12 قانون زندگی که شما را به موفقیت و پیشرفت می‌رساند

27 مرداد 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - 12 قانون زندگی که شما را به موفقیت و پیشرفت می‌رساند
12 قانون زندگی که شما را به موفقیت و پیشرفت می‌رساند
امتیاز مطلب: 90%

اغلب افراد به دنبال موفقیت در زندگی و نیز موفقیت در کسب و کار خود هستند؛ اما راه مشخصی برای دست یابی به آن‌ها وجود ندارد. در واقع، با روش‌های مختلفی می توان موفقیت را تجربه کرد همان طور که مسیرهای مختلفی برای رسیدن به قله وجود دارد. البته برای دست یابی به موفقیت شرایط و روش‌هایی وجود دارد که در طول زمان، مؤثر بودن خود را ثابت کرده اند. اگر این روش‌ها را دنبال کنید، با احتمال بیشتری به موفقیت خواهید رسید. در ادامه با یوکن همراه باشید تا به برخی نکات برای رسیدن به موفقیت اشاره کنیم.

قانون عمل و عکس‌العمل

این یک قانون اساسی و مهم برای دست یابی به موفقیت است. هر نوع انرژی‌ای که در زندگی و حرفه‌ی خود به کار بگیرید، دنیا همان را به شما برمی گرداند. شما نقطه‌ی شروع موفقیت یا شکستتان هستید، پس بیشتر دقت کنید. باید بدانید، دنیا به شما پاداش می دهد یا این که مجازات تان خواهد کرد.

به صحبت‌ها و آرزوهای خود بیشتر توجه کنید. به اصول اخلاقی خود پایبند باشید. به نحوه‌ی رفتارتان با دیگران و راهکارتان در انجام پروژه‌ها دقت کنید. وقتی رفتاری توأم با صداقت داشته باشید، عملکرد بهتری خواهید داشت.

قانون حرکت

موفقیت به یک باره به دست نمی آید. موفقیت چیزی نیست که دست یابی به آن را آرزو کنید و به آن برسید. باید ایده‌های خود را اجرا کنید. برای حرکت در مسیر دست یابی به موفقیت در کسب و کار تان، باید به خود اعتماد کنید تا کارهایی که برای تکامل، موفقیت و بهبودتان نیاز است انجام دهید.

با داشتن انگیزه می توانید به تمام اهدافی که در سر دارید برسید. شاید مهارت‌ها و توانایی‌های لازم را داشته باشید، اما وقتی نسبت به کاری اشتیاق و انگیزه نداشته باشید، قطعا نمی توانید کاری انجام دهید که نتایج ماندگار دارد.

قانون پذیرش

برای تغییر زندگی‌تان، باید بتوانید شرایط موجود را قبول کنید. این قانون بسیار مهم است، زیرا وقتی نتوانید شرایط فعلی را بپذیرید در عذاب خواهید بود. اگر از زندگی خود راضی نیستید، این قدرت در شما وجود دارد تغییرات لازم را به وجود آورید.

برخی افراد تصور می کنند باید شرایط خاصی ایجاد شود تا بتوان تغییرات موردنظر را اعمال کرد، اما این یک تصور اشتباه است. اگر نتوانید نگاهی وسیع‌تر از اوضاع فعلی خود داشته باشید، هرگز به پیشرفت نخواهید رسید. باید به این درک برسید که چه زمانی نیاز است بپذیرید و همه چیز را رها کنید. مسیر جدیدی برگزینید و روی چیزهایی که قدرت تغییرش را دارید تمرکز کنید. مطمئناً مسیر جدید، فرصت‌های جدیدی در اختیارتان قرار می دهد.

قانون تکامل

وقتی شما باعث پیشرفت خودتان می شوید، دنیا نیز همین پاسخ را به شما خواهد داد. مسیر موفقیت همیشه در حال تغییر است. هیچ ثبات و امنیتی در راه موفقیت وجود ندارد، زیرا برای موفقیت بیشتر باید بخواهید پیشرفت کنید. اولین قدم در مسیر رشد و تکامل خود شما هستید. وقتی خودتان رشد می کنید می توانید کسب و کارتان را هم توسعه دهید؛ اما اگر کوچک بمانید، کسب و کار شما هم کوچک خواهد ماند.

قانون مسئولیت پذیری

باید در قبال افرادی که در زندگی‌تان حضور دارند و برای کارهایتان، مسئولیت پذیر باشید. این طرز تفکر که شما مسئول 85 درصد موفقیت خود هستید و 15 درصد به شانس و اقبال بر می‌گردد، ذهنیتی اشتباه است.

با این ذهنیت احتمال موفقیت خود را پایین می آورید. اگر بخواهید شکست‌ها و مشکلات خود را به گردن دیگران بیندازید و بگویید بدشانسی آوردم، خود را در مسیر شکست قرار داده‌اید. با تکیه بر توانایی‌های خود و مسئولیت پذیری می توانید در مسیر موفقیت قرار بگیرید.

قانون پیوستگی

این قانون به شما می گوید گذشته، حال و آینده‌تان به هم متصل هستند. باید از گذشته درس بگیرید. یک انسان عاقل و بالغ می داند باید به گذشته نگاه کند و دریابد چه چیزی برای او مفید یا مضر است، به دنبال ایجاد تغییرات در زمان حال باشد و آینده‌ای موفق و مطمئن برای خود ایجاد کند. اگر بخواهید گذشته خود را نادیده بگیرید، از خیلی تجربیات ارزشمند بی‌نصیب خواهید ماند. از چیزهایی که یاد گرفته‌اید استفاده کنید تا تغییرات لازم را به وجود آورید و آینده‌ای زیبا بسازید.

قانون تمرکز

این قانون به شما می گوید نمی‌توانید هم‌زمان روی دو موضوع مختلف متمرکز شوید. تمرکز بسیار مهم است. وقتی به بیشترین فایده و دستاورد می رسید که تمرکز خود را روی یک موضوع بگذارید. وقتی موضوعی تمام توجه شما را به خود جلب کند، پیشرفت بهتری هم خواهید داشت. اگر هم‌زمان روی دو موضوع تمرکز کنید، به نتایج چندان جالبی دست پیدا نخواهید کرد.

قانون اصالت

باید اعمال و گفتارتان شبیه هم باشد تا به موفقیت دست پیدا کنید. پس همانند کلامتان رفتار کنید. اطرافیان باید مطمئن باشند حرفی که می زنید برای ظاهرسازی و منفعت طلبی نیست. پس برای جلب اعتماد دیگران، باید صداقت و درستی شما تائید شود. باید واقعی باشید. آن‌ها باید ببینند در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌تان، معتبر و قابل احترام هستید. وقتی صادق باشید مردم به سمت شما جلب می شوند.

قانون همین جا و همین لحظه

این قانون می گوید اگر همیشه نگاهتان به گذشته باشد، از واقعیت حال حاضر غافل خواهید ماند. اگر تنها به موفقیت‌ها و شکست‌های گذشته خود نگاه کنید، هیچ فرصتی پیش روی خود نخواهید دید. مایکل جردن (بسکتبالیست معروف) می گوید: شما نمی توانید بازی امروز را با امتیازات بازی دیروز ببرید. هر روز فرصت جدیدی است. پس روی همین امروز تمرکز کنید. همین جا باشید و شانس موفقیت خود را هر لحظه بیشتر کنید.

قانون تغییر

این قانون به شما می گوید همه چیز تکرار می شود، مگر اینکه شما از آن درس بگیرید. اولین جایی که باید تغییر را در آن آغاز کرد رو به روی آینه است. بسیار خوب است به گذشته‌ی خود نگاه بیندازید و ببینید کجاها اشتباه کرده‌اید و کجا عملکرد خوبی داشته‌اید.

با داشتن این طرز تفکر، می توانید عادت‌هایی که باعث دور شدن شما از مسیر موفقیت می شود را تغییر دهید و رفتارهایی از خود بروز دهید تا به سمت موفقیت رهنمون شوید. زندگی بیرونی شما نشان دهنده کیفیت زندگی درونی شماست. شما نمی توانید این تجربه را تکرار کنید، تنها می توانید از آن درس بگیرید.

قانون پایداری

این قانون می گوید ارزشمندترین و بهترین موفقیت‌ها در زندگی و کسب و کار با صبر و استقامت به دست می آید. هیچ چیزی در زندگی و شغل به آسانی حاصل نمی شود. پس اگر در طی زمان به موفقیت برسید، پایداری آن بیشتر از وقتی است که به یک باره موفق شوید. برای پایداری موفقیتتان ثابت قدم باشید و هرگز تسلیم نشوید.

قانون الهام بخشیدن

این قانون به شما می گوید پاداش‌هایی که می گیرید، نتیجه‌ی مستقیمی با انرژی و تلاشی دارد که انجام می دهید. زمانی که موفق می شوید احساس می کنید الهام بخش و مهم هستید. احساس کم ارزشی بسیار دردآور است. باید هدفی داشته باشید که برایتان الهام بخش است.

اگر کاری که انجام می دهید نشان دهنده روحیه و رفتار شماست و سبب بهتر شدن حال دیگران می شود، سبب ترغیبتان خواهید شد تا تلاش بیشتری بکنید. این قدرت الهام بخشی هم‌زمان با رشد شما می تواند قدرت بیشتری پیدا کند.

این قانون مربوط به کاری که انجام می دهید یا داشته‌هایتان نیست. این قانون باید بخشی از روش زندگی کردن تان باشد. اگر از این قانون پیروی کنید و تعهدتان نسبت به آن کمتر شود، با احتمال کمتری به موفقیت خواهید رسید؛ اما اگر با آن زندگی کنید و به بخشی از وجود و زندگی‌تان تبدیل شود، موفقیتی پایدار و مستمر را تجربه خواهید کرد. شما همانند خیلی از افراد لایق این هستید هم در زندگی شخصی و هم در زندگی کاری خود موفق شوید.

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-10 15:58:00
دسته بندی ها