چگونه شبکه‌ای از روابط مثبت بسازیم

17 خرداد 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - چگونه شبکه‌ای از روابط مثبت بسازیم
چگونه شبکه‌ای از روابط مثبت بسازیم
امتیاز مطلب: 96%

اقرار کردن به منفی بودن یک رابطه، کار بسیار دشواری است. اگر رابطه‌ای به شما آسیب می‌رساند و یا شما را محدود کرده است، بنابراین باید لازم بودن آن را در زندگی خود ارزیابی کنید. اگر تمام انرژی که صرف این رابطه‌ی دارای مشکل را در خود استفاده می‌کردید، چقدر باعث پیشرفتتان می‌شد؟ برای آشنایی با روش ایجاد روابط مثبت در زندگی خود با یوکن همراه باشید.

آیا در پایان هر روز افسرده و خسته هستید و از صبح بیدار شدن‌ها نفرت دارید؟ و یا آماده برای خواب آرامش‌بخش شب هستید و هیجان صبح فردا را دارید؟

اگر در رابطه‌ای هستید که بسیار بیشتر از آن‌چه که دریافت کنید می‌دهید وقت آن است که بدون هیچ بهانه‌ای از این رابطه خارج شوید. اگر افراد اطرافتان رشد و پیشرفت شما را تشویق نمی‌کنند و یا حتی مانع آن می‌شوند پس باید افراد اطرافتان را تغییر  دهید.

یکی از توانمندسازانه‌ترین اقداماتی که از مشتریان خود دیده‌ام این است که آن‌ها یک سیستم پشتیبانی مثبت را توسعه می‌دهند. در کار من، کسانی را که دارای یک سیستم پشتیبانی بوده و کسانی که نبوده‌اند، را مشاهده کرده‌ام. کسانی که به وسیله خانواده‌ای نزدیک، زندگی اجتماعی سالم و محل کاری با همکارانی که به آن‌ها احترام می‌گذارند احاطه شده‌اند، تمایل دارند تا گام‌هایی بزرگ به سمت رشد بردارند، این افراد برخلاف کسانی هستند که از خانواده جدا شده، هیچ علاقه‌ای به گوش دادن به نظرات نداشته و روابط دوستانه را در بین همکاران خود پرورش نمی‌دهند.

اگر شما شکست خورده‌اید و با افراد ورشکسته نشست و برخاست می‌کنید، ذهنیت‌ها و شرایطتان تغییر نخواهد کرد. تعداد کمی از ما می‌توانیم، خود را از روابط انگلی و انرژی بر خود نجات دهیم، اما تا زمانی که ما پشتیبانی شبکه‌ای از افرادی که خوبی ما را می‌خواهند را داشته باشیم می‌توانیم از دست افراد انرژی‌بر خلاص شویم. زنان تنها زمانی که از یکدیگر حمایت می‌کنند می‌توانند موفق شوند، اما به دلیل دیدگاه عمیق مردانه که یک نفر می‌تواند به موفقیت برسد، با همدیگر دشمنی می‌کنند. ما هنگامی که سیستم پشتیبانی خود را پایه سازی کنیم، می‌توانیم با دیگران صادق باشیم.

بودن در  کنار افرادی که ما را حمایت و تشویق می‌کنند خیلی چیزها را به ما می‌آموزد. اول از همه، زمانی که برای روابط مثبت وقت می‌گذاریم، برای کسانی که به ما فشار می‌آورند و برای ما مضر هستند، وقت کمتری داریم. دوما، یاد می‌گیرم که چگونه از دیگران کمک دریافت کنیم این امر برای تغییر ضروری و کلیدی است. در روابط یک جریان طبیعی از دادن و گرفتن وجود دارد. سیستم‌های پشتیبانی زمانی که به خود شک کردید و یا به عادت‌های گذشته خود برگشتید به شما کمک خواهند کرد و کنار شما خواهند ایستاد. اگر دوستان شما نیز در تلاش برای استفاده از پتانسیل‌ها و توانایی‌های خود هستید، درصد موفقیت شما نیز افزایش خواهد یافت.

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-06 09:28:21
دسته بندی ها