داشتن تفکر بچه‌گانه سبب موفقیت کارآفرینان زیادی شده است

30 دی 1399 - 11:00
کار آفرینی - داشتن تفکر بچه‌گانه سبب موفقیت کارآفرینان زیادی شده است
داشتن تفکر بچه‌گانه سبب موفقیت کارآفرینان زیادی شده است
امتیاز مطلب: 94%

Ella's Kitchen، مؤسس استارتاپی موفق می‌گوید کنجکاوی، ریسک پذیری و طرز تفکر خلاقانه از خصوصیات کودکان است و هر کارآفرینی با داشتن این ویژگی‌ها به موفقیت دست می‌یابد. با یوکن همراه باشید.

آیا تاکنون با خود فکر کرده‌اید چه چیزی سبب شده کارآفرینان بزرگی چونایلان ماسک (Elon Musk)، شریل سندبرگ (Sheryl Sandberg) و ریچارد برانسون (Richard Branson) بتوانند کارهای فوق‌العاده و چالش‌برانگیز انجام دهند و بدون هیچ محدودیتی در مسیر موفقیت قرار گیرند؟ اگر نام تمام افرادی که توانسته‌اند با رقبایشان متمایز شوند را یادداشت کنید می‌بینید تمام آن‌ها در داشتن یک خصوصیت یعنی «تفکر خلاقانه» اشتراک دارند.

پاول لیندلی (Paul Lindley)، کارآفرین سریالی و بنیان‌گذار شرکت Ella's Kitchen، کسب و کار خود را در سال 2013 به رقم 104 میلیون دلار فروخت. این کارآفرین موفق با نام "پدر الا" معرفی می شود و در کتابی که منتشر کرده از تأثیرات فوق‌العاده تفکر خلاقانه خود سخن می‌گوید. او باور دارد هر فردی برای دست یابی به موفقیت باید به کودک درون خود اهمیت دهد. در ادامه به شما می گوییم طرز تفکر کودکانه چطور سبب موفقیت استارتاپ‌ها می‌شود.

کودک درونتان را آزاد بگذارید

کودک درون - رفتار متقابل - آزادی کودک درون - تفکر خلاقانه - رفتار بچگانه

بچه‌ها علاقه‌ی زیادی به بازی کردن، آزمایش کردن، شکست خوردن و یادگیری از اشتباهاتشان دارند. آن‌ها شجاعت بالایی دارند وبا شور و اشتیاق فراوان از این موضوع استقبال می کنند. کودکان به سراغ چیزهایی می روند که اطمینانی به آن ندارند و گاهی سؤالاتی می پرسند که هیچ کسی برای سؤالات آن‌ها جواب ندارد.

به گفته‌ی لیندلی، نه تنها این خصوصیات سبب دست یابی به موفقیت می شود بلکه از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک کارآفرین به حساب می‌آید. حتماً می دانید اختراع دوربین‌های چاپ فوری عکس از مهم‌ترین اختراعات دست بشر در قرن بیستم است که با کنجکاوی دختر بچه‌ی سه ساله یک فیزیک دان کشف شد. او روزی از پدر خود سؤال کرد چرا نمی تواند همان لحظه عکس‌هایی که گرفته می شود را ببیند. این سؤال جرقه‌ای در ذهن فیزیک دان مشهور ایجاد کرد تا مهم‌ترین اختراع تاریخ جهان را انجام دهد.

افکاری ساده در ذهن بپرورانید

افکار ساده - ذهن - تفکر ساده - ساده فکر کردن - تفکر خلاقانه - رفتار بچگانه

بیشتر دانشجویان وقتی فارغ‌التحصیل می شوند، تمام خلاقیت خود را کنار می گذارند. نیمکره‌ی راست مغز مرتبط با خلاقیت است و نیمکره‌ی چپ که منطق انسان را در بر می گیرد همواره با هم در تضاد هستند. نیمکره‌ی چپ سعی می کند با آوردن دلایل منطقی فرد را از ریسک کردن دور کند. لیندلی می گوید داشتن تفکر ساده و بی‌ریا همانند کودکان به او کمک کرده تا کسب و کارش را رونق دهد، خصوصاً وقتی برای انجام کارهایش به دنبال راهکارهای سریع، بهتر و ارزان بوده است. وقتی همیشه به دنبال روش‌های متداول انجام یک کار هستید، فرصت‌های جدید را به خاطر دوری از خطر رها می کنید. پس عمل کردن با نیمکره‌ی چپ مغز را کنار بگذارید و با ریسک پذیری از فرصت‌های جدید بهره ببرید. البته باید بدانید داشتن چنین طرز تفکری در مرحله‌ی ایجاد اختلال مؤثر است نه وقتی یک ریسک کوچک می‌تواند تمام کسب و کارتان را به نابودی بکشد.

با مشکلات مواجه شوید

لیندلی یک روز صبح با دختر سه ساله‌اش با نام الا صبحانه می خورد که ناگهان به این فکر افتاد غذای کودکان می تواند بهتر از این باشد. او نوع خاصی از غذای کودکان را در فرانسه دیده بود اما بسته بندی محصولات مختص والدین بود. لیندلی به این ایده رسید غذاها را در بسته بندی متفاوتی عرضه کند تا کودکان خودشان ترغیب شوند بدون کمک والدین غذا بخورند. از ایده‌ی لیندلی دریافتیم یک کارآفرین هیچ وقت نباید از مشکلاتی که در مسیر قرار دارد بترسد، چرا که اگر این مشکلات به درستی مدیریت شوند می توانند به یک ایده‌ی میلیون دلاری تبدیل شوند.

روحیه‌ی جنگجویی را در خود تقویت کنید

روحیه - حفظ روحیه - جنگجویی - جنگندگی - تفکر خلاقانه - رفتار کودکانه

اغلب کارآفرینانی که به موفقیت‌های چشمگیر رسیده‌اند، افراد خیال پردازی هستند که باور دارند می توانند به جایی برسند که تاکنون هیچ کس به آنجا نرسیده است. این افراد به احساس درونی خود اعتماد کرده و اکنون فرصتی فراهم شده تا ایده‌ی خود را عملی کنند. لیندلی می گوید سختی و مشکلات در مسیر کارآفرینی اجتناب ناپذیر است. هر کارآفرینی ممکن است به این فکر کند نمی تواند به اهدافش برسد اما نباید ناامید شود. کارآفرینان موفق در مسیر دست یابی به اهدافشان با مشکلات عدیده‌ای رو به رو بوده‌اند اما هیچ وقت تسلیم نشدند. پس همواره از شکست‌های خود درس بگیرید و طرز تفکر خلاقانه را به عادت روزانه خود تبدیل کنید.

بهترین راهکار برای آزاد کردن کودک درون، بازی با بچه‌های کوچک است. وارد بازی بچه‌ها شوید و با خلق و خوی آن‌ها آشنا شوید. این کار تأثیر چشمگیری روی زندگی شخصی و شغلی شما خواهد داشت.

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-19 23:53:50
دسته بندی ها