44 روش عالی پس انداز که باعث موفقیت مالی‌تان می شود

3 تیر 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - 44 روش عالی پس انداز که باعث موفقیت مالی‌تان می شود
44 روش عالی پس انداز که باعث موفقیت مالی‌تان می شود
امتیاز مطلب: 95%

برای داشتن آینده‌ای روشن و آسوده به پس انداز نیاز دارید. خیلی از افراد تمایلی به پس انداز کردن ندارند و در این باره خساست به خرج می دهند، با همین طرز تفکر اشتباه سبک زندگی‌ای را پیش می گیرند که باعث می شود در اواسط ماه از دیگران پول قرض کنند. در ادامه با یوکن همراه باشید تا چند نکته به شما معرفی کنیم که برای پس انداز بیشتر برای آینده‌تان به شما انگیزه می دهد.
پس انداز کردن عادت بسیار خوبی است و یکی از رازهای اصلی خیلی از ثروتمندان به حساب می‌آید. در ادامه‌ی مقاله با 44 راهکار مؤثر و ارزشمند آشنا شوید:

یک حساب اضطراری داشته باشید

باید به قدری در حساب پس اندازتان پول داشته باشید که اگر بیکار شدید و مجبور بودید سه تا شش ماه از این حساب بخورید، هزینه‌هایتان را تأمین کند. خانواده‌های کم درآمدی که در این حساب اضطراری حدود 10 میلیون تومان پول دارند، نسبت به خانواده‌های پولدار و پردرآمدی که کمتر از این مبلغ پس انداز دارند یا اصلاً به فکر پس انداز کردن نیستند، شرایط مالی بسیار بهتری دارند.

بودجه بندی کنید

اگر می‌خواهید بودجه بندی درستی داشته باشید، در اولین روزهای هر ماه لیستی از تمام چیزهایی که نیاز دارید تهیه کنید؛ از رفتن به رستوران، خرید در سوپرمارکت، مراجعه به دکتر گرفته تا شارژ ساختمان که مدیر آپارتمان به شما می دهد. در پایان هر ماه متوجه می شوید در طول ماه چقدر خرج کرده‌اید.

به جای کارت اعتباری، با خود اسکناس ببرید

وقتی کارت اعتباری همراهتان باشد، ممکن است وسوسه شوید هر چیزی که دلتان می خواهد بخرید. پس همیشه مقدار مشخصی پول درون کیفتان بگذارید و برای خریدهای خود حد و مرزی داشته باشید. با این استراتژی، وقتی پول داخل کیفتان تمام شود، مطمئن می شوید امکان خرید وجود ندارد.

برای آینده‌ی خود پس انداز کنید

میان پس انداز و پس انداز برای آتیه تفاوت است. پس نباید تنها به این فکر باشید کمتر خرج کنید و به خودتان سخت بگیرید تا پول را در حساب پس انداز بگذارید و در هنگام بازنشستگی استفاده کنید.

به طور خودکار پس انداز کنید

پس انداز خودکار مؤثرترین و بهترین روش برای پس انداز است، زیرا پول را از جلوی چشمتان دور نگه می دارد. راهکار پس انداز خودکار این است که از کارفرمای خود بخواهید مبلغی از حقوق ماهیانه‌تان کسر کند و به حساب پس انداز یا بازنشستگی‌تان بریزد. باید از مدیر منابع انسانی شرکت بپرسید چطور می توان این کار را انجام داد. البته می توانید از بانکی که در آن حساب دارید هم بخواهید مقداری از حقوق پرداختی‌تان کسر و به حساب پس اندازتان واریز کند. وقتی پول جلوی چشمتان نباشد، کمتر خرج می کنید.

برای پس انداز کوتاه مدت خود هدف تعیین کنید

با پس انداز کوتاه مدت بهتر می توانید به موفقیت مالی برسید تا این که بخواهید هر سال مبلغ مشخصی پس انداز کنید. برای مثال، هدفتان این باشد که هفته‌ای 50 هزار تومان کنار بگذارید.

