بیوگرافی همسر استیو جابز؛ ثروتمندترین و موفق‌ترین زن آمریکایی

2 خرداد 1400 - 11:00
زنان موفق - بیوگرافی همسر استیو جابز؛ ثروتمندترین و موفق‌ترین زن آمریکایی
بیوگرافی همسر استیو جابز؛ ثروتمندترین و موفق‌ترین زن آمریکایی
امتیاز مطلب: 91%

لارن پاول جابز، همسر استیو جابز معروف و از ثروتمندترین و موفق‌ترین زنان در کشور آمریکاست. شاید خیلی‌ها، ثروت لارن پاول را برای همسرش بدانند و به او لقب خوش شانس نسبت دهند، اما لازم است بدانید درصد زیادی از ثروت او، با سعی و تلاش بسیار و ایده‌های فوق‌العاده‌ای که در سر پرورانده، به دست آمده است. او یکی از کارآفرینان موفق و تاجران بزرگ است که در کسب و کارهای زیادی فعالیت دارد. در ادامه با یوکن همراه باشید تا نکاتی ارزشمند درباره این کارآفرین موفق بیان کنیم.

لارن پاول جابز، همسر استیو جابز (بنیان‌گذار کمپانی اپل)، فردی موفق و ثروتمند در حوزه‌ی سرمایه گذاری به حساب می آید. در مجله‌ی فوربز آمده، پاول جابز 54 ساله که فردی خیّر و انسان دوست است، با داشتن ثروت خالص 20.7 میلیارد دلار یکی از ثروتمندترین زنان دنیاست. استیو جابز، همسر پاول جابز در سال 2011 فوت کرد و ثروت کلان او که شامل سهام‌هایش در دو شرکت اپل و دیزنی بود، به او رسید.

پاول جابز، مدیر اجرایی و مؤسس سازمان امرسون کالکتیو (Emerson Collective) است اما به اندازه‌ی استیو جابز معروف نیست. در ادامه‌ی مقاله، به شرح حال زندگی این کارآفرین موفق می پردازیم.

فعالیت به عنوان استراتژیست تجاری گلدمن ساکس (Goldman Sachs)

لورن پاول در تاریخ 6 نوامبر 1963 میلادی در وست میلفورد در ایالت نیوجرسی آمریکا چشم به جهان گشود. پدرش خلبان بود و در سه سالگی در یک تصادف هواپیما او را از دست داد و مادرش بعدها دوباره ازدواج کرد. پاول جابز در رشته‌ی اقتصاد و علوم سیاسی در دانشگاه پنسیلوانیا به تحصیل پرداخت.

بنا بر اخبار نیویورک تایمز، لورن پاول بعد از فارغ‌التحصیلی در سال 1958، سه سال در وال استریت به عنوان استراتژیست تجاری با درآمد ثابت برای گلدمن ساکس کار کرد. در همان زمان با کمپانی مریل لینچ نیز همکاری داشت. او در سال 1991 میلادی موفق شد مدرک MBA را از مدرسه‌ی عالی کسب و کار استنفورد دریافت کند.

اولین آشنایی او با استیو جابز

وقتی پاول دانشجوی MBA دانشگاه استنفورد بود، برای نخستین بار با استیو ملاقات کرد. او در سال 1989 به طور اتفاقی در یک سخنرانی در دانشگاه کنار استیو جابز نشست و با او هم صحبت شد. کمی بعد استیو جابز روی سِن رفت و به‌عنوان سخنران شروع به سخنرانی کرد. بیزینس اینسایدر می گوید، استیو جابز در همان روز از یک قرار کاری مهم صرف نظر کرد تا به اولین قرارش با پاول برسد.

جابز در کتاب خود با عنوان "بیوگرافی استیو جابز: مردی که متفاوت فکر می کند" گفت: "در پارکینگ بودم و می خواستم در خودرویم را باز کنم. پیش خود فکر کردم اگر امشب آخرین شب زندگی‌ام باشد، دلم می خواهد آن را در یک جلسه‌ی کاری بگذرانم یا با آن زن باشم؟ در همان پارکینگ به سمت او دویدم و به پاول گفتم آیا دعوت من به شام را می پذیرد؟ او هم موافقت کرد و با هم به شهر رفتیم؛ این اولین قرار ما بود و از آن زمان برای همیشه با هم بودیم."

ازدواج بعد از دو سال آشنایی

استیو و پاول بعد از دو سال دوستی در پارک ملی یوسمیت با هم ازدواج کردند. همان طور که در کتاب "تبدیل شدن به استیو جابز: داستان تکامل یک فرد متکبر به رهبری رؤیایی" آمده است، پاول در 18 مارس 1991 با جابز، مؤسس و مدیرعامل سابق کمپانی اپل ازدواج کرد. مراسم ازدواج آن‌ها توسط کوبان چینو اتوگا، راهب زن بودایی در هتل آهواهنی در پارک ملی یوسمیت برپا شد. استیو و پاول صاحب سه فرزند شدند؛ یک پسر به نام رید و دو دختر به نام‌های اِرین و ایو که به ترتیب در سال 1991، 1995 و 1998 متولد شدند.

استیو جابز و همسرش

ثروتمندترین زن دنیا در حوزه‌ی تکنولوژی

استیو جابز به دلیل ابتلا به سرطان لوزالمعده که خرج زیادی هم برای درمانش کرد، در اکتبر 2011 فوت کرد. پاول جابز در مصاحبه‌ای با شبکه خبرگذاری NBC گفت: "میراث ارزشمند استیو برای من و بچه‌ها، خاطره‌ی یک همسر و پدر بی‌نظیر است و ما هر روز دلتنگش می شویم."

