کتاب خواندن چشم‌انداز شما در زندگی را تغییر خواهد داد

15 شهریور 1399 - 6:05
معرفی کتاب - کتاب خواندن چشم‌انداز شما در زندگی را تغییر خواهد داد
کتاب خواندن چشم‌انداز شما در زندگی را تغییر خواهد داد
امتیاز مطلب: 92%

برخلاف هر کار دیگری، یک کتاب خوب می‌تواند در زندگی ما تغییر ایجاد کند. اما با پیشرفت سریع فن‌آوری به نظر می‌رسد که مردم لذت خواندن یک کتاب را فراموش کرده‌اند. خواندن کتاب به ما اجازه می‌دهد تا به دنیاهای دیگر سفر کنیم و در نقش میلیون‌ها شخصیت مختلف زندگی کنیم. اهمیتی ندارد که از خواندن چه کتابی لذت می‌برید، تا زمانی که از خواندن کتاب مورد نظرتان لذت می‌برید، بسیار ارزشمند است. در ادامه برای آشنایی با چگونگی تغییر چشم‌انداز توسط خواندن کتاب با یوکن همراه باشید.

ممکن است از پیدا کردن هوکراکس (قسمت‌های روح ولدمورت) توسط هری‌پاتر یا مقابله آقای دارسی با غرور و تعصبش لذت ببرید.

 هیچ کتاب مناسبی برای شخص خاصی وجود ندارد و دلیل آن این است که یک کتاب به طور خودکار، هنگامی که شما شروع به خواندن آن می‌کنید، تبدیل به کتاب مناسب شما می‌شود. بزرگ یا کوچک، تخیلی یا غیر تخیلی، زندگینامه و یا داستان زندگی خود شخص(اتوبیوگرافی)، خواندن کتاب‌ها توانایی تغییر چشم‌انداز زندگی شما را دارند. اما چگونه خواندن کتاب می‌تواند چشم‌انداز ما را تغییر دهد؟

1. خواندن کتاب‌ها قوه تخیل را بهبود می‌بخشد

کتاب‌ها یکی از خلاقانه‌ترین  شکل از هنر هستند. هر کتابی که می‌خوانیم دنیایی متفاوت از شخصیت‌های مختلف، داستان‌های مختلف و مکان‌‌های مختلف را به روی ما باز می‌کند. خواندن کتاب به باز بودن ذهن ما نسبت به جهان تخیلی نیاز داشته تا بتوانیم با دیدگاه و چشم‌انداز خود آن داستان را تجربه کنیم. تخیل و خلاقیت ما هنگامی که ما تمامی دانش یک کتاب را فرابگیریم، به طور خودکار افزایش می‌یابد.

کتاب خوانی - تقویت قوه تخیل

2.  خواندن کتاب به رشد شما کمک می‌کند

خواندن داستان موفقیت های مردم و مشکلاتی را که برای رسیدن به موقعیت فعلی خود پشت سر گذاشته‌اند، به شما انگیزه داده و در رشد زندگی شخصیتان به شما کمک خواهد کرد. همه ما برای ادامه زندگی خود به انگیزه نیاز داریم و کتاب‌ها بهترین واسطه برای انگیزه دادن به شما هستند. کتاب‌ها به ما اجازه می‌دهند تا احساسات شخصیت‌های داستان را کاملاً درک کنیم. این داستان‌ها به ما انگیزه می‌دهند تا به بالا رفتن از نردبانی به نام زندگی ادامه دهیم.

3. خواندن کتاب اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد

ما هنگامی که کتاب می‌خوانیم، در مورد مبارزات و سختی‌هایی که شخصیت داستان متحمل شده است می‌خوانیم. گاهی اوقات ما شرایط شخصیت داستان را به زندگی خود ارتباط می‌دهیم. با درک چگونگی چیره شدن شخصیت‌های داستان بر چالش‌های خود به نحوی مثبت به ما اعتماد به نفس می‌دهد تا با شرایط سخت در زندگی خود به شکل بهتری مقابله کنیم. کتابی که با دقت نوشته شده باشد به شما در ایجاد نظرات و انتقادات مناسب کمک خواهد کرد و اعتماد به نفسی را در شما ایجاد خواهد کرد تا بتوانید از نظرات و انتقادات خود پشتیبانی کنید.

4. خواندن کتاب دانش شما را افزایش می‌دهد

به گفته جورج آر.آر مارتین "یک خواننده کتاب قبل از مرگش به اندازه هزاران تن زندگی می‌کند." این موضوع حقیقت دارد، ما تنها یک‌بار زندگی می‌کنیم، اما هنگامی که کتاب می‌خوانیم از زندگی هزاران نفر علم و دانش به کسب می‌کنیم. هنگامی که با خواندن کتاب، علم و آگاهی به دست می‌آوریم، سن در کسب این علم و آگاهی اهمیتی نخواهد داشت؛ زیرا خواندن کتاب، قدرت تفکر را در هر زمینه‌ای افزایش می‌دهد و به طور هم‌زمان دانش واژگان ذهن ما را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

کتاب خوانی - افزایش دانش

5. خواندن کتاب استرس را کاهش می‌دهد

خواندن کتاب به عنوان یکی از عوامل کاهش دهنده استرس شناخته شده است. داستان‌های تخیلی بهترین راه برای مقابله با استرس است. کتاب‌ها توانایی آن را دارند که به شما اجازه دهند تا به وسیله فراموش کردن مشکلات شخصی، تنش‌ها و استرس‌ها در دنیایی متفاوت غوطه‌ور شوید و خواندن داستان‌های تخیلی به شما کمک می‌کند تا آرامش خود را به دست آورید. خواندن یک داستان خوب در روز می‌تواند تمام مشکلات روزانه شما را از ذهنتان خارج کند. علاوه‌ بر این، کتاب‌ها حس آرامش و آسودگی را برای ذهن انسان به ارمغان می‌آورند.

6. خواندن کتاب، تفکر تحلیلی را تقویت می‌‌کند

خواندن کتاب سوالاتی را در ذهن ما به وجود می‌آورد که به طور فعالانه توانایی تفکر تحلیلی ما را بهبود می‌بخشد. مغز ما هنگام خواندن یک کتاب یا هر نوشته‌ای همواره در حال سوال پرسیدن است و گاهی اوقات ما تمایل داریم تا رمز و راز پشت هر سؤال را قبل از اینکه در کتاب مشخص شود، پیدا کنیم. ما می‌توانیم از توانایی‌های تفکر تحلیلی با اجازه دادن به ذهن برای تحریک شدن و فکر کردن به شیوه‌های جدید، استفاده کنیم.

نتیجه‌گیری

خواندن کتاب بهترین راه برای گذراندن وقت است. کتاب خواندن ساده است و باعث شادی می‌شود. خواندن کتاب خلق و خوی شما را بهبود بخشیده و شما را نسبت به تمامی اتفاقات اطرافتان خوش‌بین خواهد کرد. خواندن کتاب تلاش زیادی نمی‌خواهد؛ شما می‌توانید هر کجا که می‌خواهید کتاب بخوانید و به خود اجازه دهید تا دنیای اطراف خود را فراموش کنید. اگر می‌خواهید که امروز برای خودکار مثبتی انجام دهید، کتاب خواندن را شروع کنید. به خود این فرصت را بدهید تا بیش از یک زندگی را تجربه کرده، نظرات و تفکراتی مناسبی را در خود ایجاد کرده و  چشم‌اندازتان را در زندگی تغییر دهید.

 

منبع: PickTheBrain

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-01 12:56:12
دسته بندی ها