برای بازنشستگی خود پس انداز کنید

اگر در سن جوانی هستید، شاید پس انداز برای بازنشستگی برایتان جالب باشد و بگویید چندین سال فرصت دارم؛ اما بهترین زمان پس انداز برای بازنشستگی همان دوره‌ی جوانی است. اگر از حالا شروع به پس انداز کردن کنید، با در نظر گرفتن نرخ سود در شصت سالگی، حتی اگر ثروتمند هم نباشید حتماً از رفاه مالی برخوردار خواهید بود.

تحت پوشش بیمه عمر یا تأمین اجتماعی بروید

اگر کارمند نیستید و به کسب و کاری آزاد مشغول هستید، با پرداخت حق بیمه آینده‌ی خود و خانواده‌تان را تضمین کنید.

قدر پول‌های زحمت نکشیده را بدانید

شاید از ارثیه یا برنده شدن در قرعه کشی پولی به دستتان برسد. بخشی از این پول را برای زندگی خود و نیازمندان خرج کنید و مابقی‌اش را کنار بگذارید.

برنامه‌ی پس انداز داشته باشید

افرادی که برنامه‌ی پس انداز دارند، بیشتر از دیگران با موفقیت پس انداز می کنند. بهتر است در این زمینه با کارشناسان مالی مشورت کنید.

برای خودتان قلک بگذارید

قلک فقط برای بچه‌ها نیست. برای یک سال تمام پول خردها را درون قلک بریزید و ببینید به چه مبلغ شگفت انگیزی می رسد. حتماً متعجب خواهید شد. تمام پول‌های جمع شده را در حساب پس اندازتان بریزید.

از قانون 24 ساعت استفاده کنید

این قانون شما را مجاب می کند به سراغ خرید اجناس گران قیمت نروید و از روی هوا و هوس خرید نکنید. حداقل در 24 ساعت، به تمام چیزهای غیرضروری که خریده‌اید، فکر کنید. این قانون بیشتر در هنگام خرید آنلاین کمکتان می کند، زیرا می توانید تمام جنس‌هایی که می‌خواهید بخرید را در سبد کالا قرار دهید و بعد برای خرید آن‌ها اقدام کنید.

به همان اندازه که خرج می کنید پس انداز کنید

باید مقدار خریدها با پولی که پس انداز می کنید مطابقت داشته باشد؛ مثلاً اگر در یک روز گرم تابستانی، خود را به یک آب میوه خنک دعوت می کنید، باید همان اندازه‌ای که صرف خرید آب میوه کرده‌اید را پس انداز کنید؛ اما اگر نمی‌توانید به همان میزان پس انداز کنید، اصلاً به خوردن آب میوه فکر هم نکنید.

میزان خرید را بر اساس دستمزد ساعتی‌تان حساب کنید

اگر می خواهید یک شلوار 100 هزار تومانی بخرید و دستمزدتان برای هر ساعت 20 هزار تومان است، با خودتان حساب کنید پول خرید این شلوار، برابر با چند ساعت کاری است؟ آیا این شلوار ارزش خرید دارد؟

دریافت ایمیل و پیام تبلیغاتی مغازه‌ها و وب سایت‌ها را لغو کنید

حتماً می دانید طبق قانون حق این کار را دارید. هر ایمیلی که برایتان ارسال می شود، باید لینک لغو عضویت هم داشته باشد.

روی کارت اعتباری خود پیام پس انداز بنویسید

توصیه می کنیم روی کارت اعتباری خود بنویسید "پس انداز یادت نرود". از این طریق بعد از هر خرید غیرضروری با کارت اعتباری‌تان، احساس عذاب وجدان خواهید داشت و ناچارا به فکر پس انداز می افتید.

هیچ وقت کارت به کارت نکنید

دستگاه‌های خودپرداز با واریز به کارت فردی دیگر مبلغی از حساب شما کم می کند. توصیه می کنیم از شماره شبا استفاده کنید.

کارت اعتباری‌تان را منجمد کنید

کارت اعتباری‌تان را درون کیسه آب بگذارید و در فریزر قرار دهید. پس وقتی هوس خریدهای غیرضروری می کنید، مجبور می شوید ابتدا یخ کارت اعتباری را آب کنید. تا وقتی یخ آن آب شود، فکر خرید از سرتان می پرد.

از مشاور مالی کمک بگیرید

مشاوره گرفتن تنها مشورت با روانشناسان نیست. اگر به دنبال سرمایه گذاری هستید، حتماً با مشاوران خبره صحبت کنید تا تمام پولی که با زحمت پس انداز کرده‌اید از دست نرود.