پاول جابر بعد از مرگ همسرش، ثروت او به ارزش 5.5 میلیون سهم از سهام اپل و 7.3 درصد از سهام شرکت والت دیزنی را به ارث برد. مجله‌ی فوربز اعلام کرد، پاول با ارثیه‌ی همسرش به سومین زن ثروتمند در ایالات متحده آمریکا و پنجمین زن ثروتمند در جهان تبدیل شد. او پس از مرگ استیو جابز تا سال 2016، مالک 64.3 میلیون سهم از والت دیزنی بود که او را به بزرگ‌ترین سهامدار این شرکت تبدیل کرده بود اما او در اوایل سال 2017، سهام خود را به نصف کاهش داد.

استیو جابز تنها فرد نوآور در خانواده نبود

پاول جابز، همسر استیو جابز در اوایل دهه‌ی 90، شرکت تراورا (Terravera) را راه اندازی کرد؛ یک شرکت مواد غذایی طبیعی که روی توسعه‌ی مواد خام ارگانیک چون غلات و دانه‌های روغنی تمرکز دارد و این مواد خام را در صنایع غذایی و خوراک دام به کار می برد. او بعد از بچه دار شدن، تراورا را رها کرد تا وقت بیشتری برای رسیدگی به فرزندان و همسرش داشته باشد.

مؤسس امرسون کالکتیو

پاول جابز بنیان‌گذار موسسه امرسون کالکتیو است که از عدالت اجتماعی حمایت می‌کند. او دارای تحصیلات دانشگاهی در حوزه‌ی تجارت، اقتصاد و علوم سیاسی بود و در سال 2004 میلادی امرسون کالکتیو را راه اندازی کرد. نام این موسسه که در پالو آلتوی کالیفرنیا قرار دارد، از رالف والدو امرسون گرفته شده است. مسئولیت این سازمان برقراری عدالت اجتماعی، حفظ محیط زیست، حمایت از اصلاحات مهاجرت و کمک به سیاست‌های مرتبط به آموزش و پرورش است. این شرکت از سرمایه گذاری و کمک‌های مالی برای پیشبرد آموزش‌های جدید از طریق به‌کارگیری فناوری استفاده می کند.

پاول سال گذشته در مصاحبه با وُگ اعلام کرد: "من باور دارم همیشه باید بیشترین بهره را از همه چیز برد و ایده‌ی امرسون از اتکا به نفس به وجود آمد. من کالکتیو را راه اندازی کردم، زیرا باورم این بود دست یابی به هدف با همراهی اطرافیان، آسان‌تر است، زیرا ایده‌های خوب می توانند پیش افراد مختلفی باشند."

اصلاحات آموزشی و حفظ محیط زیست

اصلاحات آموزشی و حفاظت از محیط زیست از اهداف اصلی پاول جابز هستند. او به عنوان فعال سیاسی و فردی خیرخواه، به جز امرسون کالکتیو و کالج ترک (college Track)، در سپتامبر 2016 یک پروژه‌ی 50 میلیون دلاری با نام XQ:The Super School Project برپا کرد؛ پروژه‌ای که در نظر دارد دبیرستان‌هایی با رویکرد آموزشی جدید ایجاد کند.

پاول جابز عضو هیئت مدیره سازمان‌هایی چون Conservation International، شورای روابط خارجی و عضو هیئت امنای دانشگاه استنفورد است. علاوه بر آن، پاول جابز عضو سازمان شورای رهبری آب و هوا در کنار مایکل بلومبرگ و ری دالیو نیز هست.

علاقه‌مندی به ورزش و فعالیت بدنی

پاول جابز در تمام طول زندگی‌اش به ورزش علاقه‌ی زیادی داشت. این زن ثروتمند و موفق در ماه اکتبر، 20 درصد از سهام Monumental Sports & Entertainment را که مالک تیم بسکتبال واشنگتن ویزاردز، هاکی روی یخ واشنگتن کپیتالز، the WNBA Mystics و سالن سرپوشیده کپیتال وان آرنا است، خریداری کرد.

اتمام همکاری با لئون ویزلتیر

پاول جابز در موسسه امرسون کالکتیو، قصد همکاری با لئون ویزلتیر (نویسنده) برای راه اندازی مجله‌ای با نام Idea را داشت؛ اما بعد از این که همکاران سابق ویزلتیر در مجله‌ی نیو ریپابلیک، از سوء رفتار جنسی او خبر دادند، پاول جابز در ماه اکتبر به همکاری خود با او پایان داد و از هر گونه سرمایه گذاری صرف نظر کرد.

امرسون کالکتیو در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: "بعد از اطلاع از سوء رفتار در محل کار، امرسون کالکتیو به فعالیت تجاری خود با لئون ویزلتیر، مجله‌ای که قرار بود تحت مدیریت او منتشر شود، پایان داد. بعد از آن تولید و عرضه‌ی مجله به حالت تعلیق درآمد."

مالک سهام آتلانتیک

پاول جابز در موسسه امرسون کالکتیو در 28 جولای 2017، اکثریت سهام در مجله آتلانتیک را به دست آورد. پاول جابز از نشریه آتلانتیک به خاطر توانایی بالایش "در ایجاد برابری، روشنفکری و دفاع از اندیشه‌ی آمریکایی، تجلیل از فرهنگ و ادبیات آمریکا و افشای تجربه‌ی دموکراتیک عجیب و گاه آشفته " قدردانی کرد.

منبع: townandcountrymag

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-05-24 01:12:58
دسته بندی ها