چه مشکلی وجود دارد که دوستان زیادی از اطرافتان پراکنده می شوند؟

2 مهر 1397 - 4:00
مدیریت شخصی - چه مشکلی وجود دارد که دوستان زیادی از اطرافتان پراکنده می شوند؟
چه مشکلی وجود دارد که دوستان زیادی از اطرافتان پراکنده می شوند؟
امتیاز مطلب: 90%

وقتی به سن جوانی و میان‌سالی می رسید، پیدا کردن دوست و ایجاد روابط جدید کار سختی است. برای داشتن دوست خوبی که همیشه کنارمان بماند به تلاش همیشگی نیاز داریم. رفتارهای ما از برآیند رفتارهای چند نفری تشکیل می شود که بیشترین ارتباط را با آن‌ها داریم. پس دوستان ما تأثیر مهمی در زندگی و موفقیت ما دارند. دوست خوب شنونده‌ی مؤثری است و در سختی‌ها مراقبمان است؛ اما شاید در اطراف شما هیچ دوستی نباشد و کسی را برای دردِدل کردن نداشته باشید، چرا چنین اتفاقی رخ می دهد؟ با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم چرا دوستان زیادی در اطرافتان نیست.

مدام گله و شکایت می کنید

اگر همیشه از شغلتان، بی‌پولی‌تان و افرادی که در اطرافتان هستند، ناله و شکایت می کنید، کاملاً طبیعی است هیچ کس دورتان نباشد و دیگران تمایلی به وقت گذرانی با شما نداشته باشند. ناله و شکایت کردن باعث می شود دیگران را کلافه کنید. باید در زندگی مثبت اندیش باشید و درباره مسائل مثبت و نه مشکلاتتان حرف بزنید.

در زمان خوشی به فکر دوستانتان نیستید

وقتی در رابطه‌ی عاطفی‌تان دوستان خود را فراموش می کنید، قطعاً آن‌ها هم منتظر نمی مانند تا هر زمان به مشکلی برخورد کردید، به سراغشان بروید تا مشکلات و گرفتاری‌هایتان را گوش دهند. بدون شک آن‌ها هم شما را فراموش می کنند و به زندگی‌شان ادامه می دهند. باید بتوانید ارتباط خود را به صورت متعادل با دوستانتان ادامه دهید.

خیلی خودخواه هستید

اگر خودخواه هستید، قطعاً دوستان زیادی در اطرافتان نیست. وقتی در دوستی ازخودگذشتگی نداشته باشید و تنها به خواست خودتان اهمیت دهید، به احتمال زیاد افراد زیادی نمی توانند در طولانی مدت در کنارتان بمانند.

بی‌توجه هستید

اگر از زندگی دوستتان بی‌خبر هستید و برایتان مهم نیست چه سختی‌ها و خوشی‌هایی را پشت سر می گذارند، بدون شک او انگیزه ای برای ادامه دوستی با شما نخواهد داشت. باید ثابت کنید اتفاقات زندگی دوستتان برای شما مهم است. معمولاً افراد با بی‌توجهی دیگران نسبت به خودشان یا عواطفشان، احساس بی‌احترامی می کنند و اعتماد به نفس خود را از دست می دهند. پس وقتی نسبت به دوستانتان بی‌توجه باشید، طبیعی است از دوروبرتان متفرق شوند.

حسود هستید

اگر به خانه و ماشین دوستتان، ترفیع شغلی یا ازدواجش حسودی می کنید، قطعاً دچار مشکل خواهید شد. باید از موفقیت دوستتان خوشحالی کنید و با او جشن بگیرید؛ اما اگر حسود باشید، همه چیز از رفتارتان هویدا می شود حتی اگر تلاش کنید پنهانش کنید.

به دنبال توجه هستید

خیلی‌ها دوست ندارند با کسی ارتباط برقرار کنند که تمام مسائل و مشکلات را بزرگ می کند. اگر مدام به دنبال سرزنش دیگران هستید و آن‌ها را زیر سؤال می برید، رازدار خوبی نیستید و به طور ارادی دیگران را دلگیر می کنید، جای تعجب ندارد که آن ها از شما دوری کنند.

سودجو هستید

معامله گری در رابطه‌ی دوستانه تعریف نشده است. اگر مدام حواستان باشد نوبت چه کسی است حساب کافی‌شاپ را بدهد یا نوبت کیست به شما زنگ بزند، احتمالاً دوستتان را از خود دور خواهید کرد. در دوستی‌ها از خود بخشش نشان دهید و همیشه انتظار تساوی نداشته باشید.

انتظار زیادی دارید

اینکه از دوستانتان توقع داشته باشید همیشه در دسترس باشند و به تمام خواسته‌هایتان پاسخ مثبت دهند، شما را در رابطه‌ی دوستی به پرتگاه می‌رساند. شاید گاهی دوستانتان احساسات شما را جریحه‌دار یا باعث ناامیدی‌تان شوند؛ اما این بدین معنا نیست که شایسته دوستی نیستند و باید رابطه‌تان را به اتمام برسانید. باید انتظارات معقولی از دوستانتان داشته باشید و سعی کنید آن‌ها را ببخشید.

اهل سخن چینی هستید

وقتی همیشه در حال صبحت درباره دیگران و سخن پراکنی باشید، دوستانتان فکر می کنند احتمالاً پشت سر آن‌ها هم حرف می زنید. بدگویی دیگران را نکنید و به دنبال شایعه پراکنی نباشید. باید نشان دهید قابل اعتماد هستید و به حریم خصوصی دیگران احترام می گذارید.

زورگو هستید

خیلی‌ها به زورگویی علاقه دارند. طلبکار بودن از دیگران و همانند رئیس‌ها رفتار کردن، دوستانتان را از شما دور می کند. خیلی خوب است قاطع باشید اما نباید در مقابل دوستانتان رفتار هجومی از خود نشان دهید. به حقوق آن‌ها احترام بگذارید و برای داشتن رابطه‌ای سالم تلاش کنید.

تمایلی به بیرون رفتن ندارید

گاهی ممکن است ویژگی‌های شخصیتی‌تان باعث نشود دوستانتان متفرق شوند، بلکه دلیلش این باشد اهل بیرون رفتن نیستید و فرصت وقت گذرانی با کسی که از بودن با آن‌ها لذت می برید را نداشته‌اید. اگر این چنین است با توجه به علاقه‌مندی‌هایتان به دنبال فرصتی برای دیدن آدم‌های تازه و شروع گفت و گو با آن‌ها باشید. شاید دوستی محکمی میانتان شکل بگیرد.

منبع: lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-09-23 13:14:46
  • نظرات
تصویر آواتار fariba
   fariba

بنظر من این علل نسبی هست زیرا من خودم به همه این دلایلهایی که شما در پستتون فرمودید اقدام به حذف اطرافیانم کردم اونا رو حذف کردم و خودم از تنهایی خودم لذت میبرم . زیرا معتقدم دشمن دانا بهتر از دوست نادانه دشمن دانا ذهن برتر من رو تحریک و وادار به رقابت میکنه در صورتی که دوستان نادان و احمق من رو هم مثل خودشون به پائین هدایت میکنند پس برعکس این موضوع هم صادقه . با تشکر از پست مفیدتون .

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها