6 توصیه‌ای که زندگی را برایتان شاد و خوشایند می‌کند

21 آبان 1399 - 10:08
عادت‌های موفقیت - 6 توصیه‌ای که زندگی را برایتان شاد و خوشایند می‌کند
6 توصیه‌ای که زندگی را برایتان شاد و خوشایند می‌کند
امتیاز مطلب: 97%

وقتی احساس خوشبختی می کنید که روحیه‌ی شادی داشته باشید. افرادی که زندگی ایده آل دارند، هیچ وقت بدخلقی نمی کنند، احساس شکست ندارند، از هیچ کس عصبانی نیستند و باعث آزار و اذیت دیگران نمی شوند. در ادامه با یوکن همراه باشید تا 6 توصیه‌ی مهم را برای داشتن روحیه شاد معرفی کنیم.
گاهی کنترل زندگی از دستمان خارج می شود و هیچ چیز بر وفق مرادمان نیست. در این صورت روحیه‌ی خود را نبازید و برای گریه کردن به سراغ صمیمی‌ترین دوستتان نروید. گابریل برنشتاین، نویسنده‌ی کتاب "روحیه شاد و معجزه‌ی آن" چند راهکار ساده را معرفی می کند که با اجرای آن می توانید همیشه روحیه شادی داشته باشید، حتی اگر مشکلات زندگی پیش رویتان باشد.

1. احساسات واقعی خود را ابراز کنید

وقتی احساسات خود را به زبان بیاورید، خصوصاً وقتی احساس شما با چیزی که می شنوید متفاوت است، حس بهتری را تجربه می کنید؛ این همان راز اصلی شاد بودن است. برنشتاین می گوید:

وقتی سعی در پنهان کردن احساس خود دارید، داستان‌هایی در ذهن خود می‌سازید که باعث عصبانیتتان می شود.

این خیال‌بافی‌ها تنها باعث کلافگی و درگیری فکری در زندگی‌تان می شود و هیچ فایده‌ای ندارد. برای آرام شدن باید دلیل اصلی عصبانیت و آشفتگی درونی خود را صریحاً بیان کنید یا آن‌ها را پیش کسی نگویید، اما درون خود هم نریزید، مثلاً جلوی آیینه بایستید و با خود درباره‌ی مشکلات حرف بزنید. برنشتاین معتقد است:

احساسات واقعی خود را با عشق و علاقه و با صدای بلند برای خودتان یا دیگران تکرار کنید.

مطمئناً هر نتیجه‌ای که داشته باشد بهتر از پنهان کردن، نادیده گرفتن و به زبان نیاوردن احساسات منفی است.

زندگی شاد - بروز احساسات واقعی

2. برنامه روزانه منظمی ترتیب دهید

برای این که روحیه شاد و پرنشاطی داشته باشید، خود را مجاب کنید هر روز صبح بعد از بلند شدن از رختخواب و نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای، برنامه‌ی صبحگاهی را به طور منظم انجام دهید. برنشتاین می گوید:

برای داشتن یک روز شاد، باید بتوانید روز خود را خوب شروع کنید. یک برنامه‌ی منظم به شما انرژی لازم برای شروع یک روز خوب را می دهد.

برنشتاین در کتاب خود توصیه کرده هر روز چند دقیقه از وقت خود را به فکر کردن روی اتفاقات مثبت و نوشتن یک دیدگاه مثبت اختصاص دهید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که احساسات مثبت خود را یادداشت کنید و آن را جایی بچسبانید که جلوی چشمتان است؛ مثلاً بنویسید: امروز من... (از فعل‌هایی که باعث ایجاد احساس خوبی در شما می شود استفاده کنید) و یا من ... هستم (از عبارات توصیفی استفاده کنید).

اگر می خواهید سر ساعت مشخصی افکار یا نوشته‌های مثبت جلوی چشمتان باشد، نرم افزار شادیانه را روی گوشی موبایل خود دریافت کنید. در این نرم افزار هر روز شاهد پیامی خواهید بود. می توانید این برنامه را طوری تنظیم کنید تا هر روز صبح پیغامی را روی صفحه‌ی گوشی خود ببینید؛ پیامی که خواندن آن باعث انرژی مضاعف می شود و به شما کمک می کند با قدرت و انرژی بیشتری به کار خود ادامه دهید.

3. خود را غافلگیر کنید

گاهی به قدری در مشغله‌های روزمره زندگی غرق می شویم که خود و نیازهای روحی‌مان را از یاد می بریم. در این شرایط تنها یک چیز جالب می تواند احساس ما را به کار، زندگی و اطرافیان تغییر دهد. برنشتاین می گوید تمرکز بیش از اندازه روی یک موضوع ممکن است تمام وقت و انرژی‌تان را بگیرد. با خود قرار بگذارید برخی کارها را برای دل خودتان انجام دهید. زمانی را برای ورزش و استراحت بگذارید. خود را در رستوران به یک وعده غذا دعوت کنید. هر کاری انجام دهید تا باعث خوشحالی‌تان شود و به شما احساس خوبی بدهد.

4. به دیگران کمک کنید

کمک بی چشمداشت به دیگران، احساس خوبی در شما به وجود می آورد. پس وقتی احساس ناامیدی و ناراحتی می کنید به دیگران کمک برسانید. برنشتاین می گوید: هرگاه احساس ناراحتی و درماندگی می کنید، راهی برای کمک به دیگران پیدا کنید. کمک به دیگران باعث می شود کمتر روی مشکلات و گرفتاری‌های خود زوم کنید. پس به احساس بهتری می رسد و خیلی در مشکلات شخصی خود غرق نمی شوید.

5. زیاد بخندید

احساس عصبانیت و کلافگی می کنید؟ سعی کنید بخندید و با خنده آن را فراموشی بسپارید. کاملاً درست است گاهی به زبان آوردن چیزی بسیار آسان‌تر از انجام دادن آن است. گاهی ممکن است درگیر اتفاقات، روزمرگی‌های زندگی، اخبار و ترس‌هایی شوید که زندگی‌تان را تحت تأثیر قرار دهد. با خندیدن به مشکلات و ترس‌ها می توانید با دید بهتری به زندگی ادامه دهید. اگر موضوعی باعث ناراحتی‌تان شده، بخندید تا ترس و آزردگی از شما دور شود و با نگاه واقع بینانه تری به دنبال حل مشکلات و ترس‌های زندگی بروید.

زندگی شاد - خندیدن

6. نفس عمیق بکشید

برنشتاین می گوید نفس کشیدن بهترین راه برای داشتن روحیه شاد است. او معتقد است با تنفس عمیق می توان بدترین شرایط و سخت‌ترین مشکلات را پذیرفت. پس 5 ثانیه نفس خود را نگه دارید و در 5 ثانیه آن را بیرون بدهید. وقتی استرس و افکار منفی و پریشان به سراغتان آمد، تنفس عمیق را از یاد نبرید. تمرکز روی نفس کشیدن، انرژی‌های منفی را از شما دور می کند و در آرامش و به دور از استرس می توانید منطقی‌تر تصمیم بگیرید.

 

منبع: refinery29

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-11-11 23:54:53
دسته بندی ها