مایکل فلپس سایه‌ای از یک اَبَر انسان؛ بیوگرافی دارندهٔ 28 مدال المپیک

21 شهریور 1399 - 6:05
بیوگرافی - مایکل فلپس سایه‌ای از یک اَبَر انسان؛ بیوگرافی  دارندهٔ 28 مدال المپیک
مایکل فلپس سایه‌ای از یک اَبَر انسان؛ بیوگرافی دارندهٔ 28 مدال المپیک
امتیاز مطلب: 97%

مایکل فلپس با این میزان موفقیت و کسب قهرمانی برای کسی که تا هفت سالگی از بردن سر در آب وحشت داشت تصورش سخت است؛ قطعا اولین قهرمانی فلپس در مبارزه و غلبه ش بر ترس بود که باعث شروع موفقیت های بعدی او شد.

ویتنی خواهر مایکل طی مصاحبه ای از دو حقیقت در زندگی برادرش پرده برداشت تا جهان این اعجوبه ورزش را بیشتر بشناسد. ویتنی اعلام کرد که گرچه مایکل شنا کردن را از 5 سالگی شروع کرد، اما تا پایان هفت سالگی از بردن سر زیر آب وحشت داشت و این دلیل قدرت و مهارت او در شنای کرال پشت است که شناگر سرش را از آب بیرون نگه می دارد. خواهر مایکل شنا کردن او و برادرش نوعی تلاش برای دوری و فراموشی دعواهای خانوادگی پدر و مادرش دانست که پس از اختلافات بسیار سرانجام در هفت سالگی مایکل از یکدیگر جدا شدند.

موفق ترین ورزشکار جهان در سال 1985 در مریلند آمریکا به دنیا آمد. بسیاری موفقیت های چشمگیر او را به دلیل خصوصیات فیزیکی و خاصش می دانند، فاصله بین دو دست مایکل برابر با 201 سانتیمتر (ارتفاع یک انسان بلند قد) است که از قد او 193 سانتیمتری او بیشتر است! علاوه بر این مفاصل نرم و سایز بزرگ پاهای او هم در این خصوص مزید بر علت بوده است.

فلپس علاوه بر مدال های بسیار، عنوان جوانترین ورزشکار آمریکایی حاضر در المپیک را نیز یدک می کشد. او در سال 2000 تنها 15 سال داشت که از طرف مربیان تیم آمریکا برای شرکت در المپیک سیدنی دعوت شد. مایکل یک سال بعد و در سال 2001 توانست لقب جوانترین عضو تیم ملی آمریکا که موفق به کسب مدال شده است را هم از آن خود کند.

بیوگرافی این چهره موفق هر چه نداشته باشد سرشار است از مدال و پیروزی. مایکل فلپس بیشتر از هر انسان دیگری از المپیک مدال گرفته و صاحبت رکوردهای زیادی است. برخی از این رکوردها مربوط به رشته ورزشی او هستند و برخی مربوط به عناوین؛ اما هیجان انگیزترین رکورد شکنی او شکستن رکوردی 2000 ساله است. مایکل توانست رکورد بیشترین قهرمانی المپیک را که 2000 سال در اختیار خدای المپیک، لیونیداس بوده را در سال 2016 و با احتساب قهرمانی های تیمی بشکند و خدای جدید المپیک شود. لئونیداس با کسب 16 مقام المپیک پیش از مایکل این رکورد را کسب کرده بود. فلپس در مجموع 22 مدال طلا از شرکت در پنج المپیک دارد که 9 طلا را در رقابت های تیمی به دست آورده است.

مایکل فلپس در کمال تعجب از نوادر ورزشکاران غیر ایرانی است که دو بار اعلام بازنشستگی کرده است و معکوس همکاران ایرانی خود بعد از بازگشت هم موفقیت های خود را ادامه داده است. او ابتدا در سال 2012 اعلام بازنشتگی کرد و دو سال هم روی حرف خود پایبند بود؛ اما دو سال بعد احساس کرد هنوز قدرت مبارزه و کسب مدال را دارد و در سال 2014 به رقابتها بازگشت. مایکل در المپیک 2016 کاری کرد کارستان و موفق به کسب پنج مدال طلا و یک نقره شد.

فلپس در زندگی شخصی و زناشویی خود کمترین پستی و بلندی را تجربه کرده است. او پس از چهار سال دوستی با نیکول جانسون، سرانجام در سال 2015 با او ازدواج کرد، اما این مراسم و ازدواج را از عموم مخفی کرد تا سال 2016 که موضوع توسط یک شبکه خبری برملا شد. مایکل و نیکول در همان سال صاحب یک فرزند پسر شدند و نام او را رابرت گذاشتند. این دو هنگام تنظیم این مطالب در انتظار فرزند دوم خود هستند.

مایکل آنقدر در زندگی خود کم اشتباه بوده که تنها یک بار رانندگی با وجود صرف مشروبات الکلی و یک عکس همراه با سیگار ماریجوانا نقطه سیاه در زندگی او به حساب می آید! او برای این اشتباه به 18 ماه حبس تعلیقی محکوم شد و مجبور شد برای کم شدن مجازاتش چندین سخنرانی در رد و محکومیت اشتباه خود داشته باشد.

مایکل فلپس برای انتقال تجربه های گرانبهای خود به نسل آینده تا کنون اقدام به تالیف دو کتاب کرده است. او در سال 2008 کتاب «داستان من» و در سال 2009 «مایکل فلپس بدون حد و مرز» را تالیف کرد. هر دوی این کتابها پیرامون راز موفقیت او در زندگی ورزشی هستند. زندگی این رکورددار شنای 100 متر،‌ 200 متر و 400 متر و رکورددار شنای 200 متر آزاد، ‌و 200 متر مختلط جهان می تواند سرلوحه بسیاری برای دانستن رازهای نیل به موفقیت باشد. 65 مدال طلا، ‌13 نقره،‌ و 3 برنز جهانی، 7 بار کسب عنوان بهترین شناگر سال و 9 بار کسب عنوان بهترین شناگر سال آمریکا از این ورزشکار آمریکایی چهره ای اسطوره ای و دست نیافتنی ساخته است.

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-05 15:53:47
  • نظرات
تصویر آواتار Ali Nabi
   Ali Nabi

این مرد فوق العادست

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار Sufiya
Sufiya

بی نظیر است


تصویر آواتار reza torabi
   reza torabi

بسیار تاثیر گذار بود، مرسی یوکن ♥♥

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها