چگونه در دانشگاه موفق شویم؟

24 شهریور 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - چگونه در دانشگاه موفق شویم؟
چگونه در دانشگاه موفق شویم؟
امتیاز مطلب: 97%

در کتاب رازهای موفقیت در کالج لین اف.جیکوبز و جرمی اس.هایمن راهنمایی‌هایی برای چگونگی موفقیت در تحصیلات عالی را با ما به اشتراک می‌گذارند. ما از لیست " 14 عادت برتر دانشجویان " 8 عادت را انتخاب کردیم که با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. در ادامه با یوکن همراه باشید.

جیکوبز استاد تاریخ هنر در دانشگاه آرکانزاس است و در وندربیلت، کل استیت، رد لندز  و ان وای یو تدریس کرده است.
هایمن بنیانگذار و معمار ارشد پروژه‌های استادان است. او در یو ای، یو سی ال ای، ام آی تی و پرینستون تدریس کرده است.

1. یک برنامه داشته باشید.

داشتن برنامه یک مهارت بسیار اساسی به نظر می‌رسد، اما شگفت انگیز است که چگونه بسیاری از دانش آموزان نظمی که برای موفقیت باید داشته باشند را نادیده می‌گیرند. صرف نظر از علت، دانش آموزان برتر، همیشه برنامه دارند.
آن‌ها همچنین دارای یک کتاب تاریخ بزرگ هستند و هر مهلت مقرر، ملاقات، زمان کلاس و آزمون در آن ثبت می‌کند.
جیکوبز و هایمن معتقدند که داشتن چشم انداز از کل ترم به دانشجویان کمک می‌کند تا متعادل شوند و از چیزهایی که انتظار ندارند اجتناب کنند. آن‌ها همچنین گزارش می‌دهند که دانش آموزان برتر، وظایف را بر اساس برنامه خود تقسیم می‌کنند؛ درس خواندن برای امتحان در طی هفته‌ها، به جای در یک جلسه تلاش برای به اتمام رساندن آن.

2. با دوستان باهوش بگردید.

فشار رقابتی فوق العاده قدرتمند است. اگر با افرادی که از تمایل شما برای موفقیت در دانشگاه حمایت نمی‌کنند می‌گردید، در حال پسرفت هستید. لازم نیست الزاماً این دوستان را کنار بگذارید، اما باید در طول سال تحصیلی حضورتان را پیش آن‌ها محدود کنید.
با دوستانی که اهداف شبیه شما را دارند بگردید و ببینید که چگونه انگیزه و روحیه‌تان افزایش پیدا می‌کند.

3. خود را با چالش بکشید.

شگفت انگیز است که وقتی بزرگ فکر می‌کنیم قادر به انجام چه کارهایی می‌شویم. اکثر مردم نمی‌دانند که ذهنشان چقدر قدرتمند است و اکثر کارهایی که قادر به انجام آن هستیم را به دست نمی‌آوریم.
مایکل آنجلو می‌گوید: "خطر بزرگ  برای بسیاری از ما در تنظیم هدف بالا و سقوط نیست، بلکه در تنظیم هدف ما کم و رسیدن به آن است."
خود را به چالش بکشید و شگفت زده خواهید شد.
جیکوبز و هایمن دانشجویان را تشویق می‌کنند تا زمانی که در حال مطالعه هستند به صورت فعال تفکر کنند تا بتوانند در کلاس کاملا شرکت داشته باشند.

آن‌ها می‌گویند یکی از چیزهایی که همیشه استادان به دنبال آن هستند، رسیدن به سطوح عمیق‌تر از معنا و نکات منحصر به فرد در هنگام نوشتن مقالات است.

4. بازخورد را بپذیرید

هنگامی که با بازخورد مواجه می‌شوید، ناراحت شدن بسیار آسان است. بازخورد را مانند یک هدیه قبول کنید و در مقابل ناراحت شدن مقاومت کنید.
هنگامی که به بازخورد به عنوان اطلاعات نگاه می‌کنید، می‌توانید از ایده‌هایی که به نظر کاربردی می‌آیند استفاده کنید. هنگامی که بازخورد از استاد است، نگاهی دقیق به آن داشته باشید. شما به آن شخص برای آموزش پول پرداخت می‌کنید. اعتماد داشته باشید که این اطلاعات ارزش دارند، حتی اگر چند روز طول بکشد تا آن را قبول کنید.
جیکوبز و هایمن می‌گویند بهترین دانشجویان نظرات را در مورد مقالات و امتحاناتشان مطالعه می‌کنند و هر گونه اشتباهی را که انجام داده‌اند بررسی می‌کنند و از آن‌ها یاد می‌گیرند. آن‌ها این نظرات را در هنگام نوشتن تکلیف بعدی مرور می‌کنند. این گونه است که ما یاد می‌گیریم.

5. زمانی که چیزی را متوجه نمی‌شوید، بپرسید

این کار به نظر ساده می‌آید اما همیشه این گونه نیست. چیزهای زیادی وجود دارد که می‌تواند مانع بالا بردن دستمان و یا پرسیدن سوال بعد از اتمام کلاس شود. این مانع ترس از خجالت و احمق به نظر رسیدن است.
شما در دانشگاه هستید تا یاد بگیرید. اگر همه چیز را در مورد موضوعی که در حال تحصیل آن هستید می‌دانستید، دیگر آنجا نبودید. بهترین دانشجویان، دانشجویانی هستند که سؤال می‌پرسند.
در حقیقت، تونی واگنر در کتاب خود «شکاف دستاورد جهانی» معتقد است پرسیدن سؤالات درست بسیار مهم‌تر از دانستن جواب سؤال درست است. این امر عمیق‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. در مورد آن فکر کنید و سؤال پرسیدن را شروع کنید.

6. مراقب اولویت خود باشید.

دانش آموزان بالغ معمولا نیازهای خود را برای افراد دیگر کنار می‌گذارند. بچه‌ها چیزی برای پروژه مدرسه نیاز دارند. شریک زندگی شما احساس می‌کند نادیده گرفته می‌شود. رئیس شما انتظار دارد که برای یک نشست خاص تا دیر وقت حضور داشته باشید.
شما باید بیاموزید که نه بگویید و آموزش خود را در اولویت قرار بدهید. شاید بچه‌های شما اولویت اول باشند، اما هر تقاضای کوچکی نباید بلافاصله پاسخ داده شود. مدرسه کار شماست، جیکوبز و هایمن به دانش آموزان یادآوری می‌کنند که دانشگاه کار آن‌هاست و اگر می‌خواهند موفق شوند باید آن را در اولویت قرار دهند.

7. به بدن خود توجه کنید.

هنگامی که شما در حال تعادل کار، زندگی و کلاس‌ها هستید توجه به وضعیت بدنی می‌تواند اولین چیزی باشد که نادیده گرفته می‌شود. اگر درست غذا بخورید و ورزش کنید، تمام بخش‌های زندگی خود را بهتر متعادل خواهید کرد. 
جیکوبز و هایمن می‌گویند "دانش آموزان موفق، نیازهای جسمی و احساسی خود را با توجه به نیازهای دانشگاهی مدیریت می‌کنند."

8. هدف داشته باشید

چرا به دانشگاه می‌روید؟ برای رسیدن به آن مدرکی که برای سال‌ها رویای آن را داشته‌اید؟ برای ارتقاء در کار؟ برای یادگیری چیزهایی که همیشه برایتان جذاب بودند؟ چون پدرتان همیشه می‌خواستند شما ..... شوید؟
جیکوبز و هایمن می‌گویند: "بهترین دانش آموزان می‌دانند که چرا  در دانشگاه هستند و می‌دانند  برای رسیدن به اهداف خود باید چه کار کنند."


منبع: Thoughtco

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-05 15:04:47
  • نظرات
تصویر آواتار مسعود
   مسعود

سلام همه ی دانشجو های کشورم بله این بند ها همش تاثیر مستقیم بر موفقیت در تحصیل در دانشگاه داره البته بند8 مقدم تر از بقیه هست و باید اول هدفتون تحصیل برای.....باشه مثلا من هدفم هم تحصیل هم،هم درامد و هم علاقه ی شدید من به رشته ی خودم یعنی مهندسی کنترل برق بوده.درکل 8مورد بالا واقعا الزامیه خیلی ممنون

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

عالی

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

بسیار بسیار عالیییی و آموزنده است. خیلی به این مطالب توی این مرحله از زندگیم نیاز داشتم. با تشکر از زحماتتون و این سایت بسیار خوبتون

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها