چطور از استرس سفرهای هوایی جلوگیری کنیم؟

1 مهر 1399 - 6:10
مثبت اندیشی - چطور از استرس سفرهای هوایی جلوگیری کنیم؟
چطور از استرس سفرهای هوایی جلوگیری کنیم؟
امتیاز مطلب: 98%

سفر کردن تجربه‌ای لذت بخش و در عین حال استرس‌زاست. امروزه با افزایش اقدامات امنیتی فرودگاه‌ها و دیگر عوامل، بر استرس مسافران افزوده شده است. چه سفری کاری دارید، برای گذران تعطیلات و خوش گذرانی به مسافرت می روید یا برای دیدن خانواده‌تان عازم سفر هستید، با به‌کارگیری راهکارهای ساده می‌توانید از استرس خود بکاهید و مسافرت آرامی را تجربه کنید. با یوکن همراه باشید.

انجام برخی کارهای ساده می تواند مسافرت را به همان اندازه‌ای که فکر می کردید، برای شما راحت و لذت بخش کند.

نکاتی که باید قبل از رفتن به فرودگاه در نظر بگیرید:

از قبل برنامه ریزی کنید

قبل از بیرون رفتن از خانه، به وب سایت شرکت هواپیمایی خود سر بزنید تا از تأخیر هواپیمای خود مطلع شوید و مجبور نباشید ساعات زیادی در سالن انتظار فرودگاه منتظر بمانید. البته با مراجعه به وب سایت فرودگاه نیز می توانید از تاخیرات و دیگر اقدامات امنیتی باخبر شوید و برای آن‌ها برنامه ریزی کنید. بعد از رسیدن به مقصد نیز برای پیدا کردن جای مناسب دچار استرس می شوید. پس می توانید از قبل هتل موردنظر خود را رزرو کنید تا با آرامش بیشتری سفر کنید. احتمالاً در هتل با تاکسی‌ها و خدمات حمل و نقل مواجه خواهید شد و می توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

وسایل موردنیازتان را از قبل آماده کنید

با آماده کردن وسایل موردنیاز سفر تا حد زیادی از استرس سفر می کاهید. پس لیستی از تمام چیزهایی که باید همراهتان باشد، تهیه کنید و در مقابل هر یک از وسایلی که در چمدان می گذارید، تیک بزنید تا خیالتان راحت شود هیچ چیزی را از یاد نبرده‌اید.

شب پیش از مسافرت یا چند ساعت قبل از حرکت، تمام وسایل خود را آماده کنید تا دچار استرس نشوید و چیزی جا نگذارید. با این کار خیالتان راحت است تمام چیزهایی که موردنیاز است را در چمدان و در بین وسایل سفر خود گذاشته‌اید. البته وسایلی که در طول سفر به آن‌ها نیاز دارید را درون کیف دستی خود بگذارید و چیزهایی که نیاز مبرم به آن‌ها ندارید، در چمدان قرار دهید تا معطلی کمتری در بخش امنیتی فرودگاه داشته باشید.

لباس راحتی بپوشید

مسافران از زمان‌های دور عادت کرده بودند برای پرواز لباس‌های رسمی و شیک به تن کنند، اما اکنون به این مسئله واقفیم پوشیدن لباس‌های راحت در زمان مسافرت بسیار بهتر است. در مسافرت کفش‌های راحت بپوشید تا برای راه رفتن در فرودگاه و پیاده روی مناسب باشد. لباس‌های راحت بپوشید تا بتوانید به آسانی حرکت کنید و پوشیدن آن در تمام طول روز باعث اذیتتان نشود. اگر مقصدتان جایی با آب و هوای سرد است، حتماً چند لباس روی هم بپوشید، چرا که در فرودگاه هوا گرم است و مجبور می شوید لباس‌هایتان را در بیاورید، اما وقتی به مقصد می رسید، به لباس گرم نیاز مبرم پیدا می کنید.

به سلامت جسمی خود اهمیت دهید

شب قبل از پرواز خوب بخوابید، ویتامین‌های موردنیاز بدنتان را مصرف کنید، داروهایی که باعث کاهش استرستان می شود را همراه داشته باشید تا احتمال بیمار شدنتان به خاطر استرس سفر و میکروب‌های موجود در هوای فرودگاه کاهش پیدا کند. باید مراقب سلامتی‌تان باشید، چرا که هیچ چیز نمی تواند بیشتر از این مسئله سبب استرس شود تا ببینید مسافرتی که ماه‌ها برای آن برنامه ریزی کرده‌اید، به خاطر کسالت و سرما خوردگی دچار مشکل شده است.

نکاتی که باید در طول مسافرت در نظر بگیرید:

زودتر در فرودگاه حاضر شوید

اگر قبل از پرواز زمان کافی در اختیار داشته باشید، استرسی برای پارک ماشین، بررسی چمدان‌ها در فرودگاه، گذر از بخش امنیتی فرودگاه و دیگر مسائل مربوط به سفر نخواهید داشت؛ اما با نبود فرصت کافی و عجله کردن تمام استرس‌ها بیشتر می شود. اگر زودتر به فرودگاه برسید می توانید کتاب بخوانید، به موسیقی موردعلاقه‌تان گوش دهید یا قبل از سفر کمی ورزش و پیاده روی کنید. با در اختیار داشتن زمان کافی، اگر در هنگام سوار شدن به هواپیما دچار مشکلی شوید، نگرانی بابت از دست دادن پرواز نخواهید داشت.

غذاهای سالم بخورید

قبل از رفتن به فرودگاه غذاهای سالم و مقوی مصرف کنید، چرا که مصرف غذاهای سالم سبب کاهش استرستان می شود:

- برای رفع گرسنگی مجبور نمی شوید غذاهای گران قیمت فرودگاه را مصرف کنید.

- مجبور نیستید غذای پرواز را بخورید که معمولاً ارزش غذایی کمی داشته و خیلی هم خوشمزه نیست.

- نگران افت سطح قند خون در حین مسافرت نخواهید بود که می تواند روی خلق و خویتان اثر بگذارد.

چند روش سریع برای رهایی از استرس داشته باشید

اگر استرس زیادی دارید، تمرینات تنفسی، راهکارهای آرام کردن پیشرونده ی عضلانی و دیگر روش‌های سریع به کاهش استرستان کمک می کنند و می توانید آرامش خود را در کمترین زمان ممکن به دست آورید.

نگرش خود را مثبت کنید

نباید مسافرت را موقعیتی استرس زا بدانید، بلکه آن را تجربه‌ای جالب یا حداقل یک چالش در نظر بگیرید. با داشتن نگرش مثبت به سفر و آمادگی لازم، استرس مسافرت به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

چند نکته برای کاهش استرس سفر

- اشیای فلزی مانند دسته کلید را در کیف دستی‌تان بگذارید تا مجبور نشوید برای گذر از درب آشکارکننده فلز فرودگاه، تمام جیب‌هایتان را بیرون بریزید.

- بلیت فرودگاه را برای اول روز بگیرید، زیرا احتمال تأخیر در پرواز اول روز خیلی کمتر است.

- کتاب یا مجله‌ای برای سرگرم کردن خود همراه داشته باشید تا در صورت تأخیر پرواز، خود را مشغول کنید.

منبع: verywell

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-05 15:07:20
دسته بندی ها