موانعی که موفقیت استارتاپ‌ها را به تعویق می‌اندازد

20 فروردین 1399 - 6:05
استارتاپ - موانعی که موفقیت استارتاپ‌ها را به تعویق می‌اندازد
موانعی که موفقیت استارتاپ‌ها را به تعویق می‌اندازد
امتیاز مطلب: 93%

کارآفرینان بزرگ و موفق، خیلی زود مشکلات و چالش‌های موجود در کسب و کار شان را شناسایی می کنند و جلوی آسیب‌های ناشی از این موانع را می گیرند. با یوکن همراه باشید.

رت پاور، مدیر سازمان مربیگری کارآفرینان Power Coaching and Consulting که تا به حال با صدها استارتاپ و کارآفرین در سراسر دنیا وارد تعامل شده، معتقد است کارآفرینان در سراسر دنیا با چالش‌های زیادی مواجه هستند. به گفته‌ی او، برای تبدیل ایده‌های عالی به یک کسب و کار موفق، به کار سخت، تمرکز بالا، پشتکار و کمی شانس نیاز است.

کارآفرینان بزرگ همواره سعی می کنند از موانع زیادی که مانع پیشرفتشان می شود، گذر کنند. پاور معتقد است اگر کارآفرینان می خواهند کسب و کار خود را به موفقیت برساند، باید از 10 چالش اساسی گذر کنند:

فضای کسب و کار

دانش مهم‌ترین ابزار برای موفقیت کارآفرینان است. اولین گام برای موفقیت هر کارآفرین، دانش گسترده و دقیق درباره رقابت، اقتصاد کنونی و پیش بینی آینده‌ی آن و چگونگی تأثیر این عوامل روی صنعتی است که در آن کار می کنید. سرمایه گذاران بزرگ به دنبال مدیران هوشمند و آگاه هستند.

هویت ضعیف برند

بازاریابی نقش غیرقابل انکاری در موفقیت کسب و کارها دارد. از طریق بازاریابی، ویژگی و مزایای یک محصول به مشتریان معرفی می شود. البته یک برند قوی نیز همین کار را برایتان انجام می دهد. در وب سایت Business2Community آمده است: هویت سامان یافته و قدرتمند برند و داشتن لوگویی تاثیرگذار، کمک می کند درک خوبی از بازار و مشتریانتان داشته باشید و بدانید چطور سرمایه‌ی جذب شده را به کار بگیرید.

کمبود سرمایه

از هر طریقی سرمایه به دست آورید، باید برنامه ریزی کنید برای دو سال، سرمایه‌ی قابل اطمینانی در دست داشته باشید. این سرمایه باید از طریق یک طرح کسب و کار عالی، مواردی چون هزینه‌ی تست مجدد محصول، شکست فروشندگان یا معوقات غیر قابل پیش بینی را پوشش دهد.

عدم یادگیری درس‌های ضروری

شما باید خودتان، محصولات و خدمات جدیدتان را باور داشته باشید؛ با این حال بهتر است روی کمک چند مشاور باتجربه حساب کنید و از درس‌هایی که آن‌ها فرا گرفته‌اند، عبرت بگیرید. سپس توصیه‌ها و نصایح آن‌ها را در تصمیم گیری‌هایتان اعمال کنید.

سرمایه‌ی محافظت نشده

شاید ایده‌ی کسب و کار شما شامل ویژگی خاص یا پتنت های ارزشمندی شود. غیرقابل تصور نیست که افراد سودجو به دنبال این باشند ایده‌هایتان را به سرقت ببرند. به کمک یک حقوقدان کسب و کار، طرح جامع حفاظت از دارایی داشته باشید و مطمئن شوید تمام ایده‌ها، محصولات و دارایی‌هایتان را در نظر گرفته‌اید.

مشکلات و چالش‌های کارکنان

هر چند توجه زیادی به این موضوع نمی شود، اما اشتباهات کارکنان می تواند هزینه و آسیب‌های زیادی به کسب و کارتان بزند. کارکنان را در زمانی استخدام کنید که درک کاملی از ساختار کسب و کارتان به دست آورده باشید، محدودیت‌ها را به خوبی شناسایی کنید و مسئولیت‌ها را به متخصصان بدهید، انگیزه و مشوق‌های خوبی برای استخدام و حفظ کارمندان مستعد و برتر پیدا کنید.

دچار رکود شدن

خیلی از کارآفرینان وقتی با چالش‌های سخت دچار می شوند، از هر اقدامی ممانعت می کنند. باید بدانید ایستایی و اقدام نکردن ممکن است سبب از کار افتادن کسب و کارتان شود. عمل و اقدام است که شما را به سمت جلو می برد. اگر از شرایط فعلی واهمه دارید که سبب رکودتان می شود، جمعی از مشاوران را جمع کنید، به تجربیات آن‌ها گوش دهید و مسیری را انتخاب کنید که شما را از بحران نجات می دهد.

بی‌توجهی به فرهنگ استارتاپ

چه چیزی به کارمندان جدید انگیزه می دهد در مسیر دست یابی به اهداف قرار گیرند؟ کمی وقت بگذارید و فرهنگ سازمانی مناسبی برای کسب و کارتان توسعه دهید؛ فرهنگی که به شما و کارمندانتان انرژی و انگیزه می دهد تا با علاقه و اشتیاق در کنار هم کار کنید.

نداشتن هیچ رویکردی برای جذب مشتریان

مشتریان پایه را پیدا کنید و یاد بگیرید به درخواست‌های خارج از برنامه که کسب و کارتان را از مسیر پیشرفت بیرون می کند، پاسخ منفی دهید. روی اهداف اصلی کسب و کارتان تمرکز کنید و همواره انگیزه‌های شروع کار را به یاد داشته باشید.

عدم توجه به نشانه‌های تغییر

فکر می کنید تمام مراحل را به درستی انجام داده‌اید اما نتیجه‌ی مطلوب حاصل نشده است؟ بهترین راه حل این است یک قدم به عقب بردارید، همه چیز را دوباره ارزیابی کنید و برندسازی جدیدی داشته باشید.

موفقیت یک استارتاپ از راه‌های زیادی محقق می شود. باید به عنوان یک کارآفرین، زیرکی و هوشمندی خود را به کار بگیرید تا در بهترین مسیر موفقیت قرار گیرید.

 

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-04-08 10:08:14
دسته بندی ها