت انجام می دهید. نتیجه و هدف است که به شما انگیزه می دهد.

پشت تلفن به طور مؤثر صحبت کنید

تلفن مهم‌ترین ابزار برای هر فردی است؛ بدون توجه به این که چه شغلی دارید. تلفن وسیله‌ای است که با آن ارتباط برقرار می کنیم. همیشه در مکالمات تلفنی طرف مقابل باید مطمئن باشد دقت و توجه لازم را دارید. پس در هنگام حرف زدن با تلفن از خوردن، آشامیدن و آدامس جویدن پرهیز کنید.

منظم باشید

هنگام کار کردن روی یک پروژه، تمام مراحل را به دقت و قدم به قدم طی کنید. باید برای کارهایتان برنامه‌ی منظم داشته باشید. اگر بخشی از کار را نادیده بگیرید، احتمالاً کارتان به نتیجه‌ی مطلوب نخواهد رسید.

از کسی انتقاد نکنید

برخی افراد تنها از دیگران انتقاد و عیب جویی می کنند. شما در زندگی خود اینطور نباشید. اگر از نظر شما عملکرد کسی مشکل دارد، همانند یک معلم به او گوشزد کنید. هیچ وقت کسی را مسخره نکنید و بیش از حد شاکی نباشید. وقتی کسی کاری شایسته‌ی ستایش انجام می دهد، او را تحسین کنید.

مؤدب باشید

همیشه در برخورد با دیگران مؤدب و مشتاق باشید. نحوه‌ی برخورد ما با دیگران سبب می شود مورد قضاوت قرار گیریم. پس همیشه خوش خلق باشید و رفتارتان را اصلاح کنید.

مسئولیت مشکلاتتان را به عهده بگیرید

خیلی از افراد در برخورد با مشکلات دچار استرس می شوند. بهترین راه حل برای رفع این مشکل این است که گاهی مسئولیت برطرف کردن یک مشکل را به گردن بگیرید.

در مقابل انتقاد دیگران صبور باشید

وقتی کسی از شما انتقاد می کند، ابتدا ببینید فرد معتبری است یا نه. شاید خیلی راحت انتقاد را نادیده بگیرید و حرف‌های او را حسادت تلقی کنید؛ اما گاهی لازم است خود را همان طور که دیگران می بینند ببینیم. روی انتقادات خوب فکر کنید و هیچ توصیه‌ای را نادیده نگیرید.

الگوی خوبی باشید

همیشه کارهای خود را طوری انجام دهید که انتظار دارید دیگران انجام دهند. این رفتار بسیار مؤثر است و در کل شرکت انعکاس پیدا می کند. اگر همیشه کارهایتان را به بهترین نحو ممکن انجام دهید، موفق خواهید شد و دیگران نیز از شما تبعیت خواهند کرد.

صبور باشید

چیزی به عنوان موفقیت یک شبه وجود ندارد. حتی افرادی که به نظر شما به سرعت موفق شده‌اند هم برای رسیدن به موفقیت زمان زیادی تلاش کرده‌اند. پس دست یابی به موفقیت نیازمند گذشت زمان است. باید صبور باشید و همیشه هدف را در ذهنتان تجسم کنید.

به دنبال یادگیری چیزهای جدید باشید

باید همیشه اطلاعات روز را دنبال کنید و چیزهای جدید را یاد بگیرید. پس وقتی سطح دانش خود را بالاتر از دیگران نگه دارید، به موفقیت خواهید رسید.
 

منبع: mardoman

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-01 11:26:00
دسته بندی ها