به جای خرید کتاب، به کتابخانه بروید

قطعاً خرید کتاب لذت بیشتری دارد. اکنون خیلی از کتاب‌ها نسخه‌ی دیجیتالی و اسکن شده دارند، کتابخانه‌ها هم کتاب‌های الکترونیکی عرضه می کنند و نیاز نیست حتماً به کتاب خانه بروید.

وسط هفته به سینما بروید

بلیت سینما در وسط هفته قیمت کمتری دارد. با یک تماس تلفنی به سینما و تئاتر می توانید از تخفیف‌ها مطلع شوید.

هدیه‌های کمتری بدهید

با اعضای خانواده‌تان درباره حدومرز هدیه دادن به دوستان و بستگان صحبت کنید و مثلاً به توافق برسید که در اعیاد به هر نفر یک هدیه داده شود. به این صورت می توانید مخارج خود را کاهش دهید.

برای هدایا برنامه ریزی کنید

با این کار می‌توانید بهترین هدیه‌ها را بخرید، حتی اگر خیلی هم گران نباشند. ممکن است این هدایا در حراج هم باشند.

به فکر خرج دانشگاه فرزندانتان باشید

همانند جوانی که باید از همین حالا به فکر بازنشستگی باشد، شما هم از زمان خرید سیسمونی به فکر خرج دانشگاه و تحصیلات فرزندتان باشید. از والدین خود بخواهید به جای لباس و وسایل سیسمونی، پول دانشگاه فرزند دلبندتان را بدهند تا آن را پس انداز کنید.

لباس‌های ارزان قیمت را به خاطر ارزانی نخرید

گاهی باید پول را صرف کیفیت کرد. این مسئله در هنگام خرید لباس هم صدق می کند. شاید در یک حراجی، کاپشن ارزانی بخرید و فکر کنید سود هم کرده‌اید؛ اما وقتی به اواسط زمستان می رسید، پارگی‌اش را می بینید و مجبور می شوید به فکر خرید کاپشن دیگری باشید. اکنون چه حسی پیدا می کنید؟ البته لباس ارزان برای نوزادان و بچه‌های کم سن و سال مناسب‌تر است، زیرا خیلی زود رشد می کنند؛ اما بزرگ‌ترها که سن رشد را گذرانده‌اند، چند سال یک لباس را می پوشند. پس بهتر است لباسی گران‌تر و با کیفیت‌تر بخریم.

با دوستان و بستگان، وسایل موردنیازتان را مبادله کنید

تمام دوستان، بستگان و خانواده‌تان را دور هم جمع کنید و از آن‌ها بخواهید لباس، کتاب، اسباب بازی و لوازم‌التحریر دست دومی که دارند را رو کنند. برای هر یک از اجناس یک بلیت در دست داشته باشید. هر بلیت به شما امکان می دهد یک قلم جنس با هم مبادله کنید؛ مثلاً اگر شش کتاب بدهید، شش کتاب بگیرید و اگر هفت دست لباس بدهید، هفت دست لباس خواهید گرفت.

یک روز در هفته را "روز بدون خرج" نام‌گذاری کنید

هفته‌ای یک روز در منزل بمانید و روز خود را بدون خرج بگذرانید. اگر عادت کردید هر روز بیرون غذا بخورید، یک روز در خانه بمانید و برای خود غذا درست کنید، فیلم ببینید و در پارک پیاده روی کنید.

ناهار را سرکار ببرید

خیلی از افراد ناهار را با خود به سرکار می برند؛ شاید به این خاطر که دست‌پخت همسر یا مادرشان را بیشتر دوست دارند یا می خواهند پول اضافه خرج نکنند. اگر خوردن غذا بیرون از خانه ده هزارتان برایتان آب می خورد و غذای داخل منزل پنج هزار تومان، ببینید با ناهار بردن سرکار در طول سال چقدر پس انداز خواهید کرد.

هر ماه کمتر به رستوران بروید

بدون این که سبک زندگی خود را تغییر دهید، هر ماه هزینه‌ی غذا خوردن در رستوران‌ها را کاهش دهید. تنها کافی است تعداد دفعاتی که به رستوران می روید را در هر ماه کم کنید.

لیستی برای اقلام موردنیازتان تهیه کنید

افرادی که مواد غذایی را طبق لیست خریداری می کنند، نسبت به کسانی که بدون برنامه به مراکز خرید می روند، پول کمتری خرج می کنند.

بر اساس قیمت واحد خرید کنید

خیلی از سوپرمارکت‌ها و مراکز خرید جنس‌های خود را برحسب واحد کیلو عرضه می کنند. هنگام خرید اجناس به قیمت برچسب آن‌ها دقت کنید.

مواد اولیه‌ی غذا را دو برابر کنید

بار دیگر که اعضای خانواده یا دوستانتان را به صرف شام یا ناهار دعوت کردید، میزان مواد اولیه را دو برابر کنید و غذای باقیمانده را فریز کنید تا دفعه‌ی بعد بخورید. امروزه کیسه‌های آلومینیومی ارزان قیمتی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای فریز کردن و گرم کردن مجدد غذاها استفاده کنید.

به طور مرتب سلامتی خود را بازبینی کنید

مصرف غذاهای ناسالم و دخانیات و سبک زندگی غلط سبب شده تا خیلی از افراد از انجام آزمایشات پزشکی واهمه داشته باشند. اما حقیقت این است اگر خود را به انجام آزمایشات منظم متعهد کنید، از خیلی از بیماری‌ها و هزینه‌های گزاف و سرسام آور آن‌ها در امان خواهید بود. البته بازبینی سلامت دهان و دندان اهمیت بیشتری دارد.

قیمت داروها را با هم مقایسه کنید

معمولاً داروخانه‌ها داروهای خود را به قیمت‌های مختلفی عرضه می کنند، پس تنها به داروخانه نزدیک به محل سکونتتان مراجعه نکنید. پیشنهاد می کنیم از داروخانه‌های آنلاین، سوپرمارکت‌ها و دیگر داروخانه‌ها هم قیمت بگیرید.

قیمت بیمه‌های خانه را مقایسه کنید

پیش از تجدید سالیانه‌ی بیمه خانه، نرخ دیگر شرکت‌های بیمه را هم بررسی کنید.

مصرف انرژی درون خانه را پایین بیاورید

در منزل به جای لامپ‌های رشته‌ای از لامپ‌های کم مصرف استفاده کنید. از مدیر ساختمان بپرسید، راه‌های کاهش مصرف انرژی ساختمان چیست. حتماً به راه حل‌هایی می رسید که هر ساله صدها هزار تومان به جیبتان می رساند.

تمام دیوارها را درزگیری کنید

تمام درزهایی که در دیوار و سقف وجود دارد را مسدود کنید. با این کار از اتلاف هوای گرم در زمستان و از اتلاف هوای سرد در تابستان جلوگیری می کنید و در مصرف انرژی نیز صرفه جویی خواهید کرد.

در اتاق‌ها پرده‌ی تیره بزنید

نصب پرده‌های تیره در تابستان از تابش نور آفتاب جلوگیری می کند و باعث می شود هوای داخل خنک‌تر بماند.

آب کمتری مصرف کنید

از سر دوش و شیرهای آبی استفاده کنید که مصرف آب را کاهش می دهد و باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود.

میزان پودر لباسشویی را نصف کنید

امروزه شوینده‌ها بسیار غلیظ و قوی هستند. بهتر است از قرص‌ها و شوینده‌های رقیق‌تر و ارزان‌تر استفاده کنید. با یک قاشق غذاخوری پودر لباسشویی می توانید تمام لباس‌هایتان را بشویید. استفاده کمتر از پودر و قرص لباسشویی سبب می شود لباس‌ها بهتر تمیز شوند زیرا کف اضافه در لباس‌ها باقی نمی ماند.

درجه آبگرمکن را پایین بیاورید

با یک درجه کاهش دمای آبگرمکن می توانید 5 درصد در هزینه‌های گرمایش آب صرفه جویی کنید.

از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید

ماشین شخصی هزینه‌هایی چون بنزین، بیمه، تعمیر و استهلاک دارد. علاوه بر آن، باعث آلودگی هوا هم می شود. پس از وسایل حمل و نقل عمومی چون مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید تا هم محیط زیست را آلوده نکنید و هم در هزینه‌هایتان صرفه جویی شود.

