روابط عمومی چه ارتباطی با موفقیت کسب و کارهای کوچک دارد؟

11 بهمن 1399 - 11:00
استارتاپ - روابط عمومی چه ارتباطی با موفقیت کسب و کارهای کوچک دارد؟
روابط عمومی چه ارتباطی با موفقیت کسب و کارهای کوچک دارد؟
امتیاز مطلب: 95%

نباید اهمیت روابط عمومی را در موفقیت کسب و کارهای کوچک نادیده بگیرید. پس تولیدکننده‌ی محتوای حرفه‌ای استخدام کنید تا شانس دیده شدنتان در رسانه‌ها افزایش یابد. با یوکن همراه باشید.

بعد از ایجاد طرح کسب و کار ، تبلیغات و بازاریابی اصل بسیار مهمی است. روابط عمومی برای موفقیت کسب و کارهای کوچک بسیار الزامی است. مدیران کسب و کارها معمولاً از اهمیت روابط عمومی (PR) غافل می مانند. در حالی که روابط عمومی خوب و قوی می تواند سبب تقویت استراتژی‌های تبلیغات و بازاریابی شود.

روابط عمومی از تبلیغات ارزان‌تر بوده اما بسیار تأثیرگذار است و ارزش و اعتبار زیادی به محصولات و خدمات شما می دهد؛ به طوری که متخصصان و افراد باتجربه توصیه می کنند اگر بودجه‌ی لازم برای تبلیغات کسب و کار خود را ندارید، به دنبال بهبود روابط عمومی شرکتتان باشید.

در حال حاضر راهکارهای زیادی برای تقویت روابط عمومی وجود دارد؛ اما نمی توان از قدرت رسانه‌ها هم چشم پوشی کرد. در ادامه‌ی مقاله، راه‌هایی را معرفی می کنیم که کسب و کار شما را با تقویت روابط عمومی به موفقیت می‌رساند.

کسب و کار-فناوری-شبکه اجتماعی

از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

امروزه شبکه‌های اجتماعی نقش مؤثری در روابط عمومی کسب و کارها دارند. پس لیستی از تمام سایت‌هایی که در آن‌ها عضو هستید تهیه کنید و برای هر یک گزارش عملکرد بنویسید. تمام نکات مثبت و منفی که از برند وجود دارد را در نظر بگیرید و در برنامه ریزی های شرکت لحاظ کنید. توصیه می کنیم با کاربران و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و سؤالات و نظرات آن‌ها را بدون جواب نگذارید.

فعالیت شرکت را به خوبی تعریف کنید

باید در صفحه‌ی اول سایت، صفحات اجتماعی خود را معرفی کنید و به آن‌ها لینک بدهید. متنی بنویسید و کار خود را به طور کامل گزارش دهید. این متن را در تمام شبکه‌های اجتماعی که عضو هستید در قسمت توضیحات وارد کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اصلی شرکت لینک بدهید. نباید وارد کردن اطلاعات تماس شرکت را از یابد ببرید.

لیستی از رسانه‌های محلی داشته باشید

هر کسب و کاری باید لیستی از تمام رسانه‌هایی که در اطرافش قرار دارد تهیه کند تا بتواند اخبار جدید را در کمترین زمان ممکن منتشر کند. گاهی کسب و کارها اتفاقات خوبی تجربه می کنند و بهتر است این موضوع را از طریق وب سایت‌ها یا رسانه‌های خبری پوشش دهند. این کار از بهترین روش‌های تبلیغات برند است.

رسانه‌های مرتبط با صنعت خود را معرفی کنید

هر صنعتی دارای رسانه، سایت، مجله یا پادکست مرتبط با خود است و جدیدترین اخبار از این طریق با افراد علاقه‌مند به اشتراک گذاشته می شود. بهتر است لیستی از این رسانه‌ها را در اختیار داشته باشید و مطالب مرتبط با حوزه‌ی فعالیت شرکت را با نام برند خود منتشر کنید.

یک نویسنده‌ی خلاق استخدام کنید

بهتر است یک نویسنده‌ی قوی برای تولید محتوای وب سایتتان استخدام کنید. پست‌هایی که در بخش وبلاگ سایت و دیگر رسانه منتشر می شوند بسیار قدرتمند هستند. به همین خاطر توصیه می شود فردی با مهارت‌های نویسندگی بالا را در تیم خود استخدام کنید. با فردی وارد همکاری شوید که با صنعت مرتبط با فعالیت‌های شرکت آشنایی دارد و می تواند محتوای ارزشمند و تأثیرگذاری تولید کند.

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-30 01:23:19
دسته بندی ها