تئاتر منصور بهرامی در زمین تنیس؛ نگاهی به بیوگرافی منصور بهرامی موفق‌ترین تنیسور ایرانی

10 شهریور 1399 - 6:05
بیوگرافی - تئاتر منصور بهرامی در زمین تنیس؛ نگاهی به بیوگرافی منصور بهرامی موفق‌ترین تنیسور ایرانی
تئاتر منصور بهرامی در زمین تنیس؛ نگاهی به بیوگرافی منصور بهرامی موفق‌ترین تنیسور ایرانی
امتیاز مطلب: 94%

تئاتر، شعبده بازی یا تنیس، هر سه این‌ها و یا هیچ کدام، چیزی که منصور بهرامی 61 ساله در زمین تنیس اجرا می‌کند نمایشی به غایت زیبا و مفرح است. خود منصور بهرامی اجرایش در زمین تنیس را از اجرای همکارانی چون جوکوییچ متفاوت می‌داند و کار آن‌ها را نوعی مسخره کردن حریف عنوان می‌کند. بهرامی مدعی است ژست‌های او در بازی‌های نمایشی‌اش منحصر به فرد است و کارهایی را انجام می‌دهد که بقیه جرات ریسک آن را ندارند؛ اما اجرای او هر چه هست، توانسته در این سن او را هنوز در زمین بازی نگه دارد و محبوب تماشاگران باشد.

منصور حدوداً سی ساله بود که به فرانسه مهاجرت کرد، یا در واقع پناهنده شد. او پیش‌تر در ایران جزو قهرمانان ملی تنیس محسوب می‌شد و افتخارات زیادی هم کسب کرده بود. این چهره مشهور تنیس ایران در سال 1335 در شهر اراک متولد شد و تنیس، بازی کودکی او از 5 سالگی را تشکیل می‌داد. پدر او باغبان زمین‌های تنیس بود و او به همین دلیل خیلی زود با این ورزش آشنا شد و انس گرفت. بهرامی در 15 سالگی قهرمان تنیس جوانان کشور شد و در بازی دونفره مشترک به همراه محرم خدایی به قهرمانی آسیا دست پیدا کرد. او پله‌های ترقی در تنیس کشور را به سرعت طی کرد تا در 16 سالگی به تیم ملی دعوت شد.

منصور 22 ساله بود که انقلاب ایران به وقوع پیوست. بسته شدن سه ساله‌ی زمین‌های تنیس که از پیامدهای پس از انقلاب بود، بهرامی را افسرده و خانه نشین کرد و باعث شد او در اولین فرصت از کشور خارج و پناهنده شود.

ماجرای خروج منصور بهرامی به این ترتیب بود که او پس از بازگشایی زمین‌های تنیس بعد از انقلاب، سال 1359 در مسابقات جام انقلاب شرکت کرد و مقام اول و بلیت رفت و برگشت به یک کشور اروپایی را به عنوان جایزه به دست آورد؛ اما او پس از دریافت بلیت رفت و برگشت یونان، آن‌ها را با بلیت فرانسه عوض کرد، به پاریس رفت و پس از مدتی تقاضای پناهندگی داد. بهرامی که در پاریس همچنان به فعالیت خود در عرصه ورزش ادامه می‌داد، با ممارست و مشقت بسیار و پس از شش ماه موفق به دریافت پناهندگی شد و فعالیت خود در عرصه تنیس را توسعه داد.

رسیدن به جایگاهی معتبر در تنیس اروپا و تثبیت در آن جایگاه برای منصور بهرامی که سی سالگی را هم پشت سر گذاشته بود، آسان نبود ولی او با سرسختی و ممارست خود را تا جایگاه 180 جهان بالا کشید. او 12 بار در فینال مسابقات ای تی پی بازی کرد و در مسابقات دو نفره همین جام برنده پنج بازی شد. او همچنین در سینیور تور جمعاً 12 بازی را برده، 6 سال فینالیست مسابقات یو اس اپن بوده و سرانجام در هفتمین بار عنوان قهرمانی را به دست آورده است.

منصور در سال 1981 و طی یک اتفاق عجیب در ترافیک پاریس، با فردریک، دختری فرانسوی آشنا شد و دو سال بعد با او ازدواج کرد. این دو سال‌هاست با یکدیگر زندگی می‌کنند و در حال حاضر دارای دو فرزند پسر هستند.
بهرامی اخیراً در ماجرا مشکلات خانوادگی ارغوان رضایی، تنیسور مشهور ایرانی جهان، بارها نامش در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های فرانسه و جهان عنوان شد. پدر ارغوان رضایی، منصور را مسبب مشکلات دخترش با خانواده می‌داند و او را در مصاحبه های مختلف متهم می کند؛ اما منصور بهرامی ضمن رد این اتهامات عنوان می کند که تنها یک بار و آن هم به خواهش پدر ارغوان با او صحبت کرده و دیگر هیچ گفتگویی بین آن‌ها صورت نگرفته است.

بهرامی هنوز هم در مسابقات مختلف شرکت می کند، اما به قول خودش برای به اجرا گذاشتن نوعی بازی نمایشی. از بازی‌های دل‌چسب نمایشی او در رقابت های جهانی ویدئوهای بسیاری در سایت ها و شبکه های اجتماعی وایرال شده و دست به دست می چرخد. او اکنون به جای اندیشیدن به برد و باخت، تمام تلاشش را برای ایجاد پیوند قلبی با تماشاگر و خلق لحظه هایی ناب و مفرح برای آن‌ها انجام می‌دهد. احتمالا این کار برای او تداعی گر لذت بازی کودکانه تنیس در کوچه پس کوچه های اراک است؛ زمانی که او با یک ماهیتابه کهنه توپ زرد تنیس را پیاپی به دیوار می کوبید و رهگذران را به تحسین وا می داشت.

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-26 11:05:12
دسته بندی ها