مراقب ماشین خود باشید

خودرو همانند بدن انسان، به کنترل و بررسی مداوم نیاز دارد. با بازبینی و بررسی تایرها، موتور، کلاچ و دیگر قطعات، می‌توانید در هزینه‌های تعمیر ماشین صرفه جویی کنید.

به وب سایت‌های فروش بلیت سر بزنید

می‌خواهید بلیت هواپیما یا قطار را از اینترنت بخرید؟ تنها به یک وب سایت مراجعه نکنید، بلکه در بین وب سایت‌های مختلف قیمت بلیت‌ها را با هم مقایسه کنید تا تخفیف بیشتری بگیرید.

 

منبع: Americasaves

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-22 13:33:41
  • نظرات
تصویر آواتار سعیده
   سعیده

با سلام و خسته نباشید. اغلب سایت ها در مورد نحوه پس انداز برای کارمندان صحبت شده.لطفا راهکاری برای مدیریت درآمد در مشاغل آزاد بیان کنید .اغلب افراد در مشاغل ازاد بخصوص کسانی که تازه مشغول به کار شده اند خرده روزی هستند و هر چند ماهانه درآمد بالاتری دارند اما بدلیل نوع درآمد زایی نمیتوانند پس انداز کنند.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار Benyamin Hamidi
   Benyamin Hamidi

بد نبود _ انتظارم از عنوان مطلب این بود که راه های خاصی در خصوص بیشتر پس انداز کردن و در عین حال دریافت سود از بانکها و موسسات قابل اعتماد ارائه بدید تا با این شیوه ها بیشتر آشنا بشیم. با تشکر

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

پس انداز کنید و قتی مبلغ قابل توجهی شد که تونستین باهاش چیزی بخرین که با تورم قیمتش بالا بره مثل( طلا ) یا ( ارز ) و یا هر چیز دیگه فوری بخرین و به موقع دوباره بفروشین و الی اخر.....

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار افـــسوُن دلها
   افـــسوُن دلها

خیلی مؤثر و عالی بود ممنون از بیج شما

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار mansour
   mansour

باید تلاش کرد دردزندگی تا موفق باشی

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار حیدر فتاحی
   حیدر فتاحی

درمورد پسنداز موافقم100در100

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار Aziz ahamd
   Aziz ahamd

تاجاییکه پس انداز یک آینده نگری است خیلی مهم که هر شخص وبنگاه مثل خانواده بدان توجه نمایدتاروز مبادا از آن بهر ببرد، قسمیکه آغای کابر مهمان پول خویش را تنها به صورت ثابت نگه ندارید بکوشید ازآن بهره کشی کنید اگر چه ریسک سرمایه گذاری شمارا تهدید می کند سودی بالایی نیز در قبال دارد.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

با سلام.ضمن تشکر عرض کنم که اگر کارگر ساده باشیم مگه می شه حتی یک ریال هم پس انداز کرد. اگر هم در آمد متوسط داشته باشیم پس انداز به ریال فایده ای نداره و تورم پس انداز ما رو نابود می کنه.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار محمدرضا
   محمدرضا

با وضع الآن مملکت ما دیگه این کارا اصلا فایده نداره و جواب نمیده

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار Hoseini
   Hoseini

با سلام و عرض ادب به بنگاه بروید و شغل مقدس دلالی را یاد بگیرید یک شبه ره صد ساله را طی خواهی کرد

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

مگه میخواهیم. به خودمون شکنجه بدیم !

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار عباس
   عباس

پس انداز ریالی در ایران با این تورم وحشیانه اصلا کارآیی ندارد . راهکارهای زیر بهتر جواب می دهد : هر ماه با توجه به درآمدتان یک قطعه طلای خام خریداری کنید . اگر اشنایان شما خواستند طلای خود را بفروشند به همان قیمتی که طلافروشی میخرد از او بخرید و پس انداز کنید . ولی همیشه یادتان باشد هیچکس از پایان عمر خود خبر ندارد پس در حین پس انداز کردن سعی کنید خوش بگذرانید و مسافرت بروید و .... چون فقط به فکر پسانداز بودن باعث می شود پول خود را به روانشناس و روانپزشک پرداخت کنید

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار علی رباطی
   علی رباطی

این مطالب برای کشورهای بدون تورم است نه ایران که تورم و گرانی مردم را نابود کرده

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

با پس انداز شما موفق نمی شوید . اگر بدنبال در آمد بیشت هستید باید از پول بهره کشی کنید. به زبان ساده باید سرمایه گذاری کنید. پس انداز چیزی جز یک زندگی ساده (بخور نمیر) برای شما تیجاد نمی کند. در کشورهای ثروتمند جهان هم مردم از را هکار پس اندازه استفاده می کنند ولی آنها که بدنبال سرمایه گذاری هستند موفق می شوند. سرمایه گذاری ریسک بیشتری نسبت به پس انداز دارد ولی چندین برابر سود آور تر است . اگر از 44 قانون سرمایه گذار بهره ببرید . ضریب ریسک شما عاقلانه بالا می رود و سود بیشتر نیز نصیب شما می شود.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار عشور
   عشور

برای پولدارشدن بایدصبح زودبیدارش

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار زهرا
   زهرا

خیلی عالی بود من یادداشت کردم و روش فکر میکنم و استفاده عالی و پر بار بود مچکرم

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار گل پونه
   گل پونه

خوب بود. سپاس

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار رشید پازیار
   رشید پازیار

من ترجیح میدم درآمدم رو افزایش بدم تا برای پس انداز کردن کیفیت زندگی خودمو پایین بیارم

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

سلام عالی بود موفق باشید

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار احمد
   احمد

بیسار عالی است قطره قطره جمع گردد بانگی دریا شود

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار Maryam
   Maryam

به نظر من همه چیز پول نیست گاهی وقت ها باید از خیلی چیز ها گذشت

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار امیر ذاکری
   امیر ذاکری

احتمالا نویسنده شوشتری بوده.با فتوسنتز زندگی نیکنه😁

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

مطلب خیلی کاربردی بود ممنونم

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

راهکار های خوبی را پیشنهاد دادید ولی زمانی ک درامد ماهیانه خیلی کمتر از خرج کرد ماهیانه باشد این. راهکارها خود بخود کنار میروند.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار زهرا
   زهرا

کارت اعتباری همون کارت عابر بانک هست که هممون داریم و منظورش مستر کارت و این چیزها نیست. نویسنده دقیقا درست ترجمه کرده. همه ما وقتی که با کارت خرید می کنیم متوجه نمیشیم چقدر پول از دست دادیم چون اسکناس توی دستمون نیست.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار شیرین
   شیرین

بسیار عالی وهر خانواده ای به تناسب زندگیش می تونه از این توصیه های خوب استفاده کنه و کارت اعتباری نیز نیاز به حذف شدن ندارد چون بعضی ادارات به کارمندان خود کارت اعتباری داده اند و من نیز کنار گذاشته و استفاده نمی کنم . ضمنا راهکاری بدهید برای همسرانی که در این راه همکاری نمی کنند و نه تنها عادت به پس انداز ندارند بلکه اگه بدونن پس انداز داری اونو هم خرج می کنند من که کلافه شدم.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار بب
   بب

وای خدا فقط یاد اسکروچ افتادم. نویسنده مقاله به طرز احمقانه ای خسیس بود. مخصوصا بعضی از قسمتهاش واقعا خنده دار بود.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار سما
   سما

عالی بود واقعا ی چیزای ک دور از ذهن بود فک میکردم نمیشه با این مقاله تونستم متوجه بشم که امکانش هس

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

خیلی خوب بود به جای کارت اعتباری لطفا بنویسید دسته چک

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار بهنام
   بهنام

عالی

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار Mahdieh Hosseini
   Mahdieh Hosseini

مقاله بسیار خوب و مفیدی بود. واقعا شگفت انگیزه که با روش های ساده و کارآمدی مثل 24 ساعت یا غذا از خونه بردن چقدر در هزینه های ماهانه میشه صرفه جویی کرد. توصیه میکنم در ترجمه مقاله ها، مواردی که در کشور ما کاربرد ندارند رو حذف کنید، مثل کارت اعتباری در این مقاله